Arkadaşlar aylardır sabırla beklediğim ve parça topladığım, ara ara ileri tarihe ertelediğim Supercharger projeme motoru komple elden geçirerek başlıyoruz inşallah.
Aracımı 6 Mart 2012 de almıştım ve o günden bugune aracımı istediğim şekilde değiştirdim ve tam 1 sene sonra yani 6 Mart 2013 de Supercharger projem için aracı bugün ustama bıraktımGüzel bir tesadüf oldu Allah ım nasip etti çok şükür
Çıkabilecek güç aralığı, hızlanma egsoz sesi vs ile aracın atmosferik karakterinden kopmayışı, TR de çok fazla uygulanmış olmaması, SC nin sesi, uygulamasının pratikliği, alt devirden başlayan tork ile keyifli hale gelen sürüş hissi, ECU ayarının rahat oluşu vs gibi sebepler beni Supercharger a çeken etkenlerdi.
Bu projeyle ilgili olarak konuda bilgili arkadaşlara danışmak fikirlerini öğrenmek istediğim bir nokta var, o da şu;
bugün motor açıldı ve 81.50mm piston ölçümüz belli oldu ve sıra geldi sıkıştırma ve piston seçmeye. Altta parçalarını yazdığım projemde piston olarak hangi sıkıştırmayı tavsiye edersiniz tabi ki sorunsuz problemsiz kullanılabilir olarak. Piston CP, JE, Wiseco olabilir (bu arada parça listesinden bir tek pistonu almadım daha, o da blok açıldıktan sonra ölçüler belli olacağı için sona bıraktım diğer tüm malzemeler hazır evimde duruyor) ve CP 10.5CR mı yoksa 11 lerin üzerine çıkıp 11.0 - 11.2CR mı kullanayım sizce? Supercharger methanol ile birlikte kullanılacak ve B20 krank kasnağıda kullanılacağı için basınç yaklaşık 11psi olacak.
Özgün (Oz') sağolsun sürekli 11 üzeri kullanalım çok daha keyifli olur rahat ol diyor bende 10.5CR da ısrarcıydım safe mode açısından fakat 11.2 lerde safe olur sorun olmaz diyor haliyle bende şimdi olabilir gözüyle bakıyorum, yine de proje atmosferik değil aşırı besleme sonuçta ciddi anlamda risk almakta istemiyorum şu işi en acil şekilde netleştirmem lazım fikirlerinizi bekliyorum
Bir de bu setup a NOS u eklersek (şimdilik düşünmüyorum ama tavsiyelerinizi dinlemek istiyorum) sıkıştırma oranı vs nasıl olmalı o zaman kesin 10.5 larda kalmalımıyım vb sorular?
Ara ara fotolar koyup projenin ilerleyişi hakkında bilgilendiricem inşallah.
94 model B16A2 Honda CRX DEL SOL VTI
- JACKSON RACING SUPERCHARGER Kit B16 (Eaton M45)
- 6 ve 8 psi lık kasnaklar
- B20 CRV krank kasnağı (+3 psi)
- AC DELCO Supercharger yağı (8 oz)
- CP forged Piston 10.5:1 / 11.2:1
- EAGLE forged kol
- COMETIC çelik conta
- ACL RACE Ana yatak / Gezi ayı
- ACL RACE Kol yatak
- ARP kapak saplamaları
- ARP kol saplamaları
- Blockguard
- AEM Methanol Kit (Yeni tip pompalı)
- AEM 3.5 bar map sensörü
- AEM EMS standalone ECU
- 450cc enjektörler
- WALBRO 255lph benzin pompası
- EXEDY Racing serisi Stage 1 debriyaj seti (08800B)
- OMNI Competition 68mm gaz kelebeği
- ZERG Thermal emme manifold contası
- Silikon radyatör hortumları
- Alüminyum Racing Radyatör
- MISHIMOTO Fan Switch 80c
- MISHIMOTO Thermostat 60c
- MSD 6A ateşleme
- MSD external bobin
- VMS external distributor CAP ve tevzi makarası
- VMS 10.2mm buji kabloları
- NGK BKR7EIX-11 iridyum buji
- INNOVATE MTX-L Wideband
- SHADOW Boost göstergesi
- SHADOW EGT göstergesi
- OEM B16 komple üst kapak conta seti
- OEM B16 komple blok conta seti
- OEM ITR yağ pompası / Su pompası
- OEM Triger seti (Kayış + Gergi Rulmanı) + diğer kayışlar
- OEM Subap lastikleri
- OEM vtec Selenoid contası
- OEM MTF-3 şanzıman yağı
- OEM yağ filtresi
- AEM V1 Cold Air Intake
- OEM B18C-R 4-1 HEADERS
- Komple 60 lık krom ara borular + 60 lık spor orta susturucu
- INVIDIA N1 son susturucu 60 lık
- Front engine torque mounts
- Energy Suspensions SHIFTER Bushing kit
- Magnetic oil drain plug
Yeni plakalığımız;
Bekliyor,
ve artık kaçış yok hadi hayırlısı
Aracımın motoru dışında ki aksamlarıyla ilgili genel proje konusu;
http://www.techturkey.com/forum/otom...rosso-del-sol-
project.html
---