User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: ROSSO DEL SOL / SUPERCHARGER Project

  1. #1
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs up ROSSO DEL SOL / SUPERCHARGER Project

    Arkadaşlar aylardır sabırla beklediğim ve parça topladığım, ara ara ileri tarihe ertelediğim Supercharger projeme motoru komple elden geçirerek başlıyoruz inşallah.

    Aracımı 6 Mart 2012 de almıştım ve o günden bugune aracımı istediğim şekilde değiştirdim ve tam 1 sene sonra yani 6 Mart 2013 de Supercharger projem için aracı bugün ustama bıraktım Güzel bir tesadüf oldu Allah ım nasip etti çok şükür

    Çıkabilecek güç aralığı, hızlanma egsoz sesi vs ile aracın atmosferik karakterinden kopmayışı, TR de çok fazla uygulanmış olmaması, SC nin sesi, uygulamasının pratikliği, alt devirden başlayan tork ile keyifli hale gelen sürüş hissi, ECU ayarının rahat oluşu vs gibi sebepler beni Supercharger a çeken etkenlerdi.

    Bu projeyle ilgili olarak konuda bilgili arkadaşlara danışmak fikirlerini öğrenmek istediğim bir nokta var, o da şu;

    bugün motor açıldı ve 81.50mm piston ölçümüz belli oldu ve sıra geldi sıkıştırma ve piston seçmeye. Altta parçalarını yazdığım projemde piston olarak hangi sıkıştırmayı tavsiye edersiniz tabi ki sorunsuz problemsiz kullanılabilir olarak. Piston CP, JE, Wiseco olabilir (bu arada parça listesinden bir tek pistonu almadım daha, o da blok açıldıktan sonra ölçüler belli olacağı için sona bıraktım diğer tüm malzemeler hazır evimde duruyor) ve CP 10.5CR mı yoksa 11 lerin üzerine çıkıp 11.0 - 11.2CR mı kullanayım sizce? Supercharger methanol ile birlikte kullanılacak ve B20 krank kasnağıda kullanılacağı için basınç yaklaşık 11psi olacak.

    Özgün (Oz') sağolsun sürekli 11 üzeri kullanalım çok daha keyifli olur rahat ol diyor bende 10.5CR da ısrarcıydım safe mode açısından fakat 11.2 lerde safe olur sorun olmaz diyor haliyle bende şimdi olabilir gözüyle bakıyorum, yine de proje atmosferik değil aşırı besleme sonuçta ciddi anlamda risk almakta istemiyorum şu işi en acil şekilde netleştirmem lazım fikirlerinizi bekliyorum

    Bir de bu setup a NOS u eklersek (şimdilik düşünmüyorum ama tavsiyelerinizi dinlemek istiyorum) sıkıştırma oranı vs nasıl olmalı o zaman kesin 10.5 larda kalmalımıyım vb sorular?

    Ara ara fotolar koyup projenin ilerleyişi hakkında bilgilendiricem inşallah.



    94 model B16A2 Honda CRX DEL SOL VTI


    - JACKSON RACING SUPERCHARGER Kit B16 (Eaton M45)

    - 6 ve 8 psi lık kasnaklar

    - B20 CRV krank kasnağı (+3 psi)

    - AC DELCO Supercharger yağı (8 oz)


    - CP forged Piston 10.5:1 / 11.2:1

    - EAGLE forged kol

    - COMETIC çelik conta

    - ACL RACE Ana yatak / Gezi ayı

    - ACL RACE Kol yatak

    - ARP kapak saplamaları

    - ARP kol saplamaları

    - Blockguard


    - AEM Methanol Kit (Yeni tip pompalı)

    - AEM 3.5 bar map sensörü

    - AEM EMS standalone ECU


    - 450cc enjektörler

    - WALBRO 255lph benzin pompası

    - EXEDY Racing serisi Stage 1 debriyaj seti (08800B)

    - OMNI Competition 68mm gaz kelebeği

    - ZERG Thermal emme manifold contası

    - Silikon radyatör hortumları

    - Alüminyum Racing Radyatör

    - MISHIMOTO Fan Switch 80c

    - MISHIMOTO Thermostat 60c


    - MSD 6A ateşleme

    - MSD external bobin

    - VMS external distributor CAP ve tevzi makarası

    - VMS 10.2mm buji kabloları

    - NGK BKR7EIX-11 iridyum buji


    - INNOVATE MTX-L Wideband

    - SHADOW Boost göstergesi

    - SHADOW EGT göstergesi


    - OEM B16 komple üst kapak conta seti

    - OEM B16 komple blok conta seti

    - OEM ITR yağ pompası / Su pompası

    - OEM Triger seti (Kayış + Gergi Rulmanı) + diğer kayışlar

    - OEM Subap lastikleri

    - OEM vtec Selenoid contası

    - OEM MTF-3 şanzıman yağı

    - OEM yağ filtresi


    - AEM V1 Cold Air Intake

    - OEM B18C-R 4-1 HEADERS

    - Komple 60 lık krom ara borular + 60 lık spor orta susturucu

    - INVIDIA N1 son susturucu 60 lık


    - Front engine torque mounts

    - Energy Suspensions SHIFTER Bushing kit

    - Magnetic oil drain plug



    Yeni plakalığımız;



    Bekliyor,



    ve artık kaçış yok hadi hayırlısı





    Aracımın motoru dışında ki aksamlarıyla ilgili genel proje konusu;

    http://www.techturkey.com/forum/otom...rosso-del-sol-

    project.html



    ---

  2. #2
    -Günalp- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir - Denizli
    Mesaj
    982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlısı olsun Gökhan. İnş sorunsuz istediğin gibi olur keyifle binersin.. Emeğine sağlık kardeşim.

  3. #3
    batucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gökhan abim Allah utandırmasın delsol alasım geliyo sayende...

  4. #4
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.806
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Abi maaşallah en güzel Del Sol..
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  5. #5
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hedef guc nedir Gokhan abi? Masallah
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  6. #6
    shumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2007
    Yaş
    50
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    masalah gokhanım,Allah gonlune gore verdı,cok guzel bır aracın var projendekazasız belasız sıkıntısız bıtsın ınsss kardesım
    35 VT 555 98 vti 35 AD 5528 04 ep3 35 EA 6432 08 fn2
    35 EA 7292 08 s2k 35 EA 2260 09 s2k 35 EA 5988 09 s2k
    35 EA 5522 09s2k

  7. #7
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yakın takippp zıpkın cıkıcakkk

  8. #8
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Her şey gönlünce tertemiz ilerler inşallah abi, SC bence de sıkıştırma ile daha keyifli olur

  9. #9
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Baştan şunu söyleyeyim:

    Özgün, büyük ihtimalle bana katılmayacaktır.

    Ben motorumu yaparken (kendim yaptım) sıkıştırmayı 9.5:1'den 9'a düşürdüm. Çapı da 1mm büyüttüm (84mm).
    Çok da faydasını gördüm.

    Çünkü, su enjeksiyonunun da yardımı ile çok ciddi seviyelerde avans kullanabiliyorum. Bu da hem güç getiriyor, hem de EGT yükselmiyor. Ne kadar rötar, o kadar yüksek EGT.

    (Sistemde arıza olursa, ya da su biterse otomatik olarak tablo değiştirip çok daha emniyetli yakıt ve avans değerleri kullanıyorum. Motor ağaçta yetişmiyor çünkü)


    Maksimum 16.5 psi besliyorum. Bu güne kadar gördüğüm en yüksek EGT değeri 801C.

    Yüksek sıkıştırma oranlı motorlar, aşırı besleme ile çalıştığında çok detaylı bir tune ister. Şakaya gelmez. Avans düşük kalmak zorundadır.

    Enjektörler ise EV14, 650cc.

    Bu arada, soğutma sistemine de el atmak lazım. Ben çift katlı (dual core) aluminyum radyatör monte ettim, üzerine de çift fan taktım. Ayrıca, motorun soğutma sistemini de toptan değiştirip blok içinde farklı bir akış yarattım. Bu sayede 90C'nin üzerine hiç çıkmıyorum.

    Basınç altında standart ateşleme elemanları da sapıtabiliyor. Alev sönmesi, bujinin yüksek basıncın direnci altında çakamaması) O yüzden motorun üzerindeki bobinleri, buji kablolarını çıkarıp attım, Toyota'nın COP (her bujinin ğzerine bir adet) bobinleri ile yeni bir ateşleme devresi yaptım. Normal bobinler 8000 - 24000 Volt verirken, şimdikiler 60000 Voltta çalışıyor. Bujiler de iridyum.

    Bu arada, Intercooler da çok önemli. Türkiye'de benzin pahalı ama kaliteli değil. Bu yüzden manifolda giren havanın mümkün olduğuncac soğutulması şart. Yoksa vuruntu belası ile uğraşmak var.

    Ayrıca, iyi bir vuruntu sensörü de gerekli. ECU'ya bağlı olmalı ve vuruntu olursa avansı geri çekmeli.

    Kusura bakmayın, çok hastayım şu anda, o yüzden bölük pörçük yazıyorum.

    Unutmadan, water injection sisteminde sadece su kullanıyorum. Bununla ilgili bir konu açtım zaten.

    Kafamı biraz topladığımda daha detaylı ve derli toplu yazarım.

  10. #10
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gökhan şüphesiz 11.2 cp pistona geç zaten özgün demiş biz bile 30 psi + nos basıp gazlıyoruz motorlarımız kaç bin sorunsuz gidiyor biliyorsun sakın 9 sıkıştırmalara falan düşme methanol de kullanıcaksın rahat rahat sıkıntısız kullanırsın bugüne kadar charger yaptıklarım hep 11 üzeriydi gık demediler o zaman methanol bile yoktu projende kolay gelsinn
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  11. #11
    halilcan9455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Şehir
    .
    Mesaj
    1.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    koşturan bir del sol görmek güzel olacak.
    şu Sc nin sesini bir ben sevemedim

    İnşallah sorunsuz bir şekilde projeniz biter.
    birde motorla alakalı değil ama delsolun kadranını yurtdışında s2000 kadranı ile değiştirenler var.
    arabaya sınıf atlatıyor bence imkan varsa çok güzel olur.
    Alıntı gokhan07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uyması için öncelikle arabada bi beyin olması lazım oda senin arabada yok

  12. #12
    tuner faruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    1stanbul
    Mesaj
    5.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah abi sorunsuz sıkıntısız bitirirsin İnşallah benimde çok istediğim bi proje

  13. #13
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıştırma yüksek olsun muhakkak sonucunda sıfır motor kontrol tolerans ve ayar ekibin elinde olacak şimdiden maşallah diyelim

  14. #14
    mustafamutlubas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    144
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gökhan abi hayırlısı olsun allah ağız tadıyla binmek nasip etsin inş en kısa zamanda yollarda görürüz sc delsolü

  15. #15
    AşkınS. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    Zonguldak - İstanbul
    Mesaj
    6.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu çok güzel gerçekten aracın yapım aşamasınıda okudum baştan sonra bu hali çok güzel olmuş

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    70
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun maşşallah abi inşallah herşey istediğin gibi sonuçlanır
    Only Japanese

  17. #17
    _driver_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    TR/Giresun/28
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayallerimi gerçekleştiriyorsunuz yemin ederim

    Allah sabır, para ve bol kolaylık versin

    bol fotoğraf bekliyoruz
    Alıntı mesutt1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    skodaya tam kocaman oha diodum ki driver abi içimi okudu
    Alıntı doncarlo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saxoda sertleşme kronik pompayı kontrol edin.

  18. #18
    OmeR-FE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    İzmit / KOCAELİ
    Mesaj
    6.898
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun kanka.
    Allah hayırlısıyla marş basıp, keyifle kullanmayı nasip etsin.
    Merdo'm Seni Unutmayacağız...

  19. #19
    D16inside - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    '' TURKEY '' 67
    Mesaj
    2.206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlı olsun allah utandırmasın.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •