Evet sonunda Avrupa sezonu başlıyor , İspanya normal de testlerdede kullanıldığı için tüm takımlar tarafından iyi bilinen bir pist .Gerçek güç dengelerini görmek için iyi bir fırsat olucak.Eğer ispanyada iyisen her pistte iyin demektir ( Williams hariç)
Pist uzunluğu: 4.655 km
Tur: 66
Mesafe: 307.104 km
En hızlı tur: 1:21.670 (Kimi Räikkönen, Ferrari, 2008)
Azami hız: 318 km/s
Ortalama hız: 200 km/s
Ortalama viraj hızı: 130 km/s
Yön: Saat yönünde
Sağ viraj: 9
Sol viraj: 7
En uzun düzlük: 1.310 m
Tam gaz geçilen en uzun bölüm: 16 sn/1.140 m
Tam gaz geçilen kısımlar: Turun %56'sı
Ispanyada bir tur
F1 2011 - Catalunya track - 3D lap - Spanish Grand Prix - YouTube
Lastikler
Sert (Turuncu işaretli)
Orta sert (Beyaz işaretli)
Pit-Stoplar
Pit alanı uzunluğu: 376 m
Antrenmanlarda hız sınırı: 60 km/s
Yarış sırasında hız sınırı: 100 km/s
Pit yolunda zaman kaybı: 19.8
Geçen sezon en hızlı pit-stop: 2.7 sn
Yakıt
Tur başına harcanan yakıt: 2.271 kg
Her 10 kg'lık yakıtın zaman kaybı: 0.3 sn
Frenler
Frenlemede geçilen kısımlar: Turun %12'si
En kuvvetli frenleme: 6.15 g (1. viraj)
Strateji
Geçen sezon en çok tercih edilen pit-stop: 3
Güvenlik aracı ihtimali: %36
Ayarlar
Lastik aşınması: Orta
Fren aşınması: Yüksek
Yere basma gücü: Yüksek
Soğutma: Orta
Gecen seneki yarış
Formula 1 Spanish GP Highlights 2012 - YouTube
Wallpaper : http://lh6.ggpht.com/-uB2lA2ZX78g/UF...20Spain_23.jpg
*cozunurlugu cok oldugu icin link olarak koydum