User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
31 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Coilover için yay arıyorum

  1. #1
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Coilover için yay arıyorum

    Beyler,

    Coilover için 65mm iç çaplı, 200mm serbest yükseklikte,

    5 Kg - 275 lb/in (2 adet) ve

    4 Kg - 225 lb/in (2 adet)

    ya da

    6 Kg - 325 lb/in (2 adet) ve

    5 Kg - 275 lb/in (2 adet)

    yay bulabilir miyim?

    Bu tür yayların satıldığı ya da imal edildiği yerler konusunda bilgisi olan varsa ve burada paylaşabilirse çok makbule geçecek.

    (Evet, kendi coilover sistemimi yapmaya karar verdim)

    Bu arada, bu yaylar için kovan (sleeve) de bakınıyorum doğal olarak.

    Teşekkürler.

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    imes sanayi sitesinde yaysan diye bi firma var bi kaç yer daha var sanırsam da aklıma gelen bu
    YAYSAN Yay makina Hırdavat Otomotiv İnşaat Sanayii ve Tic. Ltd. Şti
    Kayalar Yay Resmi Web Sitesi

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  4. #4
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bu verilen imalatçıların hiçbiri otomotiv yayı yapmıyor maalesef.

  5. #5
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    OHA diyorum.

    Koca memlekette yay yok.

    Elinde olanın da bilgisi yok.

    "Şöyle iyiyiz, böyle gaddarız" diye reklam yapan bir imalatçı ile görüştüm, adam bana açık açık "abi, elimizde üç tür yay var, yumuşak, orta ve sert, arabasına göre takıyoruz gidiyor" dedi.

    Ne yay sıkışma değerlerinden haberi var, ne salınım frekansından, ne de uzunluk/sarım sayısı vs hesaplarından... Yayların ÇAPINI bile ölçmeye tenezzül etmemişler.

    Neden güzel yurdumda her halt en cahil seviyede olmak zorunda?

    Bir araca 2Kg/mm ile 12 Kg/mm arasında yay takılabilir. Seçilen değerler aracın kullanım amacına, ön/arka yay oranına, motor gücüne, kullanılan viraj demirlerinin özelliklerine, arzu edilen FRC yüzdesine, bump stop uzunluk ve sertliğine, amortisör hareket mesafesine, toplam araç salınım frekansına, yapılacak camber/toe ayarlarına göre değişir.
    Hadi sertlik derecesine karar verildi diyelim, bu noktada yayın serbest (yüksüz) uzunluğu tüm bu veriler doğrultusunda süspansiyon geometrisini baştan değiştirir.
    Bu arada, bu yaylar ile birlikte çalışacak amortisörler de bambaşka bir kitap konusu zaten.

    Kusura bakmayın, bin tane mail atıp bir o kadar da telefon macerası yaşadıktan sonra yurdum dahilinde adam gibi bir teknik çözüm bulmak konusunda hiç mi hiç hevesim kalmadı.

    Bu da, şu demek oluyor:
    Pek yakında ilginç bir DIY süspansiyon konusu açacağım.
    Şu anda malzeme toplamak için hazırlık yapıyorum.
    Hedef ise kompresyon oranlarının rebound oranlarından daha yüksek olduğu, alçaltılmış ama daha uzun hareket mesafesi olan amortisörler üzerinde hem bozuk yolda konfor veren, hem de performans sürüşlerinde tutarlı davranan, %61 FRC değerlerinde bir düzenek...

  6. #6

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OHA diyorum.

    Koca memlekette yay yok.

    Elinde olanın da bilgisi yok.

    "Şöyle iyiyiz, böyle gaddarız" diye reklam yapan bir imalatçı ile görüştüm, adam bana açık açık "abi, elimizde üç tür yay var, yumuşak, orta ve sert, arabasına göre takıyoruz gidiyor" dedi.

    Ne yay sıkışma değerlerinden haberi var, ne salınım frekansından, ne de uzunluk/sarım sayısı vs hesaplarından... Yayların ÇAPINI bile ölçmeye tenezzül etmemişler.

    Neden güzel yurdumda her halt en cahil seviyede olmak zorunda?
    ...

    Hedef ise kompresyon oranlarının rebound oranlarından daha yüksek olduğu, alçaltılmış ama daha uzun hareket mesafesi olan amortisörler üzerinde hem bozuk yolda konfor veren, hem de performans sürüşlerinde tutarlı davranan, %61 FRC değerlerinde bir düzenek...
    Yurdumuzda her şey en cahil seviyede olmak zorunda çünkü millet olarak cahiliz. Sizin gibi 3-5 kişi haricinde bu bilgileri merak edip soran olmayınca o adamlarda bu konuda herhangi bir çalışma yapmamıştır...

    Bahsettiğiniz süspansiyon set-up'ını merakla bekliyorum. Çünkü bu set-up otomobil firmalarının üzerinde her zaman çalıştıkları henüz tam olarak optimum noktanın bulunamadığı bir ayar.

    Kolay gelsin.

  7. #7
    Ramiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Darıca
    Mesaj
    1.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OHA diyorum.

    Koca memlekette yay yok.

    Elinde olanın da bilgisi yok.

    "Şöyle iyiyiz, böyle gaddarız" diye reklam yapan bir imalatçı ile görüştüm, adam bana açık açık "abi, elimizde üç tür yay var, yumuşak, orta ve sert, arabasına göre takıyoruz gidiyor" dedi.

    Ne yay sıkışma değerlerinden haberi var, ne salınım frekansından, ne de uzunluk/sarım sayısı vs hesaplarından... Yayların ÇAPINI bile ölçmeye tenezzül etmemişler.

    Neden güzel yurdumda her halt en cahil seviyede olmak zorunda?

    Bir araca 2Kg/mm ile 12 Kg/mm arasında yay takılabilir. Seçilen değerler aracın kullanım amacına, ön/arka yay oranına, motor gücüne, kullanılan viraj demirlerinin özelliklerine, arzu edilen FRC yüzdesine, bump stop uzunluk ve sertliğine, amortisör hareket mesafesine, toplam araç salınım frekansına, yapılacak camber/toe ayarlarına göre değişir.
    Hadi sertlik derecesine karar verildi diyelim, bu noktada yayın serbest (yüksüz) uzunluğu tüm bu veriler doğrultusunda süspansiyon geometrisini baştan değiştirir.
    Bu arada, bu yaylar ile birlikte çalışacak amortisörler de bambaşka bir kitap konusu zaten.

    Kusura bakmayın, bin tane mail atıp bir o kadar da telefon macerası yaşadıktan sonra yurdum dahilinde adam gibi bir teknik çözüm bulmak konusunda hiç mi hiç hevesim kalmadı.

    Bu da, şu demek oluyor:
    Pek yakında ilginç bir DIY süspansiyon konusu açacağım.
    Şu anda malzeme toplamak için hazırlık yapıyorum.
    Hedef ise kompresyon oranlarının rebound oranlarından daha yüksek olduğu, alçaltılmış ama daha uzun hareket mesafesi olan amortisörler üzerinde hem bozuk yolda konfor veren, hem de performans sürüşlerinde tutarlı davranan, %61 FRC değerlerinde bir düzenek...
    o yaycının bu kadar bilgisi olsa üniversiteye fizik bölüm başkanı yaparlardı heralde

  8. #8
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.459
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kolay gelsin konuyu merakla bekliyorum şu konular hakkında ciddi oğrenilmesi gereken şeyler var açıp okusamda tam oturtamıyorum uygulamalı olursa daha iyi olur

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  9. #9
    Kahn23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Makyay'ı araştırın bi isterseniz. Tr.'nin en büyük yay üreticilerinden biridir.

  10. #10
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Makyay'ın sitesine baktım, otomotiv alanında süspansiyon haricindeki yayları yapıyorlar.

  11. #11
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bu arada, amortisör dinamometresi konusunda ilginç maceralar da yaşadım.

    Anladığım kadarı ile yurdum dahilinde faaliyet gösteren süspansiyon uzmanları, tuning merkezleri, yarış/ralli araçları hazırlayanlar sadece kataloglardan seçtiklerini takıyorlar.

    Çok yere telefon ettim, amortisör dinamometresinin ne olduğunu anlatmaktan dilimde tüy bitti.

    Baktım olacak gibi değil, aklıma üniversiteler geldi.
    İstanbul Teknik Üniversitesi umutsuz çıktı.
    Boğaziçi Üniversitesi Makina Mühendisliği Fakültesi bünyesinde Otomotiv Mühendisliği Bölümü var. Dehşet laboratuvarları var diye yazıyor web sitelerinde.
    Onları da aradım, sonuç yine hayal kırıklığı...

    Düşünürken bu sefer Türk Standartları Enstitüsünü arayayım bari dedim.
    Gebze'de makine Laboratuvarları var. Otomotiv testleri de burada yapılıyor.
    Aradım ve TC dahilindeki TEK süspansiyon test görevlisine ulaşabildim. Adam bana bu testin yapıldığı müjdesini verdi. (TSE 3034 standardın adı bu arada)...

    Ne var ki, bu test taşeron firmaya yaptırılıyormuş ve amortisör başına 250 TL civarı bir para alıyorlarmış. Toplamda 2000 TL ve iki kere kargo parası yani.
    (Önce baz testi, arkasından modifikasyonlar tamamlanınca teyit amaçlı test, çarpı 4 amortisör, 2000 TL tutuyor.)

    Bu da bana fazla kazık geldi. Aramaya devam edeyim bari dedim...

    Taşeron firmanın Bursa'da Maysan Amortisör fabrikası olduğunu öğrendim.
    Bu aşamada Maysan ile irtibata geçeceğim.

    Diğer yandan, Tofaş'ın ArGe bölümünde de amortisör dinamometresi olduğu bilgisini aldım.
    Bunun için Tofaş bünyesinden bir "tanıdık" bulmam gerekecek.

    Diğer yandan Ford/Otosan fabrikalarında bu cihazın mevcut bulunup bulunmadığını araştırıyorum.

    Yakın zamanda elimde 4 amortisör ile kapı çalmaya başlayacağım yani.

    Azim ve beton... O beton delinecek. O kadar.


    Bu arada, amortisör dinamometresi nasıl bir şey derseniz, buyrun:


  12. #12
    CagkaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü-İstanbul
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sizin çareniz malesef türkiyede değil abd'de Ground Control Firmasına ulaşın eibachta üretiliyor yaylar ve sizin istediğiniz gibi custom yay yaptıklarını söylüyorlar sitesilerinde.

    kolay gelsin

  13. #13
    Ramiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Darıca
    Mesaj
    1.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O aletin minyatür unden 97 yılında arçelik fabrikasında vardi çamaşır makinesi amortisör lerini test ediyorduk

  14. #14
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı CagkaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sizin çareniz malesef türkiyede değil abd'de Ground Control Firmasına ulaşın eibachta üretiliyor yaylar ve sizin istediğiniz gibi custom yay yaptıklarını söylüyorlar sitesilerinde.

    kolay gelsin
    Ground Control sattığı takıma 400 Dolar istiyor VE Türkiye'ye göndermem diyor.
    Başka satıcıdan/bayiden alırsan yay seçeneği olmuyor.

    Ben yay buldum (İngiltere) ama önce amortisör/yay uyumunu sağlamam lazım.

    Olay sadece "kafadan basmak" değil.
    Doğru bir süspansiyon ile 1G'nin üzerinde yanal tutunma elde etmek çok mümkün benim velette.

  15. #15
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bugün Namiştayn'a gittim, Şakir Usta ile tanıştım.

    Çok ilgilendi, amortisörleri verdiğim özelliklere göre hazırlayabileceğini, hiç sorun olmayacağını söyledi.

    Gelişme var yani.

  16. #16
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bugün Namiştayn'a gittim, Şakir Usta ile tanıştım.

    Çok ilgilendi, amortisörleri verdiğim özelliklere göre hazırlayabileceğini, hiç sorun olmayacağını söyledi.

    Gelişme var yani.
    Şakir usta ölçme biçme konusunda nasıl bilmiyorum ama el yordamı ile 106ıma coil yapmıştı zamanında (askerden yeni geldiğinde) 1 seferde herşey 4/4lük olmuştu...

  17. #17
    BıD-Clio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bugün Namiştayn'a gittim, Şakir Usta ile tanıştım.

    Çok ilgilendi, amortisörleri verdiğim özelliklere göre hazırlayabileceğini, hiç sorun olmayacağını söyledi.

    Gelişme var yani.
    sakır abı elınden gelenı yapıcaktır

    bende bugn ugradım hem hal hatır sormak ıcın hemde bı arkadasımıza amartısor lazımdı sagolsun halletı ısımızı

  18. #18

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bugün Namiştayn'a gittim, Şakir Usta ile tanıştım.

    Çok ilgilendi, amortisörleri verdiğim özelliklere göre hazırlayabileceğini, hiç sorun olmayacağını söyledi.

    Gelişme var yani.
    Abi ilk oraya gitmemen hata olmuş bildiğim kadarıyla 3 farklı sertlik olan yaylarda onlardan çıkıyor, merakla takipteyim
    ...

  19. #19
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bugün Namiştayn'a gittim, Şakir Usta ile tanıştım.

    Çok ilgilendi, amortisörleri verdiğim özelliklere göre hazırlayabileceğini, hiç sorun olmayacağını söyledi.

    Gelişme var yani.
    Amortisör dinamometresi varmıymış onlarda?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •