User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Coiloverla sekiyoruz, ayar yardımı?

  1. #1
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Coiloverla sekiyoruz, ayar yardımı?

    Herkese merhaba;

    aracım '90 model Nissan Altima nam-ı diğer Cefiro A31.

    Aracımda XYZ Super Sport yükseklik sertlik ve kamber ayarlı coilover seti takılı durumda. Aracımı amortisör boyundan ayarlayarak düşürdüm, amortisör sertliğim ve yay sertliğim en yumuşak konumda (yay en serbest halde, sıkışık değil). Buna rağmen araç sadece lastik yanakları üzerinde esniyor desem abartı olmaz. Şimdilik jant/lastik kombinasyonum standart 65 yanak olduğu için o 65 yanağın yüzü suyu hürmetine yanak üzerinde esniyor o da olmasa felaket.

    Acaba biz ayarlarda mı bir hata ediyoruz, en yumuşak ayarlarda bile bu kadar sert olması normal mi? Yoksa şehir içi yol koşullarında öyle hissediyor olman normal mi diyeceksiniz?

    Yardımlarınız bekliyorum, saygılar.
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  2. #2
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En dip en sert yaptım bende lastik ebetıda 35 çakıl taşının etrafından dolanıyorum araç Scirocco BanAda lazım nerde yanlış yaptım ;(
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  3. #3
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Coil setlerde yay sıkıldıkça yumuşar esner diyorlar ama ne derece doğru bilemiyorum?
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  4. #4

    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende de xyz var. Amortisör boyundan en dipde ama yay kısmı ne sıkı ne bosta olucak sekilde. En yumusak'da kullanıyorum gayet memnunum konforundan. Yay ayarı eğer cok bostaysa ondan yapıyor olabilir sıkı olmıyacak sekilde bi deneyin bence.
    ☻/
    /▌
    / \

  5. #5
    x20xev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    xyz vectra b aracımada var mı acaba hiç denk gelmedim konuyla alakasız ama sorayım dedim yinede

  6. #6
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Farklı araçlarda farklı konfor olması normal. Misal BMW'lere sadece coilover ile tatminkar bir sertlik yakalamak zordur. Çünkü alt takım burçları ciddi anlamda kalındır. Esneme noktası buralardır. Ama japon araçlarında coilover ile sert bir araç mümkün. Bu sertlik ve konfor isi birazda kişiden kişiye değişen bir kavram tabii.

    Coilover da en yumuşak ayar , yayların boşluklarının alınacak kadar sıkılması ve amortisörün en yumuşakta kullanılması. Tabii bugüne kadar gördümüz durumlarda var. Ayar çubuğunun üzerinde bulunan "H" sert , "S" ise yumuşak anlamına gelir. En yumuşak ayar için çubuklar "S" tarafına sona kadar çevirilmelidir. Bunları ters yorumlayıp en sertte kullanan ve coilover için "Bunlar çok sert" diyenler oldu.

    Bir başka konuda araçta coilover harici başka aftermarket parçalar olup olmadığı. Bunların başında büyük jantlar ve düşük yanaklı lastikler var. Coilover ve büyük jant japon otomobilleri baya sertleştiriyor. Eski nesillerde bu çok daha net zaten. Eski japon otomobillerinde konfor genellikle amortisör odaklı. Konfor odaklı amortisörleri çıkarıp performans odaklı coilover koyunca , ortada konfor falan kalmıyor tabii ki.

  7. #7
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı krscan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende de xyz var. Amortisör boyundan en dipde ama yay kısmı ne sıkı ne bosta olucak sekilde. En yumusak'da kullanıyorum gayet memnunum konforundan. Yay ayarı eğer cok bostaysa ondan yapıyor olabilir sıkı olmıyacak sekilde bi deneyin bence.
    Bunu bir kontrol edeyim, teşekkürler.

    Alıntı Mechanix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Farklı araçlarda farklı konfor olması normal. Misal BMW'lere sadece coilover ile tatminkar bir sertlik yakalamak zordur. Çünkü alt takım burçları ciddi anlamda kalındır. Esneme noktası buralardır. Ama japon araçlarında coilover ile sert bir araç mümkün. Bu sertlik ve konfor isi birazda kişiden kişiye değişen bir kavram tabii.

    Coilover da en yumuşak ayar , yayların boşluklarının alınacak kadar sıkılması ve amortisörün en yumuşakta kullanılması. Tabii bugüne kadar gördümüz durumlarda var. Ayar çubuğunun üzerinde bulunan "H" sert , "S" ise yumuşak anlamına gelir. En yumuşak ayar için çubuklar "S" tarafına sona kadar çevirilmelidir. Bunları ters yorumlayıp en sertte kullanan ve coilover için "Bunlar çok sert" diyenler oldu.

    Bir başka konuda araçta coilover harici başka aftermarket parçalar olup olmadığı. Bunların başında büyük jantlar ve düşük yanaklı lastikler var. Coilover ve büyük jant japon otomobilleri baya sertleştiriyor. Eski nesillerde bu çok daha net zaten. Eski japon otomobillerinde konfor genellikle amortisör odaklı. Konfor odaklı amortisörleri çıkarıp performans odaklı coilover koyunca , ortada konfor falan kalmıyor tabii ki.
    Peki Mustafa; bu japon araçlardaki fazla sertleşme, başta yazdığım gibi en yumuşak ayarda olsa bile, sadece lastik yanağı oranında esneyip yay-amortisör kaynaklı hiçbir esneme yapmayacak kadar aşırı düzeyde olması normal mi?

    Biraz yayları sıkıştırmalı mıyım?
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  8. #8

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İStanbul
    Mesaj
    509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EN yukarda ayarlamayın. Orta yukseklıkte ayarlayıp . birde yumusaklık sertlık ayarınızıda ortaya alın belkı ters tarafa ayarlamıs olabiliriz. ıkı ayarıda mediuma getirip deneyın bence. sorun cozulecektıktır. ondan sonra uafak ufak parametrelerle oynarsınz

  9. #9
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    65 yanak lastik kullandigini soylemissin. O yuzden esnemeye arayi sallayarak bakarsan , sadece lastiklerin esnemesi normal. Ama yolda cukura girip cikarken amortisorler mutlaka calisiyordur.

    Birde en serte alip dene , bakalim ne kadar degisecek .

  10. #10
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mechanix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    65 yanak lastik kullandigini soylemissin. O yuzden esnemeye arayi sallayarak bakarsan , sadece lastiklerin esnemesi normal. Ama yolda cukura girip cikarken amortisorler mutlaka calisiyordur.

    Birde en serte alip dene , bakalim ne kadar degisecek .
    Amortisörler çalışıyordur doğrudur ama ben yaylar çalışıyor mu ondan emin değilim esnemeyi sağlayanın yaylar olduğunu düşünürsek.

    çukura kasise biraz hız kesmeden girdiğimde (bu aşırı bir hız değil yanlış anlaşılmasın) sağ önden bir vurma sesi geliyor zaten sağ ön tarafın patlak olduğunu düşünmeye başladım. acaba yay boşta ve o mu yerinden çıkıp oturuyor?
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  11. #11
    Tuncay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    İSTANBUL-SISLI
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yaylari kendi bosluguna ayarlamissiniz o yuzden yumusak oldugu icin ziplama yapiyor
    Orta derece ayarlarsaniz yine sert olur ama ziplamaktan kurtulursunuz yay esnemeyecegi icin mantik bu

  12. #12
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Coiloverları ilk taktığımda benimde sekme sorunum vardı Amerikalı arkadaşlar gibi amortisör şaftına geçen takozu yarıdan kesince düzeldi. Ben sorunumu böyle düzeltmiştim, bakmakta fayda var.
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  13. #13
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öneriler için teşekkürler. hepsini değerlendireceğim.

    Süspansiyonda ön ve arka sertlik derecesinde farklılık olsa nasıl bir durum ortaya çıkar? bu konuda bir görüşü olan var mı? ön yumuşak arka sert mesela?
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  14. #14
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olabilir tabii ki , kişisel tercihtir. Ön yumuşak oldu diye arkayı da aynı miktarda ayarlayacaksın diye birşey yok. Biz pist kullanımında önden kayarsa önü , arkadan kayarsa arkayı yumuşatırız misal.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •