User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
42 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Araç geç ısınma sorunu

  1. #1
    Le10ur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    2.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Araç geç ısınma sorunu

    Herkese merhaba aracım evo punto 1.3 multijet bgn ankaralı olan bılır belkı kecıorenden bahcelıevlere gıdıyorum aracı genelde 2 bın devırı gecmemeye calıstım zaten genelde yokus asagı oldugu ıcın gecmedı de bosta da gıttıgım oldu ancak bahcelıevlere kadar aracın ısısı 90 dereceye gelmedı nedense aynı seyı aksam donuste denedım kazımkarabekırde 90 oldu ancak sıcak havayı acınca 90 derece dusuyor yanı fanı calıstırınca arabanın hararetı dusuyor neden olur acaba?

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normal bence, yokuş aşağı giderken özellikle çok geç ısınıyor bunlar. Çabuk ısınması için 2-3 dakika 3k devir çevirmek gerek. Yoksa çoğu zaman gideceğin yere varırsın şehir içinde tam ısınmış olmuyor. 2k da vites atıyorum demişsin ama zaten 1750 civarı turbo açıyor. Biraz devir çevirmek lazım motor sağlığı açısından da daha iyi olur.

  3. #3
    Le10ur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    2.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Equinox Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normal bence, yokuş aşağı giderken özellikle çok geç ısınıyor bunlar. Çabuk ısınması için 2-3 dakika 3k devir çevirmek gerek. Yoksa çoğu zaman gideceğin yere varırsın şehir içinde tam ısınmış olmuyor. 2k da vites atıyorum demişsin ama zaten 1750 civarı turbo açıyor. Biraz devir çevirmek lazım motor sağlığı açısından da daha iyi olur.
    pekı hararet 90 a gelıyor sonra ben fanı acında tabı yıne 2bın devrı gecmıyorum yavas yavas hararet dusuyor bu neden

  4. #4
    xcel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    90 derecede (normal çalışma ısısında) iken yokuş aşağı boş atın derece düşüyorsa termostat açık kalmıştır derler.

  5. #5
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Le10ur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pekı hararet 90 a gelıyor sonra ben fanı acında tabı yıne 2bın devrı gecmıyorum yavas yavas hararet dusuyor bu neden
    bunun cevabını bende merak edıyorum benım aracımdada kalorıferı acınca aracın hararetı düşüyor 90 dereceye gelmiyor nenden acaba bılen varmı?

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    90 a geldikten sonra ciddi yokuş aşağı boşa falan sallamadıkça aslında düşmemesi lazım hararetin, sen yine de 3k civarı değiştirerek bir dene bence, aynı durum devam ederse müşürle alakalı olabilir.

  7. #7
    Le10ur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    2.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Equinox Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    90 a geldikten sonra ciddi yokuş aşağı boşa falan sallamadıkça aslında düşmemesi lazım hararetin, sen yine de 3k civarı değiştirerek bir dene bence, aynı durum devam ederse müşürle alakalı olabilir.
    o nerde ben bakabılırmıyım termostat demıssınız fln ya

  8. #8
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    %90,9 dııl %99 termostat

    hattta denemesi bedava sıkışık trafiğe gir,sabit kalır 90da
    hafif onun acılsın sabıt hız gıt 90dan aşşa düşerse direk termostat..

    ekleme

    su pompasının ust/sag/sol/yanında vs biyerlerinde olur genelde.
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  9. #9
    bkaraca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    Kapadokya
    Mesaj
    1.515
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Termostat açık kalmış, yakitinizi arttıracaktir aynı zamanda.

  10. #10
    Le10ur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    2.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bkaraca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Termostat açık kalmış, yakitinizi arttıracaktir aynı zamanda.
    nasıl duzeltcem onu yardımcı olurmusunuz?

  11. #11
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    parça böyle bişey ;

    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  12. #12
    Le10ur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    2.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    parça böyle bişey ;

    adamsın ya ancak benm kı euro 5 motor degıl budur sanırım bırde ne yapcam yanı neresını sıkcam bunun?

  13. #13
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Yağdan da olabilir geç ısınma ama derece düşmesi direk termostat..

  14. #14
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    yok komple deişiceksin
    deiştirmeden önce radyatordeki suyu bosaltman lazım komple

    bu arada görsel temsili

    sende atıyorum 2giiriş tek cıkısta olabılır veya tek bı vana da olabilir : )

    şase no ile sorgulatabilirsin yada elimden gelir diyosan boşalt komple suyu sök termostatı(zor degıldır genelde sokmek) gıt al parçacıdan değiştir.(deiştirirken sıvı conta sür ki lastik zamanla çürürse vs sıvı conta görev yapsın onun yerine) garantiye al kısacası kendini : )
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  15. #15
    Le10ur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    2.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok komple deişiceksin
    deiştirmeden önce radyatordeki suyu bosaltman lazım komple

    bu arada görsel temsili

    sende atıyorum 2giiriş tek cıkısta olabılır veya tek bı vana da olabilir : )

    şase no ile sorgulatabilirsin yada elimden gelir diyosan boşalt komple suyu sök termostatı(zor degıldır genelde sokmek) gıt al parçacıdan değiştir.(deiştirirken sıvı conta sür ki lastik zamanla çürürse vs sıvı conta görev yapsın onun yerine) garantiye al kısacası kendini : )
    vay mına dertsız basıma dert aldım bak bu ısı begenmedım adaş kaç paradır bu arac daha 48 bınde bunu yapması normal mı?

  16. #16

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Le10ur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vay mına dertsız basıma dert aldım bak bu ısı begenmedım adaş kaç paradır bu arac daha 48 bınde bunu yapması normal mı?
    çok pahalı bi parça değildir genelde.. 48 bin km de olabilir, kaç sene oldu? Genelde 2 senede 1 termostat ve soğutma suyunun yenilenmesi önerilmektedir.

  17. #17
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    max 50liradır o da max yani (bence)
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  18. #18
    Le10ur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    2.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok pahalı bi parça değildir genelde.. 48 bin km de olabilir, kaç sene oldu? Genelde 2 senede 1 termostat ve soğutma suyunun yenilenmesi önerilmektedir.
    arac 2010 model valla aracta suana kadar sadece rutın bakımlar yapıldı yag mazot flıtreler fln hala orjınal balata ve sıleceklerı duruyor

  19. #19

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizel araçların egt si çok düşüktür benzinli motorlara göre ters şekilde yakıt püskürmeye başladıkça ısı artar eğer rölantide falan düşük devirlerde yüke binmeden yürüyorsanız ankara soğuklarında ısının o mesafede yükselmemesi normaldir. hafif rampa bile çıksanız çok şey farkeder ısı oluşmaya başlar termostata bağlamayın olayı yani.
    RACE WERKS

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •