User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
27 sonuçtan 20 ile 27 arası

Konu: Modifiye Yatkınlığı Nedir?

  1. #20
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Modifiyeye yatkinlik birkac baslikta incelenir.

    Birincisi, modifiye edilecek aracin aftermarket yani orijinal olmayan, standarddan daha iyi kalitede, ya da daha kotu kalitede ve cok ucuz ve ulasilabilir, motor sanziman yuruyen aksam gibi mekanik veya ic trim, uyumlu koltuk, body kit, carbon fiber parcalar gibi her turlu parcasinin bulunmasi miktaridir. Bu duruma birbiri ile uyumlu parcalar da girerse, o markanin modifikasyon degeri artar. Ornegin bir eg civic modifiye etmek istenirse bu aracin d16 motorunun parcalarina pek gerek yok, bir b16 lak diye oturuyor sonucta.

    Ikincisi, bir seyler ters giderse eger, hemen ve ucuz sekilde cozulmesi icin, aracin stock parcalarinin bulunur olmasi.

    Ucuncusu, herkes benim gibi kendi aracini kendi yapmadigi icin isten anlayan ustalarin yayginligi. Bugun bir hondayi herkes cozer, ama bir mazdadan pek kimse anlamaz gibi. Modifikasyon anlaminda da durum boyle, basit motor kolay ve ucuza modifiye edilir.

    Ornek olarak ulkemizden su konusmalar gosterilebilir:

    Abi evonun parcasi sikinti sti daha iyi o yuzden.( bunun bir de evo ile sifira yatinca kiriliyor sti kirilmiyor diyeni vardir, evlerden uzaktir)

    Ya mazda lantis iyi guzel araba da o paralara bir civic almak daha mantikli. (Cunku bir takim gerzek insanlar mazda bp nin kia sephialar ve ford escortlarda da ciktigini bilmez, o yuzden mazda 300 liraya krank buldugunda yediremez, cunku civic kranki 500 liradir, v.s.)

    Swift gti da neymis, ef alirim daha guzel.(swift gti, ilk nesil hayabusanin blogunu kullanir. Modifiyeye yatkin degil ama. Garip )

    Megane rs cok guzel bir arac der herkes, gider o paraya vti alir. ( bunlara hic bir sey diyemiyorum. Amac hizli gitmek degil az paraya hizlica gidebilmek demek ki.)

    Butun bu nedenler piyasayi da degistirir. Yukarida yazdigim gibi bir megane rs parasina vti var. Iyi bir s2000 parasina 2004 carreralar var. Biri ne biri ne yani.

    Temiz 1.6 ies parasina camaro z28 bile mevcut, vergisini bir kenara birakirsak iste bunlar hep parca usta piyasa isleri. O yuzden dandik bir araca onu acik denirken iyi bir araca bulasma denebiliyor.

    Benim gorusum, akillica isler yapilmasi. Golf 4 alip golf 6 gtiin yuruyen ve motorunu bindirmek cok uzun ve ekonomik olmayan bir is. Bu nedenle vw golf 4 onu kapali bir arac. Fakat bir ek civic alinip poryalar motor sanziman degisirse gergiler takilirsa ek type-r sahibi olursun. Bu yuzden civic onu acik bir arac.

    Daha bir suru ince kalin detay var. Ozelden her zaman cevaplayabilirim.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  2. #21
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Swift gti da neymis, ef alirim daha guzel.(swift gti, ilk nesil hayabusanin blogunu kullanir. Modifiyeye yatkin degil ama. Garip )
    uuuuu kafamda deli sorular

    yaziya da katiliyorum tamamiyla..
    bu isler ulkeden ulkeye kultur gibi olmus resmen..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  3. #22
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    türkiyede ekonomik şartlardan dolayı amerikan arabası modifiye edilemediğinden,sorunsuz görünen maliyeti düşük araçlara modifiye yapılıyor.bence bu işi sevip imkanı olan kişilerin büyük hacimli çok beygirli bir amerikan hayali her zaman vardır.
    komançero garage

  4. #23
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Benim gorusum, akillica isler yapilmasi. Golf 4 alip golf 6 gtiin yuruyen ve motorunu bindirmek cok uzun ve ekonomik olmayan bir is. Bu nedenle vw golf 4 onu kapali bir arac. Fakat bir ek civic alinip poryalar motor sanziman degisirse gergiler takilirsa ek type-r sahibi olursun. Bu yuzden civic onu acik bir arac.
    .
    Şu Golf 4 mevzusuna katılmıyorum, R32, 1.8t seçenekleri dururken mk6 swap ciddi fantaziye kaçar ki düz mk4 1.6 ya 1.8t koymak d16 söküp b16 koymak kadar kolay.

    BP için ise katılıyorum, TR'de aftermarket parçası yok diye (ki hoş, çabuk ulaşılabilen markalardan Honda/Peugeot/Citroen hariç diğer markaların pek stoğu yok TR'de) ehh-kaka demek saçma kaçıyor kimse alınmasın / gocunmasın bu yazdığıma.

    Yatkınlık konusunu,

    - Yedek parça bulunabilirlik derecesi
    - Aftermarket parça bulunabilirlik derecesi
    - Alınan verim , harcanan para / verim eğrisi
    - Olası potansiyel

    Şeklinde sıralarım bana kalırsa.

  5. #24
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Fatih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üstad bi açıklamadın şu konuyu.
    neyin açıklayım gayet açık ,alırsın 5 liraya bi rexs 20 liraya koyarsın üstüne 1 k24 sonra tekrakibin thy
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  6. #25
    Akın Sarıkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Modifiyeye yatkinlik birkac baslikta incelenir.

    (swift gti, ilk nesil hayabusanin blogunu kullanir. Modifiyeye yatkin degil ama. Garip )
    vay be hiç duymamıştım,çok şaşırdım.. swift gti'a karşı apayrı bi eğilimim var

  7. #26
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Modifiyeye yatkinlik birkac baslikta incelenir.

    Birincisi, modifiye edilecek aracin aftermarket yani orijinal olmayan, standarddan daha iyi kalitede, ya da daha kotu kalitede ve cok ucuz ve ulasilabilir, motor sanziman yuruyen aksam gibi mekanik veya ic trim, uyumlu koltuk, body kit, carbon fiber parcalar gibi her turlu parcasinin bulunmasi miktaridir. Bu duruma birbiri ile uyumlu parcalar da girerse, o markanin modifikasyon degeri artar. Ornegin bir eg civic modifiye etmek istenirse bu aracin d16 motorunun parcalarina pek gerek yok, bir b16 lak diye oturuyor sonucta.

    Ikincisi, bir seyler ters giderse eger, hemen ve ucuz sekilde cozulmesi icin, aracin stock parcalarinin bulunur olmasi.

    Ucuncusu, herkes benim gibi kendi aracini kendi yapmadigi icin isten anlayan ustalarin yayginligi. Bugun bir hondayi herkes cozer, ama bir mazdadan pek kimse anlamaz gibi. Modifikasyon anlaminda da durum boyle, basit motor kolay ve ucuza modifiye edilir.

    Ornek olarak ulkemizden su konusmalar gosterilebilir:

    Abi evonun parcasi sikinti sti daha iyi o yuzden.( bunun bir de evo ile sifira yatinca kiriliyor sti kirilmiyor diyeni vardir, evlerden uzaktir)

    Ya mazda lantis iyi guzel araba da o paralara bir civic almak daha mantikli. (Cunku bir takim gerzek insanlar mazda bp nin kia sephialar ve ford escortlarda da ciktigini bilmez, o yuzden mazda 300 liraya krank buldugunda yediremez, cunku civic kranki 500 liradir, v.s.)

    Swift gti da neymis, ef alirim daha guzel.(swift gti, ilk nesil hayabusanin blogunu kullanir. Modifiyeye yatkin degil ama. Garip )

    Megane rs cok guzel bir arac der herkes, gider o paraya vti alir. ( bunlara hic bir sey diyemiyorum. Amac hizli gitmek degil az paraya hizlica gidebilmek demek ki.)

    Butun bu nedenler piyasayi da degistirir. Yukarida yazdigim gibi bir megane rs parasina vti var. Iyi bir s2000 parasina 2004 carreralar var. Biri ne biri ne yani.

    Temiz 1.6 ies parasina camaro z28 bile mevcut, vergisini bir kenara birakirsak iste bunlar hep parca usta piyasa isleri. O yuzden dandik bir araca onu acik denirken iyi bir araca bulasma denebiliyor.

    Benim gorusum, akillica isler yapilmasi. Golf 4 alip golf 6 gtiin yuruyen ve motorunu bindirmek cok uzun ve ekonomik olmayan bir is. Bu nedenle vw golf 4 onu kapali bir arac. Fakat bir ek civic alinip poryalar motor sanziman degisirse gergiler takilirsa ek type-r sahibi olursun. Bu yuzden civic onu acik bir arac.

    Daha bir suru ince kalin detay var. Ozelden her zaman cevaplayabilirim.
    Hocam sağolasın.
    Çok güzel bir yazıydı.

  8. #27
    burakk. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    604
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater


    bız boyle bır swap yaptık belkı ılgını ceker
    ilgimi çekmez mi be abi videoyu ae101 garajdan görür görmez ekledim seni maşallahın var allah kolaylık versin
    Çeyrek Mühendis

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •