User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Yakıt masrafını en aza indirmek.

  1. #1
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yakıt masrafını en aza indirmek.

    Aracın değer kaybının yanı sıra, cebinizden çıkacak en büyük para benzin harcamalarıdır. Bu konuda dikkat edeceğiniz birkaç nokta tasarruf yapmanızı sağlayabilir.

    1. Aracınızın kullanım kılavuzunda yazan benzin sarfiyatı verileri, gerçek hayattakinden farklı olabilir. Örneğin Avrupa Birliğine üye ülkelerden birinden aldığınız bir otomobilin yakıt sarfiyatı verileri İstanbul trafiği ortalamasının altında olabilir.
    2. Aracınızı çok yavaşta kaldırmak iyi bir tasarruf yöntemi değildir ve bu diğer sürücüleri rahatsız edecektir. Normal bir şekilde kalkıp hızlanın ve mümkün olan en üst vitese atın.
    3. Aracın motor devrini dakikada 2000 ila 3000 arasında tutun. <!-- more -->
    4. Bir dakikadan uzun bekleyeceğiniz zaman motoru durdurun.
    5. Her zaman kullandığınız yolların alternatifine bakın. Eğer biraz daha uzun ama daha az dur kalk yapacağınız bir yol bulursanız, tasarruf edebilirsiniz.
    6. Camları ve açılır tavanı kapalı tutun. Lastiklerinizin olması gereken basınçta olmasına kesinlikle dikkat edin. Hava direnci ve sürtünmeyi arttıran düşük lastik basıncı benzin sarfiyatını arttır.
    7. Müzik sistemindeki amfi, buğu önleyici ve klima benzin sarfiyatını arttırır.
    8. Kurumlu ve yağı eski bir motor benzin sarfiyatını arttırır.
    9. Lastik basıncınızın doğru olduğundan emin olun, düşük lastik baıncı sarfiyatı arttırır.
    10. Arabanızın hava filtresini düzenli değişimine dikkat edin; zor nefes alan bir araba benzini daha çok yakar.
    11. Orjinalinin dışında buji kullanmayın.
    12. Sert hızlanmalardan kaçının, sabit bir tempo ile sürün, mümkünse hız sabitleyici kullanın.
    (Alıntıdır)

    Ekstra tavsiyesi olan arkadaşlarıda bekliyoruz.
    1.6tdi.
    Ecutech.

  2. #2
    MUGENPOWE® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.739
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anfibenzın sarfıyatını artırırmıı ?

  3. #3
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende bilmiyorum bilen bi arkadaş vardır ilk defa duydum. Ama aküyü daha fazla kullanacağından dolayı motorda şarjı yapabilmek için ekstra güç harcıyor olabilir.
    1.6tdi.
    Ecutech.

  4. #4
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    VTI kullanıcısı olarak otomatik vtec II den daha az yakmanın zevkini anlatamam. Ancak Vtec üstü kullanımda 2 katı benzin yakıyoruz.

  5. #5
    Baran^ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Istanbul
    Mesaj
    5.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Doğru vites,düşük devir sabit hız yeterli..

  6. #6

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence böyle yöntemlerle uğraşılcağına toplu bir şekilde benzin fiyatlarını protesto edelim daha iyi olur.
    OEM+

  7. #7
    utku_speed
    Misafir
    bence toplu taşıma kullanın. (nokta)

  8. #8
    C A N
    Misafir
    araç bilgisayarı ile kullanınca çok iyi oluyor. nerde ne kadar yaktığınızı anlıyosunuz. 2nci viteste yokuş yukarı 100 km de / 30lt gördü bi kere

    ama en iyi sonuç, mümkün olan en yüksek vites ve gaz pedalına yapılacak minumum basınç... vitesine göre hız yapılınca hep az yakıyor. yani 5nci viteste 90 da aynı yakıyor, 2nci vitesle 15 - 20 km hız da aynı yakıyor. yeterki gaza az basın. bilgisayarın yalancısıyım

  9. #9
    Mrt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    881
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eskiden yolbilgisarı yollanmıyodum suan hep acık ekranda anlk 10 litrenin üstüne cıkmıyorum ayagıımı ona göre ayarlıyorum 307 oto. ortalama güzel kullanım 12 13 lerden 8.6lara düşürdüm sabit hız ani hızlanmama yani bütün iş sag ayagınızda bitiyo

  10. #10
    Baran^ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Istanbul
    Mesaj
    5.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Toplu taşıma yurt dışındaki gibi olsa kullanırım sadece zevkine haftasonu cıkartırım otomobilimi ama bu şartlarda özel otomobilimle gidip gelmek daha rahat geliyor bana.

  11. #11
    sercangolge
    Misafir
    doğru devir ve vites en uygunu.max. 2,5 devirde vites değiştirdiğimde ve bu devrin üzerine cıkmadığımda bariz fark yaşıyorum.örnğ 85km/s hızla 2.5 devirde gidebiliyorum.bazen can sıkıo ama ekonomik.
    ayrıca baskı balataların bitik olması araca daha fazla yüklenme gerektirdiğinden yakışıda arttırır.kirli benzin ve hava filtresi,kalitesiz benzin...

  12. #12
    BarBo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    Turkiye/Bursa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Baran^ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğru vites,düşük devir sabit hız yeterli..
    bencede tamamen haklısın.30 liralık benzin ile 50 küsür km falan yapmıştım ilk ehliyeti aldığımda.heves basıp duruyordum

    normal kullanım ile beraber 30 liralık benzin ile 90 km falan oldu olacak
    Alıntı SekoLive Nickli Üyeden Alıntı
    abi herkesin bi quatrosu olmamıs olabilir ama herkesin bi kuş serisi olmustur

  13. #13
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gecen hafta 70 lıraya 325 km yaptım daha ne olsun

  14. #14
    Baran^ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Istanbul
    Mesaj
    5.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kanka arabaya lpg mi taktırdın

  15. #15
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok gerekmıyo bana

  16. #16
    tuner faruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    1stanbul
    Mesaj
    5.197
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cidden selçuk abi senin araba yüklüde nası oldu???

  17. #17
    BarBo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    Turkiye/Bursa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı STP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gecen hafta 70 lıraya 325 km yaptım daha ne olsun
    Selçuk abi bnm arabamı çok yakıyor.senn araba mı hiç yakmıyor
    Alıntı SekoLive Nickli Üyeden Alıntı
    abi herkesin bi quatrosu olmamıs olabilir ama herkesin bi kuş serisi olmustur

  18. #18
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kalkarken ve 1. vıteste zorlamayın.
    hemen 2.ye atın 2 de zorlayın bıraz hızlansın sonra 3-4 de de hafıf hızlanıp 5 e atın.

    2 den 3 e erken atınca boguldugu ıcın daha cok yakıyor.
    50 kmde 4 e atıp 100e kadar cıkman ıcın daha cok yakıyosun.
    2 de 60 a kadar tatlı sekılde hızlandırıp 3-4-5 yapınca yakmıyor fazla.

    yokus baslamadan once duzlukte gaza fazla abanmayacak sekılde hızlanın yokusta motor zorlanmaya basladıkca hafıf hafıf ayanınızı gazden cekın.

    eger vıtesı bosa atma huyunuz varsa aracın bosta cok yavaslatmayın.bır once vıtese atın e hızınızı sabıtleyın.aksı taktırde bostayken cok yavaslayıp tekrar arac hızlandırmak zorunda kalmayın.

    ve uzun yolda gıderken aracınızın hangı hızda daha az yaktıgını ıyı belırleyın.
    yavas gıtmesı herzaman az yakması anlamına gelmez.

    mesela benım aracta uzunta sabıt 5.vıtes 140kmh ıle gıderken 100km ye gore daha az yakıyor. ve en guzeli uzunda 140kmh ye sabıtledıgımde egzoz sesı hıc cıkmıyor

  19. #19

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mumkun oldugu kadar frene az basma yada hıc basmama ınıslerde bosa atma.. cok egımlıyse vıteste kalın..
    sbt hız, gaza az basma ust vıteslerde gıtme bu işlerın kuralı.. uzun yoılda v6 arabayla 5.7 yakıorum daha ne...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •