User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
29 sonuçtan 20 ile 29 arası

Konu: Yakıt masrafını en aza indirmek.

  1. #20
    Ramiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Darıca
    Mesaj
    1.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer aracınızda cat off sistemi varsa yokuş aşşa giderken boşa atmak yerine mümkün olduğu en büyük viteste bırakın araç hiç yakıt yakmıyor

  2. #21
    M U R A T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cut off 90 ların başından beri nerdeyse her araba da var o yüzden boşa atmak daha fazla yaktırır...

  3. #22

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tabıkı bılıorum onu 2 sıstemde denedım
    çok egımlerde vıteste kalmak ıyı, hafıf egımse bosa atın 0.234234 lıtre az yakıcam dıe kompresyone gırer motor fazla yol alamazsınız tekrar gaza basmak zorunda kalırsınız..

  4. #23
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    common rail araçlarda çok noktadan püskürtmeli yeni sistem araçlarda boşa atınca daha çok yakıyor.frene en az şekilde basmak devirli kullanmamak.klima kapalı olcak,camlar açık olmasıda yakıta etki ediyor.bide aracın bakımları bu konuda çok önemli dizellerde mazot filtresi,yağ filtresi ve hava filtresi çok önemli.bide katalizatör dolu olmasıda çok yaktırır.keza benzinlilerde hava filtresi,buji,benzin filtresi enjektörler temiz olması gerekmektedir.

  5. #24
    C A N
    Misafir
    bu arada camların açık olması klimadan daha fazla yakıt kaybına yol açıyor haberiniz olsun.
    discovery channel da test edildi


    dururken ve çok yavaş süratte hariç tabi

  6. #25
    ahmetdrift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    294
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı trgy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence böyle yöntemlerle uğraşılcağına toplu bir şekilde benzin fiyatlarını protesto edelim daha iyi olur.
    kesınlıkle katılıyorum

  7. #26
    beyazzehir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    SaKaRYa
    Mesaj
    50
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mümkün olabildiğince az vites değiştirmek ilave olarak hem baskı balata ömrünü uzatır hemde vites aralıklarında anlık yükselen yakıt tüketimini azaltır

  8. #27
    emre yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Baran^ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğru vites,düşük devir sabit hız yeterli..
    aynen katılıyorum barana ek olarak lastik havaları temiz hava filtresi öneririm

  9. #28
    kobeanil11 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben cruise control ün kesinlikle yakıt sarfiyatını artırdığını düşünüyorum..
    It's not the size of the dog in the fight, but the size of the fight in the dog..

  10. #29
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cruise ayagınızdan her zmn 1,1.5lt daha fazla yaktırır , tabi sabırlı biiryseniz.. Uzun yolda zmn zmn lazım oluyor , iyi de oluyor

    çoğu kişi doğru şeyler yazmış ama asıl en önemli olan nokta atlanmış. Az yaktırmanın en büyük ilkesi trafiğin akışını takip ve analiz etmekten geçer. Mesela önünüzde 3tane ışık varsa ve kırmızıya yakalanacağınızı düşünüyorsanız arkanızdaki trafik grubu korna selektör yapsada, o ışığa gaza basarak asla gitmem. Kırmızıya kalacağıma da yeşillerde geçebileceksem 2vites küçültüp hızlanıp yine yeşillerde geçerim çünkü bir aracın en çok yakıt tükettiği an ilk hareket anıdır.. Tabi birde şu var ki , yol üzerindeki hız tabelalarıda ışıklardan geçmeniz konusunda çok etkilidir . Onlara uyduğunuz sürece N.Ş.A da yeşillerde geçebilirsiniz. Bunun dışında aracınızın en az gazla hangi devirlerde tepkili olduğunu çözmelisiniz. Benim aracım 5.vites 75le giderken, 85 km ye göre daha çok yakıyor çünkü daha fazla güç gereksinimi duyuyor. Bunu yol bilgisayarıyla daha kolay analiz edebilirsiniz ve tabi işin en büyük sırrı yine sabırdan geçiyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •