Eğer aracınızda cat off sistemi varsa yokuş aşşa giderken boşa atmak yerine mümkün olduğu en büyük viteste bırakın araç hiç yakıt yakmıyor![]()
Eğer aracınızda cat off sistemi varsa yokuş aşşa giderken boşa atmak yerine mümkün olduğu en büyük viteste bırakın araç hiç yakıt yakmıyor![]()
tabıkı bılıorum onu 2 sıstemde denedım
çok egımlerde vıteste kalmak ıyı, hafıf egımse bosa atın 0.234234 lıtre az yakıcam dıe kompresyone gırer motor fazla yol alamazsınıztekrar gaza basmak zorunda kalırsınız..
common rail araçlarda çok noktadan püskürtmeli yeni sistem araçlarda boşa atınca daha çok yakıyor.frene en az şekilde basmak devirli kullanmamak.klima kapalı olcak,camlar açık olmasıda yakıta etki ediyor.bide aracın bakımları bu konuda çok önemli dizellerde mazot filtresi,yağ filtresi ve hava filtresi çok önemli.bide katalizatör dolu olmasıda çok yaktırır.keza benzinlilerde hava filtresi,buji,benzin filtresi enjektörler temiz olması gerekmektedir.
bu arada camların açık olması klimadan daha fazla yakıt kaybına yol açıyor haberiniz olsun.
discovery channel da test edildi
dururken ve çok yavaş süratte hariç tabi![]()
Mümkün olabildiğince az vites değiştirmek ilave olarak hem baskı balata ömrünü uzatır hemde vites aralıklarında anlık yükselen yakıt tüketimini azaltır
ben cruise control ün kesinlikle yakıt sarfiyatını artırdığını düşünüyorum..
It's not the size of the dog in the fight, but the size of the fight in the dog..
cruise ayagınızdan her zmn 1,1.5lt daha fazla yaktırır , tabi sabırlı biiryseniz.. Uzun yolda zmn zmn lazım oluyor , iyi de oluyor
çoğu kişi doğru şeyler yazmış ama asıl en önemli olan nokta atlanmış. Az yaktırmanın en büyük ilkesi trafiğin akışını takip ve analiz etmekten geçer. Mesela önünüzde 3tane ışık varsa ve kırmızıya yakalanacağınızı düşünüyorsanız arkanızdaki trafik grubu korna selektör yapsada, o ışığa gaza basarak asla gitmem. Kırmızıya kalacağıma da yeşillerde geçebileceksem 2vites küçültüp hızlanıp yine yeşillerde geçerim çünkü bir aracın en çok yakıt tükettiği an ilk hareket anıdır.. Tabi birde şu var ki , yol üzerindeki hız tabelalarıda ışıklardan geçmeniz konusunda çok etkilidir . Onlara uyduğunuz sürece N.Ş.A da yeşillerde geçebilirsiniz. Bunun dışında aracınızın en az gazla hangi devirlerde tepkili olduğunu çözmelisiniz. Benim aracım 5.vites 75le giderken, 85 km ye göre daha çok yakıyor çünkü daha fazla güç gereksinimi duyuyor. Bunu yol bilgisayarıyla daha kolay analiz edebilirsiniz ve tabi işin en büyük sırrı yine sabırdan geçiyor.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)