User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
26 sonuçtan 20 ile 26 arası

Konu: Lastiği set olarak mı değiştirmeli?

  1. #20
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam böyle önü arkaya alayım üstten çapraza geçeyim vsvsvs. yapma
    anlaşılan lastikler pert olmuş,
    motor stoktan güçlü, otobanda 200 falan yapıyorsun, bu işin şakası ekonomisi olmaz,
    tüm lastikleri sıfırla canını & arabanı emniyete al derim...

    185/55'ten 190/50'ye geçişi çok dramatik yazmışsın, -bence- lastik başına 5mm genişleme 206GT'de bir değişiklik yapmıyor. aynı değişikliği ben de yapmıştım, bişey hissetmedim.

    kaldı ki 136HP değilsin, sırt genişletmenin yol tutuşa yüksek hızda hafif bir artı getireceği düşünülebilir. lastik çapın ihmal edilebilir şekilde değiştiği için doğru bir mod.

    ancak 200+ hızlar için doğru hız endeksli lastik almak şart. doğru hatırlıyorsam V-rated alman gerekiyor (azami 240km/saat).

    model dolayısıyla hamur seçimi için süspansiyonu komple düşün. stok süspansiyon yumuşaktır, sert lastik kullanılabilir; lastik ömrü uzar, konforda da bir çeşit denge elde etmiş olursun.

    ön ile arkayı farklı ebatta kullanmak gibi karmaşalara hiç girmeyip stok halindeki gibi simetrik kal derim.
    185'den - 190 değil 195 e geçtim.

    Saydıklarınız ilk düşüncelerimdi. Kullandığım lastikler V hız endeksi Michelin Pilot PE2.
    7,5 mm 8000km de lastik. Yapacağım alt tarafı 1 adet lastik almak olay çok dallandı. Tutup da 1 lastik paltadı çöp oldu diye gayet iyi kalite lastiklerin hepsini çöp yapacak halim yok. Lastikçide diş olayı çok sinmesse alırım 2 adet.

    Lastiklerim pert olduğunu düşünmüyorum. Patlayan lastik az basınçtan dolayı havası genleşti hızlanınca patladı olay bu kadar basit.

    Ama lastik yok piyasada. Bundan dolayı 4 adet pilot sport 3 michelin de alabilirim.

    Bence 195 aracım için yeterli duruşu, hızlanması yol tutuşu olması gerektiği gibi. Kaldı ki 206 rc de bile 205 taban var. 205 taban 17 inch lastikle yuruyen aksamı yormak bu araç için gereksiz bence.

    Tavsiyeleriniz için teşekkürler. Yarın bu iş çözülür işallah.

  2. #21

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla tam anlamadım olayları?

    Alıntı gan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    185'den - 190 değil 195 e geçtim.

    Saydıklarınız ilk düşüncelerimdi. Kullandığım lastikler V hız endeksi Michelin Pilot PE2.
    7,5 mm 8000km de lastik. Yapacağım alt tarafı 1 adet lastik almak olay çok dallandı. Tutup da 1 lastik paltadı çöp oldu diye gayet iyi kalite lastiklerin hepsini çöp yapacak halim yok. Lastikçide diş olayı çok sinmesse alırım 2 adet.

    Lastiklerim pert olduğunu düşünmüyorum. Patlayan lastik az basınçtan dolayı havası genleşti hızlanınca patladı olay bu kadar basit.
    1'den fazla lastiğin hasarlı değil mi?

    az basınçtan genleşme olmaz ki. basıncı eksik/tam/fazla her lastik ısınır, haliyle içindeki basınç artar.

    Bence 195 aracım için yeterli duruşu, hızlanması yol tutuşu olması gerektiği gibi. Kaldı ki 206 rc de bile 205 taban var. 205 taban 17 inch lastikle yuruyen aksamı yormak bu araç için gereksiz bence.
    195'ten 205'e çıkmayı mı sordun önceki mesajlarda

    dediğin gibi bi çift al geç...

  3. #22
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla tam anlamadım olayları?



    1'den fazla lastiğin hasarlı değil mi?

    az basınçtan genleşme olmaz ki. basıncı eksik/tam/fazla her lastik ısınır, haliyle içindeki basınç artar.



    195'ten 205'e çıkmayı mı sordun önceki mesajlarda

    dediğin gibi bi çift al geç...

    Sadece 1 adet hasarlı. Dediğin gibi 1 çift alıp geçicem de lastik de piyasada yok var ama aynısının H endekslisi.

    195 ten 205e değil orjinal ölçüsü 185 e dönmeye düşündüm bi ara. Sırf hızlanma kayıplarını geri kazanmak için ama araçta orjinaline göre güçlü. Yapmaktan vazgeçtim 195e devam.

  4. #23
    gsi_club - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Belçika-istanbul
    Mesaj
    1.263
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çift olarak degistirme daha iyidir.

  5. #24
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sadece 1 adet hasarlı. Dediğin gibi 1 çift alıp geçicem de lastik de piyasada yok var ama aynısının H endekslisi.

    195 ten 205e değil orjinal ölçüsü 185 e dönmeye düşündüm bi ara. Sırf hızlanma kayıplarını geri kazanmak için ama araçta orjinaline göre güçlü. Yapmaktan vazgeçtim 195e devam.
    1 cm taban genisligi dusurerek hizlanma kaybini mi geri kazanacaksiniz? 1 cm kalin tabanli lastiginiz var diye hiz kaybettiniz yani?

    bence sizin lastik konusunda kafaniz biraz karisik. biraz daha arastirirsaniz forumda genis bilgiye ulasabilirsiniz. tavsiye ederim.

    ayrica eger set almaya paraniz yetmiyorsa lastikleri ciftli olarak degistirmeniz ve eski lastikleri one almaniz sizin icin daha guvenli olur.

  6. #25
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1 cm taban genisligi dusurerek hizlanma kaybini mi geri kazanacaksiniz? 1 cm kalin tabanli lastiginiz var diye hiz kaybettiniz yani?

    bence sizin lastik konusunda kafaniz biraz karisik. biraz daha arastirirsaniz forumda genis bilgiye ulasabilirsiniz. tavsiye ederim.

    ayrica eger set almaya paraniz yetmiyorsa lastikleri ciftli olarak degistirmeniz ve eski lastikleri one almaniz sizin icin daha guvenli olur.
    Kafam karışık değil. 185/55/15 den 195/50/15 e geçince az da olsa hissedilir bir hızlanma farkı oldu. Tabi araba duvar olmadı ama hiç etkilemedi demek doğru olmaz.

    Ben son sürat ile ilgili bir şey demedim sadece az bir şey etkiledi ilk gaz tepkimesi değiştini işaret ettim. Bunun aksini iddia edityorsunuz ben sizi araştırma yapmayı davet ediyorum.

    Olayın maddi boyutunda değilim sadece gereksiz yere masraf yapmak istemem.
    Bulursam 2 adet alır önlere takarım önden çıkan 1 adeti arkaya geçiririm iş biter. Zaten hepsi 7,5mm düzenli olarak ön arka yapıldığı için düzenli aşınmış.

    Bulamassam da alırım 4 adet bakarım keyfime.
    Neyse konu farklı yerlere kaymaya başladı.
    Yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

  7. #26
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    602
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sonunda neticeye ulaştım. Olay Pazar meydana geldi lastik dün ben şirkette yokken kargoyla gelmiş. Bu gün elime geçti. 2013 12. hafta ürünü. Çok da kötü değil iyi saklandıysa.

    İstanbulda yaklaşık 40'a yakın yerle görüşmüşümdür. Exalto artık üretilmediğinden bulunması sıkıntı bir Michelin modeli.

    Bir kaç lastikçi Michelin PS3 leri aşırı önerdi ama tradwearin benimkiden yüksek olması (Exalto 240, PS3 300 küsür), forumdan bir arkadaşın şikayeti de vazgeçirdi beni bu düşüncemden.

    Konya'da bir lastikçi buldum baya bir stoklu çalışıyor. Sayesinde tedarik ettim yoksa iş 4 yeni lastiğe gidiyordu önler farklı arkalar farklı desen istemediğimden.

    Konu ile ilgili benzer bir sıkıntısı olursa Konya'daki firmanın irtibatını verebilirim. Elinde piyasada çok bulunmayan lastikler var çok fazla stok tuttuklarından.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •