User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
29 sonuçtan 20 ile 29 arası

Konu: F7R yağ seçimi

  1. #20

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abicim burda yorum katan bir kişi varsa o da sensin.

    Uzatmayacağım, fakat sadece şunu söyleyebilirim, öğrenmen gereken çok şey var.

    Bu kadar merak ediyorsan, http://www.bobistheoilguy.com/puttin...nto-viscosity/ bu siteden öğrenmeye başlayabilirsin.

    Saygılar.
    istediğin kadar uzatabilirsin benim açımdan sorun yok, ben bişeyler öğrenmeye hazırımda sen değilsin

    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada, burayı okuyup kafası karışan arkadaşlar için bir kaç cümle ekleyeyim

    Bana altını çizerek gösterdiği cümlenin, 5w-40 ya da 10w-40 ile hiç bir alakası yok.

    Yukarıda bahsettiğim viskozite arttırıcının iki tipi var, Lower ve Higher olarak ikiye ayrılıyor.

    Evet cümle doğru, fakat benim dediğimle yine alakasız.

    Bilgisi olmayıp, fikri olanlarla tartışmamak en iyisi.
    benim iddiam ne 10w-40 ile 5w-40 aynı viskoziteli yağlamayı sağlar, mobilin iki ayrı yağını teknik datalarını refere ettim, ikisinin de 100 derecedeki vizkozitesi aynı hemen hemen

    senin iddian ne, 5w-40 gibi , 10w-40 a göre daha çok sentetik katkı içeren bir yağın, vizkozitesinin ZAMANLA DÜŞECEĞİNİ İDDİA EDİYORSUN!

    Bunu kanıtlamak senin yükümlülüğün , aksini kanıtlamakla ben uğraşamam, senin istediğin orayı oku burayı oku da yapamam, sen ordan burdan şurdan bi yazılar koy onu tartışalım..

    bi alıntı yaptın, tam sentetikler zamanla kullanımla vizkozitesini kaybeder ifadesi (yada benzerini) ben göremedim, eğer varsa bunu destekleyecek bişeyler bul koy ben kabul ederim.

    Bu iddianı kanıtla ondan sonra cahil mahil vır vır konuş burda..

    Bi de yanlış anlamazsan sana bir tavsiye: sakın başkalarının yerine karar verme, birilerinin kafasının karışıp karışmadığına sen karar veremezsin hiç bir zaman..

  2. #21
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet halen soyluyorum

    Ornegin 10w60 yagin icerisindeki viskozite arttirici miktari, 10w40 a gore daha fazladir. 5w40 10w40 olayindaki gibi.

    Ne kadar viskozite arttirici fazlaysa, yag incelmeye o kadar musaittir. Bu hemen olmaz, 1000 km sonra olmaz, 5000-10000 sonra olur, pistte gazliyosan daha erken olur.

    10w60 5000 kilometre sonra 10w50 viskozitesine incelirken, digeri hala 10w40 da kalabilir bu sebepten.

    Bunun daha acik anlatimi yok, baska bir alternatifi de yok. Bilmiyorsan arastir, oku ogren. Kimseye burda bir sey kanitlamakla vakit harcayamam. Google da bir suru akademik metin var.

    The primary disadvantage is they are susceptible to mechanical shearing.
    Bak burda tekrar gostereyim, adam yazmis. Yazilani anlamiyorsan ingilizce bilmiyorsun kusurabakma, once ogrenmeye ingilizce kursuyla basla.

  3. #22
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Editte yokki arkadaş

    Madem kaynak istiyorsun, al sana, çok basit bak senin yerine Google da ben araştırıyorum. İki dakika parmaklarını yorsan öğreneceksin ne olduğunu.

    Pure base oil has a single weight or viscosity. Viscosity is the resistance of a fluid to flow. The higher the viscosity number, the more resistant the oil is to flow, or the thicker it is. Multi-grade oils have additives referred to as viscosity index improvers. These additives cause multi-grade oils with viscosities or weights of 10W-40 to be no thicker than 10-weight oil at zero degrees Fahrenheit and no thinner than a 40 weight oil at 212 degrees. There are two disadvantages to viscosity index improves. The first is that they are not lubricants. The bigger the difference in the two numbers in multi-grade oils, the more viscosity index improvers there are in the oil, which means there is less actual oil. The second disadvantage to viscosity index improvers is that they tend to break apart under the pressure of being forced through a running engine. With each broken VII molecule, the oil loses a little of its viscosity at high temperatures.
    http://www.ehow.com/info_10059397_pr...additives.html

  4. #23

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    orda zaman ifadesi yok kendini kandırıyorsun sadece..

    vizkozitesini biraz kaybeder diyor

    THE OIL LOOSES A LITTLE OF ITS VISCOSITY AT HIGHER TEMPERATURE


    A LITTLE


    sen 5w-40, zamanlan 5-30w olur diyorsun ya, 5w-30 ile 5w-40 ın vizkosite farkı, "A LITTLE" mıdır?



    zaten birşeyler anlamak istesen değerler sana yol gösterecekti:

    10w-40 vizkositesi 14.4 @ 100 derece
    5w-40 vizkositesi 14.0 @ 100 derece

    ben bu farkı "A LITTLE" olarak kabul ederim zaten, ama önemsiz bir fark

    5w-30 (11 @100 derece) ile 5w-40 (14 @ 100 derece) arasındaki fark "HUGE" dür.


    madem var, bul akademik makaleleri paylaş, zamanla/kullanımla sentetiklerin vizkosite kaybı yaşadıklarını ispatla, bu iddia senin tabi ki sen ispatlıycaksın..

    ben yarı sentetik 10w-40 ile tam sentetik 5w-40 ın hemen hemen aynı vizkositeye sahip olduğunu , yağ üreticilerinin beyanı ile doğruluyorum zaten.

    Üreticiler uzun ömürlü diye tam sentetik yağ kullanıyor, sen aksini iddia ediyorsun. bu garip değil mi?

  5. #24

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bak burda tekrar gostereyim, adam yazmis. Yazilani anlamiyorsan ingilizce bilmiyorsun kusurabakma, once ogrenmeye ingilizce kursuyla basla.
    ben ingilizce bilmiyorum evet, sen şu cümleleri türkçeye çevir türkçe tartışalım..

  6. #25
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abicim boşa yoruyorum kendimi, kıvırmaktan bir hal oldun.

    Sen son gönderdiğim alıntıyı anla, sonra konuşuruz.

  7. #26

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abicim boşa yoruyorum kendimi, kıvırmaktan bir hal oldun.

    Sen son gönderdiğim alıntıyı anla, sonra konuşuruz.
    o son alıntıyı türkçeye çevir ben ingilizce anlamıyorum çünkü,

    sen konuyu teknikten çıkardın ingilizce bilip bilmemeye taşıdın, cahil dedin kıvırdın dedin ne kadar seviyeli olduğunu da gösterdin.

    varsa makalen bekliyorum, yoksa boşuna kendini yorma parmaklarına yazık olmasın..

    edit olmaması iyi olmuş, bu teknikten uzak boş yorumların burada kalır bir süre insanlar da görür..

  8. #27
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Buna iyi güldüm gece gece

    Hakikaten geçmiş mesajlarına baktımda, teknik bilgilerle doluymuş

    Bir zahmet google da araştır, kendin öğren, cehaletini yen. Seninle kaybedecek vaktim yok

    Hadi eyvallah

  9. #28

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buna iyi güldüm gece gece

    Hakikaten geçmiş mesajlarına baktımda, teknik bilgilerle doluymuş

    Bir zahmet google da araştır, kendin öğren, cehaletini yen. Seninle kaybedecek vaktim yok

    Hadi eyvallah
    Anlıyorum ki makale yok galiba

    tam sentetiğin zamanla/kullanımla vizkosite kaybettiğini ispatlayamayacaksın..


    alıntıların , tam sentetikler zamanla vizkosite kaybına uğrar anlamı taşımıyor, çok iyi ingilizce bilen sen bunu çok iyi anladın zaten.. yağ bu soğuyunca vizkositesi artar, ısınınca vizkositesi azalır, katkılar artarsa, vizkosite biraz kaybolur diyor, yukarıdaki mesajda vizkosite değerlerini yazdım zaten 5w-40 ın vizkositesi biraz daha düşük, tamamen o özellik ortadan kalkar, geri dönüşü olmazda dememiş di mi?

    ben iddiamı sayılarla ispatladım, senin gibi kelime oyunu yapmadım, hele karşımdakini hiç aşağılamadım.

  10. #29
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İşin aslı şöyle bir yazı var; http://www.bobistheoilguy.com/effects-of-shearing/ ama doğruluğu tartışmaya açık. Dou'da

    The higher the spread between the bottom number and the top number the more VI improvers are relied on for maintaining the viscosity. Better to keep the numbers closer.
    Bi bunu dedi başka şey söyleyemedi nedense..


    Shear stability is a measure of the amount of viscosity an oil may lose during operation. Oil experiences very high stresses in certain areas of the engine such as in the oil pump, cam shaft area , piston rings, and any other areas where two mating surface areas squeeze the oil film out momentarily . Most multigrade engine oils contain special types of additives, called Viscosity Index improvers, which are composed of very large, viscosity-controlling molecules. As the oil passes through the engine, these molecules are permanently sheared or torn apart over time, causing the additive to lose its viscosity-contributing advantages which reduces the oils ability to maintain its higher number. ie.. 10w30 ,

    Synthetic oils do not rely as much on special Viscosity Index Improver additives and will experience little permanent viscosity loss.

    When the oil film is sheared or squeezed out, then your protection is now reliant on barrier lubricant additives. Oil has 3 states of lubrication, hydrodynamic, mixed film, and boundary(barrier). The best is hydrodynamic which is nothing more than a flow of oil separating two mating surfaces. After a period of time shearing, the oil will lose it’s ability to hold up to the same flow as before since the VI Improvers are breaking down causing the oil to thin down in grade. Once this happens, there is less film strength between the mating surfaces so it doesn’t take as much for the oil to shear, therefore creating more heat which attacks the base oil even more and then starts to cause the oil to thicken up due to the excessive levels of heat and the broken down VI Improvers become a contaminant which added to the existing oil will continue to thicken and ultimately cause sludge if not changed in a reasonable time..

    The shear stability of an oil is measured by using both ASTM test methods D445 and D5275.
    Yağın belirli bir süre sonra inceleceği doğru, tamam kabul. Peki bu süre ne kadar kısa yada uzun ? Bu konuda ben herşeyi biliyorum diyip ahkam kesecek birinin az üstte numaraları verilmiş testlerin sonuçlarını da yazabilmesini beklerim ben. Yazamıyorsa bu kadarlık google searchı ninemde yapar. Ayrıca zaten hepi topu 8 10bin kullanılacak olan yağ, 15000-20000 km sonra vizkozitesini kaybetse ne olur kaybetmese ne olur, her halükarda çöp zaten o.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •