User Tag List

Sonuçlar: hararet nasıl daha çabuk düşer?

Katılımcı sayısı
25. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • boşta salarak

    13 52.00%
  • viteste salarak

    12 48.00%
Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: hararet sorunu

  1. #1
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    hararet sorunu

    96 model ford escort arac sağ ön paspasın altına motor suyunu kaçırıyor ve hararet yapıyor.bunu baktırıcaz ama sorum şu,harareti yükselen motor rampa aşağı salınırken viteste salınırsa mı daha çabuk soğur yoksa boşta salınırsamı? bikaç kişi viteste dedi bi kaç kişide boşta dedi kafam karıştı.

    boşta olması gerekmezmi?

  2. #2
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bildigim kadarıyla viteste daha cabuk sogur

  3. #3
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bildigim kadarıyla viteste daha cabuk sogur
    tamamda bunun mantığı nedir?boşta araç 1000 devir yaparkenki sürtünmeyle 3000 devirde vitesteki sürtünme aynı değilki

  4. #4
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya bunu yakıt ekonomisi gibi dusunuyorum. viteste gaza basılmadıgında arac 0 a yakın yakıyor ama rolantide oldugunda mutlaka yakıt kullanılıyor rolantiyi saglamak için. buda ısının dusmesini azaltıyor bildigim kadarıyla. umarım anlatmak istedigimi anlatabilmişimdir.

  5. #5
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladım.boşta cut off kullanılmadığı ve ateşleme olduğu için ısıda daha geç düşüyor diyorsun



    edit:ama cut off olmasada vitesteyken aldığı benzin boşta aldığı benzinden az olduğu için cut off olmayanlardada geçerli olabilir

  6. #6
    VTEC® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.965
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    devirdaim hızı daha farklı olmasından kaynaklanabilir dediğin gibi rölantideki sürtünme ile vitesteki sürtünme farkını göz önüne alırsak vitesteyken daha çok soğuması gerekir.

  7. #7
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    devirdaimin devri ve soğutma suyunu soğutan hava akımı başlıca rol oynar soğumada uygun devirde rolantiden daha çabuk soğuyacaktır tabi çabuk soğusun diye basmakta olmaz çevrim devam ederken ısı transferi koşulları değişecektir çünkü
    körler sağırlar

  8. #8
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler arkadaşlar

  9. #9
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok cok skısırsan kaloriferi acarsın 3000dd devam edersin
    ayrıca bosta salarım ve 3000 dd sabit tutrak daha iyi sogur bu soruya cvb vermişler ama bende yazim.
    BOZBEY

  10. #10
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim arabamda denediğime göre araba boşda yokuş aşşağı saldığımda daha çabuk soğuduğunu tespitetmiştim ama arabadan arabaya değişir büyük ihtimalle

  11. #11
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar aracın sağ ön yolcu tarafına su vermesinin sebebini bulduk.kaloriferin devirdaimindeki kaçaktan dolayı sıcak havayı açtığımız zaman borulardan biri sıcak suyu sağ ön paspasa boşaltmaya başlıyor ve eksilen suyla birlikte hararet başlıyor

  12. #12
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mesela 200 220 gidiyosunuz araç hararet yükseldi. Boşa atılır 20 30 saniyede bir gaz verilir. Nedeni o 20 30 saniye içerisnde hava radyatordeki suyu sogutur ve gaz verdikten sonra soguyan su motora motrdaki sıcak suda tekrar radyatore gelir bunu 3 5 kere yapsanız yeter sonra devam :d

  13. #13
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EKEray Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mesela 200 220 gidiyosunuz araç hararet yükseldi. Boşa atılır 20 30 saniyede bir gaz verilir. Nedeni o 20 30 saniye içerisnde hava radyatordeki suyu sogutur ve gaz verdikten sonra soguyan su motora motrdaki sıcak suda tekrar radyatore gelir bunu 3 5 kere yapsanız yeter sonra devam :d
    200-220 bosa al gazla devam sen bu kafayla cok conta yakarsın arkadasım
    BOZBEY

  14. #14
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 325İX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    200-220 bosa al gazla devam sen bu kafayla cok conta yakarsın arkadasım
    pardon seni unuttum senin araba 160 ı geçmediği için şöle yazayım. aynısını 140 160 la gidiyosunuz arabayı cem gibi ıkınmışssınız 160 görsün diye bi bakmıssınız hararet çıkmış atın çöpe gitsin puhahahahha

  15. #15
    -pAin-
    Misafir
    hararetın yukseldıgını gorunce mantıken durmamak gerekırkı hava akısı motoru sogutsun
    zaten hafıf devır devırdaımı saglıcaktır,
    fanıda sıcak acmakta cok buyuk faktor ztn ayrıca.

  16. #16
    Gambino
    Misafir
    eger sorun devir daimdense ozaman vitesde cok yuksek devir olmamak sartiyla kullanmak mantikli. ama sorun devir daimden degilse , devirli kullanmanin hic bir faydasi olmaz, istedigin kadar devir daim yaptir suya, sogutamadiktan sonra bir ise yaramaz.

    az bir yukselme varsa hararet de, arac bosdayken kalorifer i sonuna kadar acarsaniz, harerete indirmekte buyuk bir yardimi olur.

    hararetde surekli bir yukselme varsa, en iyisi stop etmekdir. araba bez vs. varsa radyotor kapagini dikkatlice , cok cok az acip buharin, kaynar suyun ve basincin disari cikmasi saglanir.

  17. #17
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer sistem su kaçırıyosa büyük ihtimalle hava da yapmıştır hava yapmışsa motor radyatör nekadar soğusada motor soğumuyo

  18. #18
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eğer sistem su kaçırıyosa büyük ihtimalle hava da yapmıştır hava yapmışsa motor radyatör nekadar soğusada motor soğumuyo
    zaten geğiriyormuş gibi ses çıkarıyor genleşme kabı su eklerken,hava olduğu belli

  19. #19
    sercangolge
    Misafir
    tamamen farklı drumlar geçerlidir.aracın dizel yada benzinli oluşu yada su-hava soğutma sistemi yada tamamının hararete bağlı devirdaim sistemi.(aracın karakterininde gerektirdiği durumlar vardır )yalnız dizellerde kesinlikikle harareti çıkmış arabada motor istop ettirilmez aksine yola devam edilir vites düşürülüp gaz verilir.benzinlilerde aksine yüklenmeyi keserek aracı boğmadan hava akışını sağlamak gerek.buda düşük devirle max hız sağlanarak gerçekleşir. hava soğutmalı motorlarda hava girişi olmadımı problem başlar.ayrıca hararetle ilgili problem yaşayan motorlarda radyatörün arkasındaki fanın etrafını saran davlunbazın büyük önemi vardır.içeriye giren hava boşluklarda skışarak ısınırki buda hararete etken olur.davlumbaz içeri giren serin havanın dağılmadan motorun etrafından süzülerek çıkmasını sağlamaktadırki fanında daha hızlı içerdeki suyu soğutmaya destek olsun.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •