User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
75 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Ortalama Ekonominlk Ömür ve Psikolojik Sınır

  1. #1
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ortalama Ekonominlk Ömür ve Psikolojik Sınır

    Merhaba arkadaşlar;

    Otomobillerin kitapçığında ekonomik ömür 10 yıldır yazar.
    Tabi bu 10 yıl sonra çöpe atalım anlamına gelmez. Gerekli masraf yapılarak kullanılmaya devam edilir.
    Amerika ve Avrupada bu yöntem uygulansada biz ülkemize bakalım.
    Ülkemizde sıfır ve 2.el fiyatları yüksek olduğu için tamir yöntemine gidilerek araçlar 30 yıl ve daha fazla süre kullanılıyor. Yeterki parçası ve ustası bulunsun.

    Araç ömrü için km vermek yanlış olur çünkü bu durum kullanıcıya ve bakıma göre değişecektir.
    Yalnız: çevremiz ve tecrübelerimiz bize fikir verir.
    Benim gözlemlediğim; 300-350k sonra yağ yakma duman atma gibi olayların başladığı tabiki istisna durumlar var.

    Halkımız 300k da bir arabaya önyargılı yaklaşır bu yüzdende ilandaki araçların yaşı kaç olursa olsun 300k geçen çok az. Yalnız bu durum asla km düşürenleri haklı duruma getirmez. O farklı bir konu, konumuza dönersek 300k nasıl kullanıldığını bilmediğiniz bir aracı sizde almak istemesiniz.

    Motor işi en basit kısım kaporta ise zor ve pahalı keza iç aksamda aynı şekilde.
    Yani 500kya ulaşmış bir aracın motoru sağlam olsada diğer aksamlar için aynı şeyi söylemek oldukça güç.
    Yaşı olan ama km yapmamış araçlarda var elbet fakat paslanma ve çürümeyi kaç sene erteleyebiliriz bilmiyorum.

    Konuyu çok uzatmadan kısaca sizin psikolojik sınırınız ve bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?

    Saygılar.

  2. #2
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    İmkanlar el veriyorsa; 100k'yı geçtikten sonra aracımı satmayı eğer 2. el alacaksam da 30-40k km'de araç almayı tercih ederim..

  3. #3
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.773
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İmkanlar el veriyorsa; 100k'yı geçtikten sonra aracımı satmayı eğer 2. el alacaksam da 30-40k km'de araç almayı tercih ederim..
    Katılıyorum, benimde davranışım bu olur.
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  4. #4
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Keske dusuk km veya yeni arac satin alabilsek. Paradan dolayi degil, yeni araclarin cop olmasindan dolayi pek sicak bakmiyorum. Bunu boyle kesin olarak soyleyecek kadar farkli firmadan farkli siniflarda sifir km arac satin aldim, kendime ve yardimimi isteyen baskalarina. Durum hic ic acici degil. Ulkedeki yakittan enjektor pompa bozarsin garantiye girmez tanesine 1000tl enjektor parasi odersin. 30-40 binde aracin yag yakar, tamam garantiden acilir yapilir ama guvenemezsin, yetkili serviste isi bilmeyen essekler motorunu acti topladi sonucta. Turbonu dizel aracta bile beklersin, aracini yokus asagi falan hic kompresyona dusurmezsin, turbon patlar, cunku yetkili serviste garanti devam etsin diye yaptirdigin bakimda koyduklari yag dandiktir. M bmw alirsin, balatasi biter, balatalara 100ptl isterler, +iscilik. Ben parcami alirim yurtdisindan dersin hemen garantiden cikaririrz diye tehdit ederler. Sonra zaman gecer diferansiyeli bozulur iyi ki garantiden cikarmamisim diye sevinirsin, ama para odemesen bile 1 ay arabasiz kaldiginla kalirsin. Vw alirsin, dsg bozulur, servis der ki sen bunu isiklarda trafikte n'ye alman lazimdi o yuzden ben odemem kullanici hatasi. Baskasi gider der ki ben n'ye aldim, almamaniz lazim derler kullanici hatasi. Yasadigin yerde yazin santiye boldur, hava filtreni erken degismek istersin, 70 liraya alirsin, yan sanayisi yoktur performans tipi yurtdisinda yoktur. Ufacik kaza yaparsin, farin kirilir tamponun duser, far 1800 liradir tampon bulamazsin bile, mecbur yetkili. Kaskon olsa ne oldu aracta 4 lira hasar kaydi, degisen far tampon, metal biseyde boya bile yok, satarken ugras dur. Cok paran var, arac surmekten zevk aliyorsun, gideyim de guzel arac alayim deyip bir bakiyorsun ki manuel hic bir sey yok. Illa otomatik olacak. Istemiyorsun belki, daha yavas olsun daha fazla yaksin benim basim agrimasin ben istedigim gibi arac kullanayim manuel istiyorum diyorsun, aracin manueli yok, varsa da adamlar getirmiyor(bmw mesela, audi mesela). Bu ulkede ben bu yuzden kaziklaniyorum hissediyorum. Arac ve parca fiyatlari yurtdisi ile ayni olsa kim neyi nasil isterse alsin ama elin dogus otosuna toyanina borusanina kolumanina boyle domalmak benim hic hosuma gitmiyor.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  5. #5
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Duzenle isi kalkti mertlik bozuldu. Daha sonuc yazacaktim gondere bastim yanlislikla. Yukaridaki yasanmisliklar sonucu benim diyecegim, eskiden belki derdim 100bini gecmesin, sasi hasari olmasin yeter diye. Simdi parcalarina, servislerine, boyle seylere bakip arac secilebiliyor ancak, km falan hic onemli degil, her sey toplanir duzeltilir, basim agrimasin yeter.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  6. #6
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ekonomik ömrü uzun olsa bile modası geçiyor, 3 yılda kasa değişiyor, arabana bakıyosun sıkıntı yok ama üzerine 2 kasa gelmiş, gözün kayıyor yeni kasaya..
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  7. #7
    Revo55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    28
    Şehir
    Maltepe
    Mesaj
    348
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bana göre önemli olan aracın kullanıcısıdır.Aracı her çalıştırdığında 1 2 dakika bekliyorsa kapatmadan da 1 dakika bekliyorsa ve motor sıcaklığı 90 dereceye gelmeden yüksek devir kullanmıyorsa o kişiden 200 bin kmdeki aracı alırım. Bende artık takıntı oldu her çalıştığım da mutlaka 2 dakika beklerim kapatmadan da 1 dakika beklerim. Kasa önemli değil benim için diri e36 ve 46 lar da gözüm var mesela.Yeterki motoru temiz olsun. Ayrıca 3 5 parça boyaya takılmam.Fakat araç daha 2014 2015 model 5 bin kmde ve 5.ci kazasını yapmışsa 5 parça boya varsa o aracı almam.

  8. #8
    emrekuzdere - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    884
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu sınırlar ve psikolojim tamamen bütçeye göre değişir
    Ben tamamen yaş ve km arasında ki orantıya bakıyorum, eğer yıl başına 15,000km'den fazla ise pek tercih etmiyorum. Örneğin 10 yaş 150,000km gibi. Ha kendim yılda 30,000km yapıyorum orası ayrı
    98'ies - 05'vtec2 - 93'Accord - 08'Accord - 05'Jazz - 98'Twingo - FD6 - E39 - G5Prelude - 99'Crv - 08'Auris - W204 - W176 - W164 - F20
    Alıntı RR-V8 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabayı biz mi getirelim yoksa siz gelip bağlar mısınız?

  9. #9
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İmkanlar el veriyorsa; 100k'yı geçtikten sonra aracımı satmayı eğer 2. el alacaksam da 30-40k km'de araç almayı tercih ederim..
    Hocam bunun sebebi 100k dan sonra çıkan masraflar ve tamir için de zaman harcanması değiil mi ?
    Teşekkürler.
    Alıntı Bar35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Katılıyorum, benimde davranışım bu olur.
    Teşekkürler.
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Keske dusuk km veya yeni arac satin alabilsek. Paradan dolayi degil, yeni araclarin cop olmasindan dolayi pek sicak bakmiyorum. Bunu boyle kesin olarak soyleyecek kadar farkli firmadan farkli siniflarda sifir km arac satin aldim, kendime ve yardimimi isteyen baskalarina. Durum hic ic acici degil. Ulkedeki yakittan enjektor pompa bozarsin garantiye girmez tanesine 1000tl enjektor parasi odersin. 30-40 binde aracin yag yakar, tamam garantiden acilir yapilir ama guvenemezsin, yetkili serviste isi bilmeyen essekler motorunu acti topladi sonucta. Turbonu dizel aracta bile beklersin, aracini yokus asagi falan hic kompresyona dusurmezsin, turbon patlar, cunku yetkili serviste garanti devam etsin diye yaptirdigin bakimda koyduklari yag dandiktir. M bmw alirsin, balatasi biter, balatalara 100ptl isterler, +iscilik. Ben parcami alirim yurtdisindan dersin hemen garantiden cikaririrz diye tehdit ederler. Sonra zaman gecer diferansiyeli bozulur iyi ki garantiden cikarmamisim diye sevinirsin, ama para odemesen bile 1 ay arabasiz kaldiginla kalirsin. Vw alirsin, dsg bozulur, servis der ki sen bunu isiklarda trafikte n'ye alman lazimdi o yuzden ben odemem kullanici hatasi. Baskasi gider der ki ben n'ye aldim, almamaniz lazim derler kullanici hatasi. Yasadigin yerde yazin santiye boldur, hava filtreni erken degismek istersin, 70 liraya alirsin, yan sanayisi yoktur performans tipi yurtdisinda yoktur. Ufacik kaza yaparsin, farin kirilir tamponun duser, far 1800 liradir tampon bulamazsin bile, mecbur yetkili. Kaskon olsa ne oldu aracta 4 lira hasar kaydi, degisen far tampon, metal biseyde boya bile yok, satarken ugras dur. Cok paran var, arac surmekten zevk aliyorsun, gideyim de guzel arac alayim deyip bir bakiyorsun ki manuel hic bir sey yok. Illa otomatik olacak. Istemiyorsun belki, daha yavas olsun daha fazla yaksin benim basim agrimasin ben istedigim gibi arac kullanayim manuel istiyorum diyorsun, aracin manueli yok, varsa da adamlar getirmiyor(bmw mesela, audi mesela). Bu ulkede ben bu yuzden kaziklaniyorum hissediyorum. Arac ve parca fiyatlari yurtdisi ile ayni olsa kim neyi nasil isterse alsin ama elin dogus otosuna toyanina borusanina kolumanina boyle domalmak benim hic hosuma gitmiyor.
    Bir kez daha okursam otomobilllerden soğuyacam
    Hocam yeni araçlar iç aksam kalitesiz olabilir ama güvenlik olarak çok ilerdeler.
    Boyalarda daha kaliteli daha geç paslanıyorlar.
    Teşekkürler.
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ekonomik ömrü uzun olsa bile modası geçiyor, 3 yılda kasa değişiyor, arabana bakıyosun sıkıntı yok ama üzerine 2 kasa gelmiş, gözün kayıyor yeni kasaya..
    Teşekkürler.
    Alıntı Revo55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bana göre önemli olan aracın kullanıcısıdır.Aracı her çalıştırdığında 1 2 dakika bekliyorsa kapatmadan da 1 dakika bekliyorsa ve motor sıcaklığı 90 dereceye gelmeden yüksek devir kullanmıyorsa o kişiden 200 bin kmdeki aracı alırım. Bende artık takıntı oldu her çalıştığım da mutlaka 2 dakika beklerim kapatmadan da 1 dakika beklerim. Kasa önemli değil benim için diri e36 ve 46 lar da gözüm var mesela.Yeterki motoru temiz olsun. Ayrıca 3 5 parça boyaya takılmam.Fakat araç daha 2014 2015 model 5 bin kmde ve 5.ci kazasını yapmışsa 5 parça boya varsa o aracı almam.
    200kdaki alınır da 350k daki?
    Kasa diriliğide örneğin 20-25 yaş sonra kalmıyor.
    Teşekkürler.
    Alıntı emrekuzdere Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu sınırlar ve psikolojim tamamen bütçeye göre değişir
    Ben tamamen yaş ve km arasında ki orantıya bakıyorum, eğer yıl başına 15,000km'den fazla ise pek tercih etmiyorum. Örneğin 10 yaş 150,000km gibi. Ha kendim yılda 30,000km yapıyorum orası ayrı
    Bu yönetem de mantıklı aslında benzinli için 15-20k dizel için de 30-35k emsal alınabilir.
    Teşekkürler.

  10. #10
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Duzenle isi kalkti mertlik bozuldu. Daha sonuc yazacaktim gondere bastim yanlislikla. Yukaridaki yasanmisliklar sonucu benim diyecegim, eskiden belki derdim 100bini gecmesin, sasi hasari olmasin yeter diye. Simdi parcalarina, servislerine, boyle seylere bakip arac secilebiliyor ancak, km falan hic onemli degil, her sey toplanir duzeltilir, basim agrimasin yeter.
    Birde hocam burada "her sey toplanir duzeltilir, basim agrimasin yeter" yazmışsın. Bir üstteki mesajda "yetkili serviste isi bilmeyen essekler motorunu acti topladi sonucta" yazmışsın. Bir çelişki yok mu?

    Bu işi bilmeyenler varken nasıl herşeyi toplayıp düzeltecez?

  11. #11
    soch-vtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    39
    Şehir
    Elazığ
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir akrabam der ki bir evin ömrü 10 yıl arabanın 5 yıl elinden çıkarmazsan zarar edersin

  12. #12
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu dediğiniz şeyde değişken faktor çok fazla.
    Örnek ile açıklayayım,
    Firmalar Sorunsuz, harika otomobiller yapmaya çalışmıyor. Bu ne demek,
    Firma için kazanç sağlayacak ideal araç;
    Düşük maliyetlere sahip olacak
    Mümkünse ortak bileşenler kullanacak ki, maliyetleri dahada düşürsün ve yenilenmesi gerekmesin
    garanti kapsamında arıza çıkarmayacak
    Bol yedek parça değişimi sağlayacak ve kullanıcı bunları rahat yenileyebilecek (örnek: serviste değişen ekipmanlar)
    Kazalar ikiye ayrılır, basit kazalar (bol yedek parça sattırır, firma bunu ister) - Ağır kazalar (firma için kabustur, soruşturmalara maruz kalabilir firma kaynaklı olmaması ve sigortalarla uğraşmamak için, firma bunu yeni araba satacak bile olsa istemez (istatistiklerde adı geçmesi bile kötü))
    Garanti kapsamı bittiğinde ufak tefek düzenli arızalar çıkaracak (isim veremem ama bunu motor üreticilerinden tutun birçok firma düzenli arıza çıkarma konusunda arge yapıyor) (overengineering ile hiçbir üretici sorunsuz ürün istemez. Fairbanks morse'un mali kriz yaşaması sorunsuz motor üretmesinden kaynaklanmıştı misal.


    Bunarı kabullenerek otomobil seçmek daha doğru olur. tabiki iyi birtakım otomobiller prestijini korumak amaçlı diğerlerinden daha iyi yapılır. Bunlarıda takip etmek gerekiyor. Örnekle açıklayayım:
    Paslanma sorunları gibi saçma sebeplerden mali krizi artan Lancia zamanla battı,
    Tekrar piyasada ben varım diyebilmek için çok iyi bir giriş yapmaları gerekiyordu bunun için yenilenen lancia delta (bu adın arkasındaki güçlü tarihin sorumluluğunun getirdiği yüküde hesap edin) çok iyi olmalıydı.
    Anca firma yeni başladığı için bütçesi sınırlıydı.
    Bu yzden bütün güçlerini şase ve yeni tasarıma kullandılar. Yürüyen ve alt takım fiat ile ortaktı.
    Bu örnek bu otomobilin neyinin iyi neyinin kötü olduğunu yukarıdaki kriterler göz önüne alınarak bilinebilir.

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni arabada deger kaybi, eski arabada bakim tamir masrafi.

    Bence kafa kafaya.

    Duzenli bakim yapildigi bilinen yuksek km li arac bile alinabilir bence. Onemli detay gerekli bakimlar zamaninda yapilmis olsun.

  14. #14
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Fatih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birde hocam burada "her sey toplanir duzeltilir, basim agrimasin yeter" yazmışsın. Bir üstteki mesajda "yetkili serviste isi bilmeyen essekler motorunu acti topladi sonucta" yazmışsın. Bir çelişki yok mu?

    Bu işi bilmeyenler varken nasıl herşeyi toplayıp düzeltecez?
    Şoyle, yetkili serviste yapilan iscilik ile disarida o aracin ustasi olarak taninan un yapmis adam arasinda fark var. Yetkili servislere is garanti nasil olsa ay basi param yatiyor diye dusunen adamlar giriyor. Yeni aracta garanti nedeniyle adam seni yetkili servise bagliyor. Eski bir aracta oyle bir sikinti yok, kim anliyorsa 3 kurus paraya o yapiyor.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  15. #15
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    100bine gelmeden alırım 200bine gelmeden satarım

    İlker G.

  16. #16
    wiesmann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende yaşa oranla 0-50km arası alırım imkanım varsa. 3 arabamda da böyle oldu.

    ama premium bir araç (benim için bu BMW e92 Coupe olur heralde) almayı düşünürsem 100k üzerine mecburiyetten çıkarım sanırım.
    i'm not a monster i'm just ahead of the curve..

  17. #17
    halilcan9455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Şehir
    .
    Mesaj
    1.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim psikolojik sınırım 200 bin km
    200 bine geldiğinde arabayı elden çıkartırım.
    alırken de en fazla 160-170 bin Km de alırım
    Alıntı gokhan07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uyması için öncelikle arabada bi beyin olması lazım oda senin arabada yok

  18. #18
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu dediğiniz şeyde değişken faktor çok fazla.
    Örnek ile açıklayayım,
    Firmalar Sorunsuz, harika otomobiller yapmaya çalışmıyor. Bu ne demek,
    Firma için kazanç sağlayacak ideal araç;
    Düşük maliyetlere sahip olacak
    Mümkünse ortak bileşenler kullanacak ki, maliyetleri dahada düşürsün ve yenilenmesi gerekmesin
    garanti kapsamında arıza çıkarmayacak
    Bol yedek parça değişimi sağlayacak ve kullanıcı bunları rahat yenileyebilecek (örnek: serviste değişen ekipmanlar)
    Kazalar ikiye ayrılır, basit kazalar (bol yedek parça sattırır, firma bunu ister) - Ağır kazalar (firma için kabustur, soruşturmalara maruz kalabilir firma kaynaklı olmaması ve sigortalarla uğraşmamak için, firma bunu yeni araba satacak bile olsa istemez (istatistiklerde adı geçmesi bile kötü))
    Garanti kapsamı bittiğinde ufak tefek düzenli arızalar çıkaracak (isim veremem ama bunu motor üreticilerinden tutun birçok firma düzenli arıza çıkarma konusunda arge yapıyor) (overengineering ile hiçbir üretici sorunsuz ürün istemez. Fairbanks morse'un mali kriz yaşaması sorunsuz motor üretmesinden kaynaklanmıştı misal.


    Bunarı kabullenerek otomobil seçmek daha doğru olur. tabiki iyi birtakım otomobiller prestijini korumak amaçlı diğerlerinden daha iyi yapılır. Bunlarıda takip etmek gerekiyor. Örnekle açıklayayım:
    Paslanma sorunları gibi saçma sebeplerden mali krizi artan Lancia zamanla battı,
    Tekrar piyasada ben varım diyebilmek için çok iyi bir giriş yapmaları gerekiyordu bunun için yenilenen lancia delta (bu adın arkasındaki güçlü tarihin sorumluluğunun getirdiği yüküde hesap edin) çok iyi olmalıydı.
    Anca firma yeni başladığı için bütçesi sınırlıydı.
    Bu yzden bütün güçlerini şase ve yeni tasarıma kullandılar. Yürüyen ve alt takım fiat ile ortaktı.
    Bu örnek bu otomobilin neyinin iyi neyinin kötü olduğunu yukarıdaki kriterler göz önüne alınarak bilinebilir.
    Evet eskisi kadar sorunsuz araç üretilmiyor.
    Örneğin; 90ların japon otomobilleri keşke geri gelseler. Artık onlarda yaşlandı.
    Firmalar hem çok sorun çıkaran araç üretip adını lekelemek istemez hem de sorunsuz üretip zarar etmek istemez doğru söylüyirsunuz. Ve evet bunu çok iyi ayarlıyorlar
    Teşekkürler.
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni arabada deger kaybi, eski arabada bakim tamir masrafi.

    Bence kafa kafaya.

    Duzenli bakim yapildigi bilinen yuksek km li arac bile alinabilir bence. Onemli detay gerekli bakimlar zamaninda yapilmis olsun.
    Evet aslında yüksek eski segment alıp biraz para harcayarak yeni bir düşük segmentle aynı paraya gelir.
    Hem daha iyi araca binmiş oluruz lakin sorunlar bitmez aracın geçmişi temiz değilse o zaman evdeki hesap çarşıya uymaya bilir.
    Teşekkürler.
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şoyle, yetkili serviste yapilan iscilik ile disarida o aracin ustasi olarak taninan un yapmis adam arasinda fark var. Yetkili servislere is garanti nasil olsa ay basi param yatiyor diye dusunen adamlar giriyor. Yeni aracta garanti nedeniyle adam seni yetkili servise bagliyor. Eski bir aracta oyle bir sikinti yok, kim anliyorsa 3 kurus paraya o yapiyor.
    Anladım hocam sağol.
    Alıntı !KO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    100bine gelmeden alırım 200bine gelmeden satarım
    Teşekkürler.
    Alıntı wiesmann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende yaşa oranla 0-50km arası alırım imkanım varsa. 3 arabamda da böyle oldu.

    ama premium bir araç (benim için bu BMW e92 Coupe olur heralde) almayı düşünürsem 100k üzerine mecburiyetten çıkarım sanırım.
    Teşekkürler.
    Alıntı halilcan9455 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim psikolojik sınırım 200 bin km
    200 bine geldiğinde arabayı elden çıkartırım.
    alırken de en fazla 160-170 bin Km de alırım
    Teşekkürler.

  19. #19
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Fatih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam bunun sebebi 100k dan sonra çıkan masraflar ve tamir için de zaman harcanması değiil mi ?
    Teşekkürler.
    100k Sonrası masraflar, 100k yapana kadar kullandığım 3-5 sonucu araçtan sıkılmam, değerini daha fazla kaybetmeden elden çıkarma arzusu, araç yaşının yarattığı metal yorgunluğu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •