arkadaşlar vti me 11.5 je piston takmayı düşünüyorum 81mm ve üste yeni subap ve b16b eksantrigi takıcam yay şapka orjinali olucak sizce bi problem yaşarmıyım subap çakma felan hararet sorunu gibi bi sıkıntı olurmu
arkadaşlar vti me 11.5 je piston takmayı düşünüyorum 81mm ve üste yeni subap ve b16b eksantrigi takıcam yay şapka orjinali olucak sizce bi problem yaşarmıyım subap çakma felan hararet sorunu gibi bi sıkıntı olurmu
standart limtorle sorun cikarmaz yay ve sapka..
Experience is what you get when you don't get what you want.
standart gömlekleri 81.00mm zaten piston alırsan 81.25mm yada 81.50mm alıp gömleklerini honlaman gerekir. eski gömleklere sıfır segman piston kullanmanı tavsiye etmem. üst kapak contasını orjinal kullan. civic type r egzantrikleri koyduğun zaman egzantrik kasnakları gerekicek sente ayarı için. egzantrik agresif egzantrik olduğu için devir çevirmesen bile fazla lift açıcak ayrıca egzantrik üst devirlerde istediğin gücü vericek sana rev limit 9000rpm olması iyi olur.yay şapka koyman gerekir bence 1 kere motor açıyorsun topluyorsun subaplarını yenilerken yay şapkayıda değiştirmeni tavsiye ederim.
Failure is not an option.
Bilal bende 12.5:1 cr 81,25 mm veya 81,50 mm piston düşünüyorum. Neden eski gömlekle kullanılmasını tavsiye etmiyorsun. Ve buddy club ince conta ile kullanacağım bunları.
eski gömlek derken, standart ölçülerdeki halde kullanmamayı diyorum. yani 100.000km kullanılmış gömleğe aynı ölçülerde gidip sıfır segman ve piston almayı kastediyorum. yoksa orjinal gömlekler honlanıp kullanılabilir tabikide.
Failure is not an option.
Peki zaten konu ile alakalı olarak bi soru sorayım
12.5:1 cr 81,25 veya 81,50 piston.
Orjinal kol yataklar değişecek
Orjinal kapak yani subap yay şapka egzantrik orjinal sadece subap lastikleri ve belki guide ları değişecek
Buddy Club ince conta sanırım 0,2 mm daha ince.
p28 beyin standart devirden fazlasını dönmeyeceğim.
edelbrock victor x emme manifoldu
güzel bi throttle body 70 mm olabilir.
Ben setup'ımı böyle düşünüyorum senin fikrin nedir. Yılların n/a cısısın.
12.5 piston ve buddy club ince conta mı kullanmayı planlıyorsun? bence yanma odasını bu kadar daraltman,sıkıltırmayı yükseltmen gereksiz. üst kapaktan da hafif temizlenicek, piston yüksekliği ne? tam olarak sıkıştırmanın hesaplanması lazım. sıkıştırmanı 11.8-12.2 arası tutman daha sağlıklı olur.
Failure is not an option.
setupta yanlışlıklar var bana göre, seçtiğin emme manifoldu turbo için kullanılan manifold. edelbrock un performer x modelini seçmen lazım. gaz kelebeği 70 mm kesinlikle yanlış. seçeceğin gaz kelebeği 64-66mm olması gerekiyor. ve 12.5 piston ile ince conta kullanma. arp üst kapak saplamaları orjinal conta ve alacağın pistonun bilgileri varsa özelden msg at yada selçuğun kullandıklarındansa ona göre tam sıkıştırmanı hesaplamak gerekir..
Failure is not an option.
Evet bunları göz ardı etmemek lazım 2009 kış aylarında yapılacak bu setup zaten o zamana kadar iyice bi araştırma yapıp kullanacağım. N/A olarak bu güne yapılı dolaşan ( egzantrik subap vs. ) honda görmediğim için hepsi sonradan turbo oldu. Açık konuşayım korkuyorum. Ben subap yakalayım patlattıktan sonra hiç yapmam daha iyi o sistemi ve street kullanımınıda göz önünde bulundurmak lazım.
korkacak birşey yok.elimden geldiğince yardımcı olurum her zaman. hiç bir zaman problem çıkmaz diye birşey yok ama herşeyi düşüneyim dersen komple herşeyi değiştirmen gerekiyor. mesela b16a orjinal kolların saplamaları, üst kapak saplamaları ana kep saplamaları, yağ pompası,su pompası, subaplar,subap lastikleri,egzantrik koyacaksan yay şapka,yatak seti (guide ları değiştirme eğer çok büyük problem yoksa, hiç tavsiye etmem.) ya komple düşünmen gerekiyor motor içi için işte kısaca.
Failure is not an option.
B16a2 kollarının n/a da yeterli olacağı konusunda görüş aldım.
İTR yağ pompası ve su pompası değişecek.
İşte kilit nokta burda 5.000 ytl harcayıp n/a da 185 190 hp mi aynı fiyat veya biraz üstüne bolt on turbo ile 80 ~ hp mi.
keyif meselesi ben atmosferiği tercih ederdim ve kendim için ettim![]()
Failure is not an option.
atmosferik arabalar turbo veya supercharger araçlar gibi dışardan bir besleme ünitesi olmadığı için, gereken havayı egzantriklerin lift ve açık kalma süresine, ve sıkıştırma oranına göre yanma odasına çekerler. emme manifoldu tasarımıda yanma odasına çekilen havada etkili olmaktadır yatık kısa mesafeli emme manifoldları aşırı beslemeli araçlarda yanma odasının seviyesinden yüksek ve içeri giren havaya hız kazandırıcak şekilde tasarlanmış emme manifoldları atmosferik araçlarda kullanılır. gaz kelebeği de 70 mm takıldığı zaman içeri çekilmesi gereken havanın akışı bozulur hızı azalır.
Failure is not an option.
emme manifoldu ve gaz kelebegi yerine israrla stage1 egzantrik oneriyorum miami, daha oıncede dedim![]()
Experience is what you get when you don't get what you want.
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Abi konuyu açan arkadaşımla aynı derten müzdarip olduğumuzdan bende yazmaya devam ediyorum.
Egzantrik alındığı zaman yay şapka subap da ihtiyaç olacaktır ben bunu savunuyorum. Bunun maliyeti yüksek kalıyor.
Ben emme ve thorttle body yi en sona yazdım onları alma diyebilirsiniz. Benim derdim piston atmak da değil sadece yağ sorunum var çok büyük değil ama var subap lastiklerimi değiştireceğim , contamı ince conta ile değiştireceğim , bide yatak ve piston atayım diyorum açılmışken. Derdim motoru limitlerde kullanmak değil. Safe olsun uzun ömürlü olsun street kullanıma uygun olsun yeter.
miami sen 8300 donersen lazim olmaz yay sapka ama mal sahibi sensin, acmisken guzel biseye harcamis olursun parani![]()
Experience is what you get when you don't get what you want.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)