User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
47 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: vti motor modlamak için yardım

  1. #1
    firat_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    911
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    vti motor modlamak için yardım

    arkadaşlar vti me 11.5 je piston takmayı düşünüyorum 81mm ve üste yeni subap ve b16b eksantrigi takıcam yay şapka orjinali olucak sizce bi problem yaşarmıyım subap çakma felan hararet sorunu gibi bi sıkıntı olurmu

  2. #2
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    standart limtorle sorun cikarmaz yay ve sapka..
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  3. #3
    USTAaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    49
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    540
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beyin filan takıp 8500 rpm den fazla cevireceksen yay-şapka şart...

  4. #4
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    standart gömlekleri 81.00mm zaten piston alırsan 81.25mm yada 81.50mm alıp gömleklerini honlaman gerekir. eski gömleklere sıfır segman piston kullanmanı tavsiye etmem. üst kapak contasını orjinal kullan. civic type r egzantrikleri koyduğun zaman egzantrik kasnakları gerekicek sente ayarı için. egzantrik agresif egzantrik olduğu için devir çevirmesen bile fazla lift açıcak ayrıca egzantrik üst devirlerde istediğin gücü vericek sana rev limit 9000rpm olması iyi olur.yay şapka koyman gerekir bence 1 kere motor açıyorsun topluyorsun subaplarını yenilerken yay şapkayıda değiştirmeni tavsiye ederim.
    Failure is not an option.

  5. #5
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilal bende 12.5:1 cr 81,25 mm veya 81,50 mm piston düşünüyorum. Neden eski gömlekle kullanılmasını tavsiye etmiyorsun. Ve buddy club ince conta ile kullanacağım bunları.

  6. #6
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    eski gömlek derken, standart ölçülerdeki halde kullanmamayı diyorum. yani 100.000km kullanılmış gömleğe aynı ölçülerde gidip sıfır segman ve piston almayı kastediyorum. yoksa orjinal gömlekler honlanıp kullanılabilir tabikide.
    Failure is not an option.

  7. #7
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki zaten konu ile alakalı olarak bi soru sorayım

    12.5:1 cr 81,25 veya 81,50 piston.
    Orjinal kol yataklar değişecek
    Orjinal kapak yani subap yay şapka egzantrik orjinal sadece subap lastikleri ve belki guide ları değişecek
    Buddy Club ince conta sanırım 0,2 mm daha ince.
    p28 beyin standart devirden fazlasını dönmeyeceğim.
    edelbrock victor x emme manifoldu
    güzel bi throttle body 70 mm olabilir.

    Ben setup'ımı böyle düşünüyorum senin fikrin nedir. Yılların n/a cısısın.

  8. #8
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    12.5 piston ve buddy club ince conta mı kullanmayı planlıyorsun? bence yanma odasını bu kadar daraltman,sıkıltırmayı yükseltmen gereksiz. üst kapaktan da hafif temizlenicek, piston yüksekliği ne? tam olarak sıkıştırmanın hesaplanması lazım. sıkıştırmanı 11.8-12.2 arası tutman daha sağlıklı olur.
    Failure is not an option.

  9. #9
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    setupta yanlışlıklar var bana göre, seçtiğin emme manifoldu turbo için kullanılan manifold. edelbrock un performer x modelini seçmen lazım. gaz kelebeği 70 mm kesinlikle yanlış. seçeceğin gaz kelebeği 64-66mm olması gerekiyor. ve 12.5 piston ile ince conta kullanma. arp üst kapak saplamaları orjinal conta ve alacağın pistonun bilgileri varsa özelden msg at yada selçuğun kullandıklarındansa ona göre tam sıkıştırmanı hesaplamak gerekir..
    Failure is not an option.

  10. #10
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet bunları göz ardı etmemek lazım 2009 kış aylarında yapılacak bu setup zaten o zamana kadar iyice bi araştırma yapıp kullanacağım. N/A olarak bu güne yapılı dolaşan ( egzantrik subap vs. ) honda görmediğim için hepsi sonradan turbo oldu. Açık konuşayım korkuyorum. Ben subap yakalayım patlattıktan sonra hiç yapmam daha iyi o sistemi ve street kullanımınıda göz önünde bulundurmak lazım.

  11. #11
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    korkacak birşey yok.elimden geldiğince yardımcı olurum her zaman. hiç bir zaman problem çıkmaz diye birşey yok ama herşeyi düşüneyim dersen komple herşeyi değiştirmen gerekiyor. mesela b16a orjinal kolların saplamaları, üst kapak saplamaları ana kep saplamaları, yağ pompası,su pompası, subaplar,subap lastikleri,egzantrik koyacaksan yay şapka,yatak seti (guide ları değiştirme eğer çok büyük problem yoksa, hiç tavsiye etmem.) ya komple düşünmen gerekiyor motor içi için işte kısaca.
    Failure is not an option.

  12. #12
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    B16a2 kollarının n/a da yeterli olacağı konusunda görüş aldım.

    İTR yağ pompası ve su pompası değişecek.

    İşte kilit nokta burda 5.000 ytl harcayıp n/a da 185 190 hp mi aynı fiyat veya biraz üstüne bolt on turbo ile 80 ~ hp mi.

  13. #13
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    keyif meselesi ben atmosferiği tercih ederdim ve kendim için ettim
    Failure is not an option.

  14. #14
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    setupta yanlışlıklar var bana göre, seçtiğin emme manifoldu turbo için kullanılan manifold. edelbrock un performer x modelini seçmen lazım. gaz kelebeği 70 mm kesinlikle yanlış. seçeceğin gaz kelebeği 64-66mm olması gerekiyor. ve 12.5 piston ile ince conta kullanma. arp üst kapak saplamaları orjinal conta ve alacağın pistonun bilgileri varsa özelden msg at yada selçuğun kullandıklarındansa ona göre tam sıkıştırmanı hesaplamak gerekir..
    set updakiler hemen hemen benimde kullanacagım parçalar.acaba victor x ve 70 lik gaz kelebegi ne gibi sorun cıkarabilir?
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

  15. #15
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    atmosferik arabalar turbo veya supercharger araçlar gibi dışardan bir besleme ünitesi olmadığı için, gereken havayı egzantriklerin lift ve açık kalma süresine, ve sıkıştırma oranına göre yanma odasına çekerler. emme manifoldu tasarımıda yanma odasına çekilen havada etkili olmaktadır yatık kısa mesafeli emme manifoldları aşırı beslemeli araçlarda yanma odasının seviyesinden yüksek ve içeri giren havaya hız kazandırıcak şekilde tasarlanmış emme manifoldları atmosferik araçlarda kullanılır. gaz kelebeği de 70 mm takıldığı zaman içeri çekilmesi gereken havanın akışı bozulur hızı azalır.
    Failure is not an option.

  16. #16
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emme manifoldu ve gaz kelebegi yerine israrla stage1 egzantrik oneriyorum miami, daha oıncede dedim
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  17. #17
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    atmosferik arabalar turbo veya supercharger araçlar gibi dışardan bir besleme ünitesi olmadığı için, gereken havayı egzantriklerin lift ve açık kalma süresine, ve sıkıştırma oranına göre yanma odasına çekerler. emme manifoldu tasarımıda yanma odasına çekilen havada etkili olmaktadır yatık kısa mesafeli emme manifoldları aşırı beslemeli araçlarda yanma odasının seviyesinden yüksek ve içeri giren havaya hız kazandırıcak şekilde tasarlanmış emme manifoldları atmosferik araçlarda kullanılır. gaz kelebeği de 70 mm takıldığı zaman içeri çekilmesi gereken havanın akışı bozulur hızı azalır.
    +1 kardeşime katılıyorum emme tektım beygir aldım olayına dönmesin ki vitorX dediğiniz manifold 30r la bile gerçekten güç veren bi manifold deildir Alt devirlerde
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  18. #18
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emme manifoldu ve gaz kelebegi yerine israrla stage1 egzantrik oneriyorum miami, daha oıncede dedim
    Abi konuyu açan arkadaşımla aynı derten müzdarip olduğumuzdan bende yazmaya devam ediyorum.

    Egzantrik alındığı zaman yay şapka subap da ihtiyaç olacaktır ben bunu savunuyorum. Bunun maliyeti yüksek kalıyor.

    Ben emme ve thorttle body yi en sona yazdım onları alma diyebilirsiniz. Benim derdim piston atmak da değil sadece yağ sorunum var çok büyük değil ama var subap lastiklerimi değiştireceğim , contamı ince conta ile değiştireceğim , bide yatak ve piston atayım diyorum açılmışken. Derdim motoru limitlerde kullanmak değil. Safe olsun uzun ömürlü olsun street kullanıma uygun olsun yeter.

  19. #19
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    miami sen 8300 donersen lazim olmaz yay sapka ama mal sahibi sensin, acmisken guzel biseye harcamis olursun parani
    Experience is what you get when you don't get what you want.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •