User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
36 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Yaz kiŞ haraket etmeden Önce motoru isitmak.

  1. #1
    Aliko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    Turko
    Mesaj
    65
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yaz kiŞ haraket etmeden Önce motoru isitmak.

    Arkadaşlar beden Rusyadan kalma bir alışkanlık var.
    Arabaya binerim çalıştırır ,eskiden sıgara içerdim arabayı kardan temizler felan, şimdi kemerimi takarım teybi açarım felan biraz zaman öldürür en sonunda devirler normale düşmeden haraket etmem. tabiykide ısınmasını beklemem moturun ama biraz beklemenin faydalı olucağını düşünüyorum sizce bu doğrumudur ?

  2. #2
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlıs. Isıtmak ıcın harcadıgın enerjıyı hareket enerjısıne donustur,tasaruf et.

  3. #3

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.049
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hatalı, yolda daha çabuk ısınır tasarrufa daha çabuk başlarsın. 30 sn bekle çalıştırınca, yağlama başlasın, her noktaya yağ ulaşsın, bas gaza git.....
    Okumadan imzalamam.....

  4. #4
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    devirler normalede düşmeden demişsin evet bence o gerekli bir şey bende öyle yapıyorum. rolanti normale düşünce daha fazla beklemek gereksiz.

  5. #5
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadece yakıt israfı değil, aynı zamanda motor yağındaki benzin miktarını arttırıyorsun. Soğuk motorla dakikalarca rölantide motoru ısıtmak, motor yağının ömrünü kısaltıp, aynı zamanda aşınmayı da arttırır.

    30 saniye - 1 dakika arası ısıtıp, sonrasında hareket etmek en mantıklısı.

  6. #6
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Butun isiklar sonsun calistir devir düşsün devam et

    Stop edecegin zamanda rolantide biraz bekle stop et.

    Hararet takip et biraz isindiktan sonra yapistir gaza

    En sagliklisi budur diye biliyorum ben
    İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
    Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
    Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
    Dr.ECU

  7. #7

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    direk fazla yüklenmeden devam etmeli diye biliyorum,istisnasız her sabah kontağı basar,kaput açıp görsel kontrol sonrası devam edrim.gerçi benim 75 de sabit çalıştırmak hele ki olduğu yerde gaz vermek aktarma tipi açısından zararlı dendiği için bu yöntemi uyguluyorum,doğru-yanlış
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  8. #8
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor ömrü, saat ve devir ile alakalı. Ona göre kendi stilini kendin yarat işte.

    Ben hdi motor kullanıcısıyım. Soğuk marşta 60-90 sn arası rölanti sonrası hareket eder, su sıcaklığı 70 olmadan 2000 deviri pek geçmem. Stop etmedende 90 sn beklerim.

    Bu bekleme işlerini basit bir turbo timer ile hallediyorum.

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çalıştır.. yürü..
    ama motor ısınana kadar ~3000 devirleri geçme

  10. #10
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sensörlerin ısınıp doğru değeri ölçme zamanı en az 2dak, yağın ısınıp doğru değere gelmesi daha uzun, çalıştır dan diye yola çık yapmam, çalışır sensörler kendine gelir rolanti düşer usuldan yürütür, otopark kapısı açılması vs mırıl giderim, ozamana kadar zaten su ısısıda oynamış olur sonra normal ısıya gelene kadar usuldan devam.
    Su 90 oldu diyede gazlanmaz yağ çok daha geç doğru ısıya gelir.

  11. #11
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    insanlar yanlış anlamış çünkü konuyu bence yanlış açmışsın motorun ısınmasını bekleme tabiki ama motor soğukken devir normale dönene kadar bekle araba kendine gelsin.. oda zaten arabasına göre değişir 20 saniye 30 saniye sürer .. sonra bas git.. bas git derkende aracı zorlama motor ısınana kadar düşük devirlerde ağır ağır git..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  12. #12
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.099
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sadece yakıt israfı değil, aynı zamanda motor yağındaki benzin miktarını arttırıyorsun. Soğuk motorla dakikalarca rölantide motoru ısıtmak, motor yağının ömrünü kısaltıp, aynı zamanda aşınmayı da arttırır.

    30 saniye - 1 dakika arası ısıtıp, sonrasında hareket etmek en mantıklısı.
    bak bunu bilmiyordum son 3-5 gündür soguk diye 10dk önceden gidip calıstırıyodum aracı işyeri bahcesinde ısınınca cıkıyordum yapmıyım dona dona bakıyım yoluma ozaman
    1881 - 193

  13. #13
    Day Walker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    TÜRKİYE
    Mesaj
    8.017
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Besmele ile marşa basılır sonra site içinde yavaşça hareket edilir ana yola çıkınca allah ne verdiyse zavallı ceed ne çekiyo elimden hayır hanım geçinde direksiyona arabada kendini şaşırıyo geç vites değişimleri falan bi hareketler

  14. #14

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende mutlaka 1-1.5 dakika beklemenin ardından hareket ederim ve 2000 deviri yağ sıcaklığı 80 e gelene kadar geçmem.

  15. #15
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kımılerı fıkrını yada yaptıgını,kımı arkadaslarımda dogrusunu yazmıs.
    Sensorlerın hepsı kontak acıldıkdan sonra aktıfdır. Sadede 2.lambda sensoru,motoru korumak ıcın zengın calısan beyne mudahele etmez motor sogukken.Aslında o an oda calısır,sadece beyın oradan gelen akımı cıddıye almaz.
    Motoru calıstır,tak D tada 1'e devam et.Yag sıcaklık gostergen yoksa,motor suyu 90'a geldıgınde yaklasık 2-3km sonra da yag sıcaklıgı 70'ı gecıcektır(Cok sogukta dahada uzar ama genelde durum budur)Sonra devır cevırebılırsın.
    Stop etmek ıcınde beklemene gerek yok,dırek kapatabılırsın.Buradakı amac turbonun yaglamasının tamamlanması ama zaten tam gaz park yerıne gıremeyecegın ıcın,turbonun yaglanması cokdan bıtmıs olucak. Ozaman start/stop sıstemı olan turbolu araclar her 10.000km olmadan turbonun segmanını degıstırsınler
    Turbo timer ıse 2000'li yıllara gelmeden cıkan,rallıde kullanılan bır teknolojı ıdı.Isı sensoru sayesınde aracı kapatsanız bıle motoru calıstırıyor turboyu yaglamak ııcın ama yenı nesıl turboların zaten buna ıhtıyacı olmadıgı gıbı,o devırdekı rallı aracların ıhtıyacı olan bırseydı.Bunu tıcarete cevıren bazı markalar,bızlere kakaladı bunları.Bende 2002 senesınde bug eye STI'ıma almıstım,ozaman prodrive kit vs,hevesde var tabı. Hatta vıtesde unuttugum bıle oluyordu

  16. #16
    PiscocuK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben bekliyorum 1-2 dk
    diğer araçlarımda bunu yapmazdım marşa basar 5-10 saniye bekler devam ederdim ama rotorye geçince bu işi biraz daha uzattım diyebilirim
    Ülkede yükselmeyen tek şey araç KM leri

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çoğu kişinin hemfikir olduğu yöntem; aracı ilk çalıştırmadan sonra beklemenin gereksiz olduğu fakat motor soğukken çok fazla devir çevrilmemesi gerektiği yönündedir.

  18. #18
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Aliko Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar beden Rusyadan kalma bir alışkanlık var.
    Rusya'dan kalan tek alışkanlık bu mu abi

  19. #19
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    arabadan arabaya değişiyor tabiki bende şu anda c4 var 1.6hdi sabah çalıştırıp basıp gidiyorum.
    birde s-type var 3.0 benzinli ondada çalıştırıyorum devir yüksek başlıyor 20-30 saniye sonra devir iniyor düşüyor normale dönüyor basıp sıcaklık artana kadar ağır ağır gidiyorum aracı zorlamadan..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •