User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
36 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo basınç sorunu

  1. #1
    Cihan
    Misafir

    Turbo basınç sorunu

    Grande Punto 1.3 75hp. Araç 1,5 barı geçerse ECU güvenlik olarak aracı safe mod a alıyor.

    Marelli beyin kullanan aracın yazılımına yapılan müdahalelerle bu değer sadece çok az yukarı çekilebiliyor. Malesef marelli bu konuda kıt. Fakat istenen sonuca ulaşılamıyor.

    Konu ile ilgili bilgisi olan, daha önce bu tür araçlarda veya benzer başka araçlarda bu tarz problemler yaşayan, sorunu yazılım veya yazılım dışında (sensor, elektrik devresi vs.) halledebilmiş olan arkadaşlar varsa bilgilerini paylaşırlarsa çok sevinirim. Teşekkürler.

  2. #2
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılımla belirli şekilde hallediliyor nedemek sen map sensorunun ne olduğunubiliyormusun yada Maf sensorunun
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  3. #3
    Cihan
    Misafir
    Aynen biliyorum. Map sensörü 1.5 in üzerini okumuyor sorun da o zaten.

  4. #4
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.5 bar üzerinin zorlanmasının bir getirisi olacak mı?
    üzerindeki turbo 1.5 barda ne kadar verim verebilecek?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  5. #5
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.5 bar üzerinin zorlanmasının bir getirisi olacak mı?
    üzerindeki turbo 1.5 barda ne kadar verim verebilecek?
    abi üstünde biraz daha büyük turbo var.
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  6. #6
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    map sensorunu değiştirip yaniden calibre ettirin tunerınıza ozaman size yardımcı olabilir
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  7. #7
    Cihan
    Misafir
    Teşekkür ederim Oz. Map sensörünün değişimi basit bir işlem midir? Detaylı bilgi verebilirsen sevinirim.

    RCKid arkadaşım verimi görsen şaşırırsın gerçekten. Özellikle büyük turbo ile.

  8. #8
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim Oz. Map sensörünün değişimi basit bir işlem midir? Detaylı bilgi verebilirsen sevinirim.

    RCKid arkadaşım verimi görsen şaşırırsın gerçekten. Özellikle büyük turbo ile.
    Çok ufak bi parça bu map sensörü.Genelde civataları bile alyan başlı oluyor.Ufak bir parça ama senin araba için varmıdır bilemeyeceğim.Bide bunlara takılan bi parça vardı genelde hondalarda duyuyorum mising ling mi öyle bi adı vardı.Hatta barboros abide bu iş için böle parçalkar var o söylememişti banada bu parçayı
    Şöyle ufak bi parça

    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  9. #9

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    45
    Şehir
    turkiye
    Mesaj
    41
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir miktar elektronik bilgisi ile zener diode ve potans kullanaraktan olayı home-made şekilde çözebilirsin...

  10. #10
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zener diyotla mümkün ama 1.5 barda okuyacak yani araç 2.0 a gelince de 1.5 muş gibi yakıt verecek bence al 3 barlık bi map sensoru olsun bitsin maf hack anlarım da map hack bence çok doğru değil
    ECUTECH İstanbul

  11. #11
    Cihan
    Misafir
    bu araçta map sensörü değişiminin o kadar kolay olduğunu sanmıyorum malesef.

  12. #12
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://cgi.ebay.co.uk/MAP-Sensor-Fia...QQcmdZViewItem bundan bi farkı var mı sensorun ya da değişmeni engelleyen nedir
    ECUTECH İstanbul

  13. #13
    Cihan
    Misafir
    Link için sağol. Benim araçta linktekinin aynısı mı var bilmiyorum fakat, vermiş olduğun orjinal parça mı? 1 bar diyor ayrıca benim sensör orjinal olarak 1,5 bara izin veriyor. Alabileceğim parça örneği de bulabilirsen sevinirim.

  14. #14
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sensör mü okuyamıyor yoksa beyinden mi bir sınır söz konusu? bir de standart basıncı ne puntoların

  15. #15
    Cihan
    Misafir
    Standart basınç 1.3 felan.

    Sorunu yaratanın sensor olduğunu düşünmekteyim. Beyin sorunu olsa bile aşılır gibi duruyor. Zaten sensor beyne basıncın 1 bar olduğunu iletse sen de 1.5 bar bassan bir problem çıkmaz gibi. Sadece bu kombinasyona uygun gerekli yazılımı yazmak yeterli.

    Şöyle bir sensor buldum;

    http://cgi.ebay.co.uk/New-2-5-Bar-Ma...1%7C240%3A1318

    Benim araca uyar gibi geldi.

  16. #16

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    45
    Şehir
    turkiye
    Mesaj
    41
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracındaki map sensorunun okuyamamasından ziyade beynin buna izin vermiyerek kestigi üzerinde durman gerekiyor. Zaten 2 bar bassan ve okutsanda mevcut harıtanda buna denk gelen bı kısım olmayacak ve katsayı carpanınında okadar artırılması beyın tarafından yıne kısıtlanmıs olarak karsına cıkacaktır...

  17. #17
    Cihan
    Misafir
    O yüzden bu tür sensorlerin nasıl çalıştığı önem kazanıyor. Eğer okuduğu basıncı beyine eksik gösterme suretiyle çalışıyorlarsa, sorunumun hallolma ihtimali var gibi düşünmekteyim.

    Zira dediğin doğru bu beyinde gösterebileceğin en üst kısım 1.7 ye tekabul ediyor.

  18. #18
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    basmayı düşündüğün basınç ne ve bu basınca göre kullandığın yazılımdaki basınç ne beyin ya belli bi basınç üzerini okumaz safe e alır ya da fazla olduğunu düşünüp ya da fakir okuduğu için safe e alır gerektiğinde yakıt kalitesinden sıcaklığa kadar bi sürü neden var sen standart yazılımla 1.5 üzeri basmıyosun sanırım bu yazılımı aldığın firma sana nasıl bi sensor öneriyo beyinden olsa o kısıtlamayı zaten kaldırırlardı gibime geliyo çünkü herhangi bi chip kullanıyo musun
    ECUTECH İstanbul

  19. #19

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    45
    Şehir
    turkiye
    Mesaj
    41
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mevcut aracta turbonun fazla bır basınctan dolayı basıncı kısmakta kullanıcak bır selonoıd bulunmamasından dolayı (manuel wastegate) hata kabul edıp arıza vermekte ve bu durumun devam etmemesını ıcın kesmektedır. Bu degerlerı beyıne 1.5 yada 2 bar olarak okutabılsenız bıledurum devam edıcektır.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •