User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
40 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: N/A D16A9 için yardımlarınızı bekliyorum.

  1. #1
    blackyakuza
    Misafir

    N/A D16A9 için yardımlarınızı bekliyorum.

    uzun zamandır siteyi takip ediyorum ve teknik bilgim çok çok zayıf olmasına karşın diğer sitelerden kalite farkını ilk gün anladım. benden de bilgi, tecrübe ve önerilerinizi eksik etmeyeceğinizi tahmin ediyorum.

    kompresyonu yaklaşık 11 bar çıkan ve sıkıştırdığımda yağ eksilten, hatta yıkamacıda, yıkamacı kullanırken gördüğüm arka eksozdan düşük devirlerde bile yağ dumanı atan ED9 kasa crx'imi, çok yüklü olmayan ama gerektiğinde çok da aciz kalmayan bir otomobile çevirmek istiyorum. gerek motor gücü gerek aktarma ve dişli iyileştimesi bakımından.

    halihazırda orj. yağ pompası ve hafif volan alarak işe başladım. ve motor haricinde samco silikon kiti, arc termostat ve upgrade fan müşiri aldım.(ne alaka diyebilirsiniz ben de anlamış değilin )

    sizlerden istediğim yardım, hayalimdeki gibi yürümesi için neler yapabilirim.
    bütçem çok fazla değil ve parçaları yavaş yavaş (6 aylık sürede) toplayıp işe girişmek.

    şimdiden herkese teşekkür ediyorum.

  2. #2
    Ahmetfikri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence önce motoru sağlıklı hala getirirsen daha iyi olur

  3. #3
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ince conta ile sıkıştırmayı biraz daha artırabilirisin. ust kapakta ise dereceli egzantirk ve kasnaklarla guzel şeyler olabilir.

    yağ yakmasıda segmanlarında sıkıntı yoksa buyuk ihitmal sibob lastiklerindendir ust kapağı almışken onlarıda değiştirirsen yağ yakma sorununuda halletmiş olursun.

    aramıza hoşgeldin.
    Fedakarlık yoksa zaferde yoktur.

  4. #4
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor sağlıklı duruma getirildikten sonra aracınıza göre spor debriyaj - hafif volan - dereceli egzantrik - yüksek sıkıştırmalı pistonlar - cai - ve güzel bi eksoz sistemi uygulayabilirsiniz.
    1.6tdi.
    Ecutech.

  5. #5
    Selim.Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Antalya / İzmit
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi oncelıkle aracın motorunu saglıklı hale getırmenı tavsıye ederım..Daha sonra ılk adımda yapılması gerekn
    1-soguk hava ceken kalıtelı bır hava fıltresı kıtı
    2-bastan sona kadar komple egzoz sistemı( headrs vsv)
    3-Short shift (vıtes aralıklarını kısaltarak daha serı vıtes attırmanı saglayan araç)
    4-serı kalkısları destekleyen spor debrıyaj

    Almanı onerırım



    Bunlar senı baya tatmın edecektır..Eger yeterlı gelmezse Bıraz daha Hard olan ıslemler uygulanmaya baslanır( Hafıf volan,Egzatrık vsvs gibi)

  6. #6
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    crx in sadece 1-2 uzundur. 3-4 dişlileri genel olarak kısadır
    Fedakarlık yoksa zaferde yoktur.

  7. #7
    Selim.Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Antalya / İzmit
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı imhotep Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    crx in sadece 1-2 uzundur. 3-4 dişlileri genel olarak kısadır
    pardon Abı yanlıs oldu Shortsift dıecektım...hemn duseltyım

  8. #8
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motoru sağlıklı hale getirelim derken çifter çifter iş yapmakta yanlış olur önce arızanın tespiti lazım ya piston segmanlarından yada sibob lastiklerindendir her harükarda sen şuanda sadece parça toplayacağın işin içine daha sonra gireceğin için pek farkeden birşey olmayacak volan almışsın güzel bir debriyajla başla işe ince conta al dereceli ve kasnak yay şapka bunlar aracın için rahat bulabileceğin ve çokta pahalı olmayan ürünler piston içinse ne kullanabilirsin tam bilmiyorum açıkçası 15 ve sohc ta sıkıştırmayı yükseltmek için si pistonu kullanılıyo zaten hatta ileriye yatırım için kol ve yatak bile alabilirsin orjinal yağ pompası almaklada en iyiaini yapmışsın

  9. #9
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu tür işlerin ana kuralı basittir , hayata dair her işte olduğu gibi "temeli sağlam hale getirmek" ile işe başlanmalıdır...
    -yani öncelikle blok ve blok bileşenlerinin sağlıklı hale getirilmesi gereklidir
    -daha sonra sırada aktarım organlarının ve yürür aksamın iyileştirilmesi gelir ki üretilen güç az bir kayıpla , güvenle ve sağlıklı şekilde yere aktarılabilsin
    -bütün bunlardan sonra sıra "geliştirme" çalışmalarına gelir.
    -yani önce iyileştirmek , sonra geliştirmek gerekir...

    blok ve blok bileşenleri ile ilgili kontrol edilmesi gerekenler subap lastikleri , silindirler arası kompresyon farkları (dengeli olması önemli tabii ki) , silindir kapak contası , karter contası , yağ ve su pompası fonksiyonları , segmanlar , silindir ovalleşme durumu , yataklar sayılabilir...
    aktarım organlarında öncelikle akslar , ardından volan , debriyaj , baskı balata kontrolleri yapılmalıdır...
    yürür aksamda süspansiyon ve fren sistemleri elden geçirilmelidir...

    bütün bu yazdıklarım iyileştirildikten sonra geliştirme-güçlendirme çalışmalarına girmelisin..
    yüksek sıkıştırma için conta , dereceli egzantrik , egzoz manifoldu , açık hava filtre kiti , egzoz sistemi ve son susturucu , yazılım upgrade işlemleri ile aracın bahsettiğin gibi bir hal alacaktır...
    ama unutma ki , aracını sağlıklı hale getirdiğinde zaten farkı hissedeceksin , modifiye işlemleri de yanına kar kalacak...
    Tesla Model Y Sr

  10. #10

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    doğal gazla çalışan civic GX'in PDN pistonunu veya D16A1 den çıkan P29/P7M pistonunu kullanarak sıkıştırmanı arttırabilirsin...

  11. #11
    blackyakuza
    Misafir
    verdiğiniz bilgiler için herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

    aracımda şu an 4-2-1 headres + 51 mm boru + 1 adet spor orta susturucu var.
    açık hava filtre kitim de var ancak aem gibi bir kaliteli marka değil.
    frenler, balatalar + diskler (ön disk brembo max serisi) yeni fren merkezleri tamir kitiyle yenilendi.
    şanzıman olarak sadece short shifterım var ve henüz takmadığım fidanza flywheel.
    triger seti + devirdaim + akslar vs yeni değişti, bakımı eksik etmemeye çalışıyorum.

    sonuçta 250.000 km de bir motor ve genelde yüksek devir çevirmiş. su eksiltme yapmıyor.

    motorda, high comp. cp piston + eagle kol + supertech (veya muadili) yay ve şapka + orjinal conta ve diğer yenilenmesi gereken keçeler, contalar vs

    aktarmada exedy stage1 organic deb.kiti düşünüyorum.

    şanzımanda si son dişli ayna mahruti ve 1-5 carbom senkormeç takımı düşünüyorum.

    bunların mamliyeti işçilik hariç 3,500 tl gibi fazlası olabilir tabii.

    önemli olan daha önce ettiğim masrafları zararın neresinden deyip görmemezlikten gelip standart binmek mi ya da yukarıdaki işlemleri parçaları toplayıp binmek mi veya bunları yaptırdığımda illaki ecu + timing + için art maliyet çıkması mı. hatta ecu + timing diyorsan egzantrilere de gir mi dersiniz.

    biraz karıştırdım galiba, kafam baya bi karışık yanlış ve dönülmez bir yola girmek istemiyorum.

  12. #12
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı blackyakuza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uzun zamandır siteyi takip ediyorum ve teknik bilgim çok çok zayıf olmasına karşın...
    bu arada , senin teknik bilgin pek de öyle zayıf durmuyor
    Tesla Model Y Sr

  13. #13
    blackyakuza
    Misafir
    bildiklerimi de zaten bu siteden okuyarak öğrendim.

  14. #14
    blackyakuza
    Misafir
    sormak istediğim diğer bir konu ise 92-96 civix ex veya si ların ayna mahruti-son dişlisi uyar mı ? bu uygulama sonucunda hızlanmamda ne kadar bir fark görürüm, civic si ın ayna mah.-s. dişli ile 1. ve 2. vites dişlilerini de taksam nasıl bir fark olur ?

  15. #15
    mar1lyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    1.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence cx dişlilerine girme 4 ten 5 e atınca yığılma yaşamak istemiyosan
    volan vs işini halletmişsinzzaten bidahaaçtırma
    güzel bi headers lazm dc tavsiye edrirm yada muadili bir marka replica headerslardan uzak dur ateşleme isstemin segmanların yağpompan su pompan hepsi mümkünse değişsin yani modlamadan önce motorun orj seviyeye yakn olması lazm bence
    moor açılınca yuksek sıkıştırma piston ince conta egz yayı şapkası kapatınca egzantrikler ve kasnak crespo cams yapıyor d16 doch için sanırım en verşmliside o bir güzel bi intake
    ve p28 ecu ile yazılım si lar yere 101 hp falan aktarıyorlar teker gücü olarak
    burdan yola çıkarak 130 lara kadar çıkartılabiliyor bu güç bi tanıdığımızda var yaza bika çdeneme yapacağız işte d16 dan çokolay güçler çıkmıyor zaten bunun içinde alınan parçaların en iyisi olması lazm

  16. #16
    blackyakuza
    Misafir
    verdiğin bilgiler için teşekkürler @mar1lyn.

  17. #17
    Cimmeria - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    London
    Mesaj
    3.478
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    acaba tum bunlar yerine supercharger olayına girmek nası olur ?

  18. #18
    blackyakuza
    Misafir
    abi dedim ya kafam çok karışık henüz pistonları almadım, yani sıkıştırma oranı yüksek veya düşük seçme zamanım var ama ben iyi devir çevirebilen makinalara her zaman hayranlık duyuyorum aşırı beslemeli kadar tork vermesi o kadar da önemli değil açıkçası. bir de tabi sorunsuz olmasını istiyorum.

  19. #19
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle hoş geldin. Tavsiyem ise yavaş yavaş toplayacaksan madem parçaları yüksek sıkıştırma piston ve kol siparişlerini verirsin. Daha sonra diğer contalar vs.vs. ile komple motor için hazırlıklar yaparsın. Sonra üst kapak için dereceli vs.vs. işlemlerine girebilirsin.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •