User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Bmw 0-100 hızlanma süresi sorunsalı...

  1. #1
    başalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    konya
    Mesaj
    587
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Bmw 0-100 hızlanma süresi sorunsalı...

    Arkadaşlar 2003 model e 39 525 i bmw aracım var... geçenlerde bir sitede 0-100 hızlanma süresine baktım... 7,7 sn. yazıyordu bana çok uçuk bir rakam geldi... o süre manuel arabalar için midir? otomatiktede aynımıdır acaba... bu konu hakkında bilgisi olan var mı? İçinizden; en kolayı kendin ölç diyenler çıkabilir ama 0-100 hızlanmasına 7,7 sn dedikleri bir araçta 12-13 sn çıkarsa moralim bozulur diye ölçümünü yapmadım hiç... bu aracım 0-100 hızlanmasına daha mantıklı bir süre diyecek var mıdır?

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence senin baktığın değerler hatalı olabilir çünkü bende birkaç yere baktım şimdi ,
    8.1 sn yazıyor çoğu yerde, birde işin içine otomatik vites olayı giriyor ,

    8.1sn lik değer sanırım (sanırım) manuel vites için, mutlaka otomatik vites (smgII olmadığına göre) olduğuna göre daha uzundur, 8.5 sn falan olması lazım diye düşünmekteyim .


    tabi doğru ölçüm 0-100 değerleri en ideal şartlarda ve en işi bilen kişilerin kullanımı sonucu alınabilecek değerlerdir, kişiden kişiye değişir bazı şeyler, motor gücü vs vs

    çok gördüm ben kendini rallici zannedip, her vites geçişinde yarım saniye harcayan ,
    veya kabak lastiklerle tozlu asfaltta 0-100 testi yapan ! (hani ne kadar çok patinaj o kadar çok ses = olduğun yerde saymak) .

    tabii söylediklerim meclis dışı, sana söylenmiş şeyler değil .

    ben olsam hiç birşeyden çekinmem bir kaç deneme yapardım, temiz ve biraz pütürlü bir asfaltta, tabi kolundaki saatle olmaz bu ölçüm o da ayrı .

  3. #3
    başalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    konya
    Mesaj
    587
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağolasın abi... araba otomatik olduğu için vites değişimi pek sorun olmaz ama hala bana 8,5 sn filen uçuk geliyor... olmazsa kadranın videosunu çekeyim... videodan ölçüm yapılabilir sanırım... ilginize teşekkürler...

  4. #4
    barutçu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    1.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    7,7 fabrika verisidir, muhtemelen...
    Fabrika verileri genelde sürtünme sıfır olduğu test ortamlarında yapılıyor. Yani asfalt üzerinde değil...
    10-11sn arasında olması lazım..
    Düz vites 520 ile ayndır..
    X-Trail 2014 1.6 DCI SkyPack
    Vw Golf 7 2014 1.4 TSI DSG ComfortLine
    Renault Symbol 2014 1.5DCI Joy
    Renault Symbol 2012 1.2 Authentique Edition
    Fiat Linea 2013 1.3 Multijet Active Plus

  5. #5

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.381
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç sekiz yaşında eğer bakımları düzgün yapıldı ve tüp gibi bi olayı yoksa 9 saniye üstünde çıkmaması lazım eğer çıkıyorsa bi problemi vardır.

  6. #6
    M U R A T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı barutçu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7,7 fabrika verisidir, muhtemelen...
    Fabrika verileri genelde sürtünme sıfır olduğu test ortamlarında yapılıyor. Yani asfalt üzerinde değil...
    10-11sn arasında olması lazım..
    Düz vites 520 ile ayndır..
    bence yanılıyorsun fabrikalar testlerini pistlerde yapar yani asfalt üstünde fakat rüzgarsız ortamlarda.. fabrika 7,7 diyorsa bu 10-11 değil 7,7 dir ama bu değer büyük ihtimalle manuelin verisidir.

  7. #7
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ee bnm aracta 12.3 fbrika yazior bn 11.5 olarak olcebildim

  8. #8
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı barutçu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7,7 fabrika verisidir, muhtemelen...
    Fabrika verileri genelde sürtünme sıfır olduğu test ortamlarında yapılıyor. Yani asfalt üzerinde değil...
    10-11sn arasında olması lazım..
    Düz vites 520 ile ayndır..
    sürtünme sıfır?
    körler sağırlar

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tabiki testler asfalt üzerinde yapılıyor

    aracı o kadar ufalamayın canım,
    boru değil sonuçta 525 bu

    9sn den yukarı mümkün değil bence ,
    en en kötü 9sn civarındadır (9.9sn değil, 9.1 9.2 8.9 gibi)

    gerisi artık aracın kondüsyonuna falan kalmış .

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi bende bi yere baktım ne kadar doğru bilinmez ama 8.9s olarak geçiyor
    körler sağırlar

  11. #11
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lastik fln cok onemli bn kndmden bliorm bi kis lastgi bide nrmal ck degisio

  12. #12

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    Fransa
    Mesaj
    1.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sürtünme sıfır?
    teflon tavada yapılıyor, 200'e kadar patinaj
    If you don't go when you want to go, when you do go, you'll find you're gone.

  13. #13
    Ludacris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    2.186
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi bende bi yere baktım ne kadar doğru bilinmez ama 8.9s olarak geçiyor
    doğru değer bu olması gerekiyor
    Barutçu 7,7 ile 11 saniye arasında 3.3sn var, bi ferrari 0-100ü sığar o zaman
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ludacrıs ne ıcıosun sen? alman mısın,bmw fabrıkası senın mı? ama senın spec bıraz farklı.. ben stı alırım keyfımın kahyası mısın?)
    ....05412424032

  14. #14
    barutçu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    1.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Başka bir forumdan speedy nickli arkadaşın yazısından alıntıdır.

    Öncelikle kranktan çıkan güç sırasıyla kavrama (tek disk, çok disk ya da genelde konvansiyonel otomatik vites kutularında bulunan Föttinger kavramasına benzeyen tork konvertörü), vites kutusu, diferansiyel (taşıtın tahrik aksına bağlı olarak diferansiyel vites kutusunun içindedir ya da ayrı ünitedir), tahrik şaftları üzerinden tekerleklere ulaşır. Aradaki bazı ara bağlantıları ve gücün iki farklı eksen üzerinde iletilmesini sağlayan elemanları saymadım (Örneğin sabit hız kavraması-CV joint diye de geçer- ya da motorun önde konumlanıp gücün arka aksa verilmesi durumunda kullanılan kardan kavraması -Universal ya da Hooke joint diye de geçer-).

    Kayıpları çok fazla detayına girmeden anlatmaya çalışacağım. Aksi takdirde çok fazla şey yazmak zorunda kalırım. Bu aralar tezimle uğraştığım için zamanım kısıtlı.

    Eğer araç otomatik vitesliyse ve motor tork konvertörünün açık halde kalmasını gerektiren noktada çalıştırılıyorsa öncelikle tork konvertöründen kayma kayıpları mekanik enerjinin ısıya dönüştürülmesi söz konusu. Tork konvertörünün kilitli olması halinde bile arada çalkalanan otomatik transmisyon akışkanı ATF nedeniyle belli bir miktar kayıp sözkonusu. Manuel transmisyonlarda kullanılan disk kavramada da aslında belli bir miktar kayıp sözkonusu çünkü kranktan gelen tork ve hız volana rağmen çalkantılıdır, tork ve hız düzgünsüzlükleri kavramada gördüğünüz o yaylar ve yine sürtünme mekanizması ile sönümlenir, bu da haliyle mekanik enerji kaybına neden olur (Ayrıca kavramanın çevresindeki havanın oluşturduğu direnç de kavramada mekanik enerji kaybına neden olur, ancak havanın viskozitesi sıvıya göre daha az olduğundan genelde hava çalkantılarının oluşturduğu kayıplar sıvı çalkantılarının oluşturuduğu kayıplara göre daha azdır).

    Bundan sonra da vites kutusu var. Vites kutusunda 3 temel kayıp var.

    1) Sabit kayıplar: Bunlar, vites kutusunda vites kutusuna bindirdiğiniz yük ve çalışma hızında hemen hemen bağımsız olan kayıplar. Örneğin bir vitesi seçtiğinizde diğer dişliler yüksüz de olsa birbirleriyle temas halindedir ve bu bir miktar kayba neden olur. Aynı şekilde vites kutusu içindeki rulmanların (bilyaların) da kaybı buna eklenir.

    2) Hıza bağlı kayıplar: Özellikle vites kutusunun içindeki yağdan kaynaklanır. Hızınızı arttırdıkça sağa sola çalkalanan (ki bu çalkalanma da diğer dişlilerin yağlanması için özellikle istenir) yağ debisi artar ve bu da kayıplara neden olur.

    3) Yüke bağlı kayıplar: Yükü arttırdığınızda dişli yüzeylerinin birbirine uyguladığı kuvveti arttırmış olursunuz, böylece sürtünme artar ve yüke bağlı kayıplar artar. Dişli demişken söyleyeyim, bugün sessizlik ve artan dayanım nedeniyle kullanılan helisel dişlilerin verimleri eskiden kullanılan düz dişlilere göre daha düşüktür.

    Genelde yüke bağlı kayıpların yük ile birlikte çok ahım şahım arttığı söylenemez. Bu yüzdendir ki aynı hız için yükü arttırdığınızda vites kutusunun verimi artar çünkü yükü arttırmak demek gücü arttırmak demektir ve de Verim=(Çıkış gücü)/(Giriş gücü)=(Çıkış gücü)/(Çıkış gücü+3 temel kayıp) desek, yüke bağlı kayıpların da çok artmadığını belirtsek, aynı motor devrinde olduğumuzu söylesek verimin artacağını görürüz. Ama hızı arttırırsanız işler biraz değişir.


    Aşırı abartılı sayısal örnek: Çıkış gücü 1 birim desek, toplam kayıplar da 1 birim olsa verim yüzde 50dir. Yükü aynı hızda arttırdık, kayıplar çok artmadı mesela 2 birim oldu ama çıkış gücümüz de 18 olsa verim %90 olur. (motor tarafından sağlanan güç ilk örnekte 2 birim iken 2. örnekte 20 birim) Aslında kayıplar arttı, fakat matematiksel tanımından dolayı verim artıyor.

    Diferansiyel için de yukarıda söylediklerim büyük ölçüde geçerliliğini koruyor.

    Aynı yükte, aynı motor dönme sayısında 1. viteste ve 5. viteste gittiğimiz varsayalım. 5. viteste verim daha düşük olacaktır. Bunun nedeni de diferansiyeldir, çünkü o büyük ayna dişlisinin yüksek hızlarda dönmesi nispeten büyük kayıplara neden olur. Ayrıca dişli oranının artması da kayıpları arttırır (genelde diferansiyel oranı en büyük orandır).

    Gelelim en sevdiğim kısma, yani lastiklere. Lastiklerde herkesin daha önce duyduğu yuvarlanma direncinden kayıplar var. Yuvarlanma direnci şunlardan oluşur:

    1) En büyük etken kauçuğun yapısal sönümüdür (Lastiğin belli bir kullanımdan sonra ısınmasının nedeni de bu). Tabii bu sönüme karkasın yere temas eden bölgesinde tellerin birbirine sürtünmesiyle kaybedilen enerjiyi de katmak gerekir. Radyal lastiklerin karkas kayıpları eski lastiklere oranla daha azdır.

    2) Zemin ile lastik arasındaki sürtünme

    3) Yüksek hızlarda havanın jant kolları ile "pompalanması" (yanlış hatırlamıyorsam 160 km/h hızda 1 kW kadar güç buna harcanıyor.). Ayrıca lastiklerin de havayı çevresel olarak "ittirmesi" sözkonusu (aynen yukarıda bahsettiğim çalkantı kayıpları gibi)

    4) Tekerlek rulmanlarından kaynaklanan kayıplar

    5) Zemin çok yumuşak ise zeminin deforme olması.

    vs...

    Bir de şu var. Hiçbir lastik kaymadan tahrik kuvvet ya da yanal kuvvet oluşturmaz. Şu örneği düşünün: Aracınızı 10 m öteye mesafeye iterek götürmek ya da aracı kullanarak götürmek. 2. durumda tahrik tekerlekleri 1. duruma göre 10 metre içinde daha çok döner. Ne kadar sakince giderseniz gidin durum böyle. Çünkü lastik esnektir, tahrik kuvveti ile birlikte deforme olur.

    Bundan da şu anlam çıkar. Aracınızı şasi dinamometresine çıkarttınız, tekerlek kuvvetini ölçtünüz, burada bir sorun yok fakat güç için bir de tekerlek hızına ihtiyacınız var. Onu da eğer dinamometre merdanelerinden alırsanız işte sıkıntı burada başlar çünkü kayma mekanizması nedeniyle aslında aracın tekerlekleri kayma mekanizması nedeniyle merdanelerden daha hızlı dönüyor! (Güç=kuvvet*kuvvete paralel hız, kuvvette sıkıntı yok ama hızda var!)

    Rototest mesela tekerlek göbeğinden güç ölçüyor. Bu sayede lastikten kaynaklanan kayıpları bertaraf etmiş oluyor (kayma + yuvarlanma direnci). Bu durumda sadece aktarma organlarının kayıpları motor gücü ile tekerlek gücü arasındaki farkı açıklamaya yeterli.

    Son bir not: Aracın yakıt tüketim ölçümleri ise şasi dinamotresine çıkarılarak yapılıyor, bu durumda normal bir sürüş bütün kayıpları ile birlikte simüle edilebiliyor.

    Daha anlatılabilecek birçok şey var ama bana müsaade...

    Bittim ben, ne kafa kaldı ne de başka bir şey.
    X-Trail 2014 1.6 DCI SkyPack
    Vw Golf 7 2014 1.4 TSI DSG ComfortLine
    Renault Symbol 2014 1.5DCI Joy
    Renault Symbol 2012 1.2 Authentique Edition
    Fiat Linea 2013 1.3 Multijet Active Plus

  15. #15
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı barutçu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7,7 fabrika verisidir, muhtemelen...
    Fabrika verileri genelde sürtünme sıfır olduğu test ortamlarında yapılıyor. Yani asfalt üzerinde değil...
    10-11sn arasında olması lazım..
    Düz vites 520 ile ayndır..

    sürtünmenin sıfır bir ortam gördünüz mü hiç? buzun üstünde bile sürtünme kat sayısı vardır.sürtünmenin sıfır olduğu bir ortamda ayakta bile duramazsınız.bu yorumunuz komik olmuş.

    528i otomatikse 9 sn civarı çıkar tahminim 10sn ve üzeri oldukça fazla 5.20 otomatikler o zamanlarda 100e çıkıyor.gaz fren yaparak yada turbolu araçlarda turboyu doldurarak kalkmak ve en tutunabilen lastik ve asfalt kmobinasyonlarıyla en mantıklı değerler elde edilebilir.

  16. #16
    başalp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    konya
    Mesaj
    587
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En kısa zamanda aracı deneyecem... peki nasıl bir kalkış önerirsiniz? araç otomatik dsc açıkmı olsun kapalı mı olsun? vtes triptonik 1 de kalkayım? direk otomatiktemi kalkayım? sportta kalkmanın bir faydası olur mu? akşam mı kalkayım sabah mı? yani yanan farlar elektirik filen aracın gücünü etkiler mi?

  17. #17
    barutçu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    1.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sürtünme katsayısı: Uzayın ideal boşluk oluşturan kısımlarında sıfırdır...
    Sonuç olarak benim demek istediğim TEST VERİLERİNE inanmayın...
    (+ ve - her iki durum açısındanda)
    Test verilerinin yapıldığı ortamlar sizin ankaradakı asfalt ya da izmir'deki otoban değil.
    Teflon tavada değil.
    Sonuçta ÖZEL bir ortam.

    Bundan bahsetmek istiyorum.

    Mesala 5.25inde testinide yapan TRC test yapılan ortamı:

    X-Trail 2014 1.6 DCI SkyPack
    Vw Golf 7 2014 1.4 TSI DSG ComfortLine
    Renault Symbol 2014 1.5DCI Joy
    Renault Symbol 2012 1.2 Authentique Edition
    Fiat Linea 2013 1.3 Multijet Active Plus

  18. #18
    Dino® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SifirinciMurat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teflon tavada yapılıyor, 200'e kadar patinaj
    en güzel yorum

  19. #19
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SifirinciMurat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teflon tavada yapılıyor, 200'e kadar patinaj
    )::

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •