User Tag List

Sayfa 1/6 123 ... SonSon
100 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Otomatik Vites Araç Kullanımı

  1. #1
    Jön Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    4.553
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs down Otomatik Vites Araç Kullanımı

    Herkese iyi akşamlar.
    4 ay önce ilk defa otomatik vites bir araç satın aldım.
    Araç Golf 5 Triptonik.
    Otomatik vitesli bir aracın kullanımı hakkında biraz bilgi sahibi olmak istiyorum.
    Biraz araştırdım 30sn altındaki duruşlarda D de bırakabilirmişim. 30+ snlerde N yada P konumunda durması iyi oluyormuş.Sizlerin bir tavsiyesi varmı ? daha az yakıt yakmanın püf noktası gibi bir kaç tavsiye ?

    Bu arada golflerdeki kronik sorun başıma geldi.şanzumanın açılacağı 1500-4000 tl arasında masrafım olduğu söylendi.Otomatiğe lanet olsun diyorum bundan sonraki aracım öncelikle düz vites olacak.En sorunsuz otomatik sanırım japonlarda.
    #eksikpazar

  2. #2
    deniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul/Rumelihisarı
    Mesaj
    3.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    30 sanıye olayını bende yapıyorum...
    zaten mantıken arabayı durduruyorsun ama araba gıtmek ıstıyo zorlamanın manası yok ..
    kırmızı ısıklarda cok sıkısık trafıklerde uyguluyorum.

    bırde mesela dık yokusda arabayı park edıyorsun ılk once bosa al elfrenını cek butun yuku el frenı alsan sonra P ye alkı sanzumana yuk bınmesın
    tabıkı bunun ıcınde el frenın guzel tutması lazım

    bunların harıcınde gıderken bosa atma bosda kayarken D ye atmıcaksın

    bunlara ılave pek bısey kalmıyo dıkkat etmen gereken

  3. #3
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yolda giderken bosa atma sakin. Onun disinda isiklarda beklerken bosa atabilirsin zarari yok, bosuna yukte kalmasin araba. 10 saniyeden fazla dururken atarsin, zaten N'den D'ye veya D'den N'ye gecmesi 1 sn suruyor..

    Tiptronik oldugu icin motor frenini kullanabilirsin abartmadan, onun da zarari olmaz, balatadan tasarruf edersin

    Park manevrasi falan yaparken araba tam durmadan R-N gecislerini yapma.. N-D arasinda o kadar sorun yok..

    Ayrica bosta gaza basip D'ye atma gibi bi kasaplik yapmayin sakin

  4. #4
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    6 sene kadar otomatik vites araç kullandım, 2 defa sıfır şanzıman aldım ve 1 defa da tahmin ettirdim...

    30 sn üzeri duruşlarda N veya P 'ye arman şanzıman üzerindeki minimum yükü ortadan kaldırır. Lâkin bu yükün şanzımana pratikte pek bir zararı yoktur. Şanzıman ömrünün belli olduğunu varsayıp diğer şartları sabit tutarsak bu işlemi yapanla yapmayan arasında %3-5'lik bir fark ya olur ya olmaz.

    Yapmaman gereken şeylerin başında sürüş esnasında vites koluyla oynamak gelir. 1'e alayım, kesicide 2'ye atayım sonra 3-4 diye devam edeyim veya 4 te düşük hızda iken kolu 2 ye getireyim dersen şanzımanının ömrü ciddi oranda azalır.

    Masrafına gelince 2000'lerin başlarında Megane şanzımanı işçilik dahil 7000 TL idi, tamir konusunda ise şanzımanı açmak da 1000-1500 liradan başlayıp değişmesi gereken parçaya göre 3000 TL'ye kadar çıkıyordu...

  5. #5

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eski nesil otomatik şanzımanlarla yeni nesil otomatik şanzımanlar arasında dağlar kadar fark var artık, kaldı ki bahsedilen otomatik de değil, DSG.

    Frene bas dursun, gaza bas gitsin arkadaşım. D ile N ile vsvs oynama uğraşma..

    Tek dikkat edeceğin şey, arabayı tam olarak durdurmadan geri vitese alma ve park ederken de önce el frenini çek sonra P ye al.

    Otomatik vites kullanmak öyle eskisi gibi korkulacak bir şey de değil. Herhangi bir sorunda zaten garantiden halledersin, özellikle uğraşman lazım şanzımanı kırmak için ki yine fabrikalar buna da emniyet koyuyorlar. 100 le giderken triptonik ile istesen de 1nci vitese çekemiyorsun şanzıman korumaya alıyor kendini.

    Sözün özü kafana takmadan bin, Hayırlı olsun yeni araban.

    Edit:
    Sorunla karşılaştığını yazmışsın atlamışım o kısmı.
    Garantiye sokamıyor musun garantide değil mi artık otomobilin?

  6. #6
    Jön Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    4.553
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2005 model garanti dışıdır artık. Araç dsg değil bu arada 6 ileri. sanırım yağlı sistem dediklerinden.
    #eksikpazar

  7. #7

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul.
    Mesaj
    2.429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Opel corsa d var şuan. 1.4 otomatik. 16V 90 HP. 2 senedir bizde haftada en az 1 2 kere sıka sıka geziyoruz. 1 2 3. Hatta arabayı aldık alalı sadece otobanlarda d ye takmışızdır belki. Bunun nedeni ise araba D de tam kavramıyo ve devir almadığı için çok benzin yiyo. Ama her arabanın şanzumanı farklı. Sadece genel şeyler var. Trafikte N ye at falan filan...

  8. #8
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Hazır konu açılmışken bende bir soru soriyim.

    Oto şanzımanlarda N'de devirlenip D'ye atmak sakıncalı , peki yeni nesil dsg'lerde nasıl?

    Performanslı modeller de kullanıyor dsg'yi , 0dan nasıl bir kalkış yapılıyor?

  9. #9
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hazır konu açılmışken bende bir soru soriyim.

    Oto şanzımanlarda N'de devirlenip D'ye atmak sakıncalı , peki yeni nesil dsg'lerde nasıl?

    Performanslı modeller de kullanıyor dsg'yi , 0dan nasıl bir kalkış yapılıyor?
    Standart veya opsiyonel olarak Kalkis Kontrol Sistemi varsa onu kullaniyorsun yoksa fren-gaz oturup kalkiyorsun

  10. #10
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yolda giderken bosa atma sakin. Onun disinda isiklarda beklerken bosa atabilirsin zarari yok, bosuna yukte kalmasin araba. 10 saniyeden fazla dururken atarsin, zaten N'den D'ye veya D'den N'ye gecmesi 1 sn suruyor..

    Tiptronik oldugu icin motor frenini kullanabilirsin abartmadan, onun da zarari olmaz, balatadan tasarruf edersin

    Park manevrasi falan yaparken araba tam durmadan R-N gecislerini yapma.. N-D arasinda o kadar sorun yok..

    Ayrica bosta gaza basip D'ye atma gibi bi kasaplik yapmayin sakin
    Abi burayı bana biraz açıklarmısınız nasıl bir tepki oluyor.Denemedim çünkü hiç tiptrobik arabmız olmadı ama yinede böyle kalkmak daha iyi olur düşüncesindeyim.Boşa al arabanın en az patinajla kalkabileceği en yüksek devri bul sonra at D'ye
    Olmaz mı?
    Ben mi hayal aleminde yaşıyorum?

  11. #11

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul.
    Mesaj
    2.429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer öyle bişey yaparsan abi. Yaptımda söylüyorum 206 da. Pataküte sesler geliyo arabadan. Şanzuman fırlayacak gibi. Zevkli ama iyi pati koyuyodm ben. Sonra araba yalan oldu.

  12. #12
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hazır konu açılmışken bende bir soru soriyim.

    Oto şanzımanlarda N'de devirlenip D'ye atmak sakıncalı , peki yeni nesil dsg'lerde nasıl?

    Performanslı modeller de kullanıyor dsg'yi , 0dan nasıl bir kalkış yapılıyor?
    launch kontrol var icinde, sanzimani kitleyip 3 4 bin civarina cekiyordu sanirim . eski amerikan arabalarinin bir cogundaki sistem. bazi otomatikler cok saglam ve acayip kullanisli olabiliyor.
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  13. #13

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ST-max Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi burayı bana biraz açıklarmısınız nasıl bir tepki oluyor.Denemedim çünkü hiç tiptrobik arabmız olmadı ama yinede böyle kalkmak daha iyi olur düşüncesindeyim.Boşa al arabanın en az patinajla kalkabileceği en yüksek devri bul sonra at D'ye
    Olmaz mı?
    Ben mi hayal aleminde yaşıyorum?
    Hayır öyle yapılmaz..

    onun yerine frene bas, tam gaz yap, deviri 4500 5000 üzerine getir, frenden çek ayağını, bak nasıl kalkıyor

    Ha bu Honda larda oluyor mu? olmuyor.. 3000km de (denemiştim gerçi tam hatırlamıyorum 2700 de olabilir) devir kesici koymuşlar

    Youtube da az önceki yöntemle kalkış yapan bi çok Golf videosu var.

    Edit:
    M_PROJECT in bahsettiği şeyin çözümlemesini yapmışım

  14. #14
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Frene basıp tam gaz verince arkadan itişlide burn out olmasın sonra lastik yakarız artık.Neyse arkadan itişli otomatikte denemke gerek

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    önden çekişli otomobillerde de hatrı sayılır bir kalkış yaparsın

  16. #16
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde birşey sorucam babam otomatik kullanınca sinirleniyor,kullanmayı pek beceremiyor.Mesela önce debriyaja bastım sanıyor hafiften gaz veriyor hoop bi bakıyor araba kalkmış bile o halbuki ayağını kaldırmadı hayali debriyajdan.Onun için sıkışık trafikte sorun oluyor.Bunu babama nasıl anlatabilirim.?

  17. #17
    oytn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara/Türkiye
    Mesaj
    222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetYılmaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Opel corsa d var şuan. 1.4 otomatik. 16V 90 HP. 2 senedir bizde haftada en az 1 2 kere sıka sıka geziyoruz. 1 2 3. Hatta arabayı aldık alalı sadece otobanlarda d ye takmışızdır belki. Bunun nedeni ise araba D de tam kavramıyo ve devir almadığı için çok benzin yiyo. Ama her arabanın şanzumanı farklı. Sadece genel şeyler var. Trafikte N ye at falan filan...
    bendede corsa d var 1.4 çok benzin yiyor evet ama d ye atmak dışında nasıl kullandığınızı anlamadım

  18. #18

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul.
    Mesaj
    2.429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oytn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bendede corsa d var 1.4 çok benzin yiyor evet ama d ye atmak dışında nasıl kullandığınızı anlamadım
    bizimki 350 kuruş falan yiyo. Yani şöyle diyim. Otobanda falan 3 ile geziyorum. Şehir içi 2. Araba devirlenince ayağı gazdan çekip gerekli vitese takıyorum. Ama genelde sabit gazla gittiğim için öyle vites atma problemi çok olmuyo.

  19. #19
    oytn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara/Türkiye
    Mesaj
    222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetYılmaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bizimki 350 kuruş falan yiyo. Yani şöyle diyim. Otobanda falan 3 ile geziyorum. Şehir içi 2. Araba devirlenince ayağı gazdan çekip gerekli vitese takıyorum. Ama genelde sabit gazla gittiğim için öyle vites atma problemi çok olmuyo.
    aynen ya o civarda yakıo sanırım tek çok yakan corsa benimki zannediyordum bende vitesi bi garip zaten ya keşke düz alsaydım diyorum 2 yıldan beri

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •