Yurt dışından getirdikleri parçalarla motorlarını burada birleştiren (Stroker) insanlara sesleniyorum:
Balans sorununu nasıl ve nerde hallediyorsunuz ?
Yurt dışından getirdikleri parçalarla motorlarını burada birleştiren (Stroker) insanlara sesleniyorum:
Balans sorununu nasıl ve nerde hallediyorsunuz ?
Evet krank, kol, piston birlikte..
gelen parçaların zaten balansı firma tarafından yapılmış halde gönderilir kol uzunlukları, düzlükleri, krank ağırlıkları vs vs yalnız tabi blok toplanırken gerekli boşluklar ve toleranslar uygun görülen verilere göre ayarlanarak toplanır zaten bu işlem bittiğinde blueprint işlemini yapmış oluyonuusz
körler sağırlar
Evet tabiki her parçanın kendi balansı fabrika tarafından yapılır. Ancak bu parçalar birleştirildikten sonra tekrar kontrol edilmiyor mu? Tamam belli verilere göre montaj yapılır fakat 7000-8000 üstü devir çeviren araçlarda ufak bir titreşim bile rahatsız edecek seviyeye ulaşabilir diye düşünüyorum.
Anladığım kadarıyla gerek duymuyorsunuz?
Örnek vereyim.. Mesela bir aracın pistonlarını değiştirmek istiyoruz ve o pistonlar eskilerinden daha ağır, bu sebepten krank kollar ve yeni pistonlar toptan balans olması gerekiyor. Böyle bir işlemde sadece pistonları değiştirmeyi yeterli görüyor musunuz bir sorun çıkmıyor mu?
zaten o koşullarda sorunsuz çalışması için fabrika tarafından verilen toleranslar mininmuma indirilerek bu koşullardak daha iyi çalışması sağlanıyor tabiki titresim gibi bazı sorunlar oluşaacaktır fakat düzgün torklanmış, yatak aralıkları düzgün bi motor o devirleri sorunsuz çevirir iş asıl yatak aşınmasında ve kapak elemanlarının o devirlerde sorunsuz olarak çalışması
belli bi güçten sonra belirli aralıklarla açıp yatak aşınmalarına bakmak faydalıdır zaten ama bu tabi motora göre değişir
körler sağırlar
burada balanstan çok piston kol ağırlığının artmasından dolayı yüksek devir çevirmek riskli hale gelecektir balans takılınca sağlanır önemli olan piston kol ağırlığı o değişince devri etkileyen dinamikler değişecek iş biraz daha değişik bi hal alıcak
tabi burda ne kadar bir ağırlık artımından bahsediyoruz?
körler sağırlar
30-40 gram civarı. Ben kendim için örnek vermiyorum merak ettiğim bir konu çünkü amerikada bu tip işlemler için "balance shop" adı altında yerler var ve Türkiye'de hiç duymadım bu yüzden merak ettim onca insan nasıl yapıyor bu işi diye.
Hatta ne kadar merak ettiğimi sen düşün, 1 senedir üyeyim ama ilk mesajımı bu konu altında sessizliğimi bozarak yazdım.
30 40 gram ciddi değer eğer sadece tek piston içince bu ağırlığı diğer kısımlardan çıkarmakta riskli ayrıca mesela kolları hafifletmek gibi
en iyi çözüm forged bileşenler ve daha sağlam yatak, billet main cap gibi elemanlarla bloğu yeniden toplamak
bu işi sağlıklı olarak yapan garajlar mevcut zaten şu an Tr'de
körler sağırlar
Balans genellikle krankına işlem yapılan araçlara uygulanır, zaten kollarla pistonlar 0,01 - 0,1 gr speclerinde balanslıdır, yani her kol ve her piston aynı ağırlıkta olduğundan balans yapmaz,
2 tip balans sistemi vardır
biri internal balans : krank üzerinden balans alınır yani krank naturel balansdadır, yeni otomobiller genellikle internal balanced gelir. Volan ve krank kasnağı naturel balanslıdır.
diğeri ise External balans : burda balans volan ve krank kasnağından alınır, krank mili naturel balanslı değildir, bu sistem eski V8 lerde uygulanırdı.
ya$asin eski bilgisayarci literatur adami...
internal balans'a eklenti krank kol piston hepsi kendi icinde balansli fakat agirliklariyla beraber yani kolun agirligi belirtildigi degerde olmak zorunda onlar kontrol edilmeli krank'a yapilabilicek bisey yok turkiyede...
balans sorunu strok arttikca basliyo zaten sorun strocker makineler icin kol agirligi yok iyi ayarlanmi$ olmali ve kol saplamalari kurallarina uygun sikilmali... mumkunse short block satin alinmali tr'de ugrasmak yerine...
Zaten Block geldi. Long Block (kapaklarla birlikte) geldi. Meseleyi biraz daha açayım: Motor 200'lük nitro için en yüksek kalitede parçalarla toplandı (1200hp+).
Ancak ben nitrodan vaz geçtim supercharger ile devam etmek istiyorum. Egzantrik mili çok yüksek dereceli olduğu için 2000rpm altında surge var. Pistonları komresyonu azaltmak için değiştirmem gerekiyor. Sanırım aynı ağırlıkta piston bulursam sorun olmayacaktır. Teşekkürler.
black97 eger sakıncası yoksa msn alabılırmıyım senden.pm'e atabılırsen..bendede bır 89mustang var saleenden cıkma sclı bır makına..dedıgım gıbı sakıncası yoksa tanısmak ısterım.ıyı gunler.
yuro zaten cok guzel bir sekilde anlatmıs benim ilave yapmama gerek yok.
fakat birkac sey ekliyim sizin durumunuzda balanslanmıs dort adet piston degistirirseniz sadece hic bir sıkıntınız olmaz.
TR de BENCE duzgun sekilde yapılamayan tek islem ana ve kol yatak bosluklarının verilmesidir ki biz bunun icin plastigage ile boslukları kendimiz ayarlıyoruz, yuro da kendi arabasında boyle yaptı. onun haricinde balanslamada bir sıkıntı yok ister krank icin olsun(tercih edilmez ve ben kesinlikle islemli krank kullanmıyorum) ister kol ve piston, hassas olcum yapıp balansını yapabilecek rektifiyeciler var ulkemizde. yurt dısındaki engine shop ve balance shopların ikisinin yaptıgı isi burada rektifiyeciler yapıyor.
yurt dısından gelen ister short block ister longblock olsun butun motorlar balanslı geliyor zaten ama dediginiz gibi stroker kit getiripte kendileri yapmayı tercih eden arkadasların bence ozellikle dikkat etmeleri gereken tek konu yatak boslukları, cunku o boslukları istenilen hassasiyette yapabilecek ekipmana sahip rektifiyeci yok.
Anladım o zaman motoru yeni pistonlarla birlikte rektifiyeciye götürmek sağlıklı olur diyorsunuz? Ben istanbul'da sağlam bir rektifiyeci araştırayım o zaman teşekkürler..
yatak boşlukları genelde zaten plastigage ile verilir yeterki nasıl motorla düzgün kullanılması gerektiği bilinsin
körler sağırlar
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)