User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
49 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Motor Balansı

  1. #1
    Black97
    Misafir

    Motor Balansı

    Yurt dışından getirdikleri parçalarla motorlarını burada birleştiren (Stroker) insanlara sesleniyorum:
    Balans sorununu nasıl ve nerde hallediyorsunuz ?

  2. #2
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor balansı derken krank mı?

  3. #3
    Black97
    Misafir
    Evet krank, kol, piston birlikte..

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gelen parçaların zaten balansı firma tarafından yapılmış halde gönderilir kol uzunlukları, düzlükleri, krank ağırlıkları vs vs yalnız tabi blok toplanırken gerekli boşluklar ve toleranslar uygun görülen verilere göre ayarlanarak toplanır zaten bu işlem bittiğinde blueprint işlemini yapmış oluyonuusz
    körler sağırlar

  5. #5
    Black97
    Misafir
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gelen parçaların zaten balansı firma tarafından yapılmış halde gönderilir kol uzunlukları, düzlükleri, krank ağırlıkları vs vs yalnız tabi blok toplanırken gerekli boşluklar ve toleranslar uygun görülen verilere göre ayarlanarak toplanır
    Evet tabiki her parçanın kendi balansı fabrika tarafından yapılır. Ancak bu parçalar birleştirildikten sonra tekrar kontrol edilmiyor mu? Tamam belli verilere göre montaj yapılır fakat 7000-8000 üstü devir çeviren araçlarda ufak bir titreşim bile rahatsız edecek seviyeye ulaşabilir diye düşünüyorum.
    Anladığım kadarıyla gerek duymuyorsunuz?

  6. #6
    Black97
    Misafir
    Örnek vereyim.. Mesela bir aracın pistonlarını değiştirmek istiyoruz ve o pistonlar eskilerinden daha ağır, bu sebepten krank kollar ve yeni pistonlar toptan balans olması gerekiyor. Böyle bir işlemde sadece pistonları değiştirmeyi yeterli görüyor musunuz bir sorun çıkmıyor mu?

  7. #7
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Black97 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet tabiki her parçanın kendi balansı fabrika tarafından yapılır. Ancak bu parçalar birleştirildikten sonra tekrar kontrol edilmiyor mu? Tamam belli verilere göre montaj yapılır fakat 7000-8000 üstü devir çeviren araçlarda ufak bir titreşim bile rahatsız edecek seviyeye ulaşabilir diye düşünüyorum.
    Anladığım kadarıyla gerek duymuyorsunuz?


    zaten o koşullarda sorunsuz çalışması için fabrika tarafından verilen toleranslar mininmuma indirilerek bu koşullardak daha iyi çalışması sağlanıyor tabiki titresim gibi bazı sorunlar oluşaacaktır fakat düzgün torklanmış, yatak aralıkları düzgün bi motor o devirleri sorunsuz çevirir iş asıl yatak aşınmasında ve kapak elemanlarının o devirlerde sorunsuz olarak çalışması

    belli bi güçten sonra belirli aralıklarla açıp yatak aşınmalarına bakmak faydalıdır zaten ama bu tabi motora göre değişir
    körler sağırlar

  8. #8
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Black97 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Örnek vereyim.. Mesela bir aracın pistonlarını değiştirmek istiyoruz ve o pistonlar eskilerinden daha ağır, bu sebepten krank kollar ve yeni pistonlar toptan balans olması gerekiyor. Böyle bir işlemde sadece pistonları değiştirmeyi yeterli görüyor musunuz bir sorun çıkmıyor mu?


    burada balanstan çok piston kol ağırlığının artmasından dolayı yüksek devir çevirmek riskli hale gelecektir balans takılınca sağlanır önemli olan piston kol ağırlığı o değişince devri etkileyen dinamikler değişecek iş biraz daha değişik bi hal alıcak

    tabi burda ne kadar bir ağırlık artımından bahsediyoruz?
    körler sağırlar

  9. #9
    Black97
    Misafir
    30-40 gram civarı. Ben kendim için örnek vermiyorum merak ettiğim bir konu çünkü amerikada bu tip işlemler için "balance shop" adı altında yerler var ve Türkiye'de hiç duymadım bu yüzden merak ettim onca insan nasıl yapıyor bu işi diye.
    Hatta ne kadar merak ettiğimi sen düşün, 1 senedir üyeyim ama ilk mesajımı bu konu altında sessizliğimi bozarak yazdım.

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Black97 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    30-40 gram civarı. Ben kendim için örnek vermiyorum merak ettiğim bir konu çünkü amerikada bu tip işlemler için "balance shop" adı altında yerler var ve Türkiye'de hiç duymadım bu yüzden merak ettim onca insan nasıl yapıyor bu işi diye.

    30 40 gram ciddi değer eğer sadece tek piston içince bu ağırlığı diğer kısımlardan çıkarmakta riskli ayrıca mesela kolları hafifletmek gibi

    en iyi çözüm forged bileşenler ve daha sağlam yatak, billet main cap gibi elemanlarla bloğu yeniden toplamak


    bu işi sağlıklı olarak yapan garajlar mevcut zaten şu an Tr'de
    körler sağırlar

  11. #11
    Black97
    Misafir
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    30 40 gram ciddi değer eğer sadece tek piston içince bu ağırlığı diğer kısımlardan çıkarmakta riskli ayrıca mesela kolları hafifletmek gibi

    en iyi çözüm forged bileşenler ve daha sağlam yatak, main cap gibi elemanlarla bloğu yeniden toplamak
    Her piston 400 gram ağırlığında ama o şekilde düşünürsek çok büyük fark değil.

  12. #12
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Black97 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her piston 400 gram ağırlığında ama o şekilde düşünürsek çok büyük fark değil.


    eğer toplamda ise o kadar çok değil tabi kol yatak gibi elemanlarıda sağlamlaştırılırsa iyi olur bu işlemle beraber
    körler sağırlar

  13. #13
    Yuregi-R
    Misafir
    Balans genellikle krankına işlem yapılan araçlara uygulanır, zaten kollarla pistonlar 0,01 - 0,1 gr speclerinde balanslıdır, yani her kol ve her piston aynı ağırlıkta olduğundan balans yapmaz,
    2 tip balans sistemi vardır
    biri internal balans : krank üzerinden balans alınır yani krank naturel balansdadır, yeni otomobiller genellikle internal balanced gelir. Volan ve krank kasnağı naturel balanslıdır.
    diğeri ise External balans : burda balans volan ve krank kasnağından alınır, krank mili naturel balanslı değildir, bu sistem eski V8 lerde uygulanırdı.

  14. #14
    RPS13
    Misafir
    ya$asin eski bilgisayarci literatur adami...
    internal balans'a eklenti krank kol piston hepsi kendi icinde balansli fakat agirliklariyla beraber yani kolun agirligi belirtildigi degerde olmak zorunda onlar kontrol edilmeli krank'a yapilabilicek bisey yok turkiyede...
    balans sorunu strok arttikca basliyo zaten sorun strocker makineler icin kol agirligi yok iyi ayarlanmi$ olmali ve kol saplamalari kurallarina uygun sikilmali... mumkunse short block satin alinmali tr'de ugrasmak yerine...

  15. #15
    Black97
    Misafir
    Zaten Block geldi. Long Block (kapaklarla birlikte) geldi. Meseleyi biraz daha açayım: Motor 200'lük nitro için en yüksek kalitede parçalarla toplandı (1200hp+).
    Ancak ben nitrodan vaz geçtim supercharger ile devam etmek istiyorum. Egzantrik mili çok yüksek dereceli olduğu için 2000rpm altında surge var. Pistonları komresyonu azaltmak için değiştirmem gerekiyor. Sanırım aynı ağırlıkta piston bulursam sorun olmayacaktır. Teşekkürler.

  16. #16
    UnnAmeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    TR-Ankara/Marmaris
    Mesaj
    633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    black97 eger sakıncası yoksa msn alabılırmıyım senden.pm'e atabılırsen..bendede bır 89mustang var saleenden cıkma sclı bır makına..dedıgım gıbı sakıncası yoksa tanısmak ısterım.ıyı gunler.

  17. #17

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yuro zaten cok guzel bir sekilde anlatmıs benim ilave yapmama gerek yok.

    fakat birkac sey ekliyim sizin durumunuzda balanslanmıs dort adet piston degistirirseniz sadece hic bir sıkıntınız olmaz.

    TR de BENCE duzgun sekilde yapılamayan tek islem ana ve kol yatak bosluklarının verilmesidir ki biz bunun icin plastigage ile boslukları kendimiz ayarlıyoruz, yuro da kendi arabasında boyle yaptı. onun haricinde balanslamada bir sıkıntı yok ister krank icin olsun(tercih edilmez ve ben kesinlikle islemli krank kullanmıyorum) ister kol ve piston, hassas olcum yapıp balansını yapabilecek rektifiyeciler var ulkemizde. yurt dısındaki engine shop ve balance shopların ikisinin yaptıgı isi burada rektifiyeciler yapıyor.
    yurt dısından gelen ister short block ister longblock olsun butun motorlar balanslı geliyor zaten ama dediginiz gibi stroker kit getiripte kendileri yapmayı tercih eden arkadasların bence ozellikle dikkat etmeleri gereken tek konu yatak boslukları, cunku o boslukları istenilen hassasiyette yapabilecek ekipmana sahip rektifiyeci yok.

  18. #18
    Black97
    Misafir
    Anladım o zaman motoru yeni pistonlarla birlikte rektifiyeciye götürmek sağlıklı olur diyorsunuz? Ben istanbul'da sağlam bir rektifiyeci araştırayım o zaman teşekkürler..

  19. #19
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yatak boşlukları genelde zaten plastigage ile verilir yeterki nasıl motorla düzgün kullanılması gerektiği bilinsin
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •