User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
49 sonuçtan 39 ile 49 arası

Konu: Motor Balansı

  1. #39
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben ej serisi çok bilmem accık bildiğim kadarıyla yazıyım isterseniz

    ilk başta bence krankınızı ve bloğunuzu ölçtürmelisiniz standart ölçü yataklarla ne durumda boşluk oluyor .025mm büyük yatakla ne gibi bir boşluk oluyor

    yağ pompası gördüğüm kadarıyla spec c ve cosworh birbirine benzer galiba 12mm mevzusunda yanlış olmasın, gördüğüme göre güzel pompa ama kullananlar daha iyi fikir verirler dedikleri gibi çalışıyorsa işinizi görmesi gerekir

    bir kaç kaynağa baktığımda mesela ej207 için ana yatak boşluğu 0,03mm gibi bahsediliyor(yanlış olabilir repair manual yanımda değil) kol boşluğu max, 0,045mm yazılmış

    sizin motoru kullanma amacınız nedir bilmiyorum ama çok fazla boşluk gerektirecek bir durum söz konusu değilse orijinal ölçülerden devam etmeniz mantıklı olur, tabi ilk başta düzgün ve doğru şekilde parçaları ölçmelisiniz, her ne kadar yeni parçada olsa ilk başta ölçü alıp ondan sonra sipariş geçin isterseniz, bu motor ne amaçla kullanılacak?
    körler sağırlar

  2. #40
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir GC8 düşünün..

    Mahle 8,5 cr Piston
    Manley H beam kol
    ACL race ACL 4B8320H-STD yataklar
    Sti 11 mm yağ pompası
    Oem krank

    Bu malzemeleri kullandığımızda En azından sti veya Sti dan daha iyi internallere sahip bir araca sahip olmuyormuyuz..? Yoksa halen eli kulağında her an motor arızası verecek bir motor mu yapmış olacağız..

    oem krank neyin krankı olacak? sti mı wrxmi? wrx ve sti blokları birbirinden farklı tasarımlara sahipler

    eğer düzgün toplanırsa yukarıdaki setup sorun çıkarmaz kanımca, mahle piston hangi malzemeden 2618 mi 4032 mi ?
    körler sağırlar

  3. #41

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanıyorum wrx krankı..
    mahle 4032 olacak.

    Araç standart yazılımla yürüyecek..Ayrıca OEM sıfır blok alınacak. Bence de çok fazla boşluğa gerek yok..fakat.....

  4. #42
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence fazla boşluğa gerek yok tabi rektifiyeciniz kimse parçalarınızı ölçsün ona göre zaten stock yataklarla çalışıp çalışmayacağı yani boşluğun ne seviyede olduğu ortaya çıkar ona göre yol izlersiniz

    4032 yerine 2618 tercih edebilirdiniz ama parçaları aldıysanız kalsın artık

    fakat derken ?
    körler sağırlar

  5. #43
    TurboM3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    50
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Türkiye'de motor balansı yapan firma var. Çok güzel yapıyor.

    Olmasaydı ben 9200 devir dönemezdim.

    Motor parçaları her ne kadar balans edilmiş olarak gelse bile,

    vibrasyon damperi, krank, volant, debriyaj, debriyaj cıvataları hep beraber, yani monte edilmiş halde balans ediliyor. Bu benim sıralı 6 silindir motor için geçerli.
    Cıvatalar bile balans esnasında kullanılıyor.

    V8 motorlarda ise daha farklı yöntemler var, bob weight yapılıyor, sonra balans yapılıyor. V8 balans ettirmedim.

    Yurt dışından ne marka gelirse gelsin muhakkak burada takım halinde balans ettirin.

    S54 motor, 3500 cc, 97 mm stroke, 9200 devir sorunsuz dönüyorum.
    twin turbo, nitrous 250 shot.
    Stroker olmadan, nitrous olmadan 997 whp vermişti, 4 sene evvel.

    Motorlarımı İstanbul'da topluyorum ve her seferinde balansa gidiyorum.
    Subhanallah, Elhamdulillah, Estağfurullah, Alllahuekber, Lailaheillallah

  6. #44

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genellikle yatak boşluğunun fazla olması ve cosworth pompa takılması konusunda fikir birliğine varamadık ta.. Ben ince yağ kullanma taraftarıyım. Boşluklar standart olursa fabrika çıkışına yakın incelikte yağ kullanmak istiyorum. Fakat boşluk fazla olacaksa o zaman belkide 20w60 anca kurtaracak.
    Çıkış noktam şu: Yıl 2013 Subaru 2500 cc 8,4 cr pistonla 305 bg + prodrive yazılımla bu boşluk ve pompayla hesap yapmış.. Bende fazla boşluk karşıtıyım..

    4032 ile 2618 arasında ne fark var..

  7. #45
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Genellikle yatak boşluğunun fazla olması ve cosworth pompa takılması konusunda fikir birliğine varamadık ta.. Ben ince yağ kullanma taraftarıyım. Boşluklar standart olursa fabrika çıkışına yakın incelikte yağ kullanmak istiyorum. Fakat boşluk fazla olacaksa o zaman belkide 20w60 anca kurtaracak.
    Çıkış noktam şu: Yıl 2013 Subaru 2500 cc 8,4 cr pistonla 305 bg + prodrive yazılımla bu boşluk ve pompayla hesap yapmış.. Bende fazla boşluk karşıtıyım..

    4032 ile 2618 arasında ne fark var..
    ince yağ derken nasıl bir yağdan bahsettiniz bilmiyorum ama günümüzdeki tam sentetik yağlar ile kullanabilirsiniz bence motorunuzu özellikle reklam gibi olmasın ama motulun güzel yağları bulunuyor v serisi özellikle

    bence fabrika ölçülerine yakın kalmanız mantıklı olacaktır


    yıl bazında bence çok fazla bu şekilde düşünmenize gerek yok ayrıca 2.5 lt 2ltye göre bana kalırsa daha farklı bir motor çoğu konuda,


    4032 ve 2618 alüminyumun farklı alaşımlarıdır ikisi de piston yapımında kullanılıyor mahle iki seriden de üretim yapıyor bildiğim kadarıyla, silikon oranları ve genleşme oranları ilk başta hatırladığım farklılıklar yamulmuyorsam, 2618 biraz alaşım özellikleri bakımından biraz daha üstün 4032 ye göre ama 4032 sizin işinizi görecektir
    körler sağırlar

  8. #46
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TurboM3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiye'de motor balansı yapan firma var. Çok güzel yapıyor.

    Olmasaydı ben 9200 devir dönemezdim.

    Motor parçaları her ne kadar balans edilmiş olarak gelse bile,

    vibrasyon damperi, krank, volant, debriyaj, debriyaj cıvataları hep beraber, yani monte edilmiş halde balans ediliyor. Bu benim sıralı 6 silindir motor için geçerli.
    Cıvatalar bile balans esnasında kullanılıyor.

    V8 motorlarda ise daha farklı yöntemler var, bob weight yapılıyor, sonra balans yapılıyor. V8 balans ettirmedim.

    Yurt dışından ne marka gelirse gelsin muhakkak burada takım halinde balans ettirin.

    S54 motor, 3500 cc, 97 mm stroke, 9200 devir sorunsuz dönüyorum.
    twin turbo, nitrous 250 shot.
    Stroker olmadan, nitrous olmadan 997 whp vermişti, 4 sene evvel.

    Motorlarımı İstanbul'da topluyorum ve her seferinde balansa gidiyorum.
    nerde yaptırdığını paylaşabilirmisin. benim rektefiyecim yapabiliriz dedi ama seninkide rektefiyeci mi?
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  9. #47

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subaru kitapçığında araç çöl şartlarında ve yük çekme işlerinde kullanılıyorsa en fazla 15w50 yağ kullanın diyor.. zaten kinetik vizikositesine baktığımızda 15w50 ile 10W60 20w60 aradında kalınlık olarak dağlar kadar fark var.. 15w50 daha ince bir yağ.bende motul kullanacağım.

  10. #48
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Subaru kitapçığında araç çöl şartlarında ve yük çekme işlerinde kullanılıyorsa en fazla 15w50 yağ kullanın diyor.. zaten kinetik vizikositesine baktığımızda 15w50 ile 10W60 20w60 aradında kalınlık olarak dağlar kadar fark var.. 15w50 daha ince bir yağ.bende motul kullanacağım.


    hangi yılın kitapçığı bilmiyorum ama bana kalırsa 2000li yıllarda biraz daha gelişti yağ sektörü yada bizim ulaşabileceğimiz yağ sayısı biraz daha arttı motulun 300v serisini kullanın bana kalırsa işinizi görür
    körler sağırlar

  11. #49
    I-HANN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul-Kurtköy
    Mesaj
    861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nerde yaptırdığını paylaşabilirmisin. benim rektefiyecim yapabiliriz dedi ama seninkide rektefiyeci mi?
    mert abiyi bilmem ama biz ahin Balans,aft,Lpg,Otogaz Sistemleri,Endstriyel Balans,Yerinde Balans,Kaprin ayar,endstriyel ve otomotiv kardan aftlar, u tercih ediyoruz .
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •