arkadaşlarla konuşuyorduk kafamıza takıldı maksat muhabbet olsun bu konuda sizinde görüşlerinizi alalım. önden çekişli bir arabayı arkadan itişli yapmak ne kadar sağlıklı olur ne gibi sorunlar olabilir ve ne kadara mal olur ?
arkadaşlarla konuşuyorduk kafamıza takıldı maksat muhabbet olsun bu konuda sizinde görüşlerinizi alalım. önden çekişli bir arabayı arkadan itişli yapmak ne kadar sağlıklı olur ne gibi sorunlar olabilir ve ne kadara mal olur ?
mümkün ama fabrikasyon bir aracın şase imal kalitesinde ve hassaslığında yapılması büyük dert ve özellikle benzin deposunun yerini değiştirmek ve motoru dik çevirince şanzumanın oturacağı havuz büyük meseleler. iç mekanın şekli bile değişmek zorunda kalabilir şanzuman tünelinden defransiyelden şafttan dolayı. motor kulakları radyatör hortumları falan sonradan halloluyor yurtdışında çok uygulama yapılmış opel örneği var şahsen bildiğim ama hepsi kompakt ve üstü segmentte belli bir kaput uzunluğu nispeten geniş motor ve şase boşlukları olan araçlar diyebilirim
tabiki böyle bişey yapılacaksa gerçekten çok iyi bir işçilik lazım ama benzin deposuyla ne alaka anlamadım?
vtec motora crv b20 şanzımanı koyup 4 çeker yapan gordum çok osayede motorun şekli deişmiyor
diff. kilidi vs bişeyi ile oynanırsa belki arkadan sadece olabilir bilemiorm onden çeker araçları arkadan yapmak pek sağlıklı değil bence hele hb arabaları siz 4 çekeri düşünün derim
Gökhan Tekin... bir zamanlar swift gti projesi vardı...
Konu hala duruyor mu bilmiyorum açıkçası... FF'i MR'a çevirmişti...
Yapılmayacak bir şey değil ama cidden uğraşmak zorundasın... (Orayı burayı kesmek gibi)
böyle şeylere gerenk yok bence şehir efsanesi olarak kalmalı![]()
Bu konuda verecek bir fikrim yok ama mevzusu yakalanmışken birşeyi belirtmek istiyorum.
Otomotiv sektöründe değerli bir mühendis abimizle muhabbet ederken, "arkadan itiş" dediğimde kaşlarının çatıldığını farkettim. Hem onun anlatması hemde basit bir araştırma ile olayı çözmüş bulundum.
Önden çekişli, Arkadan çekişli...
Çekiş, burada tekerleğin aracın neresinde döndüğünü vurgulamaz aslında.
Verilmek istenen anlam, motorlu taşıtlarda "çekiş gücünün" yola aktarılmasıdır...
Evvelden de ülkemizde doğru şekilde çekiş denirdi. Ancak bizlerin bu konudaki sığ yaklaşımı ile arkadan itişli, önden çekişli oluverdi.
Kısacası, çekiş ile çekmek kelimelerinde olmayan bir benzerlik buna sebep oluyor.
Çekişin bir yönü olmaz...
Bu yüzden awd araçlara 4 çeker diyoruz, 4 iter demiyoruz.
Çekişin türk dilindeki manası: çekme gücü
Siz gene iter çeker deyin... ama çekiş kavramının çekmekten farklı olduğunu unutmayın.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)