Aslında bir EK alabilecekken, Bir EG'nin tasarımı, çizgileri ve duruşu EK'ya göre daha cazip geldiğinden dolayı temiz bir EG aramaya başladım. Hikayemiz de opamp nickli Muharrem'in Sahibinden'deki ilanı ile başladı.
Aracın daha önceki sahibi Ankara'daki Eski tech üyelerinden Koray'dır. Kendisi aracı titizlikle bakıp olabildiğince geliştirmeye çalışmış hatta çoğunuzun bildiği Cardomain.com'da Civic sınıfında 23.696 araç arasından 6ncı sıraya kadar yükselmiştir. (Sitede kullandığı bazı fotoğraflar Google görsellerde JDM Civic olarak aratıldığında ilk sayfada karşımıza çıkmaktadır.)
Bu nedenlerden dolayı aracın sahibi Muharrem ile pazarlığımızı yapıp aracı Eylül 2010'da Denizliden İzmir'e Mutlu kardeşimle keyifli bir yolculukla getirdik.
Aracı yaklaşık 1 ay kadar kullandıktan sonra ve aslında kendime en az 1 yıl sabredeceğime dair söz vermeme rağmen, Hondam servise teslim edip, aracın durumuyla ilgili kafamda soru işareti kalmasını engellemek amacı ile motorunu açmasını istedim. Aracın 184 binde olmasına rağmen beklentimin çok üzerinde bir durumda olduğunu görüncede bir sonraki soru aklımda belirdi. Swap mı? Turbo mu?
Her ne kadar Mutlu kardeşim SWAP diye diye beynimin etini yese de, kararımı TURBO'dan yana kullanmak istedim. O dönemde chaylak nickli Cenk BAŞER'ın aracından söktüğü Turbo Kit'ini satın aldım. Amaç aslında başlangıçta sadece stock motora düşük basınç ile hafif bir güç sağlamaktı. Hiç bir zaman yetinmeyen hep daha fazlasını isteyen bizler, projemizden daha sağlam ve daha güçlü olması için alınan parçalarla asıl hedefimizden çok kısa sürede şaştık.
Gelelim Setup'a :
Darton Gömlek
CP Piston 75.00 mm
Eagle H beam kollar
ACL Race yataklar
ARP Headstuds
Üst Kapak Port+Polish
Emme Manifoldu Port+Polish
Precisson Turbo 750 CC Enjektörler
Aem 3.5 bar Map Sensörü
Competition Cluch Stage 4 Debriyaj+Baskı Balata
Cometic alt ve üst takım conta
Modifiye edilmiş Orjinal Yağ pompası (Bladerk Erkut)
Walbro 255 lbs benzin pompası (2 tane, 1 tanesi halen kayıp, bulan arabasında kullansın)
Stoptech Delikli fren diskleri (Hala yetersiz)
76 mm Krom Downpipe (Gökhan Gündoğan)
76 mm Krom ara borular (Gökhan Gündoğan)
Ramhorn Turbo Manifold (Gökhan Gündoğan)
Neptune RPT ECU + PWM Boost selenoid
Aem Boost (SRK Shop)
Aem Wideband (SRK Shop)
Greddy Dijital EGT (SRK Shop)
Autometer Analog EGT (Sword Murat abi)
Race Tech Yağ basınç (E0041 Okan Yıldırım)
CRX Yağ soğutucu
7 Litre Su radyatörü (Özel sipariş üzerine imal edildi)
Glow Shift Yağ adaptörü (Sandwich)
Mishimoto 10'lu radyatör hortum takımı
NGK iridium bujiler
NGK Buji kabloları
Cenk BAŞER Turbo Kit ;
TD04-16 Turbo (Volvo T5R yada GC8 Turbosu) (Yenilenen fakat kullanılmayan)
Garrett Twinscroll Hybrid Turbo (GT30'a yakın)
Mercedes Intercooler
Intercooler Boruları
HKS SEQ Blowoff
BM Benzin Regülatörü
38mm Wastegate (Miniks)
Kullanılmayan 63mm Downpipe + Araboruları ve Cutout
Eibach Prokit Yaylar
Koni Amortisör
EK9 Kule Gergisi
Skunk2 C-Pillar Bar
Rear Lower Tie Bar
Alutec Arka Kule Gergisi
16" Konig Traffic Wheels
195/45/16 Kumho Lastikler (Islak zeminde tavsiye edilmez)
Spoon Spoiler (Türkiye Tek Orjinal)
EK9 Ön Lip
Webasto Sunroof
EK4 Konsol
Sparco Direksiyon
Momo Pedal Kiti
Momo El Freni
Skunk2 Vites Topuzu
Bride short shifter
Spoon leather shiftboot
Indiglow Göstergeler
Karbon Gösterge Çerçevesi
Setup'ın Araştırılıp temin edilmesi aslında çok uzun sürmedi ancak komplike bir projenin tamamlanması zor bir süreçti. Parça temininde yaşanan aksiliklerin giderilmesi bize büyük zaman kaybı yarattı. Parçalar nihayet tamamlandıktan sonra rektefiye işlemine geçip, temelimizi attık.
Üst kapak, emme manifoldu port+polish işlemi tamamlandıktan sonra motorun toplanma işlerine geçtik.
![]()
Ve daha sonra Gökhan Gündoğan'dan aldığımız 76'lık Krom Downpipe ve ara borularını Okan BAYCU'nun (Osman Usta Egsoz) maharetli ellerine bıraktık.
Sonuç göründüğü gibi, güzel bir işçilik...
Ve ilk marş...
İlk hedefimiz için aldığımız düşük basınçlı bir setup'ı geliştirmeye başladık. Öncelikle Turbomuz değişti. (Bir kaç kez farklı turbolar ile denedik) Şuan üzerinde olan Garrett turbomuzda en verimli olduğunu kanaat getirdik. Intercooler boruları 63mm krom borular ile yeniledik.
Son halinin fotoğrafları ve videoları yakında eklenecektir.
Projede Yardımı Geçenler:
Mapper (Özdin VAROL) (Yağmur çamur, aksilik demeden inatla yanımızdaydın. Tanıdığımız kişilik olarak en kaliteli insanlardan biri olmakla beraber, en uyumlu ve sabırlı çalışan Mapper'dir. Seni seviyoruz Abicimm, iyiki varsınn)
İkiler Honda (Apo ve Yunus Usta)
Egetuning Project (Mustafa BİRSESLİ)
Egeturbo (Füsun-Arda-Emre BENTÜRK)
Reftefiye Ses Motor (Ali Usta)
Hondam Servis (Mustafa DURMUŞ ve Elektrikçi Mustafa)
Egzoz (Okan-Mustafa BAYCU)
Tornacı Tamer abiye
SRK Shop (Serkan GİRGİN)
Selman (Selman Hamza özkan)
Maxigauges (Hakan Abi)
Gökhan035 (Gökhan GÜNDOĞAN)
Arzum Design (Apo abi ve Birtan PISIL)
DaRkNeSs- (Can GÖNÜLSEN)
Coolvtec (Mutluay Abi)
ve her zaman yanımda olan Mutlu kardeşime çok teşekkür ederim. İyi ki varsın kardeşim!
Her ne kadar kalitesi düşük olsa da bir kaç video :
Top Speed denemesi - Bir türlü ekleyemedim. Sorun var sanırım linkte.
Videonun direkt linki
Kturbo Top speed -YouTube