User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
43 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Vialle LPi Sıvı Püskürtmeli LPG hakkında bilgi

  1. #1
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.454
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Vialle LPi Sıvı Püskürtmeli LPG hakkında bilgi

    Merhaba arkadaşlar

    bugun 2007 model s60 2.4 T5 araç satın aldık 260hp gücünde

    şehir içi trafiğe kalınırsa ortalaması 13lt falan

    bu yuzden acaba lpg taksakmı diye düşünüyoruz

    c70 coupe lpg de herhangi bir sıkıntı yaşamamıştık


    gelelim soruma nette gezerken vialle lpi denen sisteme rasladım

    forum donanım haberde falan konusuda var sayfalarca yazmışlar hatta ustasıda yazmış istanbulda montaj yapan


    hem memnun olan en kalitelisi bu diyen var hemde allh belasını versin diyen var gerçi genelde istanbul dışı muşteriler


    bunun dışında herkes lpg olarak prinsten başka o araca sakın takmayın diyor


    bu konuda goruş tecrube ve bilgilerinize ihtiyacım var

    araç çok temiz hatta tr deki nadir donanımdaki araçlardan o yüzden yanlış birşey yapmak istemiyoruz

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  2. #2
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mükemmel bir sistem, kalibrasyon derdi yok, püskürtme sıvı olduğundan lpg'den daha sağlıklı ayrıca soğuma da meydana getirdiği için lpg'deki güç kaybetme dezavantajı da yok. Ben geçen sene araştırmıştım, bu kadar biliyorum
    .

  3. #3
    C2VTS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    493
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    forumda aratınca şöyle bir konu buldum umarım işinize yarar;

    http://www.techturkey.com/forum/sohb...alle-lpdi.html
    İnstagram : onebimmerstory

  4. #4

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    donanım haberde çok şikayet var bu Vialle LPi ile ilgili.. konuyu takipteyim, montaj ile ilgili temsa'dan çok şikayet var..

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vialle, yani sıvı LPG konusunu başka bir başlıkta ele almıştık;
    http://www.techturkey.com/forum/gene...-sivi-lpg.html

    Şu anda uygulanmakta olan kit Vialle LPi. LPi kitin gaz fazı LPG kitlerinden verimlilik ve uyum açısından hiçbir artısı yok. LPG'yi benzin enjektöründen sıvı fazda püskürtmediğiniz sürece sıvı LPG'nin bir eprisi kalmıyor.

    LPDi sistemi halen Türkiye'ye gelmedi. Benzin enjektörünü sıvı LPG püskürtmek için kullanan, benzin ECU'su ve enjektörü üzerinden püskürtüldüğünden son derece verimli çalışan bu sistem yurtdışında uygulanmakta. LPDi benzeri kitler BRC'de de yurtdışında uygulanmakta. Ama yine maalesef bu sistem BRC'de de henüz Türkiye'ye gelmedi. Ama kısa süre içinde BRC bu sistemi getiriyor.

    Vialle'ye LPi'a, LPDi gelmediği sürece o kadar para vermeyin. LPDi ı da TEMSA öyle kolay kolay getiremez. Ondan önce muhtemelen BRC'nin sıvı direkt enjeksiyon kiti gelecek.


    Bahsettiğim bu sistem TSI, FSI, GDI araçlara da sorunsuz uygulanıyor.

    Eğer acelen varsa prins taktır. BRC'nin de üstün kitleri var, Plug&drive diye. O da işini görür. Ama vaktin varsa birkaç aya gelecek olan bahsettiğim sıvı direkt enjeksiyonu bekle.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #6
    cetinkaya55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    56
    Şehir
    İSKENDERUN-SAMSUN
    Mesaj
    439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben LPİ kullanıcısı olarak,LPG ile LPİ farksız olmalarını anlayamadım,konuyu biraz daha açabilirmisiniz...

  7. #7
    VoodooRush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir/Sakarya
    Mesaj
    337
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gidin görüşün, kit varsa takın. Her araca uygun kitleri yok çünkü bu arkadaşların. Eğer yoksa da Prins takın geçin.

    edit: o.b.k emin olmamakla birlikte şipariş ile lpdi getiriyorlar diye biliyorum. BRC'de bir süredir Türkiye'de test yapıyor bildiğim kadarıyla.

  8. #8
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.454
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgiler için teşekkurler oyle çok acelemiz yok hali hazırda dizel s80 ve lpg li c70 mevcut kullanılan zaten

    ama bu araç için en iyisini istiyoruz

    eğer bahsedilen sistem gelicekse 2-3 bekleriz


    genelde yorumlardan okuduğum kadarıyla bu sistemde işçilik montaj çok çok onemli ve sorun yaşayanların hepsi kiti takan kişiler yüzünden sorun yaşamış destek alamamış vs

    şimdi sitesini inceliyorum gerçektende doğru duzgun yetkili servis yok

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  9. #9
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cetinkaya55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben LPİ kullanıcısı olarak,LPG ile LPİ farksız olmalarını anlayamadım,konuyu biraz daha açabilirmisiniz...
    Sıvı LPG'de vaadedilen ve amaçlanan basınç ve sıcaklık hiç değişmeden LPG'nin sıvı olarak benzin enjektörü kullanılarak, ilave enjektör ve ilave ECU kullanılmadan benzin enjeksiyonu ile birebir aynı ve benzin ECU'su kontrolünde püskürtülmesidir. Bu şekilde bir püskürtme ile doğrudan yanma odasına püskürtülerek, yanma odasında buharlaşan LPG'nin yanma verimi de artacaktır. Aynı zamanda yanma odası sıcaklığı da, egsoz gazı sıcaklığı da düşecektir. Bunlar LPDi ile mümkündür.

    LPi'da ise tıpkı gaz fazı sıralı sistemler gibi LPG ECU'su, LPG enjektörü, manifold delinmesi, kalibrasyon(ayar) ihtiyacı, devam etmektedir. LPG kiti yine tıpkı gaz fazı sıralı sistemler gibi piggy-back çalışır. Ayrıca enjektör önüne kadar sıvı gelen LPG püskürtüldüğü anda manifoldda, yanma odasında değil, manifoldda buharlaşacak, ve yine tıpkı gaz fazı sıralı sistemler gibi subap öncesinde gaz fazına geçerek yanma odasına gaz fazında girecektir. Görüldüğü gibi gerek ekipman, gerekse verim açısından sistemin konvansiyonel gaz fazı LPG sistemlerine karşı kaydadeğer bir artısı görülmemektedir. Diğer yandan fiyatı ortalama bir gaz fazı LPG kitinin en az iki katıdır.

    Alıntı VoodooRush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gidin görüşün, kit varsa takın. Her araca uygun kitleri yok çünkü bu arkadaşların. Eğer yoksa da Prins takın geçin.

    edit: o.b.k emin olmamakla birlikte şipariş ile lpdi getiriyorlar diye biliyorum. BRC'de bir süredir Türkiye'de test yapıyor bildiğim kadarıyla.
    LPDi takan bir servis bilmiyorum. Siparişle de takılmıyor, çünkü henüz LPDi montajı yapmış bir servis yok.

    BRC kendi dört büyük servisine TSI araç aldırdı ve bu kitleri taktıracak. Ama henüz bir haber maalesef yok. Tahminimce yıl sonuna kadar testlerini tamamlamış olurlar. Yeni yılda bu direkt enjeksiyon sıvı LPG sistemini satışa sunarlar.

    Prins'in de direct liqui max diye bir kiti var yurtdışında. Ama o da henüz Türkiye'de yok. Eğer ciddi bir çalışma yapar, test araçlarında başarıyla uygularlarsa o da tercih edilebilir.

    Alıntı onursumer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilgiler için teşekkurler oyle çok acelemiz yok hali hazırda dizel s80 ve lpg li c70 mevcut kullanılan zaten

    ama bu araç için en iyisini istiyoruz

    eğer bahsedilen sistem gelicekse 2-3 bekleriz


    genelde yorumlardan okuduğum kadarıyla bu sistemde işçilik montaj çok çok onemli ve sorun yaşayanların hepsi kiti takan kişiler yüzünden sorun yaşamış destek alamamış vs

    şimdi sitesini inceliyorum gerçektende doğru duzgun yetkili servis yok
    En yakın zamanda gelmesi beklenen direkt sıvı enjeksiyon sistemi dahi ancak 2-3 aya kadar gelir. BRC, Prins, Vialle, bunların hangisinin direkt enjeksiyon sıvı LPG püskürtme sistemi erken gelirse, ve hangisinde piyasada yeteri kadar referans oluşursa o tercih edilebilir. Ben olsam, başka araçlarım da varsa bu direkt enjeksiyon sıvı LPG kitlerini beklerdim.

    Montaj önemli tabi ki. Ama zaten böylesi yeni bir kiti takabilecek, takarım dese bile distribütörün kiti vereceği bayii zaten az olacaktır. Böyle bir araç için ben olsam hangi markayı seçmişsem genel merkeziyle görüşüp, onların takibi ve yönlendirmesi, hatta onların montajı altında bu işe girişirdim. Ve kesinlikle kendi aracımı test aracı olarak kullandırtmazdım. Her türlü sigorta, garanti şartlarını sorgulayın.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #10
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biz Ankara'da bir cok aracta atiker kullaniyoruz. Sivi lpg gelene kadar beklemek amacli atikerleri taktik, 0.3 bar basinctda benzine geciyor sekilde yaptik. Zaten en cok benzini dur kalk ta yakiyorsunuz. Gene cruise yaparken de boost olmayan yerler cogunlukta oldugu icin lpg isi kotariyor. Ha bu cok guzel bir yontem midir tartisilir ama en azindan en cok benzin yanan yerlerde , boost altinda olmadan ekonomi yapiyoruz...

  11. #11
    Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Daha çok erken sıvı lpg tam olarak 1-1,5 yıl sonra tam olarak kullanılmaya başlanılacak beklemeniz gerek

  12. #12
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.454
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladığım kadarıyla LPDİ olmadığı surece bu vialle ye bakmak saçmalık

    enkotu bizde prins kit takıp lpdi çıkana kadar oyle kullanmayı tercih edebiliriz

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  13. #13
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boost altında gazlamayayım diyorsanız, ucuz yollu atiker, kitmtm ,lovato vs. işinizi görür. LPG sistemi alırken en önemlisi, yazılabilir bir lpg sistemi tercih edin (atiker gibi) ve düzgün bir lpgcide vidaband ve obd ile ayar yaptırın...

  14. #14
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.454
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Boost altında gazlamayayım diyorsanız, ucuz yollu atiker, kitmtm ,lovato vs. işinizi görür. LPG sistemi alırken en önemlisi, yazılabilir bir lpg sistemi tercih edin (atiker gibi) ve düzgün bir lpgcide vidaband ve obd ile ayar yaptırın...
    her markanınkine ayar yapılamıyormu ? veya hangilerine yapılabiliyor

    günlük karışık kullanım olucağı için minimum performans duşuşu olsun istiyoruz sonuçta arada sırada da gazladığımız oluyor uzun yolda vs

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  15. #15
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mesela prins'inkine ayar yapılamıyor. + - değerler verebiliyorsunuz. Atiker'de bildiğiniz ecu tablosu gibi bir tablo var ve load ve devire göre tablo üzerinden zenginleştirip fakirleştirebiliyorsunuz...

  16. #16
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.454
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladım şimdi eğer lpg kiti takmaya karar verirsek bu detayı iyice araştırıcam ayrıca dediğiniz gibi ayar yapabilicek bir usta lazım bana

    istanbulda ozaman iyi usta tavsiyesi almaya başlayım onlarlada goruşmem iyi olur

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  17. #17
    cetinkaya55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    56
    Şehir
    İSKENDERUN-SAMSUN
    Mesaj
    439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıvı LPG'de vaadedilen ve amaçlanan basınç ve sıcaklık hiç değişmeden LPG'nin sıvı olarak benzin enjektörü kullanılarak, ilave enjektör ve ilave ECU kullanılmadan benzin enjeksiyonu ile birebir aynı ve benzin ECU'su kontrolünde püskürtülmesidir. Bu şekilde bir püskürtme ile doğrudan yanma odasına püskürtülerek, yanma odasında buharlaşan LPG'nin yanma verimi de artacaktır. Aynı zamanda yanma odası sıcaklığı da, egsoz gazı sıcaklığı da düşecektir. Bunlar LPDi ile mümkündür.

    LPi'da ise tıpkı gaz fazı sıralı sistemler gibi LPG ECU'su, LPG enjektörü, manifold delinmesi, kalibrasyon(ayar) ihtiyacı, devam etmektedir. LPG kiti yine tıpkı gaz fazı sıralı sistemler gibi piggy-back çalışır. Ayrıca enjektör önüne kadar sıvı gelen LPG püskürtüldüğü anda manifoldda, yanma odasında değil, manifoldda buharlaşacak, ve yine tıpkı gaz fazı sıralı sistemler gibi subap öncesinde gaz fazına geçerek yanma odasına gaz fazında girecektir. Görüldüğü gibi gerek ekipman, gerekse verim açısından sistemin konvansiyonel gaz fazı LPG sistemlerine karşı kaydadeğer bir artısı görülmemektedir. Diğer yandan fiyatı ortalama bir gaz fazı LPG kitinin en az iki katıdır.



    LPDi takan bir servis bilmiyorum. Siparişle de takılmıyor, çünkü henüz LPDi montajı yapmış bir servis yok.

    BRC kendi dört büyük servisine TSI araç aldırdı ve bu kitleri taktıracak. Ama henüz bir haber maalesef yok. Tahminimce yıl sonuna kadar testlerini tamamlamış olurlar. Yeni yılda bu direkt enjeksiyon sıvı LPG sistemini satışa sunarlar.

    Prins'in de direct liqui max diye bir kiti var yurtdışında. Ama o da henüz Türkiye'de yok. Eğer ciddi bir çalışma yapar, test araçlarında başarıyla uygularlarsa o da tercih edilebilir.



    En yakın zamanda gelmesi beklenen direkt sıvı enjeksiyon sistemi dahi ancak 2-3 aya kadar gelir. BRC, Prins, Vialle, bunların hangisinin direkt enjeksiyon sıvı LPG püskürtme sistemi erken gelirse, ve hangisinde piyasada yeteri kadar referans oluşursa o tercih edilebilir. Ben olsam, başka araçlarım da varsa bu direkt enjeksiyon sıvı LPG kitlerini beklerdim.

    Montaj önemli tabi ki. Ama zaten böylesi yeni bir kiti takabilecek, takarım dese bile distribütörün kiti vereceği bayii zaten az olacaktır. Böyle bir araç için ben olsam hangi markayı seçmişsem genel merkeziyle görüşüp, onların takibi ve yönlendirmesi, hatta onların montajı altında bu işe girişirdim. Ve kesinlikle kendi aracımı test aracı olarak kullandırtmazdım. Her türlü sigorta, garanti şartlarını sorgulayın.
    Aydınlatıcı bilgi için teşekkür ederim.Ben subaru forester'a Adana'da lpi sistemi montajınını yaptırdm ancak işçiliği beğenmemekle birlikte ilk defa subaru turbo araca uyguladıkları ve montaj aşamasında yanlarında olmamam sebebiyle,itiraz etmedim.Genede,lpg sistemlerinin perforan düşmei ve araca tahribat vermesi sebebiyle çokta kullanak istmiyordum fakat lpi sistemini kullananrı yorumu ve ilgili firmanın anlattıkları ile ikna oldum.Açıkcası kullanırken bana vaadedilenlerin gerçekleştiğini düşünüyorum şöyleki ; performans kayıbı olmayacağı söylendi,hiç bir şekilde performans kayıbını hissetmedim hatta bir çok dostumdan test etmesinide rica ettim,onlarda benimle aynı fikirde.Aracım benzin ile kaç km gidiyorsa(lt/km) gaz'dada aynı gideceğim söylenmişti,hemen hemen aynı litre tüketimi var.Araçdaki egt ve afr değerlerininde normal olduğunu Tork garajda Korhan dostumuzdan öğrendim.Şimdilik,lpi sistemini kullanmaktan memnunum.Ancak sizin açıklayıcı bilginizden sonra ilgili firma ile bazı konuları netleştirmem gerektiğini anladım.
    Tekrar teşekkürler...

  18. #18
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onursumer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her markanınkine ayar yapılamıyormu ? veya hangilerine yapılabiliyor

    günlük karışık kullanım olucağı için minimum performans duşuşu olsun istiyoruz sonuçta arada sırada da gazladığımız oluyor uzun yolda vs
    Birçok markada harita üzerinden düzeltme yapmak mümkün. Bazılarında da var ama LPG'ciler o menüyü bilmiyor, kullanmıyor, kullanamıyor.

    Atiker gibi aeb yazılımlı kitlerde harita kalibrasyonu vardır. Ama ekranda gördükleriniz her zaman AFR'ye yansımayabilir. Bunun için kaliteli regülatör+enjektör+ECU lazım. Bunlar olmadan ekranda gördüğünüzle kalırsınız.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #19
    pureal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    S A K A R Y A
    Mesaj
    634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VoodooRush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gidin görüşün, kit varsa takın. Her araca uygun kitleri yok çünkü bu arkadaşların. Eğer yoksa da Prins takın geçin.

    edit: o.b.k emin olmamakla birlikte şipariş ile lpdi getiriyorlar diye biliyorum. BRC'de bir süredir Türkiye'de test yapıyor bildiğim kadarıyla.
    brc nin testi bitmez hacı 3 senedir avensis fse makineler için test yapıyorlar yersen

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •