aferin onur seni tebrik ediyorum :)
tam tersi yaav işte bugün insanlar ciddi mi yoksa ben 3 gündür sigara içmiyom die böylemi oluyo :D
Printable View
aferin onur seni tebrik ediyorum :)
tam tersi yaav işte bugün insanlar ciddi mi yoksa ben 3 gündür sigara içmiyom die böylemi oluyo :D
Vitesi boşta marş basmış arabada sıfırdan bile kaldırırım. Ama çok hafifte olsa yokuş aşağı olsa iyi olur. Onun dışında vites büyütmek ve vites küçültmek zaten çok kolay. Alt devirlerde 500 üst devirler 1000-1500 devir aşağısından yakalayarsanız vites büyütmek sorunsuz olur. Tabi arabanın oranlarına göre değişir.
Ben debriyaja basarak vites değiştiriyorum, çok kolay çok rahat tavsiye ederim deneyin. Çok değişik bir duygu, yağ gibi...
valla sürekli araba üstünde oldugum için bence cok ıyı oluyor sureklı debriyaj derdi olmuyor en azından :) vites atılır boşa alınır düşürülür debriyajsız herşey mumkun :D
ewet bugun fıat lınea dızel ıle baya denemeler yaptım hıc cırtlatmadım kaptım bu ısı sadece vıtes kucultrken bıraz zorlanıyorum ama halledıce:D
Geri vitesi denemeyin ama. :D
http://www.techturkey.com/forum/vide...-yapti-bu.html
Bende görmüştüm asla yapmam sanırım :)
debriyajı nıye koymuşlar ki :D
2 yıl önce 306 da 2k devirde yapıyodum debriyaj telim koptugundada bu şekilde gitmiştim sanayiye çalıştırırkende 1.viteste kontaga basıp vurdururak calıstıryodum :D
vites dişli hızları eşit olduğu sürece o vites geçer..
Ya bende yapıyorum mantığını felan herşeyini biliyorum anlıyorum ama şeyi kafam almıyor. Gerçi bir çok kişi farkında değildir.
Debriyaja basmadan 1inci vitese takar gibi vites çubuğunu 1inci vites pozisyonuna yaklaştırıp hafif iteler gibi yapınca (çok saçma gibi oldu anlatım ama tam olarak böyle) hiçbir tuhaf ses sarsıntı titreme vs.vs. olmadan araba harekete geçmek istiyor. Eğer yokuş yukarı değilse yada araçta aşırı yük yoksa araç harekette ediyor çok yavaşça. Nasıl oluyor bu. :) Hiçbir aşınma sürtünme olmadığınıda düşünüyorum ben çıkmayan seslere ve olmayan titreşime bakarak.
her vites dişlisinin kavramasıdır sokromenc
vitese dayarken önce sekromenç karşı tarafa dayanır hızını eşitlemek ister, senin arabanı yürüten bu kavrama esnasında karşı tarafa aktarılan güç..
sekromenci traslıyorsun aslında yapılmaması gereken bi hareket..
sekromenc sarı gibi yumusak bi malzemeden yapılır cabuk asınabilir
cok asınırsa vitesler cartlayarak gecer cunku değişim esnasında hızını karsı tarafla
esitleyemez.
Arabaya alıştıktan sonra hiç kaçarı yok 1den 2ye 3ten 4 e devbiyajsız itina ile çekilir :) çok yaptıım hep yaparım:)