Sizce normalmidir

Thread: Sizce normalmidir

  1. schizophrenic's Avatar

    schizophrenic said:

    Sizce normalmidir

    facebookta gördüm daha önce verilmişse affola



    ‎10 hava yastıgı olan 2010 Model Aracımız 4-5 aylık iken kaza yapıyor 24 metre b...oyunca takla atmasına ragmen 10 hava yastıgından 1 tanesi bile acılmıyor... Hyundai Assan Yetkilileri ile görüsmemiz neticesinde aldıgımız cevabı aynen yazıyorum.. ARAC KAZA ESNASINDA ALTTAN DARBE ALACAK VE HAVA YASTIKLARI AÇILACAK... Simdi size soruyorum Kaza yaparken aracının önünü kaldırıp alttan darbe almasını sağlayan kaç baba yiğit var... O halde söyle bir sonuç çıkıyor... 2011 model hava yastıklı bir araca binmekle 89 model hava yastıksız bir araca binmek aynı sey deilmi.... BU ARAC HYUNDAİ İ 30 İŞTE HYUNDAİ KALİTESİ İŞTE HYUNDAİ MODELİ AİLENİZİ CANINIZI TAŞIDIĞINIZ ARACI ALIRKEN SEÇERKEN DİKKAT EDİN... PAYLAŞINKİ HERKES GÖRSÜN... HYUNDAİ KALİTESİNİ...
     
  2. Skyhawk34's Avatar

    Skyhawk34 said:
    az önce bende gördüm fakat bazı şeyler üyelerin kendilerince düzenlenmiş olabilir.
     
  3. XoR's Avatar

    XoR said:
    Kemer diyecem ama kemersizde olsa bu hale gelen arabada Airbag açmıyosa bu airbag'i yapan mühendis o airbag'in üstüne otursun orasında açılsın.

    Ölen varsa Allah rahmet eylesin

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
     
  4. onursumer's Avatar

    onursumer said:
    bana çokta inandırıcı gelmedi

    kazanın nasıl olduğu oanki şartlar nedir bilemiyorum ama

    eğer yazılanlar doğru olsaydı dava açılır kazanılabilirdi

    boyle bir bilgide yok yanılmıyorsam

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R
     
  5. 131mirafiori's Avatar

    131mirafiori said:
    Normaldir bence... Dua etsin sağ çıktığına...
    Quote Originally Posted by Evrenoz View Post
    itin köpeğin maskarası değil, Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi, askeriyim.
     
  6. Painkiller's Avatar

    Painkiller said:
    Doğru mudur, yanlış mıdır bilmem ama zaten hiç sevmem Hyundai markasını. Alacağım son marka bile değildir.
    '01 Black 106 GTI / '01 Silver Clio RS / '99 Blue 106 GTI / '02 Silver Civic Type R / '11 White Polo GTI / '02 Blue Bugeye STİ
     
  7. schizophrenic's Avatar

    schizophrenic said:
    banada mantıksız geldi ncap testlerinde aldığı tüm darbelerde açılıyo airbaglar
     
  8. SekoLive's Avatar

    SekoLive said:
    gelen eksperde bu arabayı airbag acmadı diye perte ayırmadıysa adamdandır şanssızlık

    koray abiye katılıyorum.
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ
     
  9. AşkınS.'s Avatar

    AşkınS. said:
    ön tarafta pek bişey yok gibi duruyor.
     
  10. By_HaNNibaLL's Avatar

    By_HaNNibaLL said:
    kemer desen söför tarafi illa ki acilir can koltuktakilerinde öyle saçma bi durum expertiz araştirip cözebilir mahkeme yolu mantikli

    hayatini kaybeden yoktur inşllah
     
  11. wekoo's Avatar

    wekoo said:
    umarım ölü yoktur......
    gariban 106 gti....
     
  12. Sizce normalmidir

    SifirinciMurat said:
    Quote Originally Posted by XoR View Post
    Kemer diyecem ama kemersizde olsa bu hale gelen arabada Airbag açmıyosa bu airbag'i yapan mühendis o airbag'in üstüne otursun orasında açılsın.

    Ölen varsa Allah rahmet eylesin
    Arabanın geldiği halle malle ilgisi yok hava yastığının. Hava yastıkları ivmeye bağlı olarak çalışır. Tetiklenmesi için gereken g'nin altında bir ivme oluşmuşsa açılmaz. Arabanın 10 takla atmış olması da kazanın oluşumunun uzun süre aldığını gösterir bu da düşük ivmeye işaret eder. Eğer duvara çarpma gibi çok kısa sürede gerçekleşen bir kaza olsa araç daha yüksek g'ye maruz kalırdı ama burada öyle bir durum görünmüyor. Son olarak, hava yastığı emniyet kemeri gibi bir güvenlik önlemi değildir. Gerektiği durumda açılması hayat kurtarır ama gerekmediği durumda açılması da ölüme yol açabilir.

    Bilinçli tüketici olmak şart, yoksa mühendislere küfür etmek çok kolay.
    If you don't go when you want to go, when you do go, you'll find you're gone.
     
  13. XoR's Avatar

    XoR said:
    Quote Originally Posted by SifirinciMurat View Post
    Arabanın geldiği halle malle ilgisi yok hava yastığının. Hava yastıkları ivmeye bağlı olarak çalışır. Tetiklenmesi için gereken g'nin altında bir ivme oluşmuşsa açılmaz. Arabanın 10 takla atmış olması da kazanın oluşumunun uzun süre aldığını gösterir bu da düşük ivmeye işaret eder. Eğer duvara çarpma gibi çok kısa sürede gerçekleşen bir kaza olsa araç daha yüksek g'ye maruz kalırdı ama burada öyle bir durum görünmüyor. Son olarak, hava yastığı emniyet kemeri gibi bir güvenlik önlemi değildir. Gerektiği durumda açılması hayat kurtarır ama gerekmediği durumda açılması da ölüme yol açabilir.

    Bilinçli tüketici olmak şart, yoksa mühendislere küfür etmek çok kolay.
    Takla sırasında üstten ve yandan darbe alan perde hava yastıkları açılmamış bu normalmi ?

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
     
  14. SekoLive's Avatar

    SekoLive said:
    ya yanlıs anlamayın cok düz bakıyorm konuya ama araba takla atms g si falan olurmu bu işin o hava yastıgı açılmamıssa bence bi akslik var en azından mühendislik acıdan yoksa bile tüketici acısından bi aksilik var
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ
     
  15. Sizce normalmidir

    SifirinciMurat said:
    Quote Originally Posted by XoR View Post
    Takla sırasında üstten ve yandan darbe alan perde hava yastıkları açılmamış bu normalmi ?
    Biraz önce yazdım, okumadın galiba. Darbe sırasında, araç, yastıkların açılması için gereken ivmeye maruz kalmadıysa açılmaz.
    If you don't go when you want to go, when you do go, you'll find you're gone.
     
  16. onursumer's Avatar

    onursumer said:
    Quote Originally Posted by XoR View Post
    Takla sırasında üstten ve yandan darbe alan perde hava yastıkları açılmamış bu normalmi ?
    abi çoğu durumda taklalar yumuşak dokunşlarla olduğunda açılmıyor

    abim focusla 5 takla attı emniyet kemeri takılıydı yan hava yastıkları açılmadı kendisinede hiçbirşey olmadı allahtan ama vurduktan sonra sert bi ivme kaybı yoksa açılmıyormuş servis oyle demişti ozaman

    ayrıca daha 2 ay once gozumun onunde kaldırıma vurup duran bi 207 nin tüm yan havayastıkları patladı

    30 la falan gidiyordur en fazla

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R
     
  17. ufuck's Avatar

    ufuck said:
    emnıyet kemerı takılı weya takılmamıs olsun aırbag acıyor
     
  18. XoR's Avatar

    XoR said:
    Quote Originally Posted by SifirinciMurat View Post
    Biraz önce yazdım, okumadın galiba. Darbe sırasında, araç, yastıkların açılması için gereken ivmeye maruz kalmadıysa açılmaz.
    Okudum. Benim demek istediğim araç bu hale gelene kadar ister ivmeye maruz kalsın ister kalmasın açılmalıdır diye düşünüyorum.

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
     
  19. Sizce normalmidir

    SifirinciMurat said:
    Quote Originally Posted by XoR View Post
    Okudum. Benim demek istediğim araç bu hale gelene kadar ister ivmeye maruz kalsın ister kalmasın açılmalıdır diye düşünüyorum.
    İlk bakışta öyle gelebiliyor ama hava yastığı demin de dediğim gibi uygunsuz bir anda açıldığında kafa koparabilecek kadar tehlikeli bir şey. Kazalarda, açık yara vs kan kaybı gibi şeyler dışında ölümler genelde darbeden olur. Bu darbe de ilk çarpma anında gerçekleşiyor. Hava yastığı bu ilk darbeyi yumuşatmaya yarıyor. Düşük ivmeli bir kazada başın veya vücudun anlık bir darbeye maruz kalmaz. Onun yerine arabanın içinde oradan oraya savrulursun. Bu sırada zaten bir değil birden fazla defa bir yerlere çarparsın. Bu çarpmalar düşük hızlarda olduğu için zaten seni öldürmez. Burada, birincisi zaten hava yastığı sadece bir defa patlar ve söner. Seni defalarca olacak darbelere karşı koruyamaz. İkincisi, sen arabanın içinde savrulurken başın hava yastığına çok yakın bir konumdayken o yastık patlarsa en iyi ihtimalle boynun kırılır.

    Hava yastığının hayat kurtarması için gereken g'nin yanı sıra yolcunun yastıktan da güvenli bir mesafede olması gerekir. Emin ol patlamaması gereken bir anda o yastığın patlamasını istemezsin.

    Arabadan sağ çıktıysan araba güvenlik açısından görevini yapmış demektir. Yastıklar patlamadı diyorsun ama, patlasaydı belki de ölecektin kimbilir.

    Hyundai'in hatası arabayı kötü üretmek değil, servis elemanlarını eğitmemek. Alttan darbede patlar gibi bir açıklama bir hayli saçma olmuş.
    If you don't go when you want to go, when you do go, you'll find you're gone.