330k km'de connect gördüm, kondisyonu 50k km'deki arabalara taş çıkatır cinstendi.
Bende 206 2.0 hdi kullanıyorum. 264k oldu. Fabrikasyon motoru ile sorunsuz devam :)
Printable View
330k km'de connect gördüm, kondisyonu 50k km'deki arabalara taş çıkatır cinstendi.
Bende 206 2.0 hdi kullanıyorum. 264k oldu. Fabrikasyon motoru ile sorunsuz devam :)
2010 1,3 albea MUTLUjet 745 bin km de canavar gibi hiçbi sorun yok ...(fabrikasyon motor)
Asayişte çalışırken kullandığım ekip arabamız 1.8 75'lik connect 325 bin Km
Maşallah 300-400 binler havada uçuşuyor ama burdan kişi yüksek kmde araç aldı?
Herkes kendisi yapıyor kmyi düşükte alıp.
Aranıyor konularına bakın üst sınır 150k km aranıyor:D
1.7 corsası var arkadaşımın 442 bin km:)
Geçen yıl sakarya toyota plazada 2008-2009 corolla vardı. 500 bini geçmiş, tamamen servis bakımlı, içi plazadan yeni çıkmış gibi temiz, tek parça boyalı. Valla kim kullanmış o kadar temiz şaşırmıştım.
2007 model puntoyu 2010 yilinda 190.000kmde aldik. gecen sene 285.000e verdik.
Şimdiki arabamı 115binde aldım temmuz 2014de şu an ise 140binde :)
10 bin kilometrede bir yagini, filtrelerini degistirdik mi hicbirsey olmaz, 500 bin km'de kartal var akrabamizda daha da binerim diyor :)
2008 sonlarında 0 aldığımız audi a4 suan 380 binde cok sukur bakım harici bir masrafi olmadı :)
benım twingoyu 218k da aldım 240k kusurdu sattıgımda sanmıyorum motor yapılmıs olsun oncesınde gayet guzeldı ne yag ne ufleme ne duman hıc bıseyı yoktu gayette kıpır kıpırdı ozlemıyo degılım valla :)
250 bin km de doblo sattim gecen gün. 2010 model 1.6 premio. Masallah diyeyim ne calismasinda ne de herhangi bir yerinde ses vardi. 233 bine kadar servis bakimliydi 250 bine kadar da biz bakimlarini yaptık.. Simdi alan da biniyor..
Ben gerçekten mühendis olarak anlamıyorum yüksek km takıntısını. Hele daha pahalı olmasını hiç anlamıyorum. Düzgün kullanılan, bakımları düzenli yapılan arabanın kmsinin bir önemi yok ki.
Ben arabamı babamdan aldığım zaman(ayrı yaşamaya başladığım zamana denk gelir) 12 yaşında ki araba 110 bin km'de tamamen servis bakımlı idi. Yatmaktan 3 ayda o kadar masraf açtı ki bana, her ay ayrı bir masraf açardı, tam satmaya karar verdim, ilana koydum ha bugün ha yarın derken 3 senedir arabada tek bir masraf çıkmadı.(Akü dahil)
Arabanın yatmaktan baskı-balatası çatlamış aldığımın 3. haftası onu değiştirdim.(Bilmediğim için alt merkezi değiştirmedim.)
Baskı balatayı değiştirdim ohh, rahatladık derken, eve geldim arabayı park ettim, araba daha sonra yürümeme başladı hiç zorlamadım, kaderimdir dedim sanayiye çektirdim. Triger kayışı üzerinde micro crackler oluşmuş, ısınma+soğuma genleşme yüzünden onu değiştirdim.
1 ay araba sorun çıkartmadı şimdi rahatladım derken, frenden ses gelmeye başladı ama öyle böyle değil, bir baktım fren diski paslanmış, balatalar yatmaktan yamulmuş, tuttum onları değiştirdim.
Bu fren balatası işin bildiğin tuzu biberi oldu, satıyorum lan arabayı diye çıktım sanayiden, eve geldim ilanı açtım. Kendime araba bakıyorum bir yandan, arabayı almadan satmayacağım arabasız kalmak istemiyorum istediğim arabayı bulamadım satamadım arabayı. 2 ay geçti baktım araba bozulmuyor, dedim gittiği yere kadar gitsin o kadar masraf ettik gerek yok boşuna tekrar aynı masraflara o gün girdim bir yola 3 senedir usul usul yürüyorum, her gün minimum 30-35 km en az yol yapıyorum, senede 30-35 bin km yapıyorum, kontağın dönmediği gün yok varsa da 3 sene 1 veya 2 defadır, 3 senedir değil bir masraf, akü bile değiştirmedim. Sadece 25bin km'de bir yağ-filtre değiştiriyorum onunda bana masrafı 70-75 TL kendim hallediyorum hepsini. araba olacak 220 bin KM'de tek kuruş masraf açmadı araba.
LPG Ayarı bile yapmıyorum son 100 bin kmdir, bir fark göremedim, gerekli olduğunu da düşünmüyorum açıkçası.
Özetle; her gün kullanılan, düzenli yağ-filtre bakımı yapılan arabanın km'sine takılmam hele 5-6 yaşında ki araba 50 bin kmdeyse almam, kaçarım direk. piyasa fiyatının en az 5-6 bin lira altında olmalı ki, aldıktan sonra yapacağım masrafa değsin.
Ben 450bin km'de daha turbo bile değiştirmemiş dizel arabada gördüm. 110 bin kmde kapak açılan atmosferik benzinli arabada gördüm. Km sayacı yerine keşke toplam devir dakika sayacı diagnosu alabilecek bir yazılım olsa araçlarda.
Babamin 95senesinde sifir aldigi uno suan 260.262Km oldu bakalim
770000 de albea var arkadasimda ve 440000 de bi albeada komsumda var :D
99 Golf 1.6 259500 km deyiz.Pazar yağ soğutucusu bozulduğu için bir tatsızlık yaşadık onun dışında bir sorunu yok.
Benimki de 296.600 km'de. Ama yeni setup'ıyla daha 3.000 yaptı :D
Valla hocam iyi cesaret bide 2.0 dizel.
Bizde de 295 bin kmde civic var ama 14 bin kmden beri bizde.
Arıza olarak hatırladığım 1 kez radyatör değişimi 1 kezde termostat değişimi.
Bu aralarda klima ses yapıyor galiba kompresör dağılacak.
Başkada hiçbirşey olmadı maşallah.
Yillar once yine bu tarz bir konu vardi arac-km-bakim vs.. diye uzun uzun yazilip cizilmisti ozellikle muhendis arladaslar Tarafindan. Cesitli ornekler verilmisti bir arac motoru hic durmadan bilmem kac bin km yapabilir, belirli hizda ivmelenmede daha az yada cok, yuruyen su kadar km dayanir vss....Tamamen teknik, bilim iceren mukemmel bir konuydu ama bulamiyorum hicbiryerde. Hatirlayan varmi o konuyu? Varsa link lutfen.
Asker olduğumu teslim olmamdan 2 gün önce öğrenice, mevcut roll'de koşan arabamı takas yapıp evdekilere dizer bir araba bıraktım. Yoksa bu kadar gözü kapalı yüksek km dizel almazdım sanırım.
Senin araba için "Aman şeytan kulağına kurşun" diyelim :)
Motor şanzıman ok ama radyatördü, direksiyon kutusuydu, triger di vs. km'den dolayı masrafları oluyor tabi. 1 parti sağlam para harcadım kurtuldum. Sende direnme, bir kerede harca kurtul :)
arabada km' yi sadece motor yapmıyor ki. eşdeğer olarak içi yıpranıyor, plastik trimler gevşiyor ses yapıyor (hele ki araç fransızsa vay halinize), kaportada yıpranmalar artıyor. bunları üst üste koyduğun zamanda kayda değer rakamlar çıkıyor. bende yüksek km'li araba almam. ama motoru arıza çıkarır diye değil. kozmetik olarak yıpranmış olduğunu düşündüğüm için. km yapıp kondisyonu yüksek araç yok mu ? tabi ki var, ama onuda kovalamak lazım.
En yüksek km değil ama bir arkadaşımın 1.9 JTD Doblo'su ilk turbo ile 318.000km'de aslan gibi çalışıyor hala :D
konuya şöyle hızlıca baktımda akılda kalan Fiat Multijetlerin ve Hondaların gerçekten daha uzun ömürlü motorlar olduğu tabi genelleme yapıyorum.
şahsen bence bir motor abartılı bir ters durum yaşamadığı sürece hele heleki benzinli atmosferikse kolay kolay ölmez, benim için sağlık seviyesi daha önemli, su veya yağ azaltıyormu, duman atıyormu, marşa basar basmaz dönüyor çalışıyormu, yumuşak pürüzsüz ve sessizmi vs vs vs.
şahsen tarafımca kullanılmış 320bin kmde Kanada'daki emisyon testlerini dahil açık ara geçebilen bir vtec sahibiydim, motor -40lar gördü, 5000km yerine 20bin km yağ değişimleri gördü, her direkte bir 8000rpm gördü :) bunlara rağmen böyle bir performans sergilemesi gerçekten şok ediciydi.
4 pistonun 4üde aralarında 5er psi farkla 210-215psi civarı çıkmıştı,gram su yakmıyordu, çok çok az oda abartığımda belki 5000kmde bir 0.5lt yağ yakıyordu okadar.
Honda gerçekten çok başarılı motor yapıyor be arkadaşlar
Benim 98 Lagunam dün gece 335000 Km''yi gördü. Motor yağını her 10000 Km'de bi değiştiriyorum hala altın gibi Maaşallah :)
88 prelude'üm 323.7xx km'de şu an, 318 bin km'de bakıma girmişim. Pek bir yağ eksiltme vs. yok, ama yinede 325 bin km civarında yağ değişimine gideceğim.
dayımda 2007 skoda roomster vardı yeni sattık 380.000 km deydi
arkadaşımda 1998 ford mondeo 2.0 var . hatta kendisi de fforuma üye demirkol olması lazım kullanıcı adı, araba 460 binde daha motor yapılmadı :)
200 bin altındaki araçlar yazılmazsa daha memnun oluruz.:)
2000 Model Golf üm vardı 1.6 hiç lpg görmemiş otomatik 405 bin km de sattım geçen ay. şuan ankarada ilanda sanırım :)
2005 1.9 dci lagunam var. 262 bin kmde. triger koruması olmadığı için triger kopması sonucu bi kere kapak açtım. onun dışında fabrikasyon turbosu ile devam ediyoruz :)
Arkadaşımda 2005 Kangoo var 1.5 dci 238 binde . Hergün geziyoruz maşallah sıkıntısız :) yağ yakma vs yok orjinal turbo. Dağ taş heryerde kullanıyo.
Ocak 2003 çıkışlı Citroen Jumpy'miz var, ilk sahibiyiz. Bugün baktım, 430 binde. Hedef 500 bin.
İlanlarda tek tük de olsa yüksek km'li araçlar denk geliyor. Misal;
2007 Golf mk5 Tdi 512bin km
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...93586191/detay
Boyasız golf 5 sunrooflu ve dizel + manuel , koltukta sağlam görünüyor.nasıl 512k yahu .Şaka gibi..
Sonatayi 183.000 de aldim, geçen ay 200.000 i çevirdim.
Kondisyon gayet iyi. Eksik gedik illaki oluyor, ama ilk bastan adam akilli bakimlari yapilirsa ortaya cikan bircok sorun olmazmis aslinda.
Zamanında ve doğru malzeme ile yapılan bakimlar ile 300.000 km yi asmak hiç sorun değil bence.
Güncel km 279xxx
Arabayı alırken km'ye en son bakmıştım. 5664'e de mesajı o ara attım.
Şöyle enayi bir durum var.
T.C. ULASTIRMA VE DENIZCILIK BAKANLIGI muayene verilerine gore ***Y377 aracin
Muayene Tarihi-Km:
23/03/2015 269692KM,
08/02/2013 345062KM,
13/01/2011 225856KM,
24/12/2008 198383KM,
İlk akla gelen, 2011 - 13 arası çok hızlı kovalanmış sonra km düşürülmüş.
İkinci ihtimal, 2013 muayenesinde km yanlış yazılmış.
Kadranda yazan kmye inanmayan bi insan olduğumdan, pek umursamadım da satarken biraz mide bulandırabilir diye düşünüyorum.
98 model enjeksiyonlu unom vardı 356 bin km de ilk sahibinden almıştım 430 bin km de sattım kesinlikle kapak açmamıştı araç