Aklıma gelen bir fikir hakkında

Thread: Aklıma gelen bir fikir hakkında

  1. altima's Avatar

    altima said:

    Lightbulb Aklıma gelen bir fikir hakkında

    Arkadaşlar merhaba;

    gecen gun,,, millet caddesinde eve donerken guzel jantlı bi araba gordum. ne guzel jant dedim,, sonra araba hızlandıkca jantın geriye gittiğini gordum

    kafamda bi anda bi ışık yandı.. sole dusundum!!

    arabaya biniyoruz,, akşama kadar yada gideceğimiz yere kadar 4 lastikte donmekte.. madem lastikler donuyor,, belli bi enerji uretiyor,, bu enerjiyi depolayıp,, evimizde en azından lambalarımızı yakmak yada ne bilim bilgisayarı calıstırmak gibi,, ekstra bi işte kullansak fena olmaz mı?

    elektrik faturası 70-80 liradan aşagı gelmiyor,, 40 yada 50 ye dusse fena olmazmı?

    bi nevi alternatif enerji yane

    bu şekilde bir fikir geldi aklıma... ruzgar,, gunes,, nukleer,, vs alternatif enerjiler ok.. dunya artık bunlara donmeye başladı.. daha onceden hevesimde vardı,, bi anda aklıma bu geldi..

    ne dersiniz bole bişey mumkunmudur=?

    yada farklı bir fikri olan varsa paylaşabilirse sevinirim.

    Tşk
    Rıdvan
     
  2. Osman Bahadır's Avatar

    Osman Bahadır said:
    Tekerleğe bağlayacağın herşey ilave direnç demektir. Bu da ilave yakıt tüketimine sebep olur. Fazladan yakıt tüketmeden elektrik enerjisine dönüştürülerek depolanabilecek tek enerji dönüşüm yolu fren anında kaybedilen enerjinin bir şekilde jenerate edilmesidir. Bu da zaten halihazırda hybrid veya elektrikli araçlarda olan bir teknoloji.
     
  3. Jackie's Avatar

    Jackie said:
    İlk post'u okuyup bi an heycanlandım. İkinci post ise tam bi hayal kırıklığı yarattı.
    Charged & Supercharged
     
  4. Tunç's Avatar

    Tunç said:
    Quote Originally Posted by Jackie View Post
    İlk post'u okuyup bi an heycanlandım. İkinci post ise tam bi hayal kırıklığı yarattı.
    aynen sert oldu kanka
     
  5. d16y4 said:


    binaların yüzüne yel değirmeni yapalım daha iyi olur
     
  6. altima's Avatar

    altima said:
    Quote Originally Posted by o.b.k View Post
    Tekerleğe bağlayacağın herşey ilave direnç demektir. Bu da ilave yakıt tüketimine sebep olur. Fazladan yakıt tüketmeden elektrik enerjisine dönüştürülerek depolanabilecek tek enerji dönüşüm yolu fren anında kaybedilen enerjinin bir şekilde jenerate edilmesidir. Bu da zaten halihazırda hybrid veya elektrikli araçlarda olan bir teknoloji.
    şimdi ustadim,, iyi diyorsun.. ancak şöle bişeyde olamazmı?

    tekerlekler dondukce ((yakıt sarfiyatını bi kenara bırakalım,, farzedelim uzun yola cıkyoruz)) haliyle bi hareket oluşmakta,, sabit hızda giderken,, bi akü kucuk bi jenerator ne bilim bi yere depolamak mumkun değilmidir?

    depolanan enerji,, nasıl olurda harcanmadan kaybolur bu kısmıda pek anlayamadım?

    bu fikir aklıma geldiğinde elektrik ve hidrid arabalar aklıma gelmemişti bunuda belitrtmek isterim.

    tşk
    Rıdvan.
     
  7. Trance-R's Avatar

    Trance-R said:
    alternatörden üretilen enerjiyi kullansak ?
    akü dolunca o enerji ne oluyor , konjüktür müdür nedir , o kesiyor galiba.
    2-3-4-5-6 akü bağlasak ?
    Quote Originally Posted by 63owen63 View Post
    Konuyu okudum, şimdi bakırköy minibüsüne binip, meydana kadar ring hayali kuracagım
     
  8. Osman Bahadır's Avatar

    Osman Bahadır said:
    "Uzun yolda zaten halihazırda gidiyorum. Tekerlek dönüyor. Tekerleğe bir jeneratör taksam ne olacak ki?" Yakıt tüketimin artacak. Aynı şartlarda nasıl araç doluyken veya aracın yükü arttıkça tüketimin artıyorsa bu şekilde de tüketimin artar. Yakıt tüketimini arttırarak yaptığın hiçbir dönüşüm kar getirmez. Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmez. Çünkü dönüşüm esnasında kayıplar olacaktır.

    Eğer ille de bir şekilde ilave bir bataryayı, aküyü dolduracağım diyorsan alternatöre bağla. Arabanın kendi aküsü dolduktan sonra, özellikle uzun yolda ilave aküyü doldurmaya başlasın. Sonra o aküyü alır kullanırsın. Tabi yine kayıp ve verimsizlik olacak. Çünkü normalde aracın kendi aküsü dolunca motor üzerindeki yük kalkarken senin bu yeni durumunda yük sürekli olacak. Ama en azından bu şekilde dönüşüm için ilave masraf yapmazsın.
     
  9. fatih(fb) said:
    bn önümüzdeki dönem bitirme tezi olarak bunu aliim bakalım ne çıkcak elektrikli arabada sonsuz enerji dönüşümü hedef
     
  10. bLackModeL's Avatar

    bLackModeL said:
    nice insalanlar fikir cok guzelde .. bı yerden bıseylerı kaybederek uretmek hatalı bence bınlerce muhendıs var bilerek mı yapmıyolar kesın bı yolu vardırr kesinnn..
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ
     
  11. Maxiboost's Avatar

    Maxiboost said:
     
  12. Osman Bahadır's Avatar

    Osman Bahadır said:
    Quote Originally Posted by Maxiboost View Post


     
  13. GökhanK's Avatar

    GökhanK said:
    bence olmaz diye bişey yok sadece üstünde düşünmek uğraşmak gerekli eğer boş vaktin varsa bunla uğraşabilirsin ancak o aracında depo ettiğin elektrik akımını ewine nasıl aktaracaksın akümülatöre depo etsen taşımak işkence olur ewe arabadan kablo çeksen deli muamelesi yeme şansın var ve yakıt fiyatları tavanken bence normal elektrik kullanmaya devam
     
  14. blacx's Avatar

    blacx said:
    Quote Originally Posted by altima View Post
    Arkadaşlar merhaba;

    gecen gun,,, millet caddesinde eve donerken guzel jantlı bi araba gordum. ne guzel jant dedim,, sonra araba hızlandıkca jantın geriye gittiğini gordum

    kafamda bi anda bi ışık yandı.. sole dusundum!!

    arabaya biniyoruz,, akşama kadar yada gideceğimiz yere kadar 4 lastikte donmekte.. madem lastikler donuyor,, belli bi enerji uretiyor,, bu enerjiyi depolayıp,, evimizde en azından lambalarımızı yakmak yada ne bilim bilgisayarı calıstırmak gibi,, ekstra bi işte kullansak fena olmaz mı?

    elektrik faturası 70-80 liradan aşagı gelmiyor,, 40 yada 50 ye dusse fena olmazmı?

    bi nevi alternatif enerji yane

    bu şekilde bir fikir geldi aklıma... ruzgar,, gunes,, nukleer,, vs alternatif enerjiler ok.. dunya artık bunlara donmeye başladı.. daha onceden hevesimde vardı,, bi anda aklıma bu geldi..

    ne dersiniz bole bişey mumkunmudur=?

    yada farklı bir fikri olan varsa paylaşabilirse sevinirim.

    Tşk
    Rıdvan


    3-4 sene önce düşünmeye başladım; ***** elektrikli araçlar hali hazırda batarya ile çalışmakta aracın içerisine yerleştirilecek yedek bir batarya ile aracın tekerleklerindeki hareketten oluşan enerjiyi depolayarak sürekli bir devir-dayım olayı ile çok daha uzun yollar almak mümkün olamazmı diye düşünüyordum...yani günlük batarya şarjı yerine hareketten sağlanan enerjinin kullanılması...bu fikirde küçükken bisikletin tekerine bağladığım dinamo ile bisiklet hareket halindeyken farın yanmasından gelmişti

    ( teknik bilgi sahibi olmadığım için herhangi bir araştırma yapamadım olurunu olmazını bilemem)
     
  15. Jackie's Avatar

    Jackie said:
    Quote Originally Posted by Tunç View Post
    aynen sert oldu kanka
    Fazlasıyla Elinden oyuncağı alınmış çocuk gibi hissettim be olm
    Charged & Supercharged
     
  16. umut01 said:
    formula 1 de benzer birşey denediler kers sistemi.
    Quote Originally Posted by .CeM.
    99 yaşında bi amcada vardı 99 model 99 binde noldu kimbilir bulupta müzeye koymak lazım aslında çok değerli
     
  17. senna's Avatar

    senna said:
    Termodinamik kurallarini okumak lazim obk(kusura bakma ismini bilmiyorum) guzel yazmis tesekkurler
    körler sağırlar
     
  18. erhanarici18's Avatar

    erhanarici18 said:
    bizim şimdiden düşündüğümüz şeyler zamanla gerçekleşiyo zaten
    bizim aklımıza gelenler başkalarının aklına niye gelmesin

    mesela yılla önce ben daha toy ken bi arabanın farı direksiyonun döndüğü yöne göre dönemezmi derdim
    böyle bi fikrin oluşması zifiri karanlıkta 90 derece açılı bi yolda dönerken döndüğün noktayı görememekti bak artık benim fikrim gerçekleşti

    belki bi on yıl sonra bu olayda gerçekleşebilir
     
  19. Zorbey said:
    Quote Originally Posted by o.b.k View Post
    "Uzun yolda zaten halihazırda gidiyorum. Tekerlek dönüyor. Tekerleğe bir jeneratör taksam ne olacak ki?" Yakıt tüketimin artacak. Aynı şartlarda nasıl araç doluyken veya aracın yükü arttıkça tüketimin artıyorsa bu şekilde de tüketimin artar. Yakıt tüketimini arttırarak yaptığın hiçbir dönüşüm kar getirmez. Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmez. Çünkü dönüşüm esnasında kayıplar olacaktır.

    Eğer ille de bir şekilde ilave bir bataryayı, aküyü dolduracağım diyorsan alternatöre bağla. Arabanın kendi aküsü dolduktan sonra, özellikle uzun yolda ilave aküyü doldurmaya başlasın. Sonra o aküyü alır kullanırsın. Tabi yine kayıp ve verimsizlik olacak. Çünkü normalde aracın kendi aküsü dolunca motor üzerindeki yük kalkarken senin bu yeni durumunda yük sürekli olacak. Ama en azından bu şekilde dönüşüm için ilave masraf yapmazsın.
    Şarj dinamosunun ömrüde kısalacak bunuda göz önünde bulundurmak lazım
    Coğrafya kaderdir