ikinci ellere baktımda iphone parasına satılıyor... O fiyata o motora binmeye cekinirim açıkçası.. ama tipi güzel allah için.
Printable View
tipi gerçekten inanılmaz güzel, 600'lük japonlar kadar kaslı görünüme sahip, eşşek gibi birşey. yolda kendini gösteriyor bir tek kuyruk tasarımı biraz eskidi artık yeni dizayn japonlar gibi sivri yapsalar daha da güzel olacak ama dediğim gibi kanuni-hyosung işbirliği sonuç hüsran. ;)
adrenalin için bkz. derbi gp1 250 ... vti'lar gibi makas atmak için. :D
Ktm cross offroad sektöründe en eski en kaliteli markalardan biridir işini layığı ile yapar. asırlık markadır nerdeyse.. sektördeki her kez bilir ama sektör dışında motorsiklet tutkunu olmayanların yabancı olduğu bir markadır..
Ktm yi bu kadar özel yapan nedir paris dakar ve atlas rallilerinde markanın şampiyonluğu falan var ve o rallyleri bitirebilen motorsiklet alanında nadir markalardan biri zaten offroad ve cross da bu kadar başarılı ve tercih edilmesinin temelindede bu yatıyor..
italyan yada ingiliz değil avusturya malıdır almanyada diyebiliriz bir nevi çünkü bazı üretimleri almanyada oluyor 2008 de bajaj motors ile hindistan malı ortaklığa girdiler birde polaris ile stratejik ortaklığa girdiler pazarda daha fazla satma amaçlı marka hakkında hatırladığım bunlar.
buzdolabı sektöründe misal en iyi markalardan biri amana dır ama kaç kişi bilir sadece meraklısı bu ktm de o misal meraklısı bilir..
Gayet kaliteli bir markadır onu bil.. cross yapıcaksan ve tutkunuysan en ideal markalardan biridir onun dışındada ben tercih etme derim ne kadar iyi kalitelide olsa ikinci eli çok zayıf bir markadır motorcular zaten az bir kesim birde onların içindeki daha az bir kesme hitap eden bir motor..
Motosikletler| Naked Bike | Spormoto.com
tercih et , tercih et böyle bir güzellik tercih edilmez mi? otur karşısına izle sonra... :)
KTM oldukça kaliteli ve yurtdışında özellikle show amaçlı kullanılan bir markadır. Eski bir motorsiklet kullanıcısı olarak kesinlikle KTM'yi öneririm. Kesinlikle pişman olmayacağınız bir makinadır diyorum.
Kendine güveniyorsan,kendini biliyorsan 600 lük değil 1600 lük bile alabilirsin.Benim kullandığım ilk vitesli motor BMW K1200s olmuştu.Patronumun motoru ve halende arasıra kullanıyorum.Ben herhangi bir eğitim almadım ama 1 hafta da eğitimle canavar gibi sürücü olan arkadaşlarım var.Ehliyetin var mı bilmiyorum ama yoksa da en kısa zaman da almalısın.Yaz geliyor kontroller artar.
Beyler ben de hazır konusu gelmişken ve KTM konuşuluyorken birkaç şey sormak istiyorum.
Öncelikle her ne kadar 6 senedir otomobil kullanıyor olsam da motosikletlere karşı 0 bilgiye sahibim. Bu aralar bende de bir motor sevdası başladı ve tasarım olarak KTM'ler çok hoşuma gidiyor. Biraz bilgiye ihtiyam var yalnız:
1- Adventure, Naked ve Supermoto sınıfları arasındaki farklılıklar nedir ? ben günlük kullanımda birşey istiyorum.hız merakım fazla yok. ***** türkiye yollarında motor ile yapılan hız çok tehlikeli diye düşünüyorum. Günlük kullanımda, belki hafif engebeli köy yollarında gidebilecek hangi ktm modelini önerirsiniz ?
2- Motosiklet ehliyeti almak, B sürücü ehliyetine sahip olduğum için kolaymıdır ? motosiklet ehliyeti alırken nasıl bir süreçten geçiyoruz ?
3- Motosikletlere konulan yakıt bildiğimiz araçlara konulan yakıtın aynısı değil mi ? yağ koyma olayı falan varmıdır ? biliyorum solda sıfır kalır araçlara göre ama merakımdan soruyorum, motosikletlerin yakıt tüketimleri nasıldır , 1 depo ile kaç km menzile sahipler ?
4- Bu sorum ise benim sese olan merakımdan ileri geliyor. Otomobil motor-eksoz seslerinin sıkı bir fanıyım. aracı görmeden onun nasıl bir motora sahip olduğunu anlayabiliyorum.
Motorlar içinde böyle bir bilgiye ihtiyaç duyuyorum ancak bulamadım. misal 1-2-3-4-5-6 silindirli ve farklı çalışma zamanlarına sahip motorların sesi nasıldır ? tek tek örnek karşılaştırma gibi videolar bulabilirmiyiz ? misal bir l6 ile v8 sesi arasındaki fark nasıl ise onun gibi motosiklet motorlarının da farkına varmak istiyorum.
sorularım uzun oldu ama cevaplarsanız çok sevinirim.
Bende ilk motor kullanmayi GSX750 srad la ogrenmistim
Ahmetin motoruydu hic zorlanmadim:)
Sene 98 di galiba yada 99
Hilmi
valla bence cesaret işidir 600lükle başlamak...Allah korusun sığırın biri üstünüze anlık kırar.. kapı açar yapar da yapar...Kaporta sürücü cünkü en baba kaskı montuda kullansa mis gibi bariyerlerimiz var :) jilet gibin çelik halatlarımız var..
kendini tutabilen biriysen hiçte zorluk çekmezsin. ilk kullandığım motor benimde 600lüktü. çünkü öğrenir öğrenmez sıkılacaksın ve boşa para vermişsin gibi hissediceksin 600lük hayranlığın var ise.
şu da var. 600lük alırsanda uyarılara kulak as. olur olmadık gazlama. bence kendine hakim olduğun sürece 1000likle bile başlanır gibi geliyor bana.
İnsanlarin 600luk almama demesinin nedeni dengesizligi falan degil cok cok seri olmasi. Nasil ki kimse ogluna ilk araba super sport almak istemezse bu da oyle ki 600 luk motor cogu spor arabadan hizli. 0-100 u 3-4 saniye civarinda ve gaz tepkimeside ayni sekilde o kadar hizli. soyle bir gazliim dedigin zaman ya da bilegine cok hakim olamazsan altindan ucar gider onun disinda diger motorlardan farki yok. Bi de motora binmek bisiklete benzemez motorsiklet uzerinde egitim hic bitmez. Bi arkadasim 10 senedir touring motorlara biniyor DL650 ile basladi amerikada. Burada da devam etti. Su anda k1200 kullaniyor. 5 sene once ileri seviye dersleri aldi soyledigi sey abi ben motor kullanmayi bilmiyormusum. Viraj cizgisi agirlik aktarimi gibi seyler ogrendi. Su anda dergiler icin dunyayi gezip yazi yaziyor hala da abi hergun baska sey ogreniyorum motor uzerinde egitim hic bitmez diyor
ktm'ler içinde günlük kullanım için naked alacaksın, arada bir gazlarım diyorsan racing(supermoto)..
b'den a2 almak 400 tl gibi bir maliyeti var, sınavda ilkyardım vs.'ye girmezsin sadece 20 soruluk motorsiklet kısmından sınav olursun. yazılıyı kazanırsan berbat bir motorla 2 tur dönersin, ehliyetine kavuşursun..
Motorlar bilindiği gibi hiç de az yakmaz, 150 cc lik bir scooter 3,4 lt civarı tüketiyor, yani polo bluemotion kadar. 600 cc.lik bir racing ise basınca 6-8 lt. yakar(marka,yol, kullanıma göre değişir).. yani araba kadar yakar.
Ses istiyorsan 600lük bir makine alacaksan kaliteli bir egzost(yoshimura, akrapovic) takacaksın senfoniyi dinleyeceksin. 600 cc altındaki makinelerden istediğin egzostu tak adam gibi tok bir ses alamazsın... :)
600 lük 750 lik motorla başlamak hiç daha direksiyona ömrü boyu oturmamış birinin ehliyeti yeni alıp corvet alması gibidir hatta modifiyeli corvett alması gibidir.. bazıları yeteneklidir dengesi iyidir bu işi çabuk kapar ama bu insanların sayısı üçü beşi geçmez ve bu insanların karşısındakileride kendi gibi görüp ben 600 lükden başladım sende başla demesi bence yanlışdır..
ben 125 cc lik motorun üstünde duramayan adamda gördüm 250cc lik motorun üstünde duramayan adamda gördüm direk 600 lükden başlayıp sanki 40 yıllık motorcuymuş gibi süren adamda gördüm..
işin kuralı olması gerekeni arabadada motordada aynıdır nasıl arabada pişene kadar vurmalık kırmalık öğrenmelik bir araba ile başlanır motordada ufak hacimli motordan başlanması motora hükmedebilme dengeyi daha rahat kurabilme birde düşerse yan yatarsa ufak hacimli motorların parçaları ucuz olur tamiratı basit oluro açıdan daha uygundur..
ben 150 lik makinadan inip arkadaşının cbr600 ne binen gaz ayarını yapamayıp altından motoru kaçıran adamda gördüm.. bu dediğim adamın cbf150 si vardı birde yani yeni motorcu falanda değil..
Küçükten başlanacaksa alınacak en güzel motor YBR125 dir kanımca. Hem çok çok sağlam hem parçası bedava.
Ninja R250 de karar kılmıştım başlangıç için şimdi hemen sıkılırsın , basarsın gitmez vs diyosunuz yine değişti fikrim :D:D Ben o zaman yine istediğim motor olan monster 600 e yöneleyim.. Ninja r250 ninde tipi hoşmuş..
http://3.bp.blogspot.com/_UrhcQl3ovW...Ninja_250R.jpg
Sahil yolunda gazlayan vıııııızzzz gibi ses çıkarıp ulan bu ne endromu supersport mu diye ayrılamayan kırma bi motor.Motoru 2 zamanlı diye biliyorum yanlışsam düzeltiniz 4 te olabilir ama yinede arabadan şaşmamakta fayda var diye düşünüyorum bigün kolu bacağı ele almamak adına
duke bnmde dikkatimi çekti ama o fiyatlara eski kasa er6n'de tercih edilebilir.
hoş buda 600luk :)
http://desmond.imageshack.us/Himg500...jpg&res=medium
katılıyorum ybr125 cbr125 bunlar çok ideal.
ninjaya sıkılırsın diyen arkadaş motorun m sinden bence anlamıyordur hayatımda cbr250 eski zzr250 ler dahil pek çok 250 ss kullandım ama ninja kadar keyiflisini görmedim cc ye takılı kalmakda ayrı bir olay ninja 32 beygirlik üst devirlerde çok çabuk süratlenen güzel bir motor.. 32 beygir kulağa az gelebilir ama motorda ciddi bir güçdür 95-96 yılındaki africa twinler 42 beygirdi siz düşünün adamlar o motorlarla üstünde bir ton yük ile dakar rallisini kazanıyorlardı ve dünyayı gezdiler o motorlarla.. tabiki motorda güç hastalığı vardır bir zaman sonra ninja kesmeyebilir 600 ye geçmek isteyebilirsin o zamanda satarsın 600 lük alırsın ama ninjada başlangıç için ve hatta uzun vadede kullanım amaçlı olarakda gayet güzel motor.
sıkılırsın derlerken hacmi ve gücü kesmez 3 ay sonra 600 lük isticeksin anlamında söylediler.Onun yerine direk 600 lükle başlamam daha mantıklı gibi.Ama ninja kullanıcılarına baktıgımda nette inanılmaz zevkli bir motor oldugunu söylüyorlar.Hatta 600 lük 1200 lük alıp hala 250r ı elinde tutan insanlar gördüm
o gördüğün insanlardan birinde 600rr ve fıstık yeşili ninja sı varsa o gördüğün benim arkadaşım :) zaten bende onun motoruna benim gv den sıkılırsam biniyorum ara sıra.. ninja çok keyifli bir motor bilhassa gücede doymuşsan tam eğlenmelik keyiflik bir motor.. zaten güce doymuş insanlara dikkat et hepsi bir büyük cc yanında bir tane küçük cc alıyorlar.. harleyi olupda yanında vespasıda olan insanlar var.. mesela bir arkadaşımda 600rr var bir tanede jinlun 250lik chopperı var geziler için falan aldı hanımıyla geliyor..
600 lük kadar olmasada mevzu bahis olan ninja ise uzar gider.. benim gv250 bile gazı açındınmı ne olduğunu anlamadan 140 a dayıyor ibreyi kaldıki benim motor epey ağır 180 kg. ninja 150-160 kg falandır yani daha hafifdir.
Burgmann tarzı motorlar için ne düşünüyorsunuz 600 lük yada 400 luk aralarında en iyisi hangisidir otomatik olucak sadece ise gidip gelmek için köprü trafiğinden kurtulmak için...
burgman kral motordur ama kronik sorunları vardır 650 liklerin triptoniklerinde şanzıman sıkıntısı vardı 400 lüklerinde yılına göre yağ yakma ve debriyaj sıkıntıları vardı ama genel olarak kral motordur birde 650 likleri çok yakar
maxi düşüyorsanız alternafit honda silwerwing ve kymco xctinglere bakın derim onlarda gayet güzel motorlardır biraz ucuz ve eski ararsanız piaggio x7-x8 -x9 lar güzeldir.
istanbulda yaşıyo olsam var ya kar kış kıyamet haricinde alırım 250 lik bi scooter keyfime bakarım trafik yok bişi yok..
hatta o trafiğe 250 lik bile çok 150 lik ufak bişey aralardan sıyrılmak için ilaç! arabayla 1 saatte gittiğin yere çin malı scooterle 15-20 dakkada gidersin kırmızı ışıkta durma sürene göre :D
kazınayağı pek öyle değil göründüğü gibi bende motor olmasına rağmen uzun yol dışında istanbul içinde çıkartmamaya özen gösteriyorum.. araba sürücüleri çok dikkatsiz ve motorculardan gerçekden nefret eden bir kesim var üstüne sürüyorlar seni yolda hiç yerine koyuyorlar kapalı trafikde adam bekliyor hırs yapıyor sende gitme diye önüne kırıyor falan bu tip şeyler oluyor
ktm 125r gibi motorda otobanda rahatça gidilebilinir mi ? sürekli sellektör yenmesin 4 tekerlerden? ***** motosikletli sürücülere saygımız çoktur. :)
brugman 400 en ideali 650 hem pahalı hem yakıtı yuksek
kesinlikle pişman olmazsın çok rahat keyifli ve dengeli motor
kuzenimde vardı surekli lazım olduğu zaman alıyordum
şuan koyacak yerim olsa alırım 1 tane :D
ama butçe sıkıntısı yoksa 650yi 1 kere kullansan 400 un yuzune bakmazsın :D
650 lik burgman 11 litre ortalama yakıyor..
izmire benimde taşınma planlarım var direk izmire olmasada çevre sayfiye yerlerine çeşme kuşadası bodrum v.b işlerini yoluna oturtabilsem dakkasında durmam.
ktm duke 125 güzel makine, fuarda 1 saate yakın inceledim, almaya niyetlendim, fakat öyle otoban falan hayal. son hız olarak beklentilerin altında kalıyor. şehir içi kullanımda uygun olur ancak.
Benim gözlemlediğim fsm 2.köprü için söylüyorum sürücüler motorun cinsine göre saygı gösteriyorlar.Mesela racing varsa sıkışık trafikte 2 ara gaz veriyorlarsa çoğu sağa sola saçılıp yol veriyor scooter ve kuryeleri sallayan yok.Bu hondanın klimalı her tarafında ışıkları olan modeli arkadan görüldüğünde yavaş gidenler şerit bile değiştiriyor :) En güzeli 600 lük racingte oda rahat değil sıkıntı çıkarır bana muhtemelen.Burgmann 400 lük iyi gibi ama sıkıntıları düşündürüyor açıkçası :(
katılmıyorum o konuda öyle düşünürsen en çok chopper cılara saygı duyuyorlar diyebilirim bizim motorlar cüsseli ve iri şeridi kaplıyor yani adamdaki zihniyet buna vursam benim aracımda zarar görür mantığı oluyor :D ama chopperlada fazla aralardan derelerden bir cbf yada scooter gibi gidemiyorsun :D ss ciler bence en risk altındakiler diyebilirim daha geen gün tanımıyorum ama bir abimiz vefaat etti Öğretim görevlisi kaza kurbanı!-HABERTÜRK benim başka motorcu abilerimin arkadaşı imiş..
istanbulda bir yerden bir yere vasıta amaçlı kullanılıcak en güzel motor bence güzel bir 250 lik maxi scooterdır hem az yakar hem güzel gider hem genişdir ferahdır bagajı vardır bir şeyler koyabilirsin arkaya artçıda rahatsız olmadan rahat rahat oturur onada çok fazla alan vardır..
sym gts250 bu konuda benim şahsen favorim.
Yaw motorcualrında %80 i çok afedersin pzvngin önde gideni ciddi sürenlere değil lafım tabi anladınız.. (Şu kuryeler lahmacuncular) bide dikkatsiz süren motorcular yüzünden halkda bir nefret oluştu.Çok geldi basıma.Daha geçen gün araçların arasından geçmeye çalışan bir tanasi tamponuma sürttü.İndim kaçtı.Sonra 2 sene evvel atatük havalimanına gidiyorum köprüden çıktım neyse sol şeritteyim , solumda çukur gördüm saga hızlı bir hareketle kurtardım çukuru.Meğer ölü noktmada sagımda motor varmış.Yahu senin ne işin var orda ? Ya arkamdan gel , yada boş şeride geçip öyle solla/sagla beni.Benim şeridimden nasıl yanımdan geçiyorsun.. Vurduk adama tabi.. Neyseki düşmedi söylendi bişeyler dedi falan gitti.Sonra saga sola bilerek vurdu bana demiştir.Akıl var mantık var öledebilirdi orda.. Böyle olaylar yüzünden insanlar tilt oldu motorculara...
kardesım senın aklında dusundugun motor tıpını az cok anladım ben. sen naked motor ve race tarzı motora gecıs yapıcaksın anlasılan.
bu duke ıle baslarsan monster ve race tarzı motorlara yabancılık cekersın. gecıs yaptıgında sankı hıc motora bınmemıs gıbı yabancı kalırsın. cunku duke duke demıyelım hatta cross ve supermotor sınıfı dengelı degıldır. aksıne yanlasın teker yapsın dıye yapılmıs cok hafıf ve amortısor sıstemı ona uygun motorlardır. kesınlıkle senın tarzın olmıyacak.
zaten kısa mesafe surucekmıssın. en ıyısı guzel bır maxı scooter al. ıyı bır motor surucusu scooter la ıyı pısendır. bunu unutmayın. butun heyecanınızı anı reflekslerde ne yapmanız gerektıgını scooterla ogrenırsınız. ve vucudunuz daha az hasar alır.
ama ıllede vıteslı olsun dıyorsan kawasakı 250r al. vıraj olsun yol tutus olsun senı naked ve race motora hazırlar. kasksız ve korumasız motora bınme.
7-8 yıldır motor üstündeyim sürmedigim çok az model var.
today de sürdüm gsxr 1000de
scooter alıcaksan gilera runner sp180 almanı öneririm 250cc ye kadar tüm makinaları deler çok hızlı, scooterların typerı diyim :)
vitesli makina olsun dersen kawasaki 250 cidden çok güzel bi seçenek olur
er-5 yada gs500 de düşünebilirsin biraz eskidiler ama temizleri hala var ve iş yapar gayette tatminkar :)