araba fiyatları ne kadar arttı ya.56.000 tl ye 1.6 dizel donanımı iyi olan bir araba alınıyor.şaka gibi.3 sene önceki araç fiyatlarıyla şuanki fiyatlar arasında çok fark var
"Dolu" yeni Polo 1.6 Tdi da 50 küsürlere denk gelmiyor mu otm. klima sunroof vs ile? i30 56bin lirayı hertürlü hakeder bence..
tasarımı mükemmel aracın gecen hafta tem'de yabancı plakalı tırların üzerindeydiler çok beğendim
İnsanlar hyundai bugüne kadar ucuz araba yaptı diye şimdi de istiyor ağzına kadar doldursun herşeyi tam olsun ama ucuz olsun bizde alalım diyor.
Ucuz yapıyor göreceli olarak kalitesiz yapıyor (bknz getz, era vs) böyle dandik arabaya para verilir mi oluyor.
Herşeyi gırtlak spec yapıyor tasarım güzel güvenlik 5 yıldız konfor iyi çoğu donanım kendi sınıfında bile yok. Bu seferde hyundai ye bu para verilir mi oluyor.
Yok öyle 3 kuruşa 5 köfte
Eksileri var mı var tabi ama gelişimleri muazzam bence.
Reno da megane 1.6 DCi'ı getirsin artık, hyundai i30'a karşı..
hersey ıyı guzelde neden farlarda bıxenon farlar yokgunduzlerıde beyaz olarak yapsalardı ya harıka olurdu gercektende!
doğuştan araba manyağı
1980lerin opeli 1990ların hyundaisinden kalitelidir, motor , kaporta açısından. He tamam hyundai kendini aştı ama "cin olmadan adam çarpmaya çalışıyorlar" sen bu işi 20 senedir kalitenden ödün vermeden sürdür, elin korelisi gelsin son 2-3 yıl sırf tasarımını değiştirdi diye seni baltalamaya çalışsın, olacak iş değil.
Donanım varmış vs. golfle bu arabayı kıyaslamak açıkça vw grubuna haksızlıktır.
Hyundai Assan nın cevabı,
Son günlerde “Hava Yastıkları Açılmayan i30” başlıklı yazışmalar bazı sosyal paylaşım sitelerine konu olmuştur. Öncelikle, olayda hayatını kaybeden araç sahibine Allah’tan rahmet, acılı ailesine ve tüm sevenlerine baş sağlığı dileriz.
Hyundai Assan olarak teknik bakımdan konuyu aydınlatmak amacıyla söz konusu araç incelenmiş ve hava yastıklarının açılması için gerekli olan şartların kaza anında meydana gelmediği tespit edilmiştir.
Teknik ayrıntılar aşağıda açıklanmaktadır:
a) Sürücü ve yolcu hava yastığı:
Aracın ön kısmına (30°’den daha az açıyla) gelen çarpma kuvveti şasi ön kollarındaki sensörler tarafından hava yastığı kontrol modülüne iletilir. Şasi kollarındaki sensörlerden gelen sinyaller ve aracın yavaşlama ivmesi hava yastığı kontrol modülü tarafından değerlendirilerek hava yastıklarının açılıp açılmamasını belirler.
Bu da hyundai nin cevabı,
Söz konusu araçta, resimde de görüldüğü gibi aracın ön kısmında darbe/hasar yoktur. Araçta önden gelen darbe etkisi ile ani bir durma da olmamıştır; çünkü araç takla atmıştır.
Ön hava yastıklarının açılması için ön şasi kollarına belirli bir açı ile darbe gelmesi ve araçta oluşan yavaşlama ivmesinin, hava yastıklarını patlatma eşiğini geçmesi gerekmektedir.
Dolayısıyla, söz konusu kazada ön hava yastıklarının açılmasını gerektirecek şartlar oluşmamıştır.
b) Perde ve yan hava yastıkları:
Perde ve yan hava yastıkları, sürücü ve yolcu hava yastıklarından bağımsız olarak birlikte çalışmaktadır. Perde ve yan hava yastıklarının açılıp açılmamasını sağlayan sensörler kapı direklerinin (sağ, sol) alt kısmında bulunmaktadır. Araca yandan çarpmalarda, çarpmanın şiddetine göre bu sensörlerden giden sinyaller kontrol modülü tarafından değerlendirilerek o tarafın yan ve perde hava yastığının açılıp açılmamasını belirler.
Araç incelendiğinde; darbelerin tavan ve üst direk kısımlarında oluştuğu, sensörlerin bulunduğu kapı direklerinin alt kısmında hava yastıklarının açılmasını gerektirecek yanal bir darbe olmadığı görülmüştür.
Trafik kazası tespit tutanağında belirtildiği şekilde, kazanın toprak/kum zeminde olması darbe şiddetinin azalmasına sebep olmuştur.
Ayrıca diagnostik cihazı ile araç üzerinde yapılan incelemede hava yastık sisteminin normal çalıştığı ve sensörlere patlatma eşiğinde gelen darbe bilgisi olmadığı da görülmüştür.
Sonuç olarak, kazanın, oluş şekli itibarıyla araçtaki hava yastıklarını aktive edecek bir biçimde gerçekleşmediği tespit edilmiştir. Ayrıca, maalesef, olay anında araç sürücüsünün en önemli güvenlik ekipmanı olan emniyet kemerini takmadığı da tespit edilmiştir.
Kamuoyunun bilgisine saygı ile sunulur.
Alıntıdır.
Hadi size birde golf gösteriyim amaç kafalarda soru işareti oluşturmaksa
Arkadaşlar merhaba,
doğru yere mi soruyorum tam emin degilim o yuzden oncelikle ozur dilerim. Salı aksamı yalova üzerinde bir kaza yaptım, Allah'a cok şükür araçta ağır yaralanan kimse yok. Kazada bir araca vurduktan sonra 2-3 takla atarak yan durdum. 11 adet airbag olmasına rağmen hiçbir airbag açılmadı. Ön koltuk emniyet kemerlerimiz takılıydı. Araçta 3 kişiydik. Sadece sağ ön koltuk emniyet kemeri otomatik iç patlama yaparak, emniyet kemerinin ekstra koruma sistemini devreya aldı. Bu kaza sonucu airbag lerin açılmaması normal bir davranış mıdır? Eğer değilse bunun sonucunda bir adli dava gerçekleştirilebilir mi? Bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan yardım diliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
İyi Akşamlar.
Alıntıdır.
Hyundai nin sadece tek bir fotoğrafının internete ne amaçla koyulduğu benim için şaibelidir. Hyundai assanda üşenmemiş sallamamış bilirkişisini yollamış. Araçta da öyle airbag patlatacak bir hasarda yok tavan üstüne düşmüş direk. Yan tarafta ki hasarların çoğunun çekiciye yüklenirken düşürme sırasında veya takladan düzeltirken olmadığının bir garantisi var mı?
araba fiyatları uçmuş, bu araba için demiyorum hepsi uçmuş.
C sınıfın hakkı 40-45 tl arası, b sınıf 30-35 olmalı. aslında ötv olmasa bu seviyelerde olacaklardı.
.CeM. Nickli Üyeden Alıntı
Ortada sırf tasarım değiştirme durumu yok yanlız. yukarda ufaktan motor şanzıman bilgileride verdim. Çin araçları gibi aracı donanımlayıp çöp üretmiyorlar.
1980lerin opeli 1990ların opelinden de kalitelidir yanlızOpel aynı opel mi hyundai eski dandik hyundai olsun
5 sene 200bin km 2005 vectra c kullanmış biri olarak söylüyorum bunu.
Ben bu aracın golften iyi olduğunu söylemedim böyle bir iddaamda yok golf zaten demirbaştır o sınıfta başları çekmekle yükümlü bir araçtır. Bu sebeple aynı donanımlı golf 70leri bulurken 50 küsür istenilen i30 pahalı değildir.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)