m50 motorlar hangi yıl üretilmeye başladı peki ? kaç modlden sonrası alınmalı yada ?
e34 lerde 8 airbagli model var mı?
m50 520 alınıp 25 yapılır en azından motorda aklın kalmaz, bir çok kaynak mevcut stroke hakkında.
parça zibil zaten tr de, vites tabi ki manuel tabi bide kilit lazım
1990 senesinin yarısında itibaren M50 motorlar E34lere koyulmaya başlandı.
M20 5.25 ve üzeri M50lerdede hepsi olur diyebilirim motor olarak tabi M30B35 3500cc ve M60 3000 ve 4000cclik motorlarada sahiptir birde 4 silindirli 5.18 modeli mevcuttur
Vites olarak uzun yol yaparım keyfime düşkünüm derseniz otomatik viteslerde hız sabitleyici olur rahat edersiniz
görüntü olarak çok güzel örnekleri var mesela şu an konuyu inceleyen peace nickli abimin meşhur RT500'ü insana E34 aldırası arabadır
M20 Motor:6 silindirli diğerlerine göre daha karadüzen daha az sensörlü motordur 2000cc'i 129 2500cc'i 170hp'dir hacim yükseltilebilir 2800 ve 3000cc örnekleri mevcuttur E30larda 1987-1990 yılları arasında bu kasaya konulmuştur.
M21:2400cc turbo dizel motordur M20 yapısına sahiptir 115 hp'ye sahiptir 1987-1991 yılları arasında kasada yerini almıştır.
M30 Motor:6 silindir BigSix denilen BMW'nin en sağlam motorlarındandır 3000cclik 188hp güce veya 3500cc'lik 211 hp güce sahiptir genel yapısı M20'ye benzer 1987-1990 yılları arasında 3000 1987-1999 yılları arasında 3500cc'lik modelleri vardır.
M40 Motor:4 silindirdir o kasada kaseyi kaldırmaz yakıtı yüksektir 1800cc 113 veya 115ilk modelleri mevcuttur ancak yetmez 1989-1994 yıllarında 113 1994-1995 yıllarında 115 hp'dir.
M50 Motor:Sensörü şuyu buyu daha fazladır 6 silindir çift egzantriktir daha teknolojiktir diyebiliriz diğerlerine göre . 2000cc 150 hp ve 2500 cc 192hp lik stock motorları vardır bu motor sonradan yapılan işlemlerle 2800cc hacime ulaştırılabilir 1990-1995 yılları arasında kasada yer almıştır.
M51:6 silindir M50 motorun dizelidir Turbo Dizel(TD) ve Turbo Dizel Sport(TDS) versiyonları bulunur TD modeli 115 TDS modeli 143 hp'dir TD modeli 1993-1995 yıllarında TDS modeli 1991-1995 yılları arasında kasada bulunur.
M60:V8 motordur 3000cc 218 4000cc 286hp motor versiyonlarına sahiptir 1992-1995 yılları arasında kasada yer almıştır.
M5:3600cc 315hp ve 3800cc 340hp'lik modelleri bulunur adı üzerinde M5dir S38 motor sıralı 6 silindirdir
birçok parçası E32 7 serisi ile aynıdır aırbag sadece sürücü ve ön yolcu için vardır donanım olarak birçok çeşidi vardır en çok görülen
Sunroof
Klima veya Dijital klima
Elektrikli koltuk , Isıtmalı koltuk , Recaro spor koltuk
Arka perde elektrikli veya elektriksiz
Arka yan cam perdeleri
en çok bulunan 4 tuşlu saat - tarih - sıcaklığı gösteren bilgi ekranıdır
Yolcu tarafında ayak koyulan yerin sol yanında eşya filesi bulunabilir
Arka reflektörlü plakalık olabilir
M tampon felan bulmak zordur anca tampon yapısı nedeniyle metrelik lip felan uyar E36 GT köşe lipleri koyulabilir
Jant her model uymaz ET20 olması gerekir 5-6-7-8 serileri jantları olur Z,X,1,3 jantları olmaz flanş gerekir
Drifte uygun bir şasisi vardır ama 2000 cc felan ağır gelebilir 2500 üstü ve sökük olmalıdır en azından
6 senelik hort olacak ama konu kirliliği yapmamak için buraya yazıyorum. m50 motolu e34 alma planım var. bir kaç soru soracağım bilgisi olanların cevaplaması ricamdır.
1- 5.25 temizini bulmak oldukça zor. 2.0'dan stroke yapılan motorların tüketimleri orjinal 525'lere göre yüksek oluyor diye duydum. doğruluk payı var mı?
2- her manuel 525i de lsd var mı?
3- otomatik 520i alıp manuele çevirirsem güncel durumda proje çizdirmem gerekir mi?
4- stroke yapılacaksa motorun sağlıklı olup olmamasının bir önemi var mı?
5- otomatik 520i'yi manuel'e çevirip, stroke'layıp, lsd uygulamanın maliyeti ne olur?
6- çevirme işleriyle uğraşma ben sana uygun fiyata, temiz m50b25 motorlu, lsd'li, manuel, jantına kadar orjinal orjinal e34 vereyim diyen var mı?![]()
Herkes stroke dan yana ama ben de orjinal blokcuyumM20 ve M50 motor arasında tercih yapmak sana kalmış. M20 motorun sesi çok çok çok güzeldir, efsanedir hatta. Stroker yerine turbo yapan da çok var. İki türlü de güzel güçler alınan motorlar ve sağlamlık konusunda gördüğüm ve araştırdığım kadarıyla kendini kanıtlamışlar. Stroker'ın yakıt tüketimi, normale göre daha fazla olduğunu her yerde okuduydum ben de. Dezavantajı bu sanırım. Motor bitikte alsan olur, çünkü zaten honlanacak genişletilcek, yeni pistonlar segmanlar kollar krank vs.. bir sürü iş girecek işin içine. Yazılım yapılmadan da güç falan alınmıyor stroker da. İşlemler bitince yazılım yapılcak onu da atlamayın
![]()
Benim arabada M52 üzerine 2,5tds krank, 2,8 kol ve pistonlar var.
Eski sahibi yaptırmış.
Yakıtı da gidişi de çok güzel.
Düz adam___
daha fazla yakmasının sebebi pistonu 80 den 84'e çıkarmak olabilir mi? daha fazla yakıp yakmaması çok derdim değil aslında neden daha fazla yaktığı önemli. m50b20 motoru birebir m50b25 orjinal parçalarıyla toplarsanda mı stroke yapılan motor daha fazla yakıyor acaba?
genelde m50 tercih ediliyor. e30 lara filan m50 swap yapılıyor. Bir bildikleri vardır heraldem50 parçası vs de daha bol sanırım. temiz bmw bulmak çok zor, motoru bitik olanlarında her şeyi bitik oluyor. bana sağı solu kurcalanmamış, modifiye edilmemiş temiz bir araç lazım. sadece altyapıyı, motoru güçlendireceğim, görsel olarak orjinal bir araç olsun istiyorum.
Kesenin ağzını biraz açman gerekecek.
Bu stroker olaylarıyla ilgili forumda güzel bir başlık var.
http://www.techturkey.com/forum/atmo..._2_8_3_0_.html
Düz adam___
Bu aracı baya baya Düşünüyor ama fiyatı düşünemiyom
BMW / 5 Serisi / 525i / Standart / ECZACIDAN-TAMAMEN ORJINAL-SON KALANLARDAN sahibinden.comda - 592749368
PROSTOCK GARAGE
SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS
He bide bişey sorcam bu otomatik olanlar da kilit var mı
PROSTOCK GARAGE
SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)