Bu araç parayla nasıl rezil olunacağının bir örneğiydi sadece..
Printable View
Bu araç parayla nasıl rezil olunacağının bir örneğiydi sadece..
İzmir'de drag sonrası pistte turlarken görmüştüm bende.. Gerçekten nası bi sistemle yapmışlar hemde ozamanlar ilginç valla...
Car Lust: Twin-Engine Honda CRX bundanmı yola cıktılar acaba
millet hava filtresini takıp psikolojik 50 hp alındığı zamanlar o araba Türkiye de ilklerin içindeydi o zamanın teknolojısı işçiliği uğraşı düşünün artık tebrik etmek gerek
arkadakı yazılar super olmus 1,6+1,6=3,2 , 16v+16v=32v 4x4 multi engine harika valla
bu nasıl calışıyor ya ?
ciddi ciddi çift motorla mı çalıştı bu araba? seri üretime geçen çift motorlu bi araç yok bildiğim kadarıyla..
şimdi apaçilik rezillik falan diyoruzda önceden götümüz düşüyodu resmen lan önde arkada motor vay hammısına noyim. eskiden daha janjanlıydı bu işler yada biz cok uzak oldugumuzdan oyle geliyordu.
Baskasını bilmem ama o zamanın modasına göre ses getirmiş belli
Belki su anda fibersiz orjinal haliyle yapılsaydı şimdinin şartlarına göre olacak ama alkış bile alırdı diye düşünüyorum
eskıler bılıer bu aracı yenılerde ıkı sey ogrenıp arabaya *** atarlar zamanında jdmmı avrdı sımdı acıcam agzımı sonra ban yemeyım emege saygı az
o ne gidiştir helal olsun adamlar böyle bi projeyle uğraşmış yapmışlar
Araç zamanında görenin bir daha baktığı bir araçtı..
Her ne kadar şu an bakınca apache stayla görünse de o zamanlar çok etkileyiciydi...
Saygı duymak lazım, harcanan emeğe harcanan paraya, fikirlere we uygulanmasına...
eskıden nos ınsanlar ıcın turbo gıbı bişeydı nos takılmıs denılınce ınsanın agzı acık kalırdı :)
erkan abinin aracıdır bu ..çok emek harcandı .ve birde sarı cupra'sı var ...eski günler...
cok şükür, zamanına göre degerlendirebilen insanlar çıkmış.
şu anda bile krom boruya dirsek kaynatıp custom air intake kit denilip gurur duyulurken, bundan 8-10 sene evvel yapılmış böyle bir projeye biraz saygı duymak lazım. ben o zaman da tipini hiç beğenmezdim de, baya emek ve arge var. yürüdü mü? yürüdü. o zaman iyi kötü neredeyse her yarışta vardı.
Esasen eskiden de jdm vardı da bizim haberimiz yoktu hatta jdm en baştan beri vardı..
Yalnız konu arabanın uzay mekiğine benzemesi değil çift motorlu olması.. kimse yok mu buna bi açıklama yapabilecek olan?
Açıklanacak durum sanırım yapılmış,yürümüş.O zamanın olanaklarını kullanmışlar.Emeklerine saygı duyuyorum
2 motor + 4 çeker sisteme çevrilmiş kaç araç gördünüz de '' neye hangi emeğe saygı duyalım?'' diye soruyorsunuz :) 2003 yılında çift motor vardı bu araçda o zaman 4 çekermiydi tam hatırlamıyorum. Nasıl yapıldığını öğrenmek gerçekten de güzel olurdu ama her ne koşulda olursa olsun saygıyı hak eden bir araç. Biraz insaflı olalım...
bu aracın sahibinde tek kapı cordoba yok mu bir de?
2003 yılında çift motor vardı diyorsunuz da kaputunu açıp gördünüz mü? Elde fotoğraf
oda yoksa referans olabilecek ''evet ben bu aracı gördüm yapılışına şahit oldum.'' ya da ''kaputunu kaldırdım altında ne olduğunu biliyorum'' diyen biri var mı?
bilmediğim şeye saygı filan gösteremem kimse kusura bakmasın..
Şu yenı nesılın bıseyı bılmeden herseyı ...lamasını anlamıyorum...
Yıllar öncesinde ne emeklerle yapılmış bir araç ve sistemınden dolayı Turkıye'de tekti. Ankarada sanayıde çok gördüm hatta inceledim, göz tırmalayan noktalar yokmuydu vardı, ama bu arabaya gelene kadar o zaman ne arabalar vardı.
Geçende e36dan e46 ya çevrilmiş cabrio içinde benzer şekilde yazılıp çizilmişti hani şu sebnem schaeffer ın poz vermiş olduğu, herşeyde oldugu gibi bu işinde bir modası var , ve o zamanlar o modaydı ve gerçekten de herkesın ...ü düşmüştü, şimdi kalkıpta eski araçları bu tarz baslıklarla yermenin manası yok...
Fast&Furious 1 i açın o zaman apaçinin tillahını görün, filmin başrolundeki araçlar süper apaçi oluyor sizin yorumunuza göre :) Moda bu işler moda, hep tekdüze gitse bu sektör çoktan çökerdi kimse para kazanamazdı...
Bizzat gördüm hem draglarda,hem de ostim ivedik'te,oha dedirtecek cinstendi ve seside bir o kadar muazzamdı.
O yıllarda adından söz ettiren kaç tane prof. swap yapılmış araç biliyosun ?
Msupra,çift motorlu crx,mrt 99 plakalı sti'ın justy versiyonu ve dahası...
Bunlara saygı duyulmasında neye duyulsun ?
Ben aracın görünüşüyle ilgili bir şey söyledim mi? Uzay mekiğine benziyor dedim öyle de o zamanlar her araba öyle görünüyordu.. Şimdi gidin bakın Japonyanın Gunma bölgesinde jdm in kalbinde hala Fast and Furious taki gibi arabaların drift yaptığını Wanganda keza ledli neonlu arabaların roll yaptığını görürsünüz..
Ben arabanın motorunu soruyorum siz hala görünüşünden bahsediyorsunuz..
O yıllarda adından söz ettiren prof swap yapılmış araç bilmiyorum.. zaten o yıllar swap işlerinin başladığı zamanlar olduğu için prof swap yapılan araç olduğunu da zannetmiyorum.. (tork garaj gibi bu işin başından beri içinde olan ve yaptığı işin garantisini verenler dışında)
Msuprayada çift motorlu crxe de mrt99 a da saygı duyulsun beni ırgalayan bir durum değil..
Zaten sorunuzun amacını da anlamış değilim..
Misal ramosi nin konusunu project cars da gördüğümde saygı duymuştum çünkü işin çoğu bir garajda muhtemelen yetersiz ekipmanla ve tek bir kişinin el emeğiyle yapılmıştı..
Aynı şekilde sfi motor swaplanan tigraya da saygı duymuştum çünkü usta elinden çıkmış bir araç değildi..
Bilmem derdimi anlatabiliyor muyum?
Ve sonunda beklediğim post geldi en azından aracın arkasında bir motor olduğunu ve arkadan çekişli olduğunu anlamış olduk yalnız motor dik değil yan duruyor, bu durumda sanıyorum iki motor bağımsız çalışıyordu.. Çünkü bir kaç sene önce gördüğüm bir haberde Jeepin yaptığı çift motorlu conceptin 2 motoruda dik bir şekilde yerleştirilmiş ve iki motorun aynı anda senkronize bir şekilde çalışması sağlanmıştı.. Bu araçta nasıl bir yol izlenmiş çok merak ediyorum..
Fotoğraflar için Teşekkürler BaDCaT
Motorlar bağımsız çalışıyordu. İzmir mahalli draglarında görmüştüm . Ön ve arka için ayrı ayrı marşa basıyordu.
ben erdem'in kardeşiyim görünce bildiklerimi aktarmak istedim bi kusurum olduysa affola..
önde ve arkada birbirinden bağımsız olarak 2 adet motor vardı, vites aktarmasını tek kolla yapıldığını hatırlıyorum ama tam net bilmiyorum, araba gayette güzel yürümüştü zamanında az bi sürede olsa ..
2 motoru 1 şaftamı bağlıcakalrı cücük kdr arabada neden bu kdr merak konusu oldu arabanın yürümesi yaptılar iyi yada kötü yürüdü kime ne :D
o zmn ilgimi çekmişti eğlenceli bi projeydi hatta bu araç yüzünden bi kaç forumda yazılar okumuştum iki motorun eşit güçler üretmediği sürece bi anlamı olmadığına kanaat getirmişlerdi :)
b16 takıp turbolayın dienden tutun v8 koyun diyene kdr duydum
ama kendi kanaatimde olay elde hazır bir d16 daha olup onun da kullanılmak istenmesi maksat farklı bi araç denemekti o zmn hiç bi zamanda rekorlar kırıcak diye bişey duymadım o araçla ilgili
ki o body kitler internette şimdi hiçbirşeyi beğenmeyen arkadaşların ağzının suyunu akıtırdı bir zamanlar :)
araç dergiye falan fismanda cıktı zamanında okadar adam yalanmı söylüyoda resim bekliyosun hala senin kafana göre o resmin o araca ait olduğnu nerden biliyosun ?
Eray kanka aynen sarı hızlı ofkelideki supranın stickerı olan cordobası vardı hatta :D
http://cdn1.cnnturk.com/handlers/fil...lse&Quality=80
Eskiler iyiydi be millet biliyorsada susuyodu şimdi bilmiyorsada konuşuyor..
şimdi hatırladım bu araç discoveryde belgeselede çıkmıştı ustalar ile röportaj tarzı konuşma yapılmıştı onlarda yayınlanmıştı
şöyle naftalinli hikayeler hatırlandığında , eskiler ve yeniler arasındaki fark net görülüyor..
eskileri bilenlerin zaten her konuya yaklaşımı farklı.. üslup farklı.. vs..vs..
beyler , bilmediğiniz konularda ahkam kesmeye çalışmayın , bakın burası bilgi paylaşım platformu ve Türkiye'de buradan daha düzeyli daha doğru daha net bilgiyi alabileceğiniz başka yer yok..!!!
bunun kıymetini bilin , birşeyler öğrenmeye çalışın...
daşah yapacaksanız gidin başka forumlarda gezin benden naçizane bir tavsiye...
çift motorlu crx Türkiye'nin o zamanlar gördüğü en uç projeydi diyebiliriz...
o zamanki imkanlarla bu zamanı karşılaştırmak isterseniz ben size daha çarpıcı bir örnek vereyim ;
bırakın o zamanı , 4-5 yıl öncesi ile bugünü bir kıyaslayın bakalım farkı görebilecek misiniz?
o sebeple , araba yürümüş ya da yürümemiş , yok kaç beygirmiş felan önemli olan bu değil...
iki motor koyup 4 çeker bir araç yapılmış , bunun arkasındaki fikri ve tekniği anlamaya çalışsanız çok daha verimli olur...
şimdiki zamanın koşullarına göre yapılanı eleştirmek yanlıştır..
Hatirliyorum bu arabayi bi zamanlar arabaydi
90ların sonu, 2000lerin başı ne güzeldi... sadece bilenler iş yapardı proje hazırlardı, yürütürdü yürütemezdi o ayrı... o yıllarda araca turbo takmak bile başlı başına olaydı... motor swaplamak sorma gitsin aman aman...
o yılların projelerinden biriydi kendisi, sahibi turbo da takardı V8 de koyardı o denenmeyen bir şey yapmak istedi bence kısmen başarılı da oldu... amacı zaten draglarda yürütmekti...
son drag yarışlarını yani Akhisar'ı netten izledim çok keyif aldım, çünkü cidden çok emek harcanmış, düşünülmüş kafa patlatılmış üzerine dünya para harcanmış araçlar vardı, o pistte olmak bile bir meydan okumadır cesarettir, şimdi hepimiz o pistteki arabaları biliyoruz onlar birinci mi oldu 3. mü 5. mi hangimizin umrunda?
bu araba yapıldığında daha ilkokulda önlük giyenler şimdi internetten gördükleriyle arabayla ve harcanan emekle dalga geçmiş, size ne arkadaşlar adam harcamış parasını emeğini zamanını vermiş resmi yarışlara sokmuş, kusura bakmayın ama bu işler 'internetten 4 tane enjektör aldım, XXX abi bi beyin taksana bi yürütelim şunu bi de EVC tamamdır' tarzı işler değil, arabasına en az bir araba parası harcayabilen kişileri burada görüp takdir ediyoruz değil mi? emin olun o yıllarda bu iş daha saygılı ve düzeyli bir şekilde yapılıyordu ;)