User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
27 sonuçtan 20 ile 27 arası

Konu: CVT şanzuman nedir?

  1. #20
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Mesaj
    953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normal şanzımana göre çok fazla kayıp oluyor mu peki bilgisi olan var mı? Kasnak olunca hep aklıma kayıp geliyor, eğer kayıp çok az ise geleceğin şanzımanları bunlar. Bir ara Formula da Williams takımı araçlarına uygulamışlardı, hemen ardından yasaklandı diye hatırlıyorum.
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

  2. #21
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bildiğin scooter şanzumanı
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  3. #22
    TurboJDM
    Misafir
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bildiğin scooter şanzumanı
    evet bildiğin scooter şanzumanıymış aslında ama araçta zevk bırakır mı onu merak ediyorum

  4. #23
    MuratCan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    300
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dip gaz yapınca en yüksek tork-beygiri aldığı d/d da sabitliyor sanırım sonra şanzuman oranını değiştirerek hızlanıyor.. en azından ben öyle anladım
    peki dip gaz yapıp sürekli yüksek devirde kalması motor için zararlı değilmi?
    mesela dizel araç 4000 d/d da en yüksek hp değerini benzinli bir araç 6000d/d da veriyor ve 6500 de kesiciye giriyor. her dip gazda 6000 de bir süre sabit gitmek zararlı olmaz mı? ne biliyim yağ çok ısınır incelir, araç hararet yapar falan..
    MCT 106
    '11 GP evo dizel ===>
    '02 Corsa C GSI 1.8 ===>

  5. #24
    TurboJDM
    Misafir
    Evet buda var dimi. tork ve hp max derece olduğu için daha iyi hızlanma oluyor galiba?

  6. #25
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MuratCan07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dip gaz yapınca en yüksek tork-beygiri aldığı d/d da sabitliyor sanırım sonra şanzuman oranını değiştirerek hızlanıyor.. en azından ben öyle anladım
    peki dip gaz yapıp sürekli yüksek devirde kalması motor için zararlı değilmi?
    mesela dizel araç 4000 d/d da en yüksek hp değerini benzinli bir araç 6000d/d da veriyor ve 6500 de kesiciye giriyor. her dip gazda 6000 de bir süre sabit gitmek zararlı olmaz mı? ne biliyim yağ çok ısınır incelir, araç hararet yapar falan..
    Sonsuza kadar dip gaz gidebileceğin bir yol varsa evet bu bir sorun olur. Sistem ihtiyaç halinde maksimum güce sabitliyor, sabit sürüşte ise en ekonomik devre. Sürekli doldur boşalt yapılan manuel şanzımanlara göre çok daha verimli bir sistem.

    Alıntı Anu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normal şanzımana göre çok fazla kayıp oluyor mu peki bilgisi olan var mı? Kasnak olunca hep aklıma kayıp geliyor, eğer kayıp çok az ise geleceğin şanzımanları bunlar. Bir ara Formula da Williams takımı araçlarına uygulamışlardı, hemen ardından yasaklandı diye hatırlıyorum.
    Kayıp var. Balata gibi değil. Bir miktar sürtünme kaybı mevcut. Ama kesinlikle klasik tork konvertörlü otomatikler gibi değil.

    Asıl büyük sorunu dayanıklılık. Kasnak ve çelik halatın dayanımı bazı güçlü ve ağır araçlarda sorun olabiliyor. Ama malzeme teknolojisi geliştikçe bunun da önüne geçiliyor.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  7. #26
    tolgakaynak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    honda jazz amka istiyordum bu konu çok güzel oldu. peki bu şanzımanda problem varmı ?

    corsa almak istiyorsum easytronikler problemli diyorlar.

    206lar için şanzımanda role arızalanıyor diyorlar. otomatik kullanmıyalım mı ben anlamadım :S:S:S

  8. #27
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Mesaj
    953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Kayıp var. Balata gibi değil. Bir miktar sürtünme kaybı mevcut. Ama kesinlikle klasik tork konvertörlü otomatikler gibi değil.

    Asıl büyük sorunu dayanıklılık. Kasnak ve çelik halatın dayanımı bazı güçlü ve ağır araçlarda sorun olabiliyor. Ama malzeme teknolojisi geliştikçe bunun da önüne geçiliyor.
    Yanıt için teşekkürler. Ben de en büyük sorunun dayanıklılık olduğunu öğrenmiştim. Aşarlar bunları da. Belki malzemeyle belki de birden fazla cvt şanzımanı uygulayarak. Sonuç olarak bence geleceğin şanzımanı dsg gibi komplike bir şanzıman değil, cvt gibi basit ama sonsuz oranlı bir şanzıman.
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •