bana komple orj denilen M3 leri bile açtığımızda yapılan abuk sabuk işlemleri gördükten sonra tek cevap var: M3 almaya parası yetiyor insanların ama ya bakımına parası yetmiyor ya da servis diye geçinenlerden kazık yiyorlar...
neden mi her M3 farklı gidiyor? ben 3.16 nın sensörlerinin takılı olduğu M3 gördüm, hem de hangi garajdan çıktığını yazmayım buraya bilenler biliyor, egzantrikleri kaçık bir çok M3 gördüm neden mi? orj sente takımı yerine imitasyon TR de yapılmış sente takımları kullandıkları için, S50B32 için ALmanya'dan bir fiyat alın bakalım takımlar kaça mal oluyor ve kaç tane servis bunu alıyor? her M3 de farklı bir yağ kullanmışlar neden? adam ne koyman gerektiğini üretildiği yılda yazmış kaputun altına da yapıştırmış, elbette ki 10-60 yağ o yıllarda pahalıydı ama M3 ucuz muydu elbette pahalı olacak... eğer araç manuele herkes balata değiştirmiş, Allah'a şükür baskıya dokunan olmamış, neden? komplesi pahalı çünkü ver 350 TL sadece balata değiştir, ee baskı kaçırıyorsa? yok boş ver...
İstanbul'a bir M3 sattık, 4 kapı 110 bin km de... 06TR100, sattığımız gün bile kaldırıp her tarafına baktık en ufak bir yağ kaçağı bile yoktu motor saat gibi, bağladık diagnoza O2 sensörüne kadar yeni değişmişti en ufak arıza vermedi ama o araç İstanbul'a gitti 1 aya haberi geldi, 'altı yağ içindeydi İstanbul'da, yatak sardı değiştirdim' dedi alan... altı 15 senede belki 1 ya da 2 kere yıkanmıştır yani temizlikten dolayı altı temiz kalan bir M3 değildi... ben araştırdım molayı öğrendim, İstanbul'da bir servise gidiyor alttan açıyorlar güya yatakları kontrol ediyorlar sonrasında ya conta kayıyor ya da iyi sıkmıyorlar, motor yatakları sardı.. şimdi suçlu araba mı yoksa BMW mi yoksa S50B32 motoru mu?
şu anda ne roll yapan ne yarışan çok M3 var etrafımda ve emin olun 'çok iy igidiyor şunlar şunlar yapıldı' denilenlerden çok daha iyi yürüyorlar...
not: bmwteam.net in yöneticisiyim, bilgilerim kulaktan dolma şeyler değil...
M3 lerin yavaşlamasını sorunu vanostur fakat öyle kolay kolayda bozulmaz gelmişler 150 200 bine hala fabrikadan cıkan vanos vardır şakır şakır calışır öyle denersin anca s2000 ona 10 boy atar kap m3 le s2000 denemesini merakla bekliyorum zaten
SAPANCA AUTO CLUB
CRM PERFORMANCE
evet iyi giden m3 gerçekten fark ettiriyor kendini bizzat şahidim ,
egzantrik,sente ayarı,yağ kullanımı ,baskı balata ve sensorlere dikkat etmek gerekiyor sizin söylediğinize göre ..
belkide yyukarıda yazdığım şeyler yüzünden vanos ayarı bozuk damgası yiyen bi çok M makinesi var demekki ..
Bilgilendirme için teşekkürler ..
@Aren z3coupeler çok sert duruyor alınabilitesi yüksek , ama e46 m3 alırdım yine ben dünya hali belli olmaz belki satman gerekebilir 2.eli daha hızlı gibi e46 m3 lerin.
Hayırlısı olsun.
Dr.ECU
benim o yıllarda 3.25 ime geçilen M3 ler bilirim, ama adam gibi bakım yapılınca Reşitin tayyarı geçtiğini de, 286lık hem de...
İzmirdeki gürkan abininki mesela sarı m3 oda cok iyi akhisardada güzel süre yapmıştı
SAPANCA AUTO CLUB
CRM PERFORMANCE
Ben iyi bakilmis ve iyi bir bakim yapilacak M makinanin sorun cikaracagini dusunmuyorum kismet olur alirsam zaten kozmetikten once komple motorunu bir revizyondan gecirirm servis konusunda servisime guveniyorum normal Z3 coupe almak istemiyorum 30 da var 35 ede ama ben neredeyse 2 kati paralar belki fazlasini dusunuyorum kismet bemce sorunlu bir makina degil biraz once gumus ici bordo gecti yanimdan istanbul plka sanayide kasten mi geciyo bu aralar onumden bu araba anlmadim![]()
cabriosunu bir yakınım 2 sene kullandı. yağ su devam. mekanik hiçbir şeyle uğraşmadı. direksiyonu bilek gerektiriyor cidden. hata affetme toleransı çok düşük.
"Asıl önemli olan ve memleketi temelinden yıkan,halkını esir eden,içerideki cephenin suskunluğudur."
M.Kemal ATATÜRK
yaw ben sorunlu motor derken dediklerimi kimse okumadı mı. Bakması zor yaw. kendiniz diosunuz işte benim yazdığım gibi. Fatih denen adamda merak etmeyin bu işi bilen adamdır. Marşa basarken vanos ayarı bozuluyor derken bir bildiği vardır. B32 motor iyidir güzeldir. B30 motor daha iştahlı devirlenir. İkiside güzel motorlar. Ama bakımlısını bulmak dert yaw işte. 350Z de öyle vanos falan derdin yok. Araba daha yeni. Kullanması daha zevkli.
IN BOOST WE TRUST
dostum inan bana bakması hiç zor değil, normal arabana ne yapıyorsan bakımda emin ol ayrı bir şey yok, ama doğru yağ koyacaksın, diagnozun adam gibi olacak sadece yüzeysel arızaları okumayacak, vanos testini videoya çekip koysam adam gibi bir diagnozla neler yapıldığını da görürsünüz... sadece zamanında şimdinin parasıyla 240bin tl ye satılan bir makinenin bakımlarının da fiyatıyla orantılı olarak biraz daha pahalı olması ve de bazılarının 3.16 bakımı yaptıklarını zannetmeleri...
M coupe asla almayacağım bir M///.
Hem burnu çok uzun olduğu için hem de çamurlukların ana kasaya bağlanma şeklinden dolayı çok esneme yapıyor.
E36 Coupe'ye bakalım, kaputu aç, çamurluklar en tepede dönüp ana şaseye sabitleniyor. İşte bu çamurluk/şase sabitleme olayı aracın daha rijit olmasını sağlıyor. Çamurluk hem en alt noktada şaseye sabitleniyor hem de en tepede kaput içinde şaseye sabitleniyor. M Coupe ise çamurluk şaseye sabitlenemiyor. Kaput eşittir çamurluk. Kaputu açtığımız zaman kaputun bir kısmı şaseyi kapatan bir çamurluk gibi havaya kalkıyor.
2005-2006 yıllarında iki m coupe yaptım.
Hatta UNDER BODY BRACE ithal ettim ve kopyaladım.
Body brace en arkadan en öne iki adet paslanmaz lama 8-10 mm, aracın altına vidalanıyor.
daha sonra bu iki lama birbirine sabitleniyor....
Alt tarafta body brace, x-brace- yukarıda kule gergisi, coil over, 285 lastik olduğu halde zaman zaman otobanda 160-170 km/h ile bile zıplayıp sağa sola kaydığı oldu.
E36 M3 veya E46 M3 ile yol tutuş ve şase rijitliği konularında kıyas kabul etmez.
İçi çok dar. Konfor yok.
Arka yürüyen E30.
Subhanallah, Elhamdulillah, Estağfurullah, Alllahuekber, Lailaheillallah
Mert katılıyorum, şase e30 olduğu ve de arka yürüyen olduğu gibi e30 olduğu için hele ki cabrionun burulma direnci zayıf... yüksek süratler güven vermiyor araba bildiğin m3 motoru takılmış e30 gibi... ama bence zevk ve adrenalin makinesi, kullananın direksiyon iyiyse hayatının en zevkli anlarını yaşayabilir, araba anlamında tabii ki![]()
aynen dediğiniz gibi. m lerin canı ciğeri yağ. sanayide abuk subuk ahkam kesen ustaların bilmedikleri de bu. sağda solda bırak eskileri, e92 m leri kıranların da bilmediği şey bu. aynı araçların motor performanslarının arasında dağlar kadar fark olmasının sebebi de bu. e92 için söylüyorum, aynı kasa bir coupe 3 serisiyle ortak parça oranı %20. yani % 80 i farklı bir araba. ama sizin de söylediğiniz gibi 316 ya yağ değiştiren adama, m motoruna bakım yaptırırsan başına herşey gelir.
"Asıl önemli olan ve memleketi temelinden yıkan,halkını esir eden,içerideki cephenin suskunluğudur."
M.Kemal ATATÜRK
cok guzel arabalar, cok severim, z3 m coupe deyince de aklima hep bu efsane gelir
Ghostrider Z3 M Coupe Chase -Preview - YouTube
what goes around.. comes around..
Ee herkes B30 lar daha agresif makinalardır der. Alla alla. Ya tamam kabul et benim kadar anlamıosun![]()
IN BOOST WE TRUST
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)