Negatif ivme sonucu kaç G yük biniyor ona bakıyor sensör. Dışarıdan kamera ile araç kendisine bakıp hmmm. a. .ötü çok dağıttık dur bir airbag açayım demez. Nerden bilsin hasarı. Misal şöyle saçma bişi söyleyeyim. Dünyanın en iyi tutunan lastiğini dünyanın en iyi asvaltı üzerinde manyak bir fren sistemine sahip bir araçla misal 160 ile giderken sert frene basarsanız araçta tutunarak birden durursa hiçbirşeye vurmadan airbag açabilirsin. Airbag beyninin eşik aralığı içinde olursanız tabi.![]()
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
2005 te opel astra classic ile 3 araca birden vurduk aracın önü komple dağıldı hatta tavan bile katlandı ama airbag acmadı araç.bizdede kemer takılı değildi aracın sahibi arkadaşıma serviste kemer takılı olmadığından açılmadı denmiş.
aırbaglar da SRS yazar yazanların kı emnıyet kemerı takmak gerekır acılması ıcın dıgerlerı ıcın ıse emnıyet kemerıne baglı degıldır
Bir diğer yaygın şehir efsanesi de budur. SRS yazması özel hiçbirşey ifade etmez. SRS yazması = Airbag yazması.
SRS Supplemental Restraint System demektir. Airbag'ler SRS, yani destek(ilave) koruyucu sistem olarak geliştirildiler. 1980'lerde Mercedes bunları ilk arabalarına koyduğunda daha ortada "Airbag" terimi yoktu. O da SRS yani destek(ilave) koruyucu sistem dedi adına. Aynı sistemin günümüzdeki adı da Airbag.
Neye destekti, neye ilaveydi? Tabi ki emniyet kemerine. Hatta aynı SRS sistemi bünyesinde emniyet kemeri ön-gergileri de kullanıldı. Ama o dönemlerde hiçbir araçta Airbag emniyet kemerine bağlı çalıştırmadı. Zaten o dönem araçlarının emniyet kemerlerinde sensör/switch de yoktu. Yani "SRS yazan arabada emniyet kemeri takılı değilse kemer açmaz" demek yanlış olur. SRS demek Airbag demektir zaten.
Günümüzde hava yastığı tetikleyici algoritmaları çok gelişti, değişti. Tetiklemede temel eşik değer 23km hızdan 0 km hıza düşme, yani sabit, sert cisme kafadan çarpma anındaki dekselerasyon değeridir. Ancak pratikte çarpışmalar her zaman kafadan dik açıyla gerçekleşmediği için bu eşik dekselerasyon değeri daha yüksek hızlardaki yanal veya açılı çarpışmalarda ancak sağlanabilir. Emniyet kemeri takılı olması ön şartı, yolcu ağırlığı, koltuk pozisyonu, bebek koltuğu olup olmadığı girdileriyle birlikte en güncel Airbag algoritmalarında ancak dikkate alınıyor. Halihazırda trafikte olan araçların çoğunda bu denli güncel bir yazılım yok.
Ancak unutulmamalıdır ki, tıpkı SRS isminin altında saklı mantıkta olduğu gibi, hava yastıkları ancak ve ancak emniyet kemerini için birer destek ekipmanıdır. Tıpkı ön gergiler gibi. Özellikle takla gibi durumlarda sizi kurtaracak olan emniyet kemeridir. Ayrıca emniyet kemeri takılı değilken açılacak bir hava yastığı hayatınızı riske atabilir. Hava yastığı çarpışmayı daha konforlu hale getirmek için tasarlanmamıştır ki açılmadığı zaman isyan edelim, kızalım, "o kadar para verdik, yine açılmadı" diyelim. Hava yastığının sizi koruyacağı derecede sert bir çarpışma gerçekleşmişse zaten açılacaktır.
Hatırlatma;
- Ön koltuklara çocuk koltuğu bağladığınızda veya yasak olmasına rağmen ön koltuklara küçük yaşta çocuk oturttuğunuzda veya en tehlikelisi olan, yine yasak olmasına rağmen ön koltukta oturan yetişkinin kucağına bir çocuk oturttuğunuzda yolcu hava yastığını muhakkak iptal edin.
- Emniyet kemerini kesinlikle arkadan dolaştırmayın. Arkadan dolaştırdığınızda, kaza anında sizi koltuğa yapıştırmak üzere tasarlanan aktif gergili bir emniyet kemeri kaza anında sizi öne atacaktır. Arkadan dolaştıracaksanız hiç takmayın daha iyi.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Hava yastığı sistemleri genelde benzerdir. Hatta birkaç marka tarafından üretilir. Her ne kadar üreticiler bunu "uygulanamaz" diyip kestirip atsalar da aslında hava yastığı olmayan bir arabaya teoride başka bir aracın hava yastığı sistemi komple olarak uygulanabilir. Ancak burada sorun yeteri kadar deneme/test yapamamak olur. Sistemi hiç test etmeden kullanırsanız birgün ihtiyacınız olduğunda bu yeni araç üstünde çalışıp çalışmayacağının kimse garantisini veremez. Çünkü hava yastığı tetikleme yazılımlarında araca özel ağırlık/kütle vs gibi bazı kriterler de girilir.
Başka bir arabanın hava yastığı eğer aynı model/versiyon hava yastığı beynine sahiplerse diğer arabada da çalışır. Hava yastığı beyni modeli farklı ise hava yastığının tetikleyicisinin direnci kontrol edilip bir fikir edinilebilir. Sorduğunuz s2k vti özelinde muhtemelen çalışacaktır. Ancak yine de versiyonları kontrol etmekte fayda var.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
ya boşverin onu bunu takın kemerinizi 5 dk sonra varlığını bile unutuyorsunuz zaten 100ün üstüne çıkıp kaza yaptığınızda ne ayirbeg ne kemer kurtarır yeni nesil arabalar zaten yırtılmıyor içinde sıkışıp can veriyor millet
Bazen şu şahin doğanlar daha emniyetli geliyor
Volkswagen Grubunda Emniyet Kemeri Takılı olmasada Airbag'lerin acıldığına tanık oldunBu kazada yönlü olarak girseydi kesin acılırdı araba ortalamaış airbag tatikleyicileri hasar almamış gibi görünüyor
Aquila non captat muscas!
b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz
Geçmiş olsun diyelim sürücü arkadasa ALLAH KİMSEYE GÖSTERMESİN.
arkadaşlar öncelikle airbag emniyet kemeriniz takılı değilse açılmaz açılırsa zaten suratınızın parçalanma ihtimali var. ayrıca arabanın önünde airbag fişekleri var eğer o fişeğe yeterli darbe gelmediyse yine açılmaz...
Herkes ektigini Biçer bu hayatta...
kickbuttowski airbag beyini var bildiğim kadarıyla onu uydurduğunuz zaman çalışıyor.
Herkes ektigini Biçer bu hayatta...
ya bu kemer olayı çok saçma değilmi anlamadım gitti
ne yani kemer takmayan ölsünmü
bence her durumda açılması lazım
hatta biraz hassas olsun canımdan kıymetli mi
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)