User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
57 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: VW Polo Kaza..

  1. #39

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    ist-ank-denizli
    Mesaj
    4.975
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KGüneyli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Airbag emniyet kemeriyle alakalıysa demekki cok salakca bi mantık izliliyorlar, kullanıcılarının %70i kemersiz gezio bildikleri halde bu seklide bi sistemle devam ediolarsa. yazık
    Bundan yillar once bi mercedesin on koltuguna babasi bi cocuk oturtmustu kazada airbag acilinca emniyet kemersiz olan cocugun kafasi kopmustu saniynin binde bilmem kaci hizla aciliyor o takmayanlarin kendi bilecegi is hic kussura bakmayin

  2. #40

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chn53 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vw kronik airbag acmiyorr.
    renolarında motoru düşüyormuş

  3. #41
    ilkerist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul / Maltepe
    Mesaj
    1.258
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İstanbul kartal esentepede oldu kaza. sanayiden dönüyordum bende 5 saniyeyle kurtulduk 3 arkadaş. yoksa vtec 2 bizi duvara yapıştırıyordu..
    Olayı bende gördüm...
    Airbag işi tuhaf 60'la vurup airbag açanlarda var nihayetinde,110'la vuran C serisinin olayı ilginç geçmiş olsun.

  4. #42
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.183
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Negatif ivme sonucu kaç G yük biniyor ona bakıyor sensör. Dışarıdan kamera ile araç kendisine bakıp hmmm. a. .ötü çok dağıttık dur bir airbag açayım demez. Nerden bilsin hasarı. Misal şöyle saçma bişi söyleyeyim. Dünyanın en iyi tutunan lastiğini dünyanın en iyi asvaltı üzerinde manyak bir fren sistemine sahip bir araçla misal 160 ile giderken sert frene basarsanız araçta tutunarak birden durursa hiçbirşeye vurmadan airbag açabilirsin. Airbag beyninin eşik aralığı içinde olursanız tabi.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #43
    vtiaras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul b.köy b.evler
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2005 te opel astra classic ile 3 araca birden vurduk aracın önü komple dağıldı hatta tavan bile katlandı ama airbag acmadı araç.bizdede kemer takılı değildi aracın sahibi arkadaşıma serviste kemer takılı olmadığından açılmadı denmiş.

  6. #44
    Le10ur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    2.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aırbaglar da SRS yazar yazanların kı emnıyet kemerı takmak gerekır acılması ıcın dıgerlerı ıcın ıse emnıyet kemerıne baglı degıldır

  7. #45

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Le10ur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aırbaglar da SRS yazar yazanların kı emnıyet kemerı takmak gerekır acılması ıcın dıgerlerı ıcın ıse emnıyet kemerıne baglı degıldır
    Demekki bizde emniyet kemersiz açılıyor, dikkat etmek lazım öne doğru gittiğimiz hızla airbag çarpması hoş olmaz gibi geliyor birtürlü alışamadım gitti, uyarı veren araçlarda sussun diye takıyoruz ama normalde aklıma bile gelmiyor...

  8. #46
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Le10ur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aırbaglar da SRS yazar yazanların kı emnıyet kemerı takmak gerekır acılması ıcın dıgerlerı ıcın ıse emnıyet kemerıne baglı degıldır
    Bir diğer yaygın şehir efsanesi de budur. SRS yazması özel hiçbirşey ifade etmez. SRS yazması = Airbag yazması.

    SRS Supplemental Restraint System demektir. Airbag'ler SRS, yani destek(ilave) koruyucu sistem olarak geliştirildiler. 1980'lerde Mercedes bunları ilk arabalarına koyduğunda daha ortada "Airbag" terimi yoktu. O da SRS yani destek(ilave) koruyucu sistem dedi adına. Aynı sistemin günümüzdeki adı da Airbag.

    Neye destekti, neye ilaveydi? Tabi ki emniyet kemerine. Hatta aynı SRS sistemi bünyesinde emniyet kemeri ön-gergileri de kullanıldı. Ama o dönemlerde hiçbir araçta Airbag emniyet kemerine bağlı çalıştırmadı. Zaten o dönem araçlarının emniyet kemerlerinde sensör/switch de yoktu. Yani "SRS yazan arabada emniyet kemeri takılı değilse kemer açmaz" demek yanlış olur. SRS demek Airbag demektir zaten.

    Günümüzde hava yastığı tetikleyici algoritmaları çok gelişti, değişti. Tetiklemede temel eşik değer 23km hızdan 0 km hıza düşme, yani sabit, sert cisme kafadan çarpma anındaki dekselerasyon değeridir. Ancak pratikte çarpışmalar her zaman kafadan dik açıyla gerçekleşmediği için bu eşik dekselerasyon değeri daha yüksek hızlardaki yanal veya açılı çarpışmalarda ancak sağlanabilir. Emniyet kemeri takılı olması ön şartı, yolcu ağırlığı, koltuk pozisyonu, bebek koltuğu olup olmadığı girdileriyle birlikte en güncel Airbag algoritmalarında ancak dikkate alınıyor. Halihazırda trafikte olan araçların çoğunda bu denli güncel bir yazılım yok.

    Ancak unutulmamalıdır ki, tıpkı SRS isminin altında saklı mantıkta olduğu gibi, hava yastıkları ancak ve ancak emniyet kemerini için birer destek ekipmanıdır. Tıpkı ön gergiler gibi. Özellikle takla gibi durumlarda sizi kurtaracak olan emniyet kemeridir. Ayrıca emniyet kemeri takılı değilken açılacak bir hava yastığı hayatınızı riske atabilir. Hava yastığı çarpışmayı daha konforlu hale getirmek için tasarlanmamıştır ki açılmadığı zaman isyan edelim, kızalım, "o kadar para verdik, yine açılmadı" diyelim. Hava yastığının sizi koruyacağı derecede sert bir çarpışma gerçekleşmişse zaten açılacaktır.

    Hatırlatma;

    - Ön koltuklara çocuk koltuğu bağladığınızda veya yasak olmasına rağmen ön koltuklara küçük yaşta çocuk oturttuğunuzda veya en tehlikelisi olan, yine yasak olmasına rağmen ön koltukta oturan yetişkinin kucağına bir çocuk oturttuğunuzda yolcu hava yastığını muhakkak iptal edin.

    - Emniyet kemerini kesinlikle arkadan dolaştırmayın. Arkadan dolaştırdığınızda, kaza anında sizi koltuğa yapıştırmak üzere tasarlanan aktif gergili bir emniyet kemeri kaza anında sizi öne atacaktır. Arkadan dolaştıracaksanız hiç takmayın daha iyi.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #47
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Le10ur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aırbaglar da SRS yazar yazanların kı emnıyet kemerı takmak gerekır acılması ıcın dıgerlerı ıcın ıse emnıyet kemerıne baglı degıldır
    Bende ikisi de yazıyor.
    Benimki kazana mı düşmüş ?
    Öyle bir şey yok. Osman Bey yukarıda açıklamış.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  10. #48
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Defalarca yazıldı, yine özet geçelim;

    Airbag'ler aracın negatif ivmesini, çarpma, yani durma hızını esas alır. Aracın aldığı hasarın hiçbir önemi yoktur. Zira bir hasar tespit sensörü tetiklemiyor airbagleri. G sensörü tetikliyor. Eğer airbag ihtiyacını doğuracak seviyede bir negatif ivme sözkonusu değilse airbag açması başlı başına hayati tehlike sebebidir.

    Kemer takılıyken açma, açmama tamamen araca, aracın airbag yazılımına bağlıdır. Bazısında açar, bazısında güvenlik sebepli açmaz.
    Peki hava yastıksız bir arabayı hava yastıklı bir arabaya çevirmek mümkün mü?
    Mümkünse nasıl mümkün?

    Birde misal vti'a s2000 yada itr direksiyonu taktığımızda airbag sorunsuz açılıyor mu?

  11. #49
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki hava yastıksız bir arabayı hava yastıklı bir arabaya çevirmek mümkün mü?
    Mümkünse nasıl mümkün?

    Birde misal vti'a s2000 yada itr direksiyonu taktığımızda airbag sorunsuz açılıyor mu?
    Hava yastığı sistemleri genelde benzerdir. Hatta birkaç marka tarafından üretilir. Her ne kadar üreticiler bunu "uygulanamaz" diyip kestirip atsalar da aslında hava yastığı olmayan bir arabaya teoride başka bir aracın hava yastığı sistemi komple olarak uygulanabilir. Ancak burada sorun yeteri kadar deneme/test yapamamak olur. Sistemi hiç test etmeden kullanırsanız birgün ihtiyacınız olduğunda bu yeni araç üstünde çalışıp çalışmayacağının kimse garantisini veremez. Çünkü hava yastığı tetikleme yazılımlarında araca özel ağırlık/kütle vs gibi bazı kriterler de girilir.

    Başka bir arabanın hava yastığı eğer aynı model/versiyon hava yastığı beynine sahiplerse diğer arabada da çalışır. Hava yastığı beyni modeli farklı ise hava yastığının tetikleyicisinin direnci kontrol edilip bir fikir edinilebilir. Sorduğunuz s2k vti özelinde muhtemelen çalışacaktır. Ancak yine de versiyonları kontrol etmekte fayda var.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  12. #50
    Rox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    334
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya boşverin onu bunu takın kemerinizi 5 dk sonra varlığını bile unutuyorsunuz zaten 100ün üstüne çıkıp kaza yaptığınızda ne ayirbeg ne kemer kurtarır yeni nesil arabalar zaten yırtılmıyor içinde sıkışıp can veriyor millet

    Bazen şu şahin doğanlar daha emniyetli geliyor

    BORKED

  13. #51
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Volkswagen Grubunda Emniyet Kemeri Takılı olmasada Airbag'lerin acıldığına tanık oldun Bu kazada yönlü olarak girseydi kesin acılırdı araba ortalamaış airbag tatikleyicileri hasar almamış gibi görünüyor
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  14. #52
    eyup58
    Misafir
    Geçmiş olsun diyelim sürücü arkadasa ALLAH KİMSEYE GÖSTERMESİN.

  15. #53
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar öncelikle airbag emniyet kemeriniz takılı değilse açılmaz açılırsa zaten suratınızın parçalanma ihtimali var. ayrıca arabanın önünde airbag fişekleri var eğer o fişeğe yeterli darbe gelmediyse yine açılmaz...
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

  16. #54
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kickbuttowski airbag beyini var bildiğim kadarıyla onu uydurduğunuz zaman çalışıyor.
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

  17. #55
    wiesmann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TURBONUR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bundan yillar once bi mercedesin on koltuguna babasi bi cocuk oturtmustu kazada airbag acilinca emniyet kemersiz olan cocugun kafasi kopmustu saniynin binde bilmem kaci hizla aciliyor o takmayanlarin kendi bilecegi is hic kussura bakmayin
    bu kıs ılerı surus egıtımınde aynı sey bıze de soylendı kemersız aırbag acılması korkunc sonuclar dogurabılır ya takın kurtulun yada takmadan savrulun demıslerdı..

  18. #56
    erhanarici18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya bu kemer olayı çok saçma değilmi anlamadım gitti
    ne yani kemer takmayan ölsünmü
    bence her durumda açılması lazım
    hatta biraz hassas olsun canımdan kıymetli mi

  19. #57

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erhanarici18 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya bu kemer olayı çok saçma değilmi anlamadım gitti
    ne yani kemer takmayan ölsünmü
    bence her durumda açılması lazım
    hatta biraz hassas olsun canımdan kıymetli mi
    Konuyu okudunuz mu ? Bu kadar tasarımcı mühendis bunu düşünemiyor tabi ... O anki öne doğru gittiğiniz hızla airbag çarpması kazada hiçbirşey olmayacaksa bile zarar verir....

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •