User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
70 sonuçtan 58 ile 70 arası

Konu: BMW'den 3 silindirli 1.5 lt TwinPower Turbo Motor Açıklandı

  1. #58
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    BMW B38 1.5L 3-cylinder TwinPower Turbo Engine

    BORKED

    Exhaust Sound: BMW 3-cylinder Engine - YouTube

    BORKED

    BMW has tested its new three-cylinder, 1.5-liter turbocharged engine by fitting it into a 1-Series. This gasoline engine (codenamed B38) will be joined in the future by a diesel variant (B37), and from this three-cylinder engine BMW will spawn larger 4- and 6-cylinder versions. The German automaker aims for an output for each 500cc cylinder of approximately 40 hp (30 kW) to 67 hp (50 kW) for the gasoline engines and 27 hp (20 kW) to 60 hp (44 kW) for the diesels.
    Regarding the torque figure, each of the cylinders will generate between 60 Nm (44 lb-ft) to 90 Nm (66 lb-ft) for the gasoline units and between 75 Nm (55 lb-ft) to 100 Nm (73 lb-ft) for diesels. In the 1-Series you see in this video, the 1.5-liter B38 engine is capable of producing 177 hp (132 kW) at 5,500 rpm and 270 Nm (199 lb-ft) of torque at 1,400 rpm.
    1881 - 193

  2. #59
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bmw nin 1985 yılında yapdığı k75 motorsikletinde zaten 3 silindirli 750cc lik bosch enjektörlü 74 beygirlik motor vardı.. yeni bir şey yapmamışlar..

    1985 yılında 750 cc lik 3 silindirli motordan 74 beygir alan bir markanın 2012 yılında 1500cc den turbo destekli 177 beygir alması bence çok doğal..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  3. #60
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bmw nin 1985 yılında yapdığı k75 motorsikletinde zaten 3 silindirli 750cc lik bosch enjektörlü 74 beygirlik motor vardı.. yeni bir şey yapmamışlar..

    1985 yılında 750 cc lik 3 silindirli motordan 74 beygir alan bir markanın 2012 yılında 1500cc den turbo destekli 177 beygir alması bence çok doğal..
    Ya da 80 li yıllarda 1499 cc turbo motordan 1400 hp alması
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  4. #61
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bu 3 silindirli motorsiklet motorlarını turbolayıp koymak sanırım yeni moda olucak.. fordda aynısını yapıyor bmw de diğerleride yapar sanırım.
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  5. #62
    FcX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    Aydın/İstanbul
    Mesaj
    484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkes yapacak elbet. Aynı güç, daha fazla tork, daha geniş tork bandı, daha düşük tüketim. Neden yapmasınlar ki?
    Ortalama tüketimde Ford'un 1.0 litre motoru 1.6 atmosferiğe göre Focus'ta 1 litre, Fiat'ın 0.9 litre 2 silindir motoru 1.4 atmosferiğe göre 500'de 2 litre, VW 1.2 TSI, 1.6 Hitler'e göre 1.5 litre daha ekonomik.

    3 silindir de olsa, sesi düz 6'yı aratmıyor. Dizelde 1.5 litreden 185 hp çok iddialı. Başarılı bir hareket.

    Bu arada sanırım bu motor tek başına BMW'nin geleceğinin temelini oluşturacak. Yukarıda bu motordan 4-6 silindirli versiyonlar türetileceği yazıyor. Güle güle atmosferik BMW'ler...

  6. #63
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    en başda az yakmıyorlar focus 1.0 ecoobostlar 6.5-7 yakıyor kullanıcı yorumları kaldıki istanbul gibi bir yerde kapalı dur kalkda bu rakamlar biraz daha artabilir.. çünkü okuduklarım hep istanbul dışı kullacıları idi..

    ikincisi bu motorların çıkış nedeni az yakma olayı değil daha temiz doğa daha az kükürt oranı yani emisyon değerlerinden çıkdı.. çünkü emisyon değerleri normal atmosferiklere göre düşük..

    üçüncüsü bmw bunu i serisine temel baz alarak üretiyor zaten i serisi hybrid çift motorlu araçlarının serisi önde elektirkli arkada 1.5 3 silindirli bu motorlar var. görevimiz tehlikede falanda i8 oynamışdı i1 i3 falanda ilerde sanırım çıkartıcak bmw hybrid seriler.. o serilerde temel baz alıcak..

    yani bu araçların ciddi bir ekonomik değer farklı yok atmosferik motora oranla.. kaldıki bu motorların daha eksisi artısı belli değil motor ömrü belli değil daha kronik sıkıntıları belli değil çok taze yeni motorlar.. beklemek görmek lazım..

    biz hep kendi penceremizden bakıyoruz olaylara türkiyede vergi yüksek benzin pahalı verginin düşük benzinin makul olduğu ülkelerde bu tip motorlara talep olurmu yada gerek varmı tartışılır adam 1.0-1.5 3 silindirli kullanıcağına gider 1.6-2.0-2.5 atmosferik sürer.. tabi bizde ne çıksa neye tutunsak can simidi derdindeyiz.. 800cc lik motor üretseler ona bile sarılıcaz o konumdayız..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  7. #64
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @darkmoon;

    "Az yakmıyor ama emisyonu düşük" diye birşey imkansız. Ne kadar yakıyorsa o kadar salınım yapar. Veya ne kadar verimli yakıyorsa o kadar az salınım yapar.

    "Atmosferiklerinden daha az yakmıyor, 1.0 ecoboost 6.5-7 litre yakıyor" 1.0 ecoboost'un 6.5-7 litre yaktığı yerde daha düşük güç çıktısı olan 1.6 atmosferik en az 8-8,5 litre yakar. %15-20 ekonomi aynı kasa, aynı ağırlık daha fazla güç ile çok üstün bir rakamdır. Daha yüksek hacimli atmosferiği ile aynı yakan küçük hacim turbo motor yok. Olamaz da zaten. Dur kalkla tüketim artıyorsa atmosferikte de artıyor. Ama katsayı, oran atmosferikte daha fazla, yani daha fazla artıyor.

    Üreticiler ne bizim teknikten uzak görüşlerimize bakar, ne de yüksek hacim sevdamıza. Küçük hacim 4 ve 3 silindir turbo motorlar geliştirilmeye devam edecek. Çünkü verimliliğin adı bu. Artık biz kendimizi bu yeni düzene adapte ederiz veya etmeyiz, bu tamamen bizim sorunumuz, üreticilerin değil.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #65
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ben tüketiciyim yani öyle düşkünlüğüm yada takıntım yok teknolojinin getirisi neyse hepsine açığım tabiki elimdekini satar onu alırım.. ama az çok motorlardan anlarım sizin kadar teknik olmasada genel bilgi olarak az çok okumuşluğum görmüşlüğüm var..
    motorsikletimde var 15 yıldır binerim arabamda var haliyle onlada ilgiliyim..
    ben düz mantık söylüyorum.. ingilizlerin dediği gibi simple is best..

    3 silindirli motor teknolojinin çok gelişmesi sonucu ortaya çıkmış bir şey değil yeni birşey zaten hiç değil bir türlü bunda anlaşamıyoruz.. arabalarada yeni konulmuş bir teknoloji değil 3 silindirli motorlar zaten arabalarda kullanılmakda..
    bmw 1980 lilerde 750 cc lik 3 silindirli motordan 75 beygiri çıkarmış 1500 cc lik motordan yıl 2012 olmuş izin verinde 160-170 beygiri çıkarsınlar..

    bunun neyinde yenilik var ben bunu anlayamıyorum.. tamam çalışma prensibi çağımız günümüz koşullarında modernize olmuşdur falan.. ama neticede 3 silindirli motorun şu an için çıkış amacı öyle bir devrim çığır açma değil bana göre.. tamamen verginin ve benzinin çok pahalı olduğu ülkelerde altenatif bir çözüm kaynağı vw deki tsi gibi bir çözüm..
    vw tsi teknolojisini çıkarttıda diğer motorlarının üretimine sonmu verdi vermedi.. o zamanda gene birileri çıkdı bu tsi lar için yeni düzen yeni teknoloji yeni sistem falan dedi yok diğer motorları bitiricek falan dendi ne oldu bir şey olmadı aynı tas aynı hamam..

    türkiyeden çıkıp biraz dünya ölçeğinde olayları ele almak lazım biz hep bu ağır benzin fiyatları ve vergilendirmeler altında düşündüğümüz için fikirlerimiz köreriyor tüm dünyayı türkiye gibi sanıyoruz o yüzdende olmıycak şeylere büyük genellemeler yapıyoruz.. bu çok satar bu ço ktutar gibisinden..

    araba vergisinin olmadığı yada makul olduğu benzin fiyatlarının makul olduğu yada ucuz olduğu ülkelerde insanlar neden gitsinde 3 silindirli 1.0 1.5 araç alsın gayet mantıklı bir soru soruyorum neden abudabideki dubaideki arabistandaki yada amerikadaki yada rusya civarındaki başka verginin yakıtın makul yada sudan ucuz olduğu ülkelerde insanlar gidip alışdıkları 2.0-3.0-4.0-5.0 motorları bırakıp 1.0 ecoboost 1.5 twinboost araba alsın.. illa ekonomi ise adam gider 1.0 6-7 litre yakan ecoboost alıcağına 1.6 gene aynı değerlerde yakan bir araç alır..

    türkiye ve bizim gibi yakıtın verginin pahalı olduğu ülkelerde insanlar yarım litrenin bile hesabını yapdığı için biz gözümüzde böyle bu tip şeyleri çok büyütüyoruz.. geçmişe bakarsanız pek çok teknolojide bunu yapdığımızı görürsünüz bunun örneği çokdur gdi,dci,hdi,tsi şimdi bu 3 silindirliler bir ara rotary furyası vardı..

    eğer çağa ayak uydurmaksa tabiki teknolojiye açık olalım ama bazı şeyleride görüp uyanmak lazım gözleri karartmamak lazım yada sormak lazım kardeşim sen 1980 lilerin teknolojisi ile zaten 3 silindirli 750cc lik motordan 75 beygiri çıkarmışsın hiç teknolojiyi geliştirmeden olduğu gibi o zamanın teknolojisi ile 1500 cc lik motor yapsan demek 150 beygiri rahat çıkarıcaksın neyin yeniliği neyin yeni çağı neyin yenidüzeni motorsikletdeki motorun hacmini büyütüp modernize edip arabaya takmakmı yenilik..

    neyse bu konu uzar bir noktaya varamaz.. benzinin 5 tl olduğu verginin ateş pahası olduğu bir ülkede yaşıyoruz.. eminimki benzin 1tl olsa araçlarda sembolik vergilerle girse ülkemize bu 3 silindirli konusunda millet yeni teknoloji çağın yeniliği demez tam aksine dalga geçerdi..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  9. #66
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @darkmoon;

    Konumuz 3 silindirin yeni veya eski olması değil. Yeni olan düşük hacim turbo beslemeli motorların yeni geliştirilen teknolojilerle donatılarak yeteri kadar performans sunarken daha üstün yakıt tüketimi sağlaması. Çığır açmasına veya kendinden önceki motorların alayını bitirmesine gerek yok. Kimin başlattığı da önemli değil, düşük hacim turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu bir akım başlamış mıdır? Başlamıştır. Dikkat ederseniz bundan sonra geliştirilen yeni düşük hacimli motorların neredeyse hepsi ya turbo beslemelidir, ya direkt enjeksiyonludur, ya her ikisine de birden sahiptir. Piyasadaki genel gidişi yeteri kadar etkilemiştir bu durum.

    Diğer ülkelerde vergi veya yakıt fiyatları farklı olabilir. Ama onların ekonomik maliyetten önce hesaba kattıkları bir de doğal, çevresel maliyet var ki yakıt ucuz dahi olsa kısıtlı kaynakları az tüketmek, doğaya daha az salınım yapmak dünya genelinde esastır. Bunun için de içten yanmalı motorlarda verimliliği geliştirmek temel amaçtır.

    Teknoloji büyütülüyor demişsiniz. Büyüttüğümüz bu her yeni teknolojide sizin beğenmediğiniz 1 litrelik tüketimde düşüş, iyileştirme yakalanmış olsa birkaç kez daha "teknolojiyi büyütmemiz" sonucu muhtemelen gayet verimli seviyelere ulaşımış olacağız. Bunlar birer basamaktır, adımdır. GDI nasıl bir adımsa TSI da öyle bir adımdır, 1.0 ecoboost da, 1.5 twinpower da... Bu adımların kendisinden ziyade totalde bu adımların bizi nereye götürdüğü önemlidir. Artık yeni çağda bu yönde atılmayan adımlar takdir görmemektedir.

    Bizi, özelde beni gerçeği görmemekle suçlamışsınız. Nedir gerçek? 20 yıl önce yaygın olarak kullanılan düşük hacimli, ve hatta 3 silindirli direkt enjeksiyonlu turbo motor mu vardı? 3 silindirli motor tabi ki olacak. 2 silindirli de olacak. Bahsigeçen bu motorların özelliği 3 silindirli veya 2 silindirli olmaları değil ki. Verimli olmaları.

    Yenilik eskiyi geliştirip yenileyerek uygulanabilir stabil bir şekilde kitle üretimi araçlara montajını gerçekleştirebilmektir. Eğer bu yenilik değilse eskide saplanıp kalmak nedir? Bunu yenilik olarak kabul etmeyenlerin önerisi, onlarca yenilik alternatifi nedir?

    Yeni nesil motorları karalayan, "patlar, çatlar, dayanmaz" diyenlerin temelde argümanı, dayanak noktası veya amacı nedir? Ellerindeki teknolojinin eskimiş olması mıdır onları üzen? Yoksa hala inanmak istemeleri midir "ne kadar hacim, o kadar yüksek dayanım" inancına?

    Sizi buldum karşımda ve size soruyorum, bu motorları beğenmeyenlerin savları nelerdir? Daha fazla mı güç bekliyorlardı? Daha da düşük bir tüketim mi bekliyorlardı? Peki bu beklentilere sahiptilerse bu yüksek beklentilerle şimdiye kadar atmosferik 1.6, 2.0 motorlarıyla nasıl mutlulardı?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #67
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ben beğeniyorum karşı değilim çeşitlensin piyasa tabiki renklensin..

    beğenmediğim motor değilki bu teknolojilerin abartılması sıkıntım o noktoda yoksa dediğim şeyler yukarda zaten dikkat ederseniz en ufak motoru kötüleyen bir yazım yok öyle bir şey yazmam zaten cehalet olur.

    yukarda yazdım bu tür motorların abartılması tamamen bu ülkedeki benzin fiyatlarından ağır vergilerden kaynaklı.

    misal 1.0 ecoboost haberini türkiyedeki bir insan okusa vaybe teknoloji ne kadar gelişmiş der.. arabistanda kapıda 5.0 landcruiserının deposunu 5-10 dolara dolduran arap aynı haberi okusa 1.0 araba olurmuymuş ben bisiklet diye bile binmem der.. kısaca algılama farkı..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  11. #68
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    misal 1.0 ecoboost haberini türkiyedeki bir insan okusa vaybe teknoloji ne kadar gelişmiş der.. arabistanda kapıda 5.0 landcruiserının deposunu 5-10 dolara dolduran arap aynı haberi okusa 1.0 araba olurmuş ben bisiklet diye bile binmem der.. kısaca algılama farkı..
    Buna da medeniyet farkı diyelim.

    Halkın bunun bilincinde olması, bu tip gelişmelere prim vermesi bence kötüye değil iyiye işaret.

    Tabi ki 1.6 dört silindirli atmosferik motorun tek silindirini kesip üstüne turbo basmak bir yenilik değil. Ama bu motorların hemen hemen hepsinde daha önce neredeyse hiçbir seri üretim motorda kullanılmamış bir veya birkaç yenilik sunuluyor. Bunlar zamanla geliştikçe ve tüm bu yenilikler ileride daha yeni motorlarda hepsi bir arada sunuldukça verim ve tüketim daha da iyi noktalara gelecektir.

    Birbirimizi anlamamıza sevindim.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  12. #69
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    zaten anlaşıyoruz burdaki beyin fırtanası güzeldir böyle şeyler yoksa ben sizle teknik bilgi tartışmasına girmem tereciye teremi satıcam
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  13. #70
    34yec53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    neden acaba 1.5 1.4 veya 1.6 yapmamışlar hayret genelde hepsi birbirine göre motor yapar olmuştu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •