2015 Typer

Thread: 2015 Typer

  1. Canselmo's Avatar

    Canselmo said:
    Quote Originally Posted by Mehmetmert View Post
    Oyle bir opsiyon yok, 1.2 tsi ve 1.6 tdilar torsiyondur.Adaptif sasi opsiyonu alsaniz bile bagimsiz gelmez
    Aynen 1.4 tsi lar bagımsız geliyor. Galiba öyle anlatmak istedi opsiyon derken tercih meselesi
    Elleme Sekelesin...
     
  2. rebeloghy's Avatar

    rebeloghy said:
    İyi de günlük binilen araçta bağımsız olmayan süspansiyon tabii ki rahatsız ediyor. Konudaki type r günlük binmelik araç değil diye güzel dedik, sway bar işi görüyor. Yoksa kim günlükte arkası bağımsız araç istemez ki..

    Örnek golf tdi ile tsi arasında aynı sokakta aynı hızda dağlar var konfor farkı..
    -Fırat
     
  3. 997TT's Avatar

    997TT said:
    Pistte arkasinin gelme sorunu olmaz,ayarida kolay olur ki gayet guzel yol tutuyor...
    Tdi bagimsiz degil mi yahu? Kotuymus...
     
  4. Mehmetmert's Avatar

    Mehmetmert said:
    Quote Originally Posted by 997TT View Post
    Pistte arkasinin gelme sorunu olmaz,ayarida kolay olur ki gayet guzel yol tutuyor...
    Tdi bagimsiz degil mi yahu? Kotuymus...

    Golf 1.2 tsi- 1.6 TDI Torsiyon
    Leon hepsi torsiyon(cupra heric)
    Audi a3 tdi torsiyon
     
  5. Sert@ç's Avatar

    Sert@ç said:
    Quote Originally Posted by Mehmetmert View Post
    Golf 1.2 tsi- 1.6 TDI Torsiyon
    Leon hepsi torsiyon(cupra heric)
    Audi a3 tdi torsiyon
    Leon 1.4 tsi fr torsiyon değil
    Quote Originally Posted by hakotech View Post
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..
     
  6. mrtysn's Avatar

    mrtysn said:
    Quote Originally Posted by Mehmetmert View Post
    Golf 1.2 tsi- 1.6 TDI Torsiyon
    Leon hepsi torsiyon(cupra heric)
    Audi a3 tdi torsiyon
    Golf 6'lar bagimsiz, 7 torsiyon diye biliorum ben de
    Don't believe everything you hear,
    Real eyes, realize. real lies.
    2Pac Shakur
     
  7. Berkan's Avatar

    Berkan said:
    125 hp gücün altındakilerin alayı torsiyon
    1881 - 193
     
  8. Mehmetmert's Avatar

    Mehmetmert said:
    Golfte 122 hp alti torsiyon(1.2 tsi-1.6tdi) geri kalan hepsi bagimsiz
    Leonda 1.8tsi alti hepsi torsiyon(1.2tsi-1.6tdi-1.4tsi FR)
    A3/A3 Sedan sadece 1.6 TDI torsiyon,geri kalan bagimsiz

    Ps:Tsi 125-140-150 tum mk3 leon frlar bagimsizdir.Foto eklerim sunanda disaridayim.
     
  9. Mehmetmert's Avatar

    Mehmetmert said:
    Pardon yanlis olmus mk3 leon fr 125-140-150 hepsi torsiyondur,bagimsiz degil
     
  10. 2015 Typer

    Yarbay said:
    bağımsız süspansiyon daha başarılı olan sistem değilmi?


    uyduruk kıydırıktan 1980li model arabalarda bile varken bu denli yüksek marka model araçlarda neden bu ciddiye alınmamış hale gelmiş.
     
  11. Canselmo's Avatar

    Canselmo said:
    Quote Originally Posted by Yarbay View Post
    bağımsız süspansiyon daha başarılı olan sistem değilmi?


    uyduruk kıydırıktan 1980li model arabalarda bile varken bu denli yüksek marka model araçlarda neden bu ciddiye alınmamış hale gelmiş.
    Mantık olarak bakılırsa bagımsız herzaman avantajlı konfor viraj kabiliyeti vs... Ama günümüz torsiyonlu araçlar gercekten cok iyi yol tutuyo yani adamlar bunun bi yolunu bulmuş hem maliyeti düşürüyo hemde yol tutuşu saglıyo ..

    Fakat mantık ve teknik herzaman bagımsız der
    Elleme Sekelesin...
     
  12. 2015 Typer

    Suleyman said:
    Aradaki farkı fotolarla göstermişler, tıkla.
     
  13. 2015 Typer

    burak_2885 said:
    Quote Originally Posted by Suleyman View Post
    Aradaki farkı fotolarla göstermişler, tıkla.
    Bukadar farklı olduğunu bilmiyordum
     
  14. 2015 Typer

    Gökhan Bilgin said:
    Mk3 leon fr varken çukurlara hızlı girdiğimde arabadan bişey koptu yada bir yere vurdum diye inip kontrol ediyordum mk2 leon fr var şuan çok rahat ve konforlu geliyor bana şimdi fotoğraflarıda görünce 'yuh' dedim
     
  15. beakmenek's Avatar

    beakmenek said:
    Teknik her zaman bağımsız demez. Tamamen ne istendiğine bağlı. Konfor açısından bakıyorsanız tam bağımsız daha iyi evet. Ancak hot hatch tarzı önden çekişli araçlarda genelde torsiyon (yarı-bağımsız) sistemlerin kullanılma nedeni basit bir şekilde istenilen araç dinamiklerine kolayca ulaşabilmek. Daha önce de yazdığım gibi arka tarafa takılmış çok büyük bir sway bar gibi davranıyor. Bu da aracın arka tarafının sertliğini artırıyor ve limitlerde aracın burnunu viraja sokmaya yardımcı oluyor. Yalnız, sertliği artırırken ağırlık transferinin artmasına neden oluyor, bu da virajda arka iç tekerin kalkmasına neden oluyor. Bu arada literatürde virajda arka iç tekerin kalkması oversteer olarak geçiyor
    Tam bağımsız bir sistem kullanarak istediklerine ulaşabilirler miydi? Tabii ki ancak, üreticiler zaten bu araçları ucuza mal etmek isterken, bu basit ve ucuz sistemle güzel dinamiklere ulaşabildikleri için torsiyonu tercih etmeleri bana gayet mantıklı geliyor. Nerede okumuştum hatırlamıyorum ama arkada torsiyon kullanan megane rs in fabrikaya maliyeti 7500 euro gibi bir şeymiş yalan değilse
    2004 wrx
    --
    208 GTI
     
  16. Canselmo's Avatar

    Canselmo said:
    Quote Originally Posted by beakmenek View Post
    Teknik her zaman bağımsız demez. Tamamen ne istendiğine bağlı. Konfor açısından bakıyorsanız tam bağımsız daha iyi evet. Ancak hot hatch tarzı önden çekişli araçlarda genelde torsiyon (yarı-bağımsız) sistemlerin kullanılma nedeni basit bir şekilde istenilen araç dinamiklerine kolayca ulaşabilmek. Daha önce de yazdığım gibi arka tarafa takılmış çok büyük bir sway bar gibi davranıyor. Bu da aracın arka tarafının sertliğini artırıyor ve limitlerde aracın burnunu viraja sokmaya yardımcı oluyor. Yalnız, sertliği artırırken ağırlık transferinin artmasına neden oluyor, bu da virajda arka iç tekerin kalkmasına neden oluyor. Bu arada literatürde virajda arka iç tekerin kalkması oversteer olarak geçiyor
    Tam bağımsız bir sistem kullanarak istediklerine ulaşabilirler miydi? Tabii ki ancak, üreticiler zaten bu araçları ucuza mal etmek isterken, bu basit ve ucuz sistemle güzel dinamiklere ulaşabildikleri için torsiyonu tercih etmeleri bana gayet mantıklı geliyor. Nerede okumuştum hatırlamıyorum ama arkada torsiyon kullanan megane rs in fabrikaya maliyeti 7500 euro gibi bir şeymiş yalan değilse
    Teknik bagımsız derken içinde konfor yol tutuşu dengesi herşeyi katarak söyledim. Torsiyon bagımsızdan daha iyi yol tutar ama konforsuz diyorsunuz sizde . Bende bu dengeyi konfor ve yol tutuş dengesini bagımsız sağlar diyorum.
    Elleme Sekelesin...
     
  17. beakmenek's Avatar

    beakmenek said:
    Quote Originally Posted by Canselmo View Post
    Teknik bagımsız derken içinde konfor yol tutuşu dengesi herşeyi katarak söyledim. Torsiyon bagımsızdan daha iyi yol tutar ama konforsuz diyorsunuz sizde . Bende bu dengeyi konfor ve yol tutuş dengesini bagımsız sağlar diyorum.
    Tabii ki. Zaten bağımsız sistemi tasarlarken gerekli özeni gösterseler çok daha iyi sonuçlar çıkar. Hot hatch olmayan küçük arabalarda masraftan kısmak için, performansa yönelik olanlarda da ucuza iyi bir sisteme ulaşabilmek için yapıyorlar, bir taraflardan bayağı şeyi kaçırıyorlar dediğiniz gibi konfor vs. Ben hiç bilmiyordum ama yukarıda arkadaşlar listelemiş aynı modellerin değişik motor/donanım seviyesine göre arka süspansiyonun farklılık gösterdiğini. Büyük ihtimalle masraf, satış politikası tarzı şeyler etki ediyor bu gibi kararlarda üreticiler için.
    2004 wrx
    --
    208 GTI
     
  18. R.I.P's Avatar

    R.I.P said:
    hadi ben de wattsı ortaya atayım, belki bunu da daha detaylı bilen çıkarsa bilgilenmiş olurum
     
  19. R.I.P's Avatar

    R.I.P said:
    Aks merkez hattının hemen arkasında bulunan çelik bir çapraz takviye, bağlantının iki gergisini taşıyor. Orta eksende dönen bu gergilerin uçları alt aks taşıyıcılarına bağlı. Böylece yan taraftan gelen herhangi bir darbe, diğer yandan sağlanan eşit miktardaki güçle dengelenerek, stabiliteyi artırıyor. Bu darbe sisteminin en önemli faydası; aksın herhangi yatay hareketini önleyerek, daha akıcı bir sürüş ve geliştirilmiş yol tutuşu sağlaması. Şimdiye kadar yarış ve rally araçlarında kullanılan bu teknoloji, kabin içindeki yol gürültüsünü azaltmak için Opel mühendisleri tarafından daha da geliştirildi.