Bu enjektör takımı ne kadar ki ? Alalım 1000TL lik bi kit ona takalım keihin leri
Printable View
Bende onu sormuştum ama :) demek ki oluyor,atikerinkileri söküp mtm veya prins takabiliriz.
kit mtm ne kadarki..
1650 tl bence iyi fiyat prinse oranla..
Prins 2500/10
MTM 1650/10
Tartarini 1700/10 (Keihin Enjektörlü)
Olay enjektörde bitmiyor. Enjektör kadar regülatör, ECU, montajın ve ayarın da önemi büyük.
MTM veya başka bir marka demiyorum. Sadece bilgi veriyorum. Karar senin.
Şahsen pek sevmem de MTM'yi ECU'su yüzünden. Ama montajcılar çok sever. Çünkü hiç detay ayarı yoktur. Otomatik kalibrasyon yapar gönderirler.
Hangisini taktırırsan taktır, 8'lik alt bakır boru çektir ve en az 1500mbar'lık regülatör iste.
enjektör en önemlisi ben ladi renzo takılı bir iki astra gördüm servisde arabalar traktör gibi tırı tırı çalışıyordu çok rahatsız edici.
Keihin enjektörleri öyle al tak olmuyormuş...
ECUya o enjektörün özelliklerine göre yazılım yapılması gerekliymiş.
Çoğu ECU'da 10'larca enjektör seçeneği mecvut. Tabi ki enjektör değişince debi de değişeceğinden yeniden ayar gerekecektir.
Doğrudur. Alt boru veya besleme borusu olarak da geçer. Regülatör de önde gazı buharlaştıran su ve gaz giriş çıkışı olan, raile basınçlı gaz buharı sağlayan eleman.
1, Ri-One ED Regülatör
Diyaframlı tek kademeli yapı
800 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
1200 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
1500 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
Temizleme işlemine ihtiyaç duymayan tasarım
140KW maksimum motor gücü
ECE R 67.01 onaylı
2, Genius-Max ED Regülatör
Diyaframlı tek kademeli yapı
1800 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
Temizleme işlemine ihtiyaç duymayan tasarım
240KW maksimum motor gücü
ECE R 67.01 onaylı
İki çeşit regülatör kullanıyorlarmış
Bunlar BRC'nin yıllardır kullandığı regülatörleri zaten. Oradan tanıyorum :) 1.grupta üç tip var, biri 800, biri 1200, diğeri 1500mbar'lık.
http://www.2a.com.tr/tinymce/jscript...r/files/r2.jpg
İkinci gruptaki de BRC genius max.
http://www.2a.com.tr/tinymce/jscript...r/files/r3.jpg
Eğer aracında modifiye, turbo falan düşünmüyorsan 1.gruptaki 1500mbar'lık regülatör son derece verimli ve işini görecek bir regülatördür. 1500'lük mü, 1200'lük mü olduğunu anlamak için su giriş çıkışlarına bakman yeterli. Su giriş çıkışı bakırdır 1500'lükte. Tıpkı eklediğim ilk resimdeki gibi.
Başka var mı dikkat edilmesi gereken püf noktası bu konuda ?
cnc araştırdın mı yakın istasyon varsa arabayı stop etmezsin:)
Diğer yazdıklarıma ek olarak; manifoldu sökerek mümkün olduğunca benzin enjektörüne yakın bir açıyla ve kapağa olabilecek en yakın noktadan delsinler. Çapak bırakmasınlar. Enjektör hortumları kısa tutulsun. Ve mümkünse OBD bilen, wideband, afr'den haberdar kasap olmayan bir servis bulun. Yolda da OBD veya wideband ile ayar yapılsın. Sözkonusu kit MTM olunca servisleri çok değişken olabiliyor, dikkat edin.
Valla bizim buralarda en profesyonel duran bu elemanlar...
http://www.ayotogaz.com/otogaz-donusumunde-kalite/
Sanayi sitesinde benim bildiğim 3 tane var montaj yeri ve marka.
Hatta merdivenaltı tabir edilen yerlerde var da bunlar en ciddi duran,
görünen işinin ehli insanlar. Ama yarın gideyim bi konuşayım bakalım
anlaşılır zaten...
Kısaca o.b.k diyorki cimrilik yapmayın mtm takılıcaksa mtm nin en iyi en usta prof montaj yapan servis neresiyse para kıyıp orda yaptırın :D
Hah, bir de şunu söylemeyi unutmuşum;
Yetkili, yalnızca tek marka çalışan ve o markada uzmanlaşmış bir yer olsun. "Ne olursa takarız abi" modunda olmasınlar. Nasıl ki arabanızın yetkili servisi Honda başka hiçbir markaya bakmıyor, Honda'da uzmanlaşmışsa, o şekilde yetkili bir LPG servisi bulun. Çıkabilecek her türlü sorunu önceden tecrübe etmiş, o araçta o kiti daha önce kullanmış olsunlar.
Montajcınıza ne kadar güvenseniz de dediklerimi takip edin ve yaptırın. Nice montajcılar gördük güvenilen, özenmedikten, ilgilenmedikten sonra işi bilmiş bilmemiş birşey değişmiyor. Montajı kimin yaptığı da önemli. Çırağa mı yaptırıyorlar, ustaya mı...
o ay otogaz recep ustamı :D
MTM dahil bir çok firma kit için fix fiyat ve 10 taksit söylüyor zaten...
Bunun haricinde işçilik parası kalıyor bunlara bildiğim...
Bu ay otogaz o kadar ciddiye alıyorlar ki işi diğer otogazcılar bunlara
düşman gibi bakıyor. Randevulu sistem çalışıyor ve öyle her markaya
bakarız abi modunda değil. Adamların yetkili servis havası var.
Neden AY OTOGAZ?
Başından sonuna kadar Yetkili Makina Mühendisi denetiminde, TSE standartlarına göre gerçekleştirilen otogaz dönüşümü.
M.T.M.Srl-BRC ve İtalyan sistemler konusunda 15 yıl deneyimi olan, Türkiye’de ilk FSI montajını başarıyla gerçekleştirmiş, Sebahattin Usta ve Kalifiye Montaj Ekibi tarafından gerçekleştirilen 1.Sınıf Sorunsuz Montaj İşçiliği
Prins Otogaz Sistemleri konusunda yurtdışında yetişmiş, İngiltere, Almanya,Hollanda ve Türkiye’de üst sınıf araçlara başarılı dönüşümler gerçekleştirmiş, Avrupa Onaylı Prins Sertifikalı Recep Usta ve Kalifiye Montaj Ekibi tarafından gerçekleştirilen 1.Sınıf Montaj İşçiliği
Programlanabilen ve benzin enjektörü prensibiyle çalışan gerçek LPG enjektörlerinin kullanıldığı LPG dönüşümü
Bükülmeyen, delinmeyen, elastik termoplastik LPG hortumlarının kullanıldığı, güvenli, Avrupa’da onaylanan otogaz dönüşümü
Benzin Depo Kapağı yanına monte edilen LPG Dolum Ağzı ile estetik ve Avrupa’da onaylanan otogaz dönüşümü
Benzinden farksız bir sürüş konforu veren ve zamanla bozulmayan LPG ayarıyla istikrarlı yakıt tasarrufu sağlayan teknoloji
Kardeş Mühendislik çatısı altında gerçekleştirilen M.T.M.S.r.l.- İtalya’nın en kaliteli ve gelişmiş kiti olan KiTMTM otogaz dönüşüm sistemlerinin yetkili servisi ve Trakya Bölge Dağıtıcılığı ve Türkiye’de gerçekleştirilmiş binlerce başarılı M.T.M.S.r.l. montajı
İpragaz çatısı altında gerçekleştirilen Prins otogaz dönüşüm sistemlerinin yetkili servisi ve yurtdışı dahil gerçekleştirilmiş yüzlerce başarılı Prins montajı
Olgun LPG çatısı altında gerçekleştirilen Opel, Fiat, Renault ve Dacia’nın fabrika çıkışlı kullandığı LandiRenzo otogaz dönüşüm sistemlerinin yetkili servisi
İpragaz desteğiyle Marmara bölgesinde gerçekleştirilen Marinegas-Tekne LPG dönüşümü AR-GE çalışmalarının kazandırdığı yeni teknolojiye yönelik deneyimler
İpragaz-Prins desteğiyle gerçekleşirilen TSI-FSI-TFSI araçlar üzerine gerçekleştirilen dönüşüm çalışmalarına yönelik yapılan yatırımların kazandırdığı direkt enjeksiyon teknolojisine yönelik deneyimler
Montaj sonrasında da güler yüzlü ve sorunsuz müşteri memnuniyetiyle oluşmuş ve her geçen gün genişleyen Ay Otogaz Ailesi
Kötü bi şey dersen düşüp bayılırım
yok hocam ne kötüsü sadece dediğin gibi ***** forumda çok fırtınalar koparmış biri 3-4 yıl öncesinden konularını bilirim prins distiribitörleri ile falan çok sıkıntılar kavgalar etmişdi
tanımam yani :) ustamın Allah yolunu açık etsin. :)
Landirenzo olabilir(tüm araçların garanti kapsamında onay verdiği lpg markasıdır)
Kit MTM olabilir gerçekten kalitelidir ama servis ağı çok yaygın değildir
BRC kaliteli bi kittir servis ağı yaygındır
Atiker ucuzdur güzel montajlanırsa sorun çıkarmaz her yerde parçası vardır yedek parçası çok ucuzdur :)
106 için atiker sorun yaşatır mı acaba ?
bu landirenzo kitler nasıldır beyler ?
Kit MTM için fiyat alabiecek varmı Keihin enjektörlü ?
özenle takipteyim, güzel sorular ve işe yarar mükemmel cevaplar. Herkese teşekkürler.
Uzmanına bir soru :) peugeot 106 var 1.4 motorlu, LPG düşünüyorum bazen.
Aracın kendi enjeksiyonunda, benzin basıncı sabit, manifold basıncı ile regülasyon olmuyor. Benin rayında regülatörde yok zaten, pompa üzerinde.
Bu durumda uygulamada, otomatik kalibrasyon tek başına yetermi?
Tam bilmiyorum ama anladığım kadarıyla otomatik kalibrasyon rölanti devrinde gaza basmadan yapılıyor. Bu şekilde kalibrasyon yapılınca, motor yüke bindiğinde aracın kendi beyni ile lpg beyni rölantiye göre farklı katsayı kullanmak zorunda kalacak, çünkü aracın orjinalinde yakıt hattı basıncı sabit, lpg sisteminde ise basınç artıyor.
Düşündüklerim doğrumu? Doğru ise bu durumda nasıl bir yol izlemek gerekir.
Araca yolda ve yükte de ayar yapıldığı zaman bir sorun olmaz. Durduğu yerde sadece rölanti üzerinden ayar yapılırsa sorun olabilir.
Yalnız aracınız kaç model bilmiyorum ama semi-sequental olabilir. Eğer semi ise bağlantıya ve enjektör/nozzle seçimine de dikkat etmek gerekir.
ne olursa olsun en az 1500 mbarlık olmalı. 2000 model 155.000de otomatik cr-v sahibiyiz. güvendik bir adama yetkili bayiide brc taktırdık. 1200 mbarlık takılmış. :icon13: öğrenebildiğim kadar ile 1200 mbarlık sistem 150 hp ye kadar kullanılıyor. yani cr-v tam sınırda. 15-16 lt lpg tüketimi vardı. servis servis dolaştık performans düşüklüğü ve yakıtın yüksek olması sebebi ile. gerek serviste gerekse yolda ayarlar yapıldı, iki kere sibop ayarı yapıldı, ateşleme sistemi yenilendi vs. sıkıntı çözülmedi. 1200 mbarlık regülatör 1400 mbarda çalıştırıldı yakıt yeterli gelmediği için bu sefer sistemin enjektörleri su koyverdi. kimseyle uğraşmak istemedk sistem tamamen söküldü bir kez daha 1500 lira para verdik ve tekrar 1500 mbarlık sistem takıldı. şu an şehir içinde 12-12,5 lt lpg tüketimi var aracımızın. 1400 kglık 2.0 lt otomatik bir suv için iyi değerler bence. performans benzinle kesinlikle aynı. ayrıca aracın sorunları nedeni ile geç olsada tanıştığımız ahbap olduğumuz çok güvendiğim lpgci bir ağabeyimizin bir lafı var 150 hp ve üzeri söz konusu olduğunda tek tavsiyemiz prins demekte kendisi. biz çok çektik bu işten. özenerek babama aldığım aracı adamcağız içine sine sine kullanamadı epey bir süre. siz iyi tercihler yapın uğraşmayın. :icon_tup:
Kerem abi bayrampasada aile tanidigimiz var ismide sahin balans 15 yildir asagi yukari bu isteler.
Ben sana sadece sunu soylerim.tartariniyi dusunmussen bikere brc yi sil herseyi ayni kalite tartarininin evo enjektorleri ayri tutulur diger 1000.1500arasi kitlere gore farki budur garantiside iyidir.
Daha uste cikacaksan fiyatta bi ust landirenzo onunda ustu kitmtm mtmnin uzerine cikman suanki teknolojide gereksiz oluyor CRV icin yani.landirenzonun artisi enjektorleri bosch.mtm ninde bilindigi gibi keihin.baskada ahim sahim fark yok.
Bu honda servislerinin garantiyi bozmadan taktığı brc kitleri nasıl servisler bu montaj işini sağlıklı yapabilirmi acaba
Brc kitinin dışarıda taktırsak garanti bozulurmu acaba servîslerde takılanlar arasında fark varmı serviste herşey dahil 2800 tl istiyorlar
Bu arada araç 2012 civic
araç 98 model sanırım semi-sequential denilen tipte, beyin şemasında enjektör çıkışları 2 li gruplar halinde (1-4) ve (2-3) gibi..
burda enjektör /nozzle seçiminde dikkat edilecek husus nedir?
bir de aklıma şöyle bir fikir geldi, bu araç için regülatöre manifold bağlantısı yapmasak, regülatör sabit basınçla çalışsa? olabilir mi?
bu durumda ayarla ilgili sıkıntıda ortadan kalkar gibi sadece kalibrasyon işi görür diye düşünüyorum?
..:: SEDAT OTOGAZ LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ ::..
Kerem abi Corolla ya Lovato sistemi burda taktırdım ve gayet memnunum istersen irtibata geçebilirsin.
Araç semi olduğu için nozzle full-sequentaller gibi seçilirse rölantide, yani düşük milisaniyelerde sorun yaşanır. Bu yüzden küçük debili enjektör(çoğu kaliteli markada nozzle yok, farklı debilerde enjektörler vardır) veya yoksa küçük nozzle kullanmak gerekir.
Regülatörün basıncının değişmesi veya sabit kalması birşeyi değiştirmez. Rail üstündeki basınç sensörünün verilerine göre LPG ECU'su sürekli düzeltme yapıyor zaten. Basınç düştükçe simultane olarak süreyi uzatıyor, arttıkça kısaltıyor.
Sizin dikkat etmeniz gereken aracın semi-sequental olduğunu bilen bir montajcıya düzgün elektonik bağlantı ve uygun enjektör/nozzle seçimi ile montajı ve ayarı yaptırmak.