User Tag List

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
84 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Sonunda LPG Kit ve Montaj Servisi

  1. #39
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kafanda şekillenmiş zaten abi. Gelelim toparlamaya;

    Kit MTM BRC'nin keihin enjektörlüsüdür. Distribütörü, desteği, servis ağı BRC ayarında değildir. Ama yalnızca kitin kalitesini değerlendirecek olursak kaliteli bir kittir, çünkü BRC zaten.

    BRC'nin MTM'den farkı enjektörleri. INO-3 enjektörler, özellikle 2011'in ikinci yarısında itibaren geliştirilen daha kısa ve sessiz çalışan BRC enjektörleri Keihin'den aşağı kalmaz. Diğer sıradan kitlerin selenoid vana tipi enjektörleriyle karıştırmamak lazım BRC'nin enjektörlerini. Keihin'e ilave olarak kötü yakıttan da etkilenmez. Keihin'den tek eksik kalır yanı düşük ms tepkisidir ki senin arabanda öyle düşük bir rölanti milisaniyesi göremezsin. Sonuç olarak BRC INO-3 enjektörlerden de Keihin kadar verim alırsın. BRC'nin en büyük artısı arkasındaki güçlü distribütörü, garantisi ve yaygın servis ağı.

    Teleflex malumunuz manifoldu "oyarak" enjektörünün montajını yapar. Ve büyük enjektörlerinden dolayı manifoldda fazla ilerleyip benzin enjektörüne yakın bir yere konumlanamaz. Enjektöre açı zaten verilemez. Bence iş enjektörü manifolda taşımaktan öte, manifolda nereden girdiğinizde, yani manifoldun nereden delindiğinde bitiyor. Bu yüzden hortum boyları kısa tutulup manifold da benzin enjektörünün hemen dibinden, düzgün açılı bir şekilde delinirse teleflex'in gömme enjektörlerinden daha iyi verim alınır.

    Gelelim diğer meseleye;
    Arabanda B20 makine var. Bu makineyi aşırı fakir bırakmadığın sürece zaten neredeyse hiçbir kitte sorun yaşamazsın. Dayanıklı, sağlam bir makinedir.

    Hemen hemen tüm LPG ECU'ları zaten piggyback çalışır. Yani hemen hepsinde haritadan ayar yapabilirsin. Asıl önemli olan düzgün otomatik kalibrasyon yapabilmesidir. Otomatik kalibrasyonu düzgün bir kitte zaten detay ayara bile çoğu zaman girmen gerekmez. Bu yönden BRC'nin eski ECU'sunu kullanan, yani fast ecu'ye benzer bir ecu olan MTM ecusunda ayar biraz uğraş ister. BRC'nin my11 tipi yeni ecularında otomatik kalibrasyon ve harita, grafik üzerinden görünüm olduğundan çok daha rahat ve doğru ayar yapılır.

    Bence LPG doğru karar. Şimdiden güle güle bin.
    İlgine teşekkürler Bahadır.... Yani MTM doğru tercih diyorsun...

  2. #40
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    markaya çok takılıyorsunuz önemli olan kitte enjektör ve işçilik gerisi bütün kitlerde aynı zaten bir fark yok.. khein enjektör konusunda en iyi enjektör zaten bir prins kullanıyor birde kit mtm..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  3. #41
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    markaya çok takılıyorsunuz önemli olan kitte enjektör ve işçilik gerisi bütün kitlerde aynı zaten bir fark yok.. khein enjektör konusunda en iyi enjektör zaten bir prins kullanıyor birde kit mtm..
    Bu enjektör takımı ne kadar ki ? Alalım 1000TL lik bi kit ona takalım keihin leri

  4. #42
    ST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli / İzmit
    Mesaj
    2.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende onu sormuştum ama demek ki oluyor,atikerinkileri söküp mtm veya prins takabiliriz.
    Serdar TURGUT

  5. #43
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    kit mtm ne kadarki..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  6. #44
    ST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Kocaeli / İzmit
    Mesaj
    2.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kit mtm ne kadarki..
    1650 yazmış Kerem abi..

    eğer böyle bir olay varsa enjektörleri alıp değiştirmek lazım
    Serdar TURGUT

  7. #45
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    1650 tl bence iyi fiyat prinse oranla..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  8. #46
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Prins 2500/10
    MTM 1650/10
    Tartarini 1700/10 (Keihin Enjektörlü)

  9. #47
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olay enjektörde bitmiyor. Enjektör kadar regülatör, ECU, montajın ve ayarın da önemi büyük.

    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlgine teşekkürler Bahadır.... Yani MTM doğru tercih diyorsun...
    MTM veya başka bir marka demiyorum. Sadece bilgi veriyorum. Karar senin.
    Şahsen pek sevmem de MTM'yi ECU'su yüzünden. Ama montajcılar çok sever. Çünkü hiç detay ayarı yoktur. Otomatik kalibrasyon yapar gönderirler.

    Hangisini taktırırsan taktır, 8'lik alt bakır boru çektir ve en az 1500mbar'lık regülatör iste.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #48
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    enjektör en önemlisi ben ladi renzo takılı bir iki astra gördüm servisde arabalar traktör gibi tırı tırı çalışıyordu çok rahatsız edici.
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  11. #49
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Keihin enjektörleri öyle al tak olmuyormuş...
    ECUya o enjektörün özelliklerine göre yazılım yapılması gerekliymiş.

  12. #50
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olay enjektörde bitmiyor. Enjektör kadar regülatör, ECU, montajın ve ayarın da önemi büyük.



    MTM veya başka bir marka demiyorum. Sadece bilgi veriyorum. Karar senin.
    Şahsen pek sevmem de MTM'yi ECU'su yüzünden. Ama montajcılar çok sever. Çünkü hiç detay ayarı yoktur. Otomatik kalibrasyon yapar gönderirler.

    Hangisini taktırırsan taktır, 8'lik alt bakır boru çektir ve en az 1500mbar'lık regülatör iste.
    8'lik alt boru gazın akışını sağlayan (depodan motora Kadar gelen) bakır borumudur ?

  13. #51
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Keihin enjektörleri öyle al tak olmuyormuş...
    ECUya o enjektörün özelliklerine göre yazılım yapılması gerekliymiş.
    Çoğu ECU'da 10'larca enjektör seçeneği mecvut. Tabi ki enjektör değişince debi de değişeceğinden yeniden ayar gerekecektir.

    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8'lik alt boru gazın akışını sağlayan (depodan motora Kadar gelen) bakır borumudur ?
    Doğrudur. Alt boru veya besleme borusu olarak da geçer. Regülatör de önde gazı buharlaştıran su ve gaz giriş çıkışı olan, raile basınçlı gaz buharı sağlayan eleman.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  14. #52
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olay enjektörde bitmiyor. Enjektör kadar regülatör, ECU, montajın ve ayarın da önemi büyük.



    MTM veya başka bir marka demiyorum. Sadece bilgi veriyorum. Karar senin.
    Şahsen pek sevmem de MTM'yi ECU'su yüzünden. Ama montajcılar çok sever. Çünkü hiç detay ayarı yoktur. Otomatik kalibrasyon yapar gönderirler.

    Hangisini taktırırsan taktır, 8'lik alt bakır boru çektir ve en az 1500mbar'lık regülatör iste.
    1, Ri-One ED Regülatör
    Diyaframlı tek kademeli yapı
    800 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
    1200 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
    1500 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
    Temizleme işlemine ihtiyaç duymayan tasarım
    140KW maksimum motor gücü
    ECE R 67.01 onaylı

    2, Genius-Max ED Regülatör
    Diyaframlı tek kademeli yapı
    1800 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
    Temizleme işlemine ihtiyaç duymayan tasarım
    240KW maksimum motor gücü
    ECE R 67.01 onaylı

    İki çeşit regülatör kullanıyorlarmış

  15. #53
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1, Ri-One ED Regülatör
    Diyaframlı tek kademeli yapı
    800 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
    1200 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
    1500 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
    Temizleme işlemine ihtiyaç duymayan tasarım
    140KW maksimum motor gücü
    ECE R 67.01 onaylı

    2, Genius-Max ED Regülatör
    Diyaframlı tek kademeli yapı
    1800 mbar emme manifold basıncına orantılı basınç ayarı
    Temizleme işlemine ihtiyaç duymayan tasarım
    240KW maksimum motor gücü
    ECE R 67.01 onaylı

    İki çeşit regülatör kullanıyorlarmış
    Bunlar BRC'nin yıllardır kullandığı regülatörleri zaten. Oradan tanıyorum 1.grupta üç tip var, biri 800, biri 1200, diğeri 1500mbar'lık.



    İkinci gruptaki de BRC genius max.


    Eğer aracında modifiye, turbo falan düşünmüyorsan 1.gruptaki 1500mbar'lık regülatör son derece verimli ve işini görecek bir regülatördür. 1500'lük mü, 1200'lük mü olduğunu anlamak için su giriş çıkışlarına bakman yeterli. Su giriş çıkışı bakırdır 1500'lükte. Tıpkı eklediğim ilk resimdeki gibi.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  16. #54
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Başka var mı dikkat edilmesi gereken püf noktası bu konuda ?

  17. #55

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cnc araştırdın mı yakın istasyon varsa arabayı stop etmezsin
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  18. #56
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Başka var mı dikkat edilmesi gereken püf noktası bu konuda ?
    Diğer yazdıklarıma ek olarak; manifoldu sökerek mümkün olduğunca benzin enjektörüne yakın bir açıyla ve kapağa olabilecek en yakın noktadan delsinler. Çapak bırakmasınlar. Enjektör hortumları kısa tutulsun. Ve mümkünse OBD bilen, wideband, afr'den haberdar kasap olmayan bir servis bulun. Yolda da OBD veya wideband ile ayar yapılsın. Sözkonusu kit MTM olunca servisleri çok değişken olabiliyor, dikkat edin.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #57
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diğer yazdıklarıma ek olarak; manifoldu sökerek mümkün olduğunca benzin enjektörüne yakın bir açıyla ve kapağa olabilecek en yakın noktadan delsinler. Çapak bırakmasınlar. Enjektör hortumları kısa tutulsun. Ve mümkünse OBD bilen, wideband, afr'den haberdar kasap olmayan bir servis bulun. Yolda da OBD veya wideband ile ayar yapılsın. Sözkonusu kit MTM olunca servisleri çok değişken olabiliyor, dikkat edin.
    Valla bizim buralarda en profesyonel duran bu elemanlar...
    http://www.ayotogaz.com/otogaz-donusumunde-kalite/

    Sanayi sitesinde benim bildiğim 3 tane var montaj yeri ve marka.
    Hatta merdivenaltı tabir edilen yerlerde var da bunlar en ciddi duran,
    görünen işinin ehli insanlar. Ama yarın gideyim bi konuşayım bakalım
    anlaşılır zaten...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •