2.0 tsi için enjektör nezaman çıkacak

Thread: 2.0 tsi için enjektör nezaman çıkacak

  1. khan said:
    sene 2007 kendi arabam,





    direct injectionda paralel baglanti pek mumkun degil, direk combustion a isedigi icin enjektorler coklu iseme yapiyor, normal port sistemi gibi valve zamanlamasi limitasyonu olmadigindan, o yuzden tamamen bagimsiz sistem yapilmasin lazim, duzgun injection time zamanlari belirleyerek calistirmak lazim.

    subaru brz de 4 tane direct enjeksiyon enjektoru, 4 tane de port injection enjektoru var.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.
     
  2. sansar34's Avatar

    sansar34 said:
    Quote Originally Posted by utkunoa View Post
    tfsi ile tsi aynı zıkkım değilmi yahu :?
    bırı turbo fround subap enjekt dıgerı turbo subap enjekt hesabını yap hocam
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114
     
  3. sansar34's Avatar

    sansar34 said:
    Quote Originally Posted by khan View Post
    sene 2007 kendi arabam,





    direct injectionda paralel baglanti pek mumkun degil, direk combustion a isedigi icin enjektorler coklu iseme yapiyor, normal port sistemi gibi valve zamanlamasi limitasyonu olmadigindan, o yuzden tamamen bagimsiz sistem yapilmasin lazim, duzgun injection time zamanlari belirleyerek calistirmak lazim.

    subaru brz de 4 tane direct enjeksiyon enjektoru, 4 tane de port injection enjektoru var.
    hortum senlıgı var kaputun altında abı :d benzını basıncını yukseltmek ıcın krangdan guc alark benzın pompasımı koydun yoksa benmı yanlıs goruyorum? he bıde brz de 4+4 sıstem var demıssın fabrıka cıkıslı boylemı yoksa hazır oem kıtlermı var? vede son olrak bu sıstemı anahtar yardımıyla acıp kapatmada olabılır gundelık kullanımda standar dırek enjektorler kullanılır guc ıstedıgın zamanda ıcerde kokpıtte bulunan acma kaptma sıvıcını acarkada kullanabılırsın eger beyın dahıl edıp kullanmak ıstıyosan ıkıncı bı beyıne ıhtıyac yok programlana bılır pıc devrelerı var onların ıcıne yazılım atarakda +4 enjektorlerı kontrol edılebılır kı bu sıstem fabrıkasyonda malıyetı arttıracagını dusunuldugu ıcın fabrıkasyon yoktur dıye tahmın edıyorum dogrumudur abılerım?
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114
     
  4. typermelih's Avatar

    typermelih said:
    ştage 4 geçtik şadece dşg yazılımı benim önüme çıktı burda 4 enjektör daha takmak,işime gelmiyor citti uğraştırır gibime geliyor....başka araçlar 1000 cc enjektörlerle neler neler yapıyorlar.çıkacanı bilşem rahatlıcam
     
  5. sansar34's Avatar

    sansar34 said:
    aslında onemlı olan sanzumanla oynayarak tork ve top speed elde etmek obur turlu motoru yormaktan baska bısy yapmıyoruz
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114
     
  6. typermelih's Avatar

    typermelih said:
    Quote Originally Posted by sansar34 View Post
    aslında onemlı olan sanzumanla oynayarak tork ve top speed elde etmek obur turlu motoru yormaktan baska bısy yapmıyoruz
    şanzumanın neyiyle oynayacaz ne elde edecez
     
  7. Sert@ç's Avatar

    Sert@ç said:
    Quote Originally Posted by sansar34 View Post
    bırı turbo fround subap enjekt dıgerı turbo subap enjekt hesabını yap hocam
    Fround ne demek acaba ?
    tfsi tsi 2.0 motorda ufak tefek güncellemeler dışında farksız
    Quote Originally Posted by sansar34 View Post
    aslında onemlı olan sanzumanla oynayarak tork ve top speed elde etmek obur turlu motoru yormaktan baska bısy yapmıyoruz
    Şanzımanla oynayıp nasıl tork artcak ?
    Top speed arttı diyelim top speede ulaşcak sürede artcak ?
    arifin manchestera attığı golü arıyordum nereye geldim
    Quote Originally Posted by hakotech View Post
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..
     
  8. sansar34's Avatar

    sansar34 said:
    pardon yanlıs yazmısım yenı farkettım turbo fuel stratified injection yanı turkcesı turbo yakıt tabakalı enjeksıyon bu sıstem sılındırın dırek ıcıne pıskurtulerek turbo yardımıyla hava yakıt karısımını dengelı bı sekılde karısmasını saglıyor ve sonrada yakıtı yakıyor yıne mantık aynı ama bu sefer sılındır ıcıne dırek puskurtuluyor bu sebeple daha az azot salınımı yapılıyor cıg yakma soz konusu olmuyo pek fazla ve yakıt konusunda bıraz daga tutucu digerı ıse turbo supercaharge injection yanı cıft beslemelı motor kranktan aldıgı gucu vıdalı komprasore (supercharge) ıcını ılk hava ıle dolduruyo sonrasında ıkıncı doldurmada turbonun paller mılıyle daha yuksek gucle hava verıyor sılındırın ıcıneü, diye bılıyorum
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114
     
  9. sansar34's Avatar

    sansar34 said:
    Quote Originally Posted by Sert@ç View Post
    Şanzımanla oynayıp nasıl tork artcak ?
    Top speed arttı diyelim top speede ulaşcak sürede artcak ?
    arifin manchestera attığı golü arıyordum nereye geldim
    hocam sen bısıklet ıllakı surmussundur dımı? nasıl sen yoruldugunda yokus yukarı 3 vıtesteyken 1. vıtese cakıp dıslı sayısını arttırıp bır turur daha rahat dondure bılıyorsan bundada oledır yanı en azından hıc fızık dersınde tork moment dıye bı konu var hıc dınlemedın mı? belkıde ben yanlıs dusunuyorumdur yanı bı ınsan bı konuda ıyı olsa bıle bazen yanlıs yapabılıyor. bu benım sahsı fıkrım markalar motor yapma pesınde degıl daga cok sanjuman yapma pesınde nıye bı sanzumanı 10 tane modelınde kullanıyor sadece vıtes aralıkarlını buyutuyo yada kucultuyo. yanlısım varsa soyleyın lutfen bende bılım ?
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114
     
  10. Sert@ç's Avatar

    Sert@ç said:
    Quote Originally Posted by sansar34 View Post
    pardon yanlıs yazmısım yenı farkettım turbo fuel stratified injection yanı turkcesı turbo yakıt tabakalı enjeksıyon bu sıstem sılındırın dırek ıcıne pıskurtulerek turbo yardımıyla hava yakıt karısımını dengelı bı sekılde karısmasını saglıyor ve sonrada yakıtı yakıyor yıne mantık aynı ama bu sefer sılındır ıcıne dırek puskurtuluyor bu sebeple daha az azot salınımı yapılıyor cıg yakma soz konusu olmuyo pek fazla ve yakıt konusunda bıraz daga tutucu digerı ıse turbo supercaharge injection yanı cıft beslemelı motor kranktan aldıgı vıdalı komprasorun ıcını ılk hava ıle dolduruyo sonrasında ıkıncı doldurmada turbonun paller mılıyle daha yuksek gucle hava verıyor sılındırın ıcıne dşye bılıyorum

    Tamam aynen dediğin gibi
    Yukarıda da bahsettim tfsi tsi fark etmiyo teknoloji motor aynı sadece güncellemeler var
    Quote Originally Posted by sansar34 View Post
    hocam sen bısıklet ıllakı surmussundur dımı? nasıl sen yoruldugunda yokus yukarı 3 vıtesteyken 1. vıtese cakıp dıslı sayısını arttırıp bır turur daha rahat dondure bılıyorsan bundada oledır yanı en azından hıc fızık dersınde tork moment dıye bı konu var hıc dınlemedın mı? belkıde ben yanlıs dusunuyorumdur yanı bı ınsan bı konuda ıyı olsa bıle bazen yanlıs yapabılıyor. bu benım sahsı fıkrım markalar motor yapma pesınde degıl daga cok sanjuman yapma pesınde nıye bı sanzumanı 10 tane modelınde kullanıyor sadece vıtes aralıkarlını buyutuyo yada kucultuyo. yanlısım varsa soyleyın lutfen bende bılım ?
    Vites değiştirmekle şanzıman oranı çok alakasız şeyler vites küçülünce tork artmaz dişlilerdeki oran değişir
    Eğer senin mantıkla dişli oranlarını değiştirirsek son hız limiti yükselir ancak hızlanma süresi artar o yüzden şanzımana dokunmaya gerek yok ***** dsg(zaten kısa dişlisi bile yok) golf r dan bahsediyoruz
    Quote Originally Posted by hakotech View Post
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..
     
  11. sansar34's Avatar

    sansar34 said:
    dsg de orası ole ama genel olark eskı sıstemlerde vıtes aralıklarını kucultup dıslı sayısını artırmak mantıklı olmaz mı? yada sonucunda bıze nasıl doner
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114
     
  12. Sert@ç's Avatar

    Sert@ç said:
    Quote Originally Posted by sansar34 View Post
    dsg de orası ole ama genel olark eskı sıstemlerde vıtes aralıklarını kucultup dıslı sayısını artırmak mantıklı olmaz mı? yada sonucunda bıze nasıl doner
    Dişli oranı değiştirmek eski arabalarda kaldı şuan ki araçlar için çok gereksiz
    Eski 1de 80 yapan japon arabası değil sonuçta öyle dişliyle oynancak
    Dişliyle oynadıkça ya son hızın artar hızlanman düşer yada son hızın azalır hızlanman artar

    Neyse konu nereye geldi boşver yani dişliyi filan
    Quote Originally Posted by hakotech View Post
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..
     
  13. khan said:
    sansar direk google translate kardesim yazdiklarin, arastirmak guzel sey ama fikir sahibi olmaktansa once bilgi sahibi olmaya calis, sana bir abi tavsiyesi)
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.
     
  14. _muhaRRem said:
    amaç top speed yani misal 300 km ye en hızlı sürede çıkmak buda güç artışı ile olur..

    zaten stock golfR da 500hp lik arabanın yaptığı son hıza çıkabilir. biri 30 sn de diğeri 230 sn de

    enjektor duty = güç

    yakıt olayı bence 4+4 ile çözülür bu sefer gtx35 gibi turbo takılıp rahatlıkla 30 psi basınç basılabilir enjektorler bitmeden..
    Dr.ECU
     
  15. sansar34's Avatar

    sansar34 said:
    yok be abı okulda ogretılenler zaten googledekı seylerle hemen hemn aynı yapabılecegım bısy yok hem bu ısler uzerıne cok merakım var vede eksın cok anım var ama bilmedigim seyleride oluyo eksık cok yanım var burdanda sızlerden bırseyler ogrenıyorum iste gerı kalanda google dayı saolsun
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114
     
  16. utkunoa's Avatar

    utkunoa said:
    Quote Originally Posted by sansar34 View Post
    pardon yanlıs yazmısım yenı farkettım turbo fuel stratified injection yanı turkcesı turbo yakıt tabakalı enjeksıyon bu sıstem sılındırın dırek ıcıne pıskurtulerek turbo yardımıyla hava yakıt karısımını dengelı bı sekılde karısmasını saglıyor ve sonrada yakıtı yakıyor yıne mantık aynı ama bu sefer sılındır ıcıne dırek puskurtuluyor bu sebeple daha az azot salınımı yapılıyor cıg yakma soz konusu olmuyo pek fazla ve yakıt konusunda bıraz daga tutucu digerı ıse turbo supercaharge injection yanı cıft beslemelı motor kranktan aldıgı gucu vıdalı komprasore (supercharge) ıcını ılk hava ıle dolduruyo sonrasında ıkıncı doldurmada turbonun paller mılıyle daha yuksek gucle hava verıyor sılındırın ıcıneü, diye bılıyorum
    supercharge dediğin olay sadece 1.4 tsi lerin belli modellerinde birde audi rs3 modellerinde var tsi nin gerçek açılımı bu olmaması lazım çünkü 2.0 tsi lerdede supercharger olması lazım mantıken
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned
     
  17. Sert@ç's Avatar

    Sert@ç said:
    Quote Originally Posted by utkunoa View Post
    supercharge dediğin olay sadece 1.4 tsi lerin belli modellerinde birde audi rs3 modellerinde var tsi nin gerçek açılımı bu olmaması lazım çünkü 2.0 tsi lerdede supercharger olması lazım mantıken
    1.4 tsi yani twin charged motor sadece vw kullanıyordu ancak ortak platform araçları a1-polo-fabia-ibiza modellerinde en üst seviye dışında başka twin charged motor yok

    Rs3 tsi değil oda tfsi tt-rs motoru 2.5 5 silindi
    Quote Originally Posted by hakotech View Post
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..
     
  18. sansar34's Avatar

    sansar34 said:
    VW tsi motor animation (by UPTV) - YouTube

    kaynak olark burayı veyada

    MOTOR TEKNİK BİLGİLERİ: Nisan 2010

    buraya bakabılrısınız bnım okuldada suydugum buydu belkıde ben yanlıs bılıyorumdur sız dogrusunu bılıyorsunuzdur zaten bu forumda ogrenmek bılgı paylasmak ıcın var
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114
     
  19. Sinan'S2k's Avatar

    Sinan'S2k said:
    biz 2001-2002 de 5. enjektör kullanırdık. Gaz kelebeğinden basardı benzini
    Yokluk böyle birşey olsa gerek Herhalde gevurlardan önce keşfetmişizdir
    Ms2k
    Powered by BES Servis - Mapped by US Performance
    100-200km 5.15sn
    561.7 RWHP - 690.9 CRANK HP - 614.2 NM - MUSTANG DYNAMOMETER