2 ayak 3 pedal.
otomatiği daha çok araba kullanmayı pek beceremeyen playstationcılar tercih ediyor.
Manuel al kafan rahat olsun.
Printable View
2 ayak 3 pedal.
otomatiği daha çok araba kullanmayı pek beceremeyen playstationcılar tercih ediyor.
Manuel al kafan rahat olsun.
2013 yılında otomatik vitesden daha hızlı vites atıcaklarına inanlar var hala.Sen 3.vites 3 geçeyim diyip debriyaj a bastığında otomatik (DSG)3 e geçmiş oluyor.
vites geçişleri için bir video var golf gti DSG ve düz vites.
Drift King Test Golf GTI (DSG vs 6spd Manual) - YouTube
dsg otomatiğin ulaştığı son noktadır kullanım zevki manuele çok yakındır kimisi için daha zevklidir.hassas bi şanzuman.bende apaçi kullanmayı seviyorum bu sebeple manuel alıcaktım ama olmadığı için DSG aldım.hiç sorun çıkarmıcaksa eğer bana manuel alamadığım için pişman olmıcam.garanti bitmeden satıcaksanız polo alın yukleyın rahat rahat kullanın.uzun surelı dusnuyosanız 1.4tsi manuel rocco alın yukleyın 220-230hp arası takılın :)
Polo GTI kullanan kadar otomatik araba kullanmam diyordum ama ondan sonra öncelik otomatik araba bakmaya başladım. Ama sürekli şehir içinde kullandığım için.
DSG bambaşka bişey bu kadar hızlı vites değiştirme şansınız yok. Ekonomik olması açısından yüksek viteste gitmeye çalıştığını yazmış arkadaşlar zaten. Ki manuel modda kullanınca 4 ten direk 2 ye atmasan da 4-3-2 yi de çok hızlı yaparsın alışınca.
Ama bana kalsa
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphoto...95025429_n.jpg
Arkadaş falan hayırdır ? arkadaşlık sitesi mi burası ? Sene oldu 2013 dsgler mekatronik sıkıntısı çıkarıyor. ben orda otomatik bayan işi falan yazmadım.
Hangi muhabbete girip girmeyeceğim için önce sana pm atar izin isterim oldu mu ?
Benim yorumum bu.Seni ilgilendirmez.senin düşüncen farklıdır ona saygı duyarım.
Yas 17. Ehliyet yok. Araba yok.
Dsg sanz. Arac kullanmis insanlardan daha iyi bilmen normaldir :)
Edit: zaten siz vites kucultmek isteseniz misal 5ten 2ye almak isteseniz gaza sonuna kadar basinca arac kenini gazlamaa uygun vitese alir yani siz manuelde vites kcultene kadar dsg ile araci gecmis olursunuz kismen :)
Bende manuel vitesi oldukça iyi kullandığımı düşünüyorum ve şuan ki aracımda zaten düz vites. ancak imkanım olsa kesinlikle manuel vites almam (bir kaç istisna model dışında)
manuel araba kullanıyor olmak usta şöför olmak anlamınada gelmiyor, alakası yok :) ancak düz vites kullanmaktan zevk alan birininde otomatik almasının anlamı yok.
konu sahibi arkadaş için konuşayım. Ben olsam düz vites alırdım. çünkü illa ki bıkılıyor düz vitesten. o işkence bir dönem çekiliyorda sonra koy g.tüne deyip otomatik alınıyor :)
ancak tam otomatik vites araçta bile kullanmayı bilen kişi istediği devirde vites değiştirebilir. ha kesici olmuyor d konumundayken ama kesiye kadar aynı viteste kalabiliyor :)
neyse kısaca diyeceğim şu ki, bıkana kadar manuel vites kullanılmalı bence :)
yorumlardan birisi özetlemiş bak olayı:
Kurt Bang Tidy 5 ay önce
Your comment is based on lack of knowledge, DSG is not "for gays who can't shift" DSG changes gear FASTER than a human can react, so you can shift all day you will never shift faster than a DSG box. Saying that however manual is still more fun
ayrıca kimse dsg'den hızlı değiştirebileceğini ima etmedi sanırım başlık boyunca?
benim aklıma takılan en önemli noktalardan birisi de şu mesela, atıyorum poloyu aldın, gırtlağa kadar şişirdin 250 hp oldu, ne kadar kaldırıcak dsg, nereye kadar devam edicek? hadi diyelim sıkıntı çıkardı, götürüp sanayide 1500 liraya baskı balata değiştirmeye benzemez bu dsg'nin olayı. yan dükkan komşumun transporter'ında 40k'da bozuldu dsg, garanti kapsamına bile almadılar 12.000 lira masraf çıkardılar. adam 60 yaşında, eşiyle sakin sakin seyahat eden bir adamdır.
bu tarz olayları çevreden yaşamak, duymak can sıkıyor, özellikle vag'a olan güvenimi baltalıyor. kaldı ki fanatik derece volkswagenciyim, babadan öyle gördüm.
performans arabası alıyosanız kesınlıkle manuel tabi alacagınız araba bi ferrari değilse yok sehır ici kullanırım evden işe işten eve trafikte debriyaj ayagımla bır butun olmasın eve gıdene kadar dıyosan tabıkı automatık
zaten olay şu deli gibi dolduracaksan stage-3-4-5-6 say say bitmez o zaman manuel olması gerekiyor ama manuelde zaten 250 bg sonrasında dişliler yada baskı balata sorunu verir ve onuda değiştirirsin ;)
Ben adabımla konuşuyorum zaten...Arkadaşım diyorum , burası arkadaşlık sitesimi falan diyorsun ?Gereksiz yere polemik yaratıyorsun...Sana pm atar izin isterim falan boş boş şeyler yazıyorsun...Sonra adabınla konuş diyorsun...Neyse fazla uzatmanın gereği yok...Sana iyi forumlar...
tövbe tövbe yorumlara baktım madem yorumunuza karışlmamasını istiyorsunuz yorumlarınız da saygılı olsun otomatik vites pleysteyşıncı işi falan sapır saçma konuşmaya gerek yok keyfinin kahyasımısın
manueli daha cok yükleme muhabbetini diyen arkadaşlar polo gti rocconun aynı yapılanlar sonucunda onunde oldugunu bilmiyor galiba.
Manuel kız işi vs muhabbetlerine girmeyin manuelle cok rahat kullanan bayanlar otomatik kullanan gti sahiplerinden iyimi yani ? Manueli herkes kullanır buna söförlük denmez. Tamamiyle zewk meselesi farklı bişi degil. İstanbul trafiginde saatlerce dur kalk yaptıgımı biliyorum arkadasımın sol ayagı pert olurken ben rahat rahat ilerliyorum . Performans olarakta hic bi insan evladı dsg den hızlı atamaz.
Ben asla D veya S modda arabayı kullanmam hep vitesten kendim atarım devrimi vs herseyi kendim ayarlarım gerektiginde vites kucultup yawaslarım zorda kaldıgımda. Tek yapılmıcak sey kesiciye sokmak onuda yapmanın anlamı yok benim icin..
polo geçiyo tabi o değil sorun sıkıntı çıkarma ihtimali açısından dedi herkes sanırm manueli.bendede dsg var ama bi kulağım onda acaba titreme yapıcak mı bi gün kavramayı bitiricek mi diye.manuel kadar sorunsuz olsa keşke şu şanzuman.
bence bi easytronik kullanın sonra dsg kullanın nasıl bir nimet olduğunu eminim o zaman anlarsınız :D
Ne dsg kullandım nede bindim saçma sapan yaş muhabbetine girmeyin kurcalama açısından ne kadar az kontrol edilemeyen elektronik, o kadar iyi bence, varsa manuel tercih edin..
tam yaşının yorumu olmuş :)
Kesinlikle :)
Çok yazıp çizmem ama sürekli takip ederim forum sitesini. Böyle yorumlardan sonra otomobil tutkumdanda, forum sitelerindende soğuyorum. Sonra edindiğim bilgiler aklıma geliyor '' Ben bu forumda çok güzel bilgiler edindim. Saçma sapan yorumlar yüzünden küsmek saygısızlık olur'' diyorum ve bu tarz yorumları görmemezlikten gelmeye çalışıyorum... Gül diken ilişkisi işte...
Dsg işini çok iyi yapan bir şanzıman, bazen fazla iyi yapması can sıkıcı oluyor onun için tek kavrama amt'leri daha çok seviyorum :D Ama sonuçta bir otomatik şanzıman, düzün verdiği zevki ama dur kalkta düzün verdiği eziyeti vermez.
acaba neden su an dunyanin en hizli araclari DSG turu sanziman kullaniyo yada direksiyondan degistirilen? Mesela Veyron, 458 Italia, Aventador, Gallardo, Vede GT-R.. Cunku gercek sudurki, sizin delikanlilik tabir ettiginiz bi sol ayaginizla debriyaja basip kolunuzla corba karistirir gibi vites attiginiz icin tatmin oldugunuz araclar asla bunlar kadar hizli vites atamaz, Keiichi amca bile atamiyo siz nasi atcaksiniz, Roll da ve drag da hep alir DSG sanziman, artik gelecekte ne yazikki olmicak duz vites araclar cunku teknolojik olarak cok geride kaldi, Ha keyfi ayri o baska, ama GT-R da duz vites yada Veyronda isteyen adama salak derim acikca arabanin potansiyelini kisitlar sadece, Bende keyif aliyorum duz vites kullanirken S2000, Mustang gt500 vs gibi arac kullandim duz vites cok ta keyifli, Tercih meselesi bu, duz vites alanada saygi duyarim ama DSG kadr hizli oldugunu kimse iddia etmesin, robot degilsinizki..ama DSG aldi diyede "Delikanli adam vitesi kendi degistirir" tribi yapip sanki bayan arabasi almis muamelesi yapaninda erkekligine olan ozguveninden suphe duyarim kendini erkek hissetmek icin vites atma ihtiyaci duyuyosa:). Keyfinin kahyasi degilsiniz kimsenin. Ayrica arastirmadan cahilce konusmanin luzumu yok, Duz vites kusura bakmayinda otomatigi varsa bir aracin ve daha iyi yada ayni derecede performans sagliyosa, Ve o kisi duz vites aliyosa istanbul trafiginde yaptigi hamallik baska birsey degil.
abi ben polo tavsiye ederim.2012 den itabaren yağ yakma sorunuda giderildi.:)
az önce revo yazılımlı remus son susturuculu 210 hp'lik dsg rocco denedim, açıkça söyleyebilirim ki 1.6 tdi dsg jetta ile vites atmalarının alakası yok, inanılmaz hoşuma gitti. apayrı bir keyif, konunun başlarında bir arkadaş "sequential vites atmaya alışırsan, çok keyif alırsın demişti", çok doğru söylemiş, gerçekten ayrı bir hissiyat, hele vites atışlarında hafif bir patlatması var, paha biçilemez :D
amaa, gelelim işin amasına, motordan mıdır, aracın hızlanmayı hissettirmemesinden midir bilinmez, downpipelı, düz borulu, hks hi-power'lı czt'm ile 0-100-120'ye kadar hızlanmam daha iyiydi gibi geldi bana, çektiğim videoları bulabilirsem açıp karşılaştıracağım birazdan. bilemiyorum belki czt bununla kıyaslayınca biraz teneke kaldığı için de olabilir ama daha önce stock haliyle 160'lık manuel scirocco'yu maymun etmişliğim vardı. ölçümlere ve videolara bakınca az çok çıkar ortaya.
sonuç olarak, dsg inanılmaz bir şanzıman, yani polo'daki veya jetta'daki dsg'yi kullanıp çamur atmamak lazım, benim diyen adamı maymun eder, ben çok beğendim. şu an kafamda kalan tek soru işareti, manuel kadar sağlam olacak mı? kaldıracak mı sürekli 230-240 hpleri? bunu da zaman ve kullanan arkadaşlar gösterecek sanırım :D
DSG alacaksan garantili bir otomobil almaya bak..
bence biraz sakinleş :D
DSG alıcaksan sıfır al garantisi bitmesine 6 ay kala sat. Yoksa keyif alamazsın bence.
Bindiğin Araç Rocco yada poloGTI olucak ise DSG tercih etmelisin , çünkü dsg tsi motorla çok uyumlu çalışıyor hatta çok iyi bi shifter değilsen , aynı aracın dsg sini yakalayamazsın dahi...
Hani Başka Araç Arıyor Olsan Manuel Derim Ama rocco ve gti da DSG ;)
anlatiklarina gore sana dsg gelmez.
adamlar teknolojiyi dibine kadar kullanip dsg yapmislar ama senin istedigin o degil.
o yuzden manuel scirocco al.
bende 1,6 tdi dsg var, acayip memnunum. cunku tam istedigim gibi vites degistiriyor.
- en başlarda bende otomatik araba almam diyordum ama büyük konuşmamak gerekmiş dsg polo gti'a sahibim resmen huzurmuş dsg :D