doğru mu yanlış mı bilemem ama, sanırım herkes ben dahil herkes bu şekilde hareket ediyor![]()
doğru mu yanlış mı bilemem ama, sanırım herkes ben dahil herkes bu şekilde hareket ediyor![]()
ben motor yağıma güveniyorum, motor soğukken de sürtünmeyi minimuma indiriyor
adamlar her geçen gün teknoloji geliştiriyor, motor soğukken de korumayı en üst seviyede tutmak için![]()
bence, motorun ilk marştan sonra yağlama yapması için bir dakika kadar beklemekte fayda var. düşük devirde ilerleyerek aracın aktarımını da aynı ölçüde ısıtmak gerektiğine inanıyorum. Görmesemde inanıyorum kardeşim![]()
Fiat's Are Faster Than You Think!
peki turbo araçlarda misal 1.7 dti'de motor normal ısısındayken biraz beklenipmi kontak kapatmali ? yoksa durur dururmaz kapatabilirmiyiz ? turboya zararı olurmu? hep merak etmişimdir.
hangimiz yataktan kalktığımız gibi koşmaya başlıyor.
aracımı ben her zaman çalıştırdığımda 1 sigara bitimine kadar -küçüklere kötü örnek olmayayım- beklerim. Neticede soğuk memlekette doğduk, şoförlüğü öğrendik. Aracın biraz çalışıp kendine gelmesi her zaman faydalıdır. Ben rölantide beklerken aracımın etrafını bir dönerim. Vuran var mı, lastik havaları nasıl, akan kokan var mı, diye. Motor sesini dinlerim. Anormal bir ses var mı, diye. Sizce bunları kontrol etmenin bir zararı var mı? Beklerken varsın biraz yakıt yaksın. Kontrol ettiğim olayların birinde bir aksaklık varsa başıma açacağı iş-masraf, yaktığım yakıttan az mı olacak?
Aracım kendine gelmeden devri asla yükseltmem. Bir sporcu bile spora başlarken önce kendini ısındırır.![]()
Yaz aylarında 2 dk,kış aylarında 3-5 dk çalıştırmadan hareket etmiyorum.motoru soğuk olunca vites geçişleri gaz tepkisi vs. hoşuma gitmiyor.hareket ettikten sonra hararet ibresi yerinden oynamayana kadar da yüklenmiyorum.suana kadarki araçlarımdan en geç ısınanı golf.motor sıcaklığının 90 dereceyi bulması bayagi zaman alıyor.
kışın lpgde marş yaptığım için ısınana kadar beklerim yazın çalışır çalışmaz yürürüm.sıralı sistem lpg olan araçtada motor ısınana kadar 2000 deviri geçmem hararet çubuğu yerinden oynadıktan sonra normal kullanıma dönerim![]()
aracım kapalı garajda duruyor ama ben yinede hararet göstergesi artana kadar bekliyorum hatta bazen egzoz gazından boğulacak gibi oluyorum ama olsuneğer çok çok acelem varsa da 2500 d/d geçmiyorum
sabah ısınmadan asla yola çıkmam o arada da sağını solunu incelerim bir vukuat var mı diye, yola çıktıktan sonrada yine sıkıştırmam çünkü ev-iş arası 6-7 km max. o süre zarfında sıkıştırmaya gerek duymuyorum faydasından çok zarararının olacağını düşünürüm.
herkes yağlamadan , yağ pompasından vs.den bahsetmiş.Sıcak soğuk çalışması durumunda tek olay yağ we yağlama değilki.Geceden sabaha kadar yatmış bi motorun ilk marşta en az 3-5 dk. genleşmeden dolayı rodaj süresi olmalıdır , aslında hararet yerini bulana kadar olur ama 3-5 dk. geçmeden hareket etmek bence motorun (crank , gömlek , piston , segman) ömründen ömür çalar.
PSN:dohcvtec99
Aracı 1 dakika kadar ısıtırız çünkü özellikle kışın bloklardaki yağ donacağı için akışkan özelliğini yitirir ve marşa bastığımızda motor yetersiz yağ ile çalışır.
Bu 1 dakika süresince hareket halindeysek yağ tam akışkan hale geçmediği için daha fazla aşınma gerçekleşir.
Eğer duruyorsak motor çok daha az aşınır veakışkan hale geldikten sonra hareket etmek
soğukken hareket etmeye oranla motora uzun vadede daha az zarar verir.
Bu sebeple aynı yaştaki araçlardan bazen biri daha ciğerli diğeri daha sağır olabiliyor.
Rolanti devrine kadar beklemek gerekmez 1 dakika motor için yeterli.
Yazın bu süreyi yarısından daha fazla kısaltabiliriz.
"Laf ağızdan çıkana kadar sizin esirinizdir. Çıktıktan sonra siz onun esiri olursunuz."
motor ısınana kadar sıgara ıcmek cok mantıklıne adamlarız ya arabamızı dusundugumuz kadar kendımızı dusunmuyoruz.
kışın Bolu baya soğuk olduğundan 1-2dk beklerim rolantide (tabi marş alırsa) sonra 5km civarı devirlendirmeden kullanırım. yazın ise 15sn civarı bekliyorum
Araç pist aracı vs ekstrem bir araç değilse durduğu yerde tam ısıtmanın gereği yok.
Çalıştırdıktan sonra motorun tamamının yağlanmasını ve aracın çalışmasının rejime girmesini beklemeniz yeterlidir. Bu da hiçbir araçta 1 dakikadan daha uzun sürmez. Sonrasında yürüyebilirsiniz.
Ama tam yük için hararet ibrenizin en azından 60-70 derecelere gelmesi, yağ basıncınızın makul seviyelere düşmesi beklenmeli.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
ben de çalıştırıyorum düpe geçene kadar bekliyorum bi de tüp sağlıksız derler![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)