d3n1s Nickli Üyeden Alıntı
yolun lokasyonu (şehir içi, şehir dışı vs) yolun özelliği (otoban, kara yolu, il yolu, devlet yolu vs) yolun fiziksel durumu (yatay ve düşey kurblar, şerit sayısı, eğim vs) bunlar belirlenebilecek minimum ve maksimum hızları veren datalar. Ondan sonra görüş açısı, önündeki arabayı geçmek için gereken mesafe, takip mesafesine göre durma mesafesi gibi kriterler hesaplanıp o yolda yapılabilecek maksimum hız hesaplanır. Bir yolda 70 tabelası varsa, yapılan hesaplar sonucu çıkan rakam 70ten çok daha fazladır (güvenlik faktörleri ve hesaplanan rakamın aşağıya yuvarlanmasından kaynaklı olarak, hesap sonucu 78 çıkarsa tabelaya 70 yazılır, 80 değil)
Bir yoldaki maksimum hız hesaplanırken kullanılan formüller ve değerler arasında yola aniden çıkan her hangi bir cisme vurmamak yoktur. Bunun için bütün yolların maksimum hızının 30 olması gerekir. Yayaların yoğun olarak bulunacağı yerlerdeki hız limitinin 10 olduğunu, şehir merkezinde 30 olduğunu ve banliyölerdeki hız limitinin 50 olduğunu hatırlatırım. Ayrıca otobanlar her tür canlı trafiğine kapalı alanlardır, buralardaki hız minimum 40 maksimum 120dir. 120yle giderken önüne aniden bir şey çıksa altındaki ortalama bir arabayı çarpmadan nasıl durdurabileceğini de merak etmiyor değilim hani.