Clio RS te de tek kapı seçeneği yok..
Zevk ve ihtiyaç meselesi elbet..
Printable View
Clio RS te de tek kapı seçeneği yok..
Zevk ve ihtiyaç meselesi elbet..
1618cc olması dezavantaj
Ama uygun fiyata girerse alınabilir tabi 100 de verilmez
Yalnız şöyle birsey var Polo ile kıyaslanıyorda Poloya evirir çevirirse baksen o zaman Clio fanatikliğine:D
Bence daha iyi olmaması için hiç bir nedeni bahanesi yok..
20 hp fazlası var
Vites sistemi aynı başarıda.
Renault her daim RS lerde yol tutuş konusunda iddialı
Olurda yakın/aynı olursa başarısız sayılabilir..
Ben teknik olarak daha iyi olabileceğini düşünüyorum
Ama görücez..
Polo - cupra filan varken işi zor clio nun bu fiyatlarla.
muhtemelen yol tutuş, verdiği his, direksiyon tepkileri olarak polo'dan daha başarılı olacaktır ama şanzumanı dsg kadar başarılı değil. Vitesleri dsg kadar hızlı geçiremiyormuş ve manuel modda gecikmeli atıyormuş.
Şu Clio'nun adı değişşe herkes rahatlayacak bence :)
hocam dsg de kuru tip, bir vitesten diğerine geçiş değil tek bahsettiğim, manuel modda bir sonraki vitese geçmek için pedala basıldığı zaman gecikme yaşanıyormuş, yani vitesi değiştirme komutunu geç algılıyormuş. yazılım güncellemesi ile çözülebilecek bir problem olabilir belkide.
Bu sinifta tek gecerim clio rs'i polo 2. Sirada olur viraj,surus yol tutus fren vs konularda cliodan iyi olamaz hicbir rakibi.75-80bin tl gibi rakamlar cok mutevazi olur nerdeyse o fiyatlara dolu megane ve fluanceler satiliyo bayide artk.bence satis fiyati 100bin tl civarini bulur vergi diliminden dolayi.
Juke dig-t 'yi düşününce umudum artıyor fiyat konusunda
Renault Clio RS 200 Turbo vs Toyota GT86 - autocar.co.uk - YouTube
video'da 3.20 civarı bahsediyor.
Edc'nin ne oldugunu hala bilmeyen varsa bir baksın..
Pist görüntüleri
Chris abinin testinde hiç öyle bir izlenim oluşmadı mesela ki dikkatlice tekrar izledim ikisini de, vites değişimleri ile alakalı.
Eğer varsa bir gecikme (ki sanmıyorum hala dediğim gibi, bir tek Autocar'ın testinde öyle bir durum gördüm, test aracından kaynaklı da olabilir) yazılımsal güncelleme ile halledilir diye düşünüyorum keza DSG - Stronic de de zamanla yavaşlıyor yeni yazılım ile tekrar hızlanıyor :)
GT86 ile kıyaslamak cidden saçma olmuş. Sonuçta en başta birisi RWD diğeri FWD, onu da geçtim GT86 nın ağırlık merkezinin ne kadar yere yakın, ağırlık dağılımının ne kadar lineer olduğunun herkes farkındadır sanırım, keza arabanın üretilirkenki sloganı bile "Fun to drive car" idi, which means "sürüş zevki" yani :)
Tur zamanlarını da ekliyim, gerçi Clio daha ölçülmemiş görünüyor ama ilerde karşılaştırırız.
Toyota GT-86 lap times and specs - FastestLaps.com
Renault Clio RS 200 EDC lap times and specs - FastestLaps.com
Şimdi her ne kadar farazi olsa da iki araç hakkında bazı teknik esaslara dayanarak karşılaştırma yapılabilir. Gti ile rs ciddi rakip olacaklar.. Rakamsal olarak olmasa bile yollarda enazından.. :)
Şöyle genel olarak verilere bir bakarsak
Gti : 1390 cc , 6200 rpm de 180 ps ve 250 nm tork ( 2000-4500 rpm ) veren bir üflemeliye sahip.
Rs : 1618 cc, 6000 rpm de 200 ps ve 240 nm tork ( 1750 - 5500 rpm ) veren bir üflemeliye...
Gti : 7 ileri dsg , 1270 kg (en boşu olsa gerek)
Rs : 6 ileri edc , 1280 kg ile 1370 kg arasında degişecek (donanıma göre)
1204 kg yazıyor uk versiyonunda.
Gti : 0-100 : 6.9 sn , top speed 229 kph
Rs : 0-100 : 6.7-6.8 sn, top speed 230 kph
Gti : Yakıt : 7.5 / 5.1 / 5.9 lt (ş.içi / ş.dışı / karma )
Rs : Yakıt : 8.1 / 5.1 / 6.3 lt (ş.içi / ş.dışı / karma )
Veriler birbirine çok yakın. Rs de Normal, Sport and manual Race olarak 3 şekilde yönetilebiliyor şanzıman (shift time- 150 milliseconds :) ) Launch control var ve gerek ESC gerek ASR manuel olarak tamamı ile kapatılabiliyor.
Yine ingiltere de fiyatlandırma vs 28 şubatta açıklandı, Nisan ortasında sipariş alınmaya başlanıp , haziranda da ilk teslimatları gerçekleşecekmiş. TR'de ilk teslimatlarda temmuzdan önce olmaz diye bekliyorum..
rs in özelliklerine bakılırsa fiyat farkının olması çok ama çok normal bence. tüm verileri gösteren ekran vs felanda cabası. dediğim gibi malesef ülkemizde spor araç sadece 60-200 olarak düşünüldüğü için hemen gti - rs karşılaştırması yapıldı.
tekrar söylüyorum gti güçlü konforlu bir hothatch olabilir ama rs ile farklı. rs ağırlıklı olarak pist kullanımı için üretilmiş bana kalırsa...
Bence ufak arabasıyla hızlı viraj dönmek isteyenlere göre RS daha çok :)
ben çok begendim şahsen
4 kapı olması satış grafiğini arttıracaktır
ayrıca 1.4 tsi motorlar piyasada yokken kimse verimliliğini bilmiyordu :)
o yüzden bende bi vag cı olarak diorum ki neden rs in motor verimliliği düşük olsun ???
herşeyi zaman gösterdiği gibi bunuda zaman göstericek , doğmamış çocuga don biçmenin alemi yok ;)
şuda unutulmamalıdır ki ÇOĞU zaman için turbo > n/a :) (turbo çıkmasına üzülenler için yazdım)
atmosferiğe dökülen paranın tamamı ile aradaki fark nirvana boyutlarını alabilir :)
edit ; N/A king hondalar bile ilerleyen günlerde turbo halleriyle bizi selamlayacak :) bakalım herşeyi zamanla görücez..
keşke 2 kapı olsaydı eski rs in yanından geçemez
İnsanlar turboya karşı değil sadece spor araç kavramından geliyor atmosferik taraftarlığı. Saf spor araç benim görüşüme göre de atmosferik olmalı fakat çokta takılmam buna. GTİ günlük kullanım adına daha uygun olacaktır RS daha sert, daha agresif olur keza fransız ekolü de böyledir. Ayrıca Emisyon mevzusu turboya ilgiyi çok arttırdı. Bu emisyon kuralları yararlıdır buna bir şey demem fakat eğer bu durum olmasaydı günlük kullanılan modellerde bu kadar çok turbo nesli göremezdik.:)
O paraları verdikten sonra GP alınır sıfır :). Benim gözümde ederi 55-60 bin. İşim gereği EDC'yide DSG'yide kullandım. EDC ani güç ihtiyaçlarında ne yapacağını şaşırıyor. RS 'te belki bunu düzeltmişlerdir. Malzeme kalitesini konuşmaya gerek yok zaten.
eğer 100 bine gelirse golf r alırım daha iyi :) uzun zamandır bekliyodum ama fiyatı hüsran oldu ne yazıki yolda fazla göremem bundan :(
Renault bayii çalışanı bir arkadaş varsa aramızda, şu araç hakkında biraz bilgi sızdırması mümkün müdür?
Tam olarak ne zaman piyasaya sürülmesi planlanıyor, fiyat aralığı ne olacak, vergi kabusu için bir önlem alınacak mı? Hala renk vermiyor Renault Türkiye..
Polo GTI 1194 kg, düzelteyim.
http://www.techturkey.com/forum/7085384-post1674.html
Clio'ya 100.000 TL mi? Saka yapiyor olmalisiniz... Degil RS, uzay yolu atilgan edition olsa gene verilmez bu rakam.
Gereksız o paraya
Fiyat belirsiz hatta arac hakkinda Mais'in bile haberi yok...
Yeni Clio Icon 1.5 dCi EDC 90 bg 54.300TL
R-link
Geri Görüş Kamerası
Yedek Lastik
Metalik Renk
sadece bu dört opsiyonla fiyatı 59.050 TL
Rs gelirse en az 80bin olur gibime geliyor. Renault uçuşlarda. daha önceki postlarda şu versiyoniçin 42bin denmiş şu an 49bin;
Clio Icon 1.5 dCi 90 bg Stop & Start..
Yanlış düşünüyorsunuz. Çoğu aracın spor versiyonuyla dizel full versiyonu arasında dağlar yok.
Hatırlatayım;
Polo 1.6 TDI 90 PS Tiptr. DSG Comfortline 49.600 TL (sıfır opsiyon)
Polo GTI 1.4 TSI 180 PS Tiptr. GTI 50.400 TL (sıfır opsiyon)
208 GTi 1.6 THP 200 hp 59.900 TL
208 ALLURE 1.6 HDi Auto6R Stop&Start 92 hp 51.400 TL
Seat İbiza 1.6lt TDI CR 90 hp > Reference 41.400
Seat İbiza 1.4 lt TSI 180 hp DSG > Cupra 48.300
Clio dizel 60 Megane dizel 80 olunca, RS için 100 pek fazla sayılmaz
18cc yüzünden vergi alıp başını gidiyor. Böyle güzel arabaların yüzünü bile göremiyoruz bırak almayı...
saçmalığın daniskası bu arabaya 70 80 yada 100 deniliyor o kdr para verip alanın aklına ben... polo gtı , ibiza cupra , yada 208 gtı ,mini cooper fln varken çok gereksiz.
o paraya git s2k al bin bari :) yada leon cupra
o paraya mini cooperS alınır valla.