en mantıklısını söylemişsiniz..güvenlik herşeyden önce..markalar bunca yıldır boşuna uğraşmıyorlar heralde.
Printable View
lastige janta ve amortisöre verilen paraya acımıcan kardeş.
yıkık vtegimiz vardı koni coiloverlı orjinal jantlı toyo T1r lastik vardı vallahi yoldan cıkartamıyodum :) coil alamıyosan gidicen efendi gibi kaliteli yay alıcan.
canturk migdemi bulandirdi bir kere onlarin yapicagi isi .... paramla rezil oldum bu kacinci vakka usta amortusorleri yaptinmi yaptim 10 numara halbuki takoz koymus ses yapmasin diye resimlerinide ekledim hersey ortada hakkimi helal etmiyorum kisaca canturku destekliyenler kolluyanlar munkunse yazmasin buraya yazik gunah bu kadar insana biz esnaf dedik arkadaslarimizin lafina guvendik ama sonuc ortada keske gitmez olaydim ....
Allah korumuş sizleri
Belki tepki göreceğim ama araca yapılan en ufak bir değişikliğin tüvden onaylanması bana çok mantıklı geliyor. Almanya'da parçalar takıldıktan sonra tüv e girilmesi gerekli. İyi kötü üretim sırasında bir standarda uyulur
Araba basmak yavaş yavaş dolaşmak bir kültür haline geldi. Bu olaya sempatizanlarıda paraları kadar yapmak zorunda oldukları için. Pres , kesmek , customcoilover gibi yollara gidiyorlar. Ve zaten araçları yavaş kullanıyorlar.
Arabamın yol tutuşunu konfordan ödün vererek arttırayım. Pist arabası yapayım , viraj kasayım diyen insanlar zaten bunlara para harcar kalitelisini alırlar. Yoksa kendini kandırırlar.
Duyarlı olmak cok güzel bir şey size katılıyorum. Yanlış değil. Fakat customcoilover olayı çıktığında ohh yay kesmekten pressten daha iyi dedik. Şimdi air olayı var oo en güzeli der gibi olduk yine tartışmalar oldu. Bu konular uzaar gider.
Yolu buldumu hepsi en azından geneli hiç acımadan basıyor.. low&slow falan hikaye kalıyor. :) Yavaştan kasıt nedir bilmiyorum ama çoğumuza hız değil gibi gelse de 50 60 az sürat değil, yolda büyük tehlike oluşturabilir.. Argesi yapılmamış sanayi malı hiç bir ürün iyi değil.. Air kesilmiş yay yağ basılmış amortisör hepsi aynı..
nam candır :)
Geçmiş olsunnn
ucuz etin yahnisi yavan olur derler..benimde başımdan bir red eagle olayı geçti..tavsiye etmem yay aşırı yumuşak ve konforu bozuyor..
Benim gözümde custom amortisör kullanmakla mermiye kafa atmak arasında hiç bi fark yok..
Konu amacından sapmış herkes üreteni değil kullananı kötülüyo :D
verilmişti.
bayılıyorum böyle bilgiç yorumlara :D
ben zaten yayı ısıtanı yay kestırenı hıc anlamıyorum mantıkda erdıremıyorum.verıcen parayı orjınal marka bısey alıcaksın sonuca hayat memat meselesı yerı gelıyor aılenı tasıyosun,gecmıs olsun
vallahi memnunum ben 2 yil oldu sorun yok performansinda dusmede pek yok..
Hiç amortisör değiştirmedim ama her aracımda yay kullandım.İlginç bir gözlemim oldu.Öncelikle alfa 156larımda kullandığım koni yaylar o araç için "ciddi bir yol tutuş artışı" sağlamıştı,sınıfına göre iyi olsada yeterli gelmiyordu orjinali.ama bu demek değildiki biraz sonra bahsedeceğim rs imden daha iyi yol tuttu.Bilirsiniz megane rs in yol tutuşu sınıfının efsanesidir.Ben şu an rs imde h&r yay kullanıyorum bana getirisi ne oldu?Araç yolamı yapıştı?Hayır.Amaa olan şu,eskiden limitleri yüksek bir araç olduğu için koptuğu yerde toparlarken ecel teri döktürüyordu şimdi ise aynı limitlerde kopabiliyor ama geri toplamak için ufak bir direksiyon hareketi yeterli.Buradan çıkan sonuç her aracın üretilirkenki amacını iyi bilmek ve üzerine çıkmak için çok zorlamak yerine markalı ürünlerle standardının üzerine çıkarmaya çalışmak fayda getirir anca.Burdan custom coil yerine aracınız tam anlamıyla sportif amaçlı üretilmediyse uygun bir yayla çok daha iyi ve güvenli haline getirilmeli demek istiyorum.Çünkü yarisinizi(konu başlığındaki araç olduğundan örnek verdim üstünüze alınmayın) dehşet yol tutar hale getirebilmek için hiçbirimizin gücü yetmez bunu ancak toyota mühendisleri başarır.bilmiyorum belki vardır yaris tsport vs falan gibi bir modeli avrupada yada japonyada eminim sizin kendinizi parçalayıp coil koyup basmanızdan falan daha iyi yol tutar.Geçmiş olsun,lütfen custom uygulamalarla canınızı ve çevredeki insanları tehlikeye atmayın iyi bir yay ve iyi bir lastik yeterli gelecektir.
Kimse kusura bakmasın da, Orijinal süspansiyon ve yaylar bazı araçlarda iyidir ama, bazı araçlarda da felaket ötesidir.
Mesela Fiat Albea, Yol istediği kadar iyi olsun, istediği kadarda kötü hafif bir virajda 100 KM'de bile savurma, yatma yapıyordu ve şahsen o kadarda son limitlerde kullanan bir insan değilim. Arkadaşımda da Albea vardı ve 6-4 CM MAD marka spor yay ve 195/50/15 Lastikler ile gözle görülür bir iyileşme olmuştu, kullanırken hissediyorsunuz zaten.
Kendi açımdan aracın süspansiyonları orjinalken 100 KM üstüne çıkmaktan korkuyordum, o kadar güvensiz bir araç. Burada herkesin aracı fabrikasyon sportif karakteri olan araçlar değil. Herkes kendi aracının özelliklerini iyileştirmek ister. Şimdi spor yay kullanmayalım da, ''Benim aracım orijinal, fabrika dan daha iyi bilemem ben'' mi diyelim? O zaman bu firmalar boşu boşuna üretiyor bu yayları.
Ama şahsen bende Custom Coilover önermem. Yay kesme, biçmeyede karşıyım.
kardeşim çok geçmiş olsun bende diyorum ne oldu da araba leylek oldu allah korumuş tekrar geçmiş olsun inşallah en kısa sürede yaptıkları hatayı layıkıyla telafi ederler.
Ne yalan soylitim koni var aracimda ..takmadan once virajda kic giderdi ..koniden sonra denedim atma yok arabam bide basik:) ve hb ...marka cok farkediyo
Aracın yer ile temasını sağlayan 4 lastik o yüzden ;
İyi ve kaliteli bir lastik-fren disk ve balatası-Süspansiyon ekipmanlarını kaliteli alacaksın.
Paran yoksa da gerekirse o arabaya 3 ay binmeyeceksin , binmediğin yakıt parasıyla alacaksın.
Ne ailenin canını, ne kendi canını,ne de başkasının canını tehlikeye atmayacaksın.
[Eğer paran yoksa ve yay istiyorsan o zaman paran olmadığı içinde hiç bir şey almayıp bineceksin]
*Yazdıklarım emrivaki veya şahısa yönelik değildir.Bunlar şahsi fikirlerim.
Ben bu tarz konulara uzuuun uzun süspansiyon sistemlerinin çalışma mantıklarını yazmaktan sıkıldım. Yay ne işe yarar amortisör ne işe yarar bunları yazmaktan gına geldi.
Sadece üstüne alınmak isteyenler için yazıyorum.
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın her konuda.
Bir değişik benzer durum bende yaşadım.benim arabam standart 205tabanından başka bişey yok arkadaşımda megane var benim arabam aynı virajda onunkinden erken kopuyo bilakis tek kontra tek el direk oturturken o kopardığında ecel terleri döküyo söylendiği gibi burada argenin mühendisliğin farkını görüyoruz
Valla ANK candır can :) Allaha şükür onca arkadaşlarımın arabasına yaptırdık en sonunda kendi arabama yaptırdım şimdiye kadar hiç sıkıntı çıkarmadı ne bana nede arkadaşlarıma, custom coil tabiki markaya göre daha basit kalıyor ama dekor amaçlı görsellik peşinde olanlar için ideal bi tercih bence...