ticari araç ?
Printable View
bende kış lastiğiyle kar lastiğini aynı şey sanan safflardanmışım :(
Geçen sene konforlu olsun diye (yazlklar 45 16) tenekelere kış lastiği almıştım(60 15) kar yağıncada çıktım denedim hemen aşırı fark ediyor yolda çok patates olan gördüm ben hep yandan yandan geçtim :) bu senede onlara jant aldım arabanın önünüde yükselttim biraz miss gibi oldu :) yağsın diye bekliyorum yağarsa çıkıcam gece 12 1 den sonra geçen sene hasta olana kadar gezmiştim bu sene daha tedirli olmam lazım :D
şimdi haberlerde gösterdi, ticari olmayan binek araçlara da ceza keseceklermiş.
her kar yagdiginda STI ile cikip acik otoparklarda yanladim.
Kesinlikle yolda kalmiyor her yeri cikiyor, ama durmuyor:) hic durmuyor hemde..
Fren yaparken 4 ceker olsa ne olur.
Bende aldim kis lastigi, picantoya goodyear uc8 aldim, super otesi iyi,
bwm de blizzat 225 5 16 var ( orjinal lastigi 205 dangalak borusan 225 takiyor kis lastigini). cok gurultulu memnun degilim.
7 derecenin altinda ceza yazmasina haksizdir diyemem ne yazik ki...
bu arada kar degil kis lastigi
Bizim takmamız gereken kar lastiği mi, kış lastiği mi bende onu anlamadım? Kar lastiği takınca da mı ceza yicez yani?
herşey gayet açık bence
Mevzuya başka yerden giriyim
ayrıca yazlık lastiğin ömründen yemiyorsun daha uzun gitmesini saglıyorsun 2 sene 24.000 km 12 ay tepesine binecegine kasım-nisan 5ay kış lastigi taksan (5ay= 5.000km*2yıl=10bin km) 2 senede aynı lastikle 24 bin yapacagına 14 bin yaparsın böylece bahsettiğin 400 bosuna olmamıs olur
http://www.gusem.com/kosefull.php?pageID=5&hid=43Alıntı:
Sanıldığının aksine kış lastikleri sadece karda ve buzda değil, +7 derecenin altında ıslak ve kuru hava şartlarında da çok iyi performans gösteriyor. Kuru havada +7 derecenin altında yaz lastiği ile kış lastiği birbirine yakın sonuç veriyor. Ancak yağmur yağınca kış lastiği bir adım öne geçiyor. Kar yağdığında yaz lastiğinin hiç şansı kalmazken, buzda ise kış lastiği ile yaz lastiği arasındaki fark gittikçe artıyor. Bu sonuçlar güvenlik anlamında kesinlikle kış lastiğinin kullanılmasını zorunlu kılmaktadır. Yeni nesil kış lastikleri (özellikle kar lastiği demiyorum) sanıldığı kadar da pahalı değildir. Ama siz kar yağdığı gün mecbur kalıp lastik satıcısına giderseniz fahiş fiyatlarla karşılaşabilirsiniz. Kar lastiği olarak da bilinen M+S kodlamalı eski nesil lastikler, hem hız limiti düşük olduğundan, hem fazla ses yaptığından, hem fazla yakıt harcadığından, hem de asfalt performansı zayıf olduğundan pek tercih edilmezdi. Araziye gidilecekse tamam ama normal kullanımda yeni teknoloji lastikler, neredeyse yaz lastiklerinin sürüş konforu ve sürüş güvenliğini yakalamış durumda.
Bir çok insan 4 tane yeni kış lastiği almak istemiyor. İdare edebileceğini zannediyor. Ekstra masraf olarak görüyor. ‘Zaten benim dişleri iyi durumda 4 yaz lastiğim var. Gerekirse zincir takarım’ diyor. Senede 3-4 kez kar yağacak diye almıyor ve riske giriyor. Oysa yaptığı kilometreyle bağlantılı olarak 2 yılda yaz lastikleri aşınan bir sürücü, 2 yılın sonunda 4 yeni yaz lastiği daha almak zorunda. Yani 4 yıl içinde 2 takım lastik harcıyor. Oysa 4 senelik periyotta bir takım yaz lastiği, bir takım kış lastiği olsa ve olması gereken zamanda, olması gereken lastiği kullansa belki de bir çok yaşayacağı ciddi kazayı yapmayacak. Aslında kış lastiği için ekstra bir harcama değil bu. Unutulmaması gereken en önemli şey ise lastiklerin değişimini diş derinliği yaz lastiğinde 2 mm, kış lastiğinde ise 3 mm’ye indiğinde mutlaka değiştirmelisiniz. Lastiğin ömrü azaldıkça, yani diş derinliği kısaldıkça tutunma ve suyu tahliye etme limitleri de aşağı iner.
Alıntı:
SORU: Kar yağmıyorsa Kış Lastiğine neden ihtiyaç olsun?
Kar yağınca yaz lastiğine Kar Zinciri takarım. Yanlış mı?
RİSK YÖNETİMİ AÇISINDAN YANLIŞ !
Kış Lastiği Risk Yönetimi, Kar Zinciri Kriz Yönetimi dir.
Ne kadar çok Risk Yönetimi, o kadar az Kriz Yönetimi.
Kış Lastiği, kışın kar yağsın yağmasın düşük sıcaklıklarda aracın
yola tutunmasını artırmakta, aşırı buzlanma olmadığı sürece
aracın kar üzerinde gitmesine ve durmasına olanak vermektedir.
Özellikle kuru yoldan kaygan yollara (Köprü ve Viyadük üstünde buzlanma veya siyah buz vs) ani girişlerde aracı yolda tutabilmektedir. Yani Kış Lastiği riskleri azaltmaktadır.
Yaz Lastiği ise aynı şartlarda ve özellikle ani zemin değişikliklerinde aracı yolda tutamamaktadır.Kış Lastiğine göre çok daha erken ve sık Kar Zinciri takma ihtiyacı duymakta,zincir takıldığında yavaş gitmek ve kuru zeminde ise çıkarılmak zorundadır.
Kışın dışarı çıkarsam kışlık ayakkabımı mı alırım, yoksa almam terlikle evde gezerim. Benim anlatmaya çalıştığım bu.
Ya ben zaten senede 10.000 yapmıyorum ki lastik ne ömrünü yiyecek :) Ben arabamı kullanmıyorum doğru düzgün, garajdan zaten çıkarmıyorum kar vs yağdığında. O yoldaki gerizekalılardan olmuyorum yani. Benim korkum ocakta güneşli havada arabamı çıkarıcam, bana gelecek kar-kış lastiğin yok diye ceza kesecek men edecek. Bu size normal mi geliyor? Gündelik kullanılan, her dk üstünden inilmeyen arabalara takılsın mutlaka ona sözüm yok, ama genelleme yapılması bana saçma geliyor. Önceden zincir taşırdık sıkıntı olmazdı, lastik az buz para değil yapmayın.
Arkadaşlar tamam ekstradan masraf filan ama kar lastiği kullanmak lastiklerinde ömrünü uzatıyor ayrıca ben kar lastiği kullanıyorum sonra bi kar yağdığında yolda düzgünce giderken arkadan, yandan birisi gelip vuruyor orjinal aracımı sırf kar lastiği kullanmadığı için hasarlı yapıyor. İyi bişeymi bu yani çok karşılaşan vardır. bence zorunlu olması çok iyi oldu
Bakın anlatamıyorum ben. Dediğiniz doğru haklısınız buna birşey demiyorum, adam kar yağdığında kar lastiksiz arabayla kaza yapınca mueebbet ceza kesilsin lafım yok, ama ben zaten diyorum ben arabamı çıkarmıyorum böyle havalarda,ocak ayında güneşli havada çıkardım kar lastiği yok diye ceza yedim. Bu normal mi diyorum. Kullanmadığım arabaya neden lastik alayım diyorum?
Hava 7 derecenin altındaysa yazsın ama dün akşam bile 10 dereceydi hava Ümraniye'de, gündüz o Toyota'lı ceza yediğinde kaçtı acabA? Termometre varsa bir şey demem :D Yoksa gerçekten yılsonu bütçe kapama çalışması gibi düşüneceğim her şartta ceza yazılmasını.
Bilenler vardır sabah-akşam Kavacık göbek tıkanınca mezarlığın arkasından dolaşıp ters yönden trafiğin önüne geçiliyo, tüm yıl durum aynıyken neden 1 haftadır polis durmaya başladı orada diye düşünüyor insan? :)
sen diyorsun ki bana bi ayrıcalık tanınsın :)
şaka biyana haklısın yazdıklarında melih ama malesef coğu böyle duyarlı değil kar yağsada yağmasada kabak lastikle gezip başkalarına zarar veriyorlar. bu sefer kar lastiği yada kış lastiği takan adamın suçu ne?
kişi kişi kimseyi ayıramayacaklarından yazıyorlar sanrım.
cezanın kanuni boyutunu bilmyorm ama mantıken günesli havada kış lastiği yok diye ceza yazmak cok mantıksız.
Arabamda geçen sene aldığım kış lastiğini taktım zincirimde bagajda kafam rahat
Melih' in anlatmak istediği farklı, sonuna kadar katılıyorum. Kış lastiği normal lastiğe göre çok güvenli iş yerinde kullanıyoruz aradaki fark inanılmaz. Ancak hafta bir araç kullanan karda aracını çıkarmayan adam neden lastik alsın ki???
Uygulama herkes için geçerli ben haftasonu binerim kar yağarsa haftasonuda binmem diyenede geçerli.. kış mevsiminde kış lastiği kullanılır yoksa lastik araba bahara kadar garajda durur yada cezaya katlanılır :)
Uygulamanın avrupadaki gibi yapılması lazım.Belli tarihler arasında kış lastiği kullanmak zorunlu olmalı.Kullanmayacaksanız hiç çıkarmayacaksınız aracı.Öğlen hava 15 derece olur,akşam rüzgar çıkar 5 derece olur.Öğlen çıkan arabasını bırakıp mı dönecek evine?Böyle birden bire çıkartılması banada garip geldi.Kanunen sadece ticari araçlarda zorunlu diye biliyordum.En azından sonbaharda haber verilip insanların hazırlıklı olması sağlanmalıydı.
Birde sorum olacak.Benim orjinal ölçüm 225/45/17.Ancak uygun fiyata 215/50/17 buldum.Jantta bir problem yaratır mı bilemedim.
Kanunda zaten halen yolcu ve yük taşımacılığı yapan araçlar olarak yer alıyor. Sivil araçlar diye yer almıyor. Haftaiçi kullanmadığım kar yağdığında çıkarmadığım aracım için şuan alacak durumum yok çıkarmam kar yağdığında arabayı. Ama daha resmi gazete de hususi otolar için bir madde çıkmamış polisler resmen yer aramış ve uydurmuş kılıfına.
Ankarada kış lastiği inanılmaz verimli. Ama 7 derce üstünde verimliliğin düştüğü ve lastiğin özelliğini kaybettiği açık.
Ben 6 senedir kaza yapmiyorum ama sigortaya para oduyorum, bu trafik sigortasinin kotu oldugunu kanunun gereksiz oldugunu gostermiyor
Ayni mantigi kar lastiginede uygulayabiliriz herkese gerekli degil ama zorunlu ve faydali..
Kış ile kar lastiği arasında fark var mı? Biz ne takacağız? Bilgisi olan var mı?
Tyrereviews.co.uk den bakıyorum lastik almadan önce.Orda yaz ve kış lastiği olarak ayırıyor lastikleri.Ekstra olarak bir kar lastiği ayrımı yok.Ama her kış lastiğininde kar performansı aynı değil.Bize lazım olan daha çok kış şartlarında ıslak ve kuru performansı yüksek olan lastikler.Kar ve buz performansı benim için ikinci planda kalıyor.
Arabam 4 çeker (awd) merak ettim cumartesi günü kar yağdığında evimin etrafında (dikmen) yazlık lastiklerle dolandım. Sadece çok dik bir yokuşta çıkarken zorlandım.
Ama yokuş aşağı inişlerde ciddi sıkıntı vardı :)
Bugün kış lastiği aldım taktırdım şimdi kafam çok rahat. Hatta lastikçi "abi buna taktırmana gerek yoktu ben hiç yolda kalan forester görmedim" dedi. Ekstra olarak bagajımda zincir, takoz, çeki halatı vs. de var. Tedbiri elden bırakmamak lazım.
Hayatında hiç kışlık lastik kullanmayan adamlar var. Bu adamlar aradaki farkı anlayamaz. Bunlardan biri de benim babamdı :) 3 5 senedir alıp takmaya başladı kışlık lastikleri.
Şimdi ben ona bu kadar ısrar ettiğim için teşekkür ediyor bana. "Yıllardır bu 4 mevsim lastiklerle ne eziyet çekmişiz be" diyor. Bu arada babam sadece haftasonları kullanır arabasını, hava kötü olursa da hiç kullanmaz.
kış lastiği takıcaksın Melih
surayı incele oku anlıycan net olarak
Sıkca Sorulan Sorular / kislastigi.com
Benim pajerodaki mt lastiklerde M+S yaziyor. Mud + Snow diye geciyo. Polise bunu anlatinca anlar heralde herhangi bir uygulamada.
aynı soruyu ben de sormuştum bir bakın isterseniz
http://www.techturkey.com/forum/yol-...-degisimi.html
Bende de Forester varken, 3 sene Nokian WR kullanmıştım, o lastikler resmen kar-buz için yaratılmış. Bir kere dik bir yokuşun başına gelmiştim; yokuşun başında kahvehane varmış; ahali fırladı dışarı bana acaip acaip bakışlar attı; yokuşu tırmandım sonra aynı yokuştan indim aşağıya, ahali bu sefer şok geçirmiş şekilde bana bakıyordu; jetonum aynı yokuşu bir türlü çıkamayan otomobilleri görmemle düşmüştü, meğer yokuş baştan sonu komple buz tutmuş, bende farkında değildim :D :D :D
O lastikler olmasaydı; yokuşu çıkardım belki ama asla bir yere çarpmadan inemezdim.