eray git yaylarını tak takozda dolasma :D
Printable View
İşte aradığım kan ...
Anlat bakalım coilover nedir ?
O amortisör ve üzrindeki yayın tansiyonunun otomobilin yoltutuşuna etkisi nedir ?
Bir otomobilin amortisörleri sökülerek o sökülen amortisörlere yapılan işlemin sonucunda o aracın amortisörünün ve yayının taşıyabileceği maksimum ağirlık/ yük oranı nedir ?
Türkiyedeki X ustanın söküp işlem yaptığı amortisör için takmadan önce yaptığı test işlemi nedir ?
Bu işi yapan yani fizik kuralları ile uğraşıp hesap ktap yapması gereken türkiyedeki en iyi ustanın eğitim durumu / diploması nedir ?
Şimdilik bunları yanıtla 3-5 bişey daha var onları cevabına saklıyorum ...
Öncelikle cevapladıgımı saygısızlık olarak düşünmezseniz sevinirim bildiğim kadarıyla yazıyorum :)
Coilover yükseklik ayarlı amortisordür. Lastik sökülerek ayar yapılır. Araç alcaldıkca amortisor sertleşir.
Yayın tansiyonu custom yapılan coiloverlarda genel olarak 1000-1200kg ortalama alınarak sarılmaktadır. Tabiki her araca göre değişir ama marka olarak yapılanlarda bile değişik oldugunu düşünmüyorum.
Yağı gramaj olarak koyuyor zaten bildiğimiz üzere hidrolik yağı kullanılıyor. Yağ işleminden sonra makinada düzgün birşekilde ağzı kapatılıyor. Havası basılıyor. Ve mil bastırılarak test ediyorlar. Yeterlilik bakımından bişey söyliyemiyeceğim.
Eğitim durumları yok bildiğim kadarıyla, uzun yılların verdiği tecrübeyle yapıyorlar sanırım.
Tekrarlıyorum abi saygısızlık olarak yazmadım...
Koca forumda uc seye cozum bulamadik.. bir gorkem abiye baykus, bi hondanin piyasasinin yukselmesi bi de yay kesme bicme presleme sundurme gerdirmeye..
Öncelikle kibar ve saygı ile yaklaşımın için teşekkür ederim . Bu yaklaşımı senden tüm üyelere yazarkende bekliyorum .
1- Coilover sadece alçaklık yada yükseklik odaklı değildir . Coiloverın yükseklik alçaklık ( görünen kısmı ) hariç aslında açılma katsayısı , kapanma katsayısı gibi birimler ile üzerindeki yayın max min yay tansiyonu ile birlilte çalışma durumu ile hesap ve test edilerek dizyan edilirler.
2-Custom coiloverda yaykısmı içinse usta denilen kişinin kafasına göre tansyon ölçmeye sahip cihazı olmadan yaptığı el yordamı soguk yada sıcak press yaylar ile sağlamaya çalıştığı bir dengedir . Yay tansiyorunu eğer 1000-1200 kg ise muhtemelen Landkreuzer P. 1500 Monster tankı için hazırlanmış olmalı .
3-yağ denildiğinde yağın hangi sıcaklıkta nasıl çalışıcağı bellimidir ? Yağ hangi basınçta ne tepki verir bu bilinmektemidir ? Yani oda sıcaklığında yada 100 derecede nasıl çaışır bu yağ X otomobil için test edilmişmidir denenmişmidir ? Her gelen X otomobil için X yağ uygunmudur ? X yağ uygunsa Bu X yağ hangiderecede hangi değişikliği göstermektedir (% genleşme viskozite vb.) ?
Gelelim en önemlisi 4 e bu aslında benim yazma sebebim görüyorumki amacın iyi niyetle bişey yazmak istemişsin ancak 10.000 den fazla aktif üyenin gelip okuduğu her ay milyonlarca kişinin google.com aracılığı ile gördüğü ve gerçekten bu işin meraklılarının olduğu bir forumda ''milletin işini boklamayın! '' kelimesiyle başlayıp sonunu getirecek Teknik bilgin varmı gerçekten merak ediyorum. C usta Y usta sevdiğin insanlar olabilir ancak TechTurkey.com da yazarken ya gerçekten her tip bilgiye sahip olmalısın yada gerçekten araştırıp doyurucu cevaplar vermelisin.
Amacım forumda seninle uğraşmak değil sadece forumda birşey yazmadan 2 kez düşünmeni sağlamak .
iyi forumlar
Genelde hiçbir konuya yorum yapmam fakat bu konuya yazma geregi duydum nedense.
Önceden alıntı yaparak yazdım tartısma cıkmaması ıcın alıntıyı sildim :)
Konu soyle arkadas air için geliyor 3800 deniliyor yav son ne olur vs vs 3200tl deniyor.
Sonra tekrar geliyor bu seferde coilover istiyor honda civic ek 4coil 350 tl fiyat veriyoruz işte son ne olur ne biter konuşuluyor fiyat üzerinde yaptırmıyıp gidiyor. Buraya kadar hersey normal tabikide yaptırmak zorunda değildir.
Ama bu siteye gelip o adamın işini küçümsemek yok 350 tlye yaptıgı coilden ne olur demek ayıptır. Buna istinaden yazma gereği duydum :)
Coilover mevzusuda abi kimse bilerek doğmadı etmedi hepimiz herşeyi düzgün bir şekilde yapmıyoruz ama saygı duyarak teşekkür ediyorum bu bilgiler için :)
arkadaşlar yaptırdığınız custom işlerin sadece bozulma riskini tartışıyorsunuz da
kimse tutupta fren mesafesini uzattığından
çarpışma anında aracın güvenlik bölgesinin öndeki araca göre alçak kaldığından ölümlü kaza riskini yada yaralanma riskini arttırdığını kimse yazmamış eklemek istedim
ki amortisörün frenlemeye %50 kadar etkisi olabilmekte bunuda bilmek lazım
yani aracınız 100 den 0 a 40 metrede inebiliyosa bu ölçüyü 60 metreye kadar çıkarmış olma ihtimaliniz var
biri demiş ya arge marge gerek yok diye, sallamasyon diye
hadi herşeyi doğru, custom coil iyi bir şey olduğunu kabul edelim. tek bir şey söylemek isterim.
dışarıdan aldığınız coiller Bugranında dediği parametrelerde modelleniyor, ihtiyaclar doğrultusunda üretiliyor, ve yurtdışında resmi normlara (DIN, EN...gibi) uygun olarak gerekli sayıda testten ve kalite kontrolden geçtikten sonra üreticiye sunuluyor. Orada bu coiller trafiğe trafiğe kapalı ortamlarda veya labaratuvar ortamında test ediliyor.
Ama türkiyede sanayide yapılanlar sizler tarafından yolda, trafikte bizlerin arasında test ediliyor ;)
5cm aldığın fk adındaki inşaat demiri zaten senin yaptığın işlemi daha önceden gördüğü ve sende üzerine tekrardan aynını yaptığından dolayı kırılmış.
adamlar uçan araba yapıcak sen yayı presletip hayatınla oynuyosun.
kusura bakma ama maddiyat değil seninki cahillik.
Ben 2 sene önce clio sport 1.6 16v olanından, onunla 2 takla attım ön yaylarım da 3 cm pressliydi, hatta kartal sanayide ki murat amörtisörde yaptırmıştım, takla attım araba 8 oldu ama yaylar sağlamdı hala, tabi bu sağlam kalcak anlamına gelmiyor.
Burada herkes senin iyiliğin için konuşuyor elbet ama tavırları bazılarının yanlışi bu da senin ters tepki vermene yol açıyor, biraz daha ılımlı yaklaşılsa yangına körükle gidilmese belki de adam şimdiye orjinal yaylarına dönmüştü.
Sanayiler hepimizin birçok işini çözen yerler, onlara da fazla haksızlık etmesek, tükaka yapmasak daha iyi olur sanki.
Tekrar geçmiş olsun Serhat Kardeşim.
Buraya yazanların hiç biri yay kesmeyen hiç biri amortisör kısaltmayan hiç biri yay ısıtmayan adamlar zaten.... Düşürme işleminin sağlıklı olmadığını biliyorum dediğim halde mesaj sayısı artsın diye toplumsal mesaj veren dalga geçmeye çalışan arkadaşları gördüm :) Ama gerçekci yorum yapanlarda oldu
kardeşim konuyu sildir kurtul bence :)
yayı ısıtmak sakat iş gerisini bende yaptırıyorum sıkıntım yok :D
tek fren mesafesi uzuyor :D
O kadar pist günü yapılıyor. İşlem yaptıran arkadaşlar veya zararını görmezden gelen arkadaşlar
imkanınız varsa fabrikasyon yay ile tur atın , bir de işlem görmüş yay ile tut atın. Bahse girerim ki fabrikasyon yay ile çok daha iyi tur atacaksınız.
Üzerine düşünülmesi gerek.. Sonuna kadar katılıyorum.
Sadece yerden yüksekliğini değiştirmek bir aracı spor araba yapar mı ?
Gerçekten daha mı güzel gözüküyor ?
Sürüş dinamiklerini değiştirmediğine , zor girilen virajda aracı dengede tutabileceğine , 140 -180 le geçilen otobandaki viyadük ek yerli saçma virajlardan falan gelen tepkileri karşılayabilme yeteneğine , güvenli olabilceğine nasıl inanıyorsunuz ki ?
Yıl olmuş 2014 , üzülüyor insan..
Bak en sevmediğim şey şurda tartışmak, esip gürlemek. Ama senin gibi ukalalara da dayanamıyorum. adam gibi konuşuyosan konuş yoksa kırarım seni..
Senden önce seven nickli arkadaş benimle aynı düşüncede olmadığını söyledi, ben de insan gibi cevap yazdım. senin gibi çok bilmişleri de sevesim geliyo anlıyo musun beni..
Ceza alıp duruyorum senin yüzünden birazdan özelden görüşücez seninle.
O kadar abin kardeşin tecrübeleriyle tavsiye vermiş sen hala imkanlarından dolayı hataya devam etmek istiyorsun.. Dedikleri gibi imkanın olana kadar orjinal takıl etkinlikler kaçmıyo Allahtan ikiye bölünmemiş araba .. birde fransız araç.. aman dikkat kardeşim ısrar etme bence de
:) slm tartışma var die mail geldi geldik buyrun noluyorkineki ?
konu nerelere gelmış vay canınaaa
Bu arada birşeye açıklık getireyim.
Fk/Ta tech./raceland coiller'i dip bastık sekmekten geberdik diyen arkadaşlar, o coiller gerçekten dip basılmak için yapılmamış. Ben civicde kullanmıştım, civicde çok deneme yaptım hatta. Kesik yaylı arkadaşımın civici rezildi, benim inşaat demiri fk daha iyiydi. Raceland 4-5cm alçaltınca çok güzel yol tutuyordu abartınca sekiyordu. O da sertlik ayarının olmayışından.
Yayı takıyoruz araç çok sert oluyor, kesince veya ısıntınca konfordan kayıp olmuyor!
Sen aracını alçalttıkça onun sertleşmesi gerekir zaten. Darbe sönümlemen azalıcak illaki, ufak bir soru 10cm basık aracın eski hali gibi virajda yatsa ne olur?
Yayı taktık işlem yaptık ya çok vurdu amortisör milini de kısalttık kaymak oldu
O mil kısalması yüzünden takla atan kaç insan biliyorum. Mili kısaltırken neyi kıstas alıyorsunuz bilemiyorum.
Benim amacım kötü birşey söylemek/laf sokmak değil. Araç basmak uğruna kendinize zarar vermeyin yeter. Konuyu açan arkadaş için yazmadım bunları genel yazdım, üzerine alınmana gerek yok ondan :)
en guzelı sanırım eıback voglant gıbı urunlerın spor yayını alıp taktırmak...
Clio aracımda 5cm Eibach Sportline ve 6cm J&R(buyuklerimiz bilir eski bir markadır) olmak uzere 2 cesit yay kullandım. İkisini de orjinal amortisorlerle kullandım.
Eibach lar ortalama 4cm kadar dusurdu, fakat yol tutuşu inanılmaz düzeyde iyiydi.
J&R lar ise tam tamına 6.2cm dusurdu, ama yol tutuşu azaldı ve biraz sert manevralarda onden kayma başlamıştı.
Benim sana tavsiyem, madem aracını düşürmek istiyorsun, Alman malı uygun fiyatlı bir coil alman. TÜV belgeli olsun, yeterli.
Bir de, kimse yanlış anlamasın; egerki clio, corsa, megane, polo vs gibi sokakta adım başı görülen bir aracınız varsa bence dip basık olup yerin dibine bile girseniz güzel gorunmuyor ve ilgi cekmiyor.
Ornegin bi Peugeot 504 olsa dip basık, yada bi e28.. yada x markasının az satan x modeli olsa basık gezmeyi anlarım. Ama piyasa araclarınla dip basık gezmek eziyetten başka birşey degil.
Ben de cliom hep daha basık olsun diyordum fakat şimdi goruyorum ki gercekten eziyetmiş
yolda kırılsa :( kaza yapsan bu annen baban kardeşin arabadayken olsa ?
bir yazı yazim isterim
öncelikle Custom coilover derken :) amortisor e yanık yağ basmak serliğini % bakımından ayarlamak lamı oluyor yay sertliği yay direnci çeliğin maddesi ? neoldu insanlar salakmı ozaman firmalar kg bazında bir çok yay satıyorlar onlarda yanlış zaten öylemi ?
coilover insert mili nin genişliği kalınlığı felan bunların hesabı yapılıyormu yapılırken ?
bakın beyler hepsinin mantıklı açıklamaları var okursak hepimiz anlarız adam 3 way amortisor yapmış bound rebound ve onu geçtim salınım sürelerini bile ayarlayan bir sistem yapmış yağı gazı dışarı almış binlerce dolarlık işi 200 tk ye yapıyoruz öylemi ?:)
bunlara wevet derseniz ben daha bişi demem zatena
cumleyi cekip alıntı yaparsanız anlam kaybolur.
sizin mantıgınızla temiz olan diri olan her arac ilgi ceker.
Ama dip basık orjinal bi corsa ile, dip bask orjinal bi E28 yan yana düşünün...
Yanlış anlamayın beni sakın. kücümsemek yada baska duygular besleyerek yazdıgım seyler degil bunlar.
yıllardır bu konu tartışılır yay kesen ben kestim bişey olmadı 180 le viraj döndüm der spor yay kullanan spor yay alın mühendis yapmış der kimse diğerinin fikrini değiştiremedi bu konuda
Mühendis yaptı mühendis yaptı diye düşünürsek, farklı görselde ve büyüklükte jantta koymuyalım arabalarımıza, her şeyi mühendis yaptı diye yorumlayamayız bence :)
Etme echel-i cühela ile muhabbet fıttırırsın, silme cam kırığıylan dübür yırttırırsın...