User Tag List

Sayfa 3/9 İlkİlk 12345 ... SonSon
158 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Spor yayım kırıldı yardım istiyorum

  1. #39
    Melih-Ö - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul - Avcılar
    Mesaj
    13.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    67 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Serhat sen olayı asmışsın be kardeşim Hadi kessek bir nebze de hep ısıtıp hem presletip harbiden elle tutulur yani yok Bende çok kestim pressledim ama seninki hardcore olmuş biraz. Basit çözüm yeni yay al alıp soğuk press yap veya kesiyorsan da kestiğin gibi bırakıp amortisöre ayak yapın, yayın çıkmaması için. Fiestada coil alana kadar kesik yay kesik amortisör kullanmıştım bu şekilde yapmıştık.
    App plaka ve pleksik plakalık için ulaşabilirsiniz. Ailenizin Plakacısı

    www.instagram.com/kokumerkezi

  2. #40
    4rsenik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle geçmiş olsun.. bu kadar basmanın esprisi nedir ? yüksek olsa ne olucak..maden illa çok basıcan şu piyasada abul sabuk araba yapanlar var kendilerine arabacı diyorlar onların yaptıkları gibi yap denge kolunu sök

  3. #41

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.675
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçenlere de bir arkadaş Mercedes'i için presletmeyi düşünüyordu. Umarım okur bu konuyu. O konuda da bazı arkadaşlar ısıtılıp preslenmiş yay kullandıklarını, konfor kaybı yaşamadıklarını vb. savunuyorlardı. Bu kadar teknik konunun paylaşıldığı bir sitede hala bu gibi konuların açılması bence üzücü.

    Aracın kötü gözükse ne olacak önemli olan senin ve çevredekilerin sağlığı. İki parmak boşluk için ne olur ne yay kestirip ısıtın ne de sanayide coil yaptırın.

  4. #42
    Faruk_Vtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Bahçeşehir / İstanbul
    Mesaj
    2.579
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    48 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hadi gel burdan yak... 1 hafta önce konuda yazdım yay kesmek preslemek bunlar akıl işi değildir diye , yine savunan arkadaşlar olmulştu

    http://www.techturkey.com/forum/yol-...y-press-2.html


    Geçmiş olsun iyiki yüksek hızlarda değilmişsiniz.
    konuda yorum yazanlardan bırı olarak, "yay'a ışlem uygulama taraftarı deılm, spor yay alınmasından yanayım" dıe belırtmıştım..

    eskı araçlarımda eıbach kullanmıştım, hatta vtec II'ler duşmuo dıe önlere 5 cm arkalar 3.5cm olmak uzere 2 takım eıbach yay almıştım..

    yay kesme pressletme ışıne bende karşıyım, şuankı aracımda konı yay amortısor set var ve ıstedığım alçaklıkta deıldı aracım bnde soğuk press yaptırdım, başka turlu düşürme şansım yktu..



    arkadaşın yaşadığı olaya gelirsek, mesajı okurken ohaa dedım resmen, yapılan ışlemler resmen bıle bıle lades..

    ınşaat demırınden olan bı yay'ı kesmışler.
    yay otursun dıe alt tarafını ısıtmışlar ve press yapmışlar..
    amortısor boyu kesılmış ve amortısor takozları yerınden sokulmuş...

    ben arabama o ışlemlerı yapsam yemın ederım ıçıne bıle oturmam, bence bütçeyle alakası yk, bu ışlemlerı yaptırana kadar bıraz daha bekleyıp sağlıklı bı uygulama yapıp hem kendınızı hemde başkalarını rıske atmamış olurdunuz..

    neden mı bütçeyle alakalı deıl? yapılan ışlemler ve şuan duşunduğunuz coıl sıstemı ıle zatn sıfır eıbach parası vermış oldunuz..

    sosyal mesaj yada polemik yaratmak gıbı bı nıyetım yk, yapılacak ışlem bıran once o yay amortısor sıstemınden kurtulmak, çıkma amortısor ve spor yay ıle devam etmek olacaktır..

    şöyle bı soz vardır ve hayattakı felsefemde bu yondedır.. "ben ucuz mal alacak kadar zengın değılım."
    F&F CAR CLEAN - Detailing Center

    Vtec II ES7 | Accord 2.4 EX. | C2 HDI | GPunto MJET 3K | Dizel Otomatik ERA...

  5. #43
    Falmor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Bakırköy
    Mesaj
    650
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Adamlar o kadar hesap yapıp motor ağırlıklarına göre aynı kasaya farklı yaylar üretsin,bizde hala sigara paketiyle yükseklik ölçelim.

  6. #44
    ham - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    786
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence diğer taraftaki yayı da kırın basıklık eşitlenmiş olur

  7. #45
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Faruk_Vtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konuda yorum yazanlardan bırı olarak, "yay'a ışlem uygulama taraftarı deılm, spor yay alınmasından yanayım" dıe belırtmıştım..

    eskı araçlarımda eıbach kullanmıştım, hatta vtec II'ler duşmuo dıe önlere 5 cm arkalar 3.5cm olmak uzere 2 takım eıbach yay almıştım..

    yay kesme pressletme ışıne bende karşıyım, şuankı aracımda konı yay amortısor set var ve ıstedığım alçaklıkta deıldı aracım bnde soğuk press yaptırdım, başka turlu düşürme şansım yktu..



    arkadaşın yaşadığı olaya gelirsek, mesajı okurken ohaa dedım resmen, yapılan ışlemler resmen bıle bıle lades..

    ınşaat demırınden olan bı yay'ı kesmışler.
    yay otursun dıe alt tarafını ısıtmışlar ve press yapmışlar..
    amortısor boyu kesılmış ve amortısor takozları yerınden sokulmuş...

    ben arabama o ışlemlerı yapsam yemın ederım ıçıne bıle oturmam, bence bütçeyle alakası yk, bu ışlemlerı yaptırana kadar bıraz daha bekleyıp sağlıklı bı uygulama yapıp hem kendınızı hemde başkalarını rıske atmamış olurdunuz..

    neden mı bütçeyle alakalı deıl? yapılan ışlemler ve şuan duşunduğunuz coıl sıstemı ıle zatn sıfır eıbach parası vermış oldunuz..

    sosyal mesaj yada polemik yaratmak gıbı bı nıyetım yk, yapılacak ışlem bıran once o yay amortısor sıstemınden kurtulmak, çıkma amortısor ve spor yay ıle devam etmek olacaktır..

    şöyle bı soz vardır ve hayattakı felsefemde bu yondedır.. "ben ucuz mal alacak kadar zengın değılım."

    Anladım ben senin dediğini , genel olarak yazdım ben Arabaların şakası olmaz... Turkiyenin en kaliteli (teknik açıdan) forumunda böyle yay kesmenin preslemenin lafının geçmemesi lazım... Ha teknik çizimi yapılır , aracın ağırlı vs baz alınır ona göre hesaplanır yayın direnci vs ölçülür yazılır çizilir sonra kesilir veya preslenir eywallah alkışlarız bizde... Ama saniye götürüp usta sunu bi presle veya kes demek akıl mantık işi değil.Yine tekrarlıyorum senin için demiyorum genel anlamda düşüncemi söyledim.Yaptıran yaptırsın demek de mantıklı değil , adam kontrolunu kaybetti geldi sana çarptı kaldırımda yürürken Herkeze tehlike bu... En azından yaptırmayı dusunen arkadasları uyarmak lazım.
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  8. #46
    CGTY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soğuk press'le ısıtma arasında büyük fark var, okumayanlar tekrar bi okusun aşağıyı.

    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle yaya uzay mekiği muamelesi yapmayı bi kenara bırakalım..

    teknolojiymiş argeymiş süslü laflara çok gerek yok..

    yay değiğin şeyin 4-5 tane parametresi var

    1 çeliğin tipi: bu bellidir, yaylık çelik kullanırsın
    2 yay telinin kalınlığı
    3 sarım çapı
    4 sarım sayısı
    5 uzunluğu

    bu parametreleri değiştirerek yaya belirli kuvvvetleri karşılatırsın.. yani ortada müthiş arge, uçuk kaçık teknolojiler yok, siktiriboktan yay işte, gözünüzde büyütmeyin..

    yayın üretimini görmeyenler için anlatıyım, yay soğuk halde upuzun çubuk büyük sargı halde durur, yay sarma makinasında, sarmak istediğin çapa göre hazırlanmış milin etrafında çubuk döndürülerek yay formu verilir, yay ısıtılmaz

    soğuk presle ne değiştirirsin?

    çeliğin tipi? hayır
    telin kalınlığı? hayır
    sarım çapı? belki biraz deforme olabilir
    sarım sayısı? hayır
    yayın boyu? kesinlikle evet!!

    dolayısıyla noluyor, yayın parametresi değişiyor, yay artık farklı kuvvetleri karşılamaya başlıyor..

    ee yay üretilirken de soğuk halde bükülüyor, ve yay çeliği esnek, pressle basarak yay çeliğini çatlatamazsın ki?

    yani sanayide yapılan herşey de tu kakadır diye boklamanın bir alemi yok. uygun şekilde yapıldıktan sonra soğuk pressle kötü bir sonuç alacaksın diye bir durum yok..

    3-4 cm alçalacak şekilde yay basılırsa, amortisör normal çalışmasına devam edebilecek, fakat 8-9 cm alçalacak şekilde yay basılırsa, amortisör çalışma aralığını kaybedecek top gibi sekecek..

    bu durum soğuk pressin suçu değil, fazla abartmanın sonucu..

    genelde 3-4 cm den fazla alçaltma önerilmiyorsa, ha orjinal yay preslenip alçaltırsın, ha farklı parametrede sarılmış yay alırsın burda anormal bir durum ben göremiyorum..

    gören de mantıklı bir açıklama yaparsa sevinirim..

    Mühendiz düşünemedimi diye konuya girilecekse hiç girilmesin daha iyi, konunun başında parametreleri sıraladım, mühendisi tek derdi arabanın yere yakın olması değil, konfor, yol şartlarına uygunluk gibi kriterleri var olabilir.. bu durumda yay boyu parametresini farklı tutup üretim yapar..

    Ben bunu değiştirebilirim, bu iyi de olabilir kötü de olabilir, ama olaya direk bu kötüdür, bu tekniğe uygun değildir diye yaklaşan kişileri çok anlamlayamadım
    İmkan varsa, marka coil alınmalı, marka coilden kastınız ta technix, tuning art vs ise soğuk press yapın daha iyi.
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet olası sokak yarışçıları...
    dekagrup.sahibinden.com

    instagram.com/cagataycora

  9. #47
    sinan-s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Bostancı/Suadiye/Etiler
    Mesaj
    6.313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok tehlıkelı yapmaaaa gözünü sevim yaa
    2003 BMW E46 330 Cİ Topassss
    2006 BMW E46 318 Cİ SİYAH (SOLD)
    ]2001 PEUGEOT 106 GTI SARI SOLD)
    1998 DOĞAN SLX 1.6.İE BORDO (SOLD)
    2008 PORSCHE 911 TURBO S SiYAH (SOLD)

  10. #48
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CGTY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soğuk press'le ısıtma arasında büyük fark var, okumayanlar tekrar bi okusun aşağıyı.



    İmkan varsa, marka coil alınmalı, marka coilden kastınız ta technix, tuning art vs ise soğuk press yapın daha iyi.
    Bence yanlış, custom bir şey yapmak yerine en dandik fabrikasyon bir şeyi tercih ederim. En azından Ahmet Mehmet ustanın el becerisine güvenerek can taşımam.
    Coil üzerine konuşalım mesela, sadece önlere 350 liraya coil yapıyorlar. Saydığınız markaların coilleri +-700 lira genelde.

  11. #49
    Faruk_Vtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Bahçeşehir / İstanbul
    Mesaj
    2.579
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    48 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anladım ben senin dediğini , genel olarak yazdım ben Arabaların şakası olmaz... Turkiyenin en kaliteli (teknik açıdan) forumunda böyle yay kesmenin preslemenin lafının geçmemesi lazım... Ha teknik çizimi yapılır , aracın ağırlı vs baz alınır ona göre hesaplanır yayın direnci vs ölçülür yazılır çizilir sonra kesilir veya preslenir eywallah alkışlarız bizde... Ama saniye götürüp usta sunu bi presle veya kes demek akıl mantık işi değil.Yine tekrarlıyorum senin için demiyorum genel anlamda düşüncemi söyledim.Yaptıran yaptırsın demek de mantıklı değil , adam kontrolunu kaybetti geldi sana çarptı kaldırımda yürürken Herkeze tehlike bu... En azından yaptırmayı dusunen arkadasları uyarmak lazım.
    haklısınız, şmdı mıllet konuları gorup aaa press sağlıklıymış dıyıp gıdıp press yaptırıo sonra yüksek gelıo tekrar gıdıo yayı kestırıo, araba sekmeye başlıo gıdıo amortısor kısalttırıo, böyle olunca ış farklı boyuta geçıo..

    en temızı yayları sokup koşeye koymak ve spor bı yay almak..

    benm asıl merak ettığım bu arkadaşın arabayı yapan usta akşam yatağında rahat uyuyabılıo mu..?
    F&F CAR CLEAN - Detailing Center

    Vtec II ES7 | Accord 2.4 EX. | C2 HDI | GPunto MJET 3K | Dizel Otomatik ERA...

  12. #50
    CGTY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence yanlış, custom bir şey yapmak yerine en dandik fabrikasyon bir şeyi tercih ederim. En azından Ahmet Mehmet ustanın el becerisine güvenerek can taşımam.
    Coil üzerine konuşalım mesela, sadece önlere 350 liraya coil yapıyorlar. Saydığınız markaların coilleri +-700 lira genelde.
    Marka coil yerine custom coil alın demedim. Ama ta technix vb. en dipte aşırı sekme yapıyor (benim gördüklerim ve duyduklarım bu yöndeydi) bu da fren mesafesini vs olumsuz etkiliyor. Custom coilde bu durum en az x2 şeklindedir. Ama soğuk presste ise orjinal amortisör kullanıldığı için o kadar sekme olmuyor, sorun yaratmıyor. Soğuk press derken 10 cm değil tabiki. Mantık çerçevesindeki 4-5 cm düşürmelerden bahsediyorum. Amortisör işlevini yitirmicek sekilde.

    Mesajım özendirici gibi anlaşılmasın, imkan varsa bekleyip, kw, d2, xyz gibi kendini ispatlamış markaları tercih etmek gerekir. Herkesin durumu olmayabilir, bi kaç ay daha beklemek en mantıklısı.

    Konu sahibi kardeşim de 1 ay çok gerekmedikçe kullanma arabanı, hem ikinci arabaymış, kendini ayarladığına bakarsın çaresine, get met ile uğraşma derim. Kolay gelsin.
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet olası sokak yarışçıları...
    dekagrup.sahibinden.com

    instagram.com/cagataycora

  13. #51
    furkane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    605
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sizinki resmen mermiye kafa atmak olmuş. Fk zaten inşaat demiri deniliyor bide bunu presle kestir deney tahtası yapmıssınız yayı, canını etrafındaki tanıdıkları tanımadıkları seviyorsan ikinci el onca spor yay var al bi tane tak bi virajda patlayıp kaldırıma cıkıp bi yayayı ezmeden.

  14. #52

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.675
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @CGTY

    "Ortada AR-GE yok, teknoloji yok , siktiriboktan yay işte" Bu dediğine gerçekten inanıyor musun ?

    O zaman malzemeyi saran yay üreticisi olabiliyor yani ? O zaman içimizden birisi çeliği sarsın yay üretimi yapsın bunca para yurtdışına gitmesin. Hem kullanıcı hem üretici kazansın.

  15. #53
    Can's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardes sen ıcınde jilet bıcagı olan sapkayı takmıssın.. gerısını sen dusun
    powered by:
    Can's


    VOLVO C30 d2 ///97 E36 M3 EVO

  16. #54
    TigeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    4.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim anlamadigim nokta ise 110liraya spor yay var ne kadar saglikli peki? Tartisilir ben dandik yaylarla press arasinda fark goremiyorum. Palio icin coilover yok piyasada ve duzgun basan yayda yok mad harici insanlarda mecburen costum islere yoneliyor. Bu kadar sahin doganda yay kestirme uygulaniyor daha sorun yasayan gormedim ama bende press isini kestirme isini kendi aracima yapmam orasi da ayri
    Alıntı Ludacris Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bmw yaris arabasi al hem en cok silindir onda var

  17. #55
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CGTY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soğuk press'le ısıtma arasında büyük fark var, okumayanlar tekrar bi okusun aşağıyı.



    İmkan varsa, marka coil alınmalı, marka coilden kastınız ta technix, tuning art vs ise soğuk press yapın daha iyi.
    Art tunnig coilover aldim konfor gitsede vogland yaydan daha iyi yol tutuyorum

  18. #56
    Falmor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Bakırköy
    Mesaj
    650
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim asıl anlamadığım nokta şu.Kimi diyor yay yeterince alçaltmıyor,param yok marka coilover da takamam,kimi diyor uygun coilover yok olsa basıcam parayı alıcam,o yüzden yay kestiriyorum.Başınızda ille de bu arabanın kıçını başını yere sürttüreceksiniz diyen biri mi var? Orjinal kullanınca rezil mi oluyorsunuz çevrenize? Yükseklik korkunuz mu var? Kendi hayatınızı ve daha da önemlisi başkalarının hayatını tehlikeye atmak için daha geçerli sebepleriniz olmalı.

  19. #57
    şaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Şehir
    35
    Mesaj
    530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    [IMG][/IMG]

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •