lastik ölçüsü hakkında ?

Thread: lastik ölçüsü hakkında ?

  1. alperkirman's Avatar

    alperkirman said:

    lastik ölçüsü hakkında ?

    arkadaşlar aracın orjinal lastikleri 195\50\16
    arkadaşım 45 yanak takınca arabanın ivmelenmesinin daha iyi olacağını bu sayedede 100-200 zamanını düşürebileceğini söylüo. fakat lastik çapı küçüleceğinden arabanın gerileyeceğini düşünüyorum .
    siz ne diyosunuz telefonda yarım saat konuştuk birbirimizi ikna edemedik
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
     
  2. [RaCeR]'s Avatar

    [RaCeR] said:
    Kanka orjinal lastik ebatlarından %3 büyüme ve ya küçülme yol tutuş,yakıt tüketimi ve fren güvenliği açısından tavsiye edilmiyor senin dediğinde %3.35 küçülme oluyor.
    Quote Originally Posted by JAMİRYO
    ALLAHINI SEVEN DEFANSA GELSİN
     
  3. alperkirman's Avatar

    alperkirman said:
    kanka bende işte küçülme olduğundan araba devir çevircek ama gitmicek diyorum yani araba geriler diyorum
    yol tutuş yakıt tasarrufu falan aramıyok araba ileri zıplasının peşindeyiz ama bu halde araba geri düşüyo
    yokmu roll cüler nerdeler yaw lastik ebadtını küçültenler ?
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
     
  4. levent's Avatar

    levent said:
    Benim bildiğim öyle pek ahım şahım etkisi olmuyor, onun yerine daha hafif jant lastik kombinasyonu ile iyileşebilir belki o süre.

    Veya arkalara ince lastik takarak sürtünmeyi azaltıp, hem yürür ağırlık atınca.

    Ebat küçültüp yavaşlayan araba gördüm ben
     
  5. Chn53's Avatar

    Chn53 said:
    Jant lastik çapı kuculdukce tork artar
     
  6. alperkirman's Avatar

    alperkirman said:
    Quote Originally Posted by Chn53 View Post
    Jant lastik çapı kuculdukce tork artar
    torkun artması daha küçük çaptaki lastiği aracın daha çabuk çevirmesi değilmi ? ama işte sıkıntı burda çıkıyo
    çap küçük olduğundan araba gitmiyo gibi yani öyle olması lazım matematik olarak
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
     
  7. levent's Avatar

    levent said:
    Quote Originally Posted by Chn53 View Post
    Jant lastik çapı kuculdukce tork artar
    Aktarma organına binen tork yükü artar.

    Kısa hissiyatı verdiği doğrudur, dolayısı ile torktan ziyade tekmeleme hissiyatı artar ancak sadece kadranda daha hızlı olduğunu anlarsın sapma artacağından dolayı.

    normalde 100-200 denediğin araçta atıyorum 110-215 kadran değerleri gerçek 100-200 ü veriyor sen bu süreyi 20sn de koşuyorsun diyelim,

    ufak ebatlı lastik takınca 115-222 koşman gerekecek %3.5 küçülme ile yaklaşık olarak. Bu sonuçta 20.5-21 sn koşacaksın kadrana göre aldanırsan. Ama kadrandaki 110-215 in 18-19sn çıkacak, aracın hızlanmış sanacaksın
     
  8. alperkirman's Avatar

    alperkirman said:
    bu açıklama için teşekkür ederim leventcim çok saol bunu anlatamadım yarım saatte
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
     
  9. Chn53's Avatar

    Chn53 said:
    100-200 acisindan bilgim yok fakat rollingde etkisi bariz belli oluyor ,
     
  10. levent's Avatar

    levent said:
    rica ederim Alpercim

    cihan, bro bizim arkadaşlar hep geriye düştü bu olayı yaptıkları zaman o da ilginç bi deneyim tabi ki
     
  11. Chn53's Avatar

    Chn53 said:
    Abi ibiza cuprada 45 yanakdan 40 yanaga gecince araba net 1 boy hizlandi, hem geri dusuruyor olsa bunca yıl 106cılar dragda 13 jant takmazdi diye dusunuyorum
     
  12. emre55's Avatar

    emre55 said:
    ufak ebatlı jant lastikte tork artıyor dediniz kafa karıştı şimdi 13 inç jant lastik misal 13 kg. biz gittik 15 inç jant lastik taktık o da 13 kg. bizim kaybımız oluyormu ? olmaması gerektiğini düşünüyorum. ki çok çok ağır bi jant takmadıkça çok hissedilir şekilde farketmediğini duydum.
     
  13. alperkirman's Avatar

    alperkirman said:
    iş gene karşıtı arkadaş
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
     
  14. M3CSL said:
    %3 kısa sanzıman takmaktan hıcbır farkı yok, sanzıman oranın asırı kısa degılse hızlanır arac.
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic
     
  15. kadioglu's Avatar

    kadioglu said:
    Ekteki linki tıklayın.Açılan sayfada en altta Peker var.Oradaki resmi tıklayın.Oradan indirdiğiniz programda net görürsünüz.Veri değişikliklerindeki hız değişiklikleri ters orantılı olarak ivmeyi etkiler.Yani hızın artıyorsa güç kaybedersin.Hızın azalırsa güç kazanırsın.
    Buyrun link : CelebiSoft
    Nadide şeyler değerlidir.
     
  16. emre55's Avatar

    emre55 said:
    Quote Originally Posted by kadioglu View Post
    Ekteki linki tıklayın.Açılan sayfada en altta Peker var.Oradaki resmi tıklayın.Oradan indirdiğiniz programda net görürsünüz.Veri değişikliklerindeki hız değişiklikleri ters orantılı olarak ivmeyi etkiler.Yani hızın artıyorsa güç kaybedersin.Hızın azalırsa güç kazanırsın.
    Buyrun link : CelebiSoft
    programı indirdim fakat benim sormak istediğim şey, ben 13 jantlastikten daha hafif bi 15 jantlastik taksam da güç mü kaybediyorum ?

    175 70 13 te 88,34 km. 185 55 15 de 89,77 km. Çok hissedilir bi fark olucağını sanmıyorum ben
     
  17. levent's Avatar

    levent said:
    Quote Originally Posted by emre55 View Post
    ufak ebatlı jant lastikte tork artıyor dediniz kafa karıştı şimdi 13 inç jant lastik misal 13 kg. biz gittik 15 inç jant lastik taktık o da 13 kg. bizim kaybımız oluyormu ? olmaması gerektiğini düşünüyorum. ki çok çok ağır bi jant takmadıkça çok hissedilir şekilde farketmediğini duydum.
    yuvarlanma çapı önemli olan ki Murat abi yazmış sen de cevaplamışsın zaten