çöp motora her şey haram ,B candır
Aslında evet çöp bi motor ama biraz uğraşılıp atmosferik şakalar yapılabilir işte o zamanda maliyetli oluyor...
Idda etmiyorum ama ben bu makinayla atmosferik olarak stoc typer'ı delerim hardcore yaparım....
Buyur işte tartışma konusu![]()
Ama şaka değil maliyet söz konusu (yapılır)
yağlama sorununun kafadan tamamen silinmesi için...
gerçi şimdi su eksiltme sorunumuz var...
aslında bi çözüm biliyorum ve çok basit bir çözüm...
d motoru arabadan sökücen üzerine solvent ile karıştırılmış benzin dökücen geniş bir alanda ateşe vericen böylelikle bütün sorun ortadan kalkmış olacak...
Yakın zamanda Çöp motorla neler yapılabilir bu yaz allah izin verirse göreceğiz bakalım.
ayriyetten konu için yazıyorum yağlama sorunu diye birsey yok. normalde mobil 1 10 60 yağ ise yağ ısındıgında 5 bar basıyor modifiyesiz yağ pompası. Yalcın kardeşimiz Supercharge D16sında modifiyeli yağ pompası ile 7 bar görüyordu. o sebeble buna çok yakıyorsan Radar hondada sıfır pompa var pompayı modifiye et polish - delik - basınç artımı ile buna ek olarak crx yağ sogutucu ve alüminyum karter ile yağ sıcaklarını sabit tutarsan bir sıkıntı yaşamazsın.
MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ
D16A9 motoru toplayıp kırıldıgında neden hep işi yaglamaya veya yag pompasına baglıyosunuz aklım sırrım ermiyotek etken o degilki ,ben 3 sefer D16A9 motor topladım her defasın da sıfır yamada ( japonyadan
) yagpompası aldım servisten tüm parçalarını sıfır ve en iyisinden oem aldım yine olmadı yine olmadı ,hadi bi sefer usta dedik hadi 2.sefer raktafiyeci dedik hadi üçüncüye bilmem ne dedik sonuç ,çöp motor
şaka bi yana açılınca olmuyoo olmuyo
huzur B16A2![]()
PROSTOCK GARAGE
SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS
Gürsel aga sende ugraşmışsın bende ugraşıyorum suan elimde 148 bınde kapak açılmamış D16A9 da var rektefiye edilmişide var hiç bir sıkıntı olmuyor yeterki rektefiyeci düzgün olsun honda motorlarını bilsin.
MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ
Mobil 10/60 kullanıyorum Kadir, aslında benim hüsnü kuruntum... Kaç oldu motor yapıyoruz hep yatak döküyoruz en son sardık...
1 sene önce memleketten dönerken Zincirlikuyuda hararet ibresi birden yükseldi hemen shell benzine çekip suyunu kontrol edip tamamladım havasını aldım düştü...
Tam bir sene kullandım arabayı sıkıntı yoktu ( tabi memur spec kullanıyoruz) bi gece top speed denedim 3-4 dakika sıktım yatak sesi gelmeye başladı
Heralde o zamanki hararetten oldu...
Söktük baktık sarmış... Şimdi yeni motor topladık kapak komple değişti pistonlar değişti kollar değişti aclrace yatak koyduk devirdaim ve termostat değişti fakat yine su eksiltmeye devam ediyor...
450 km oldu daha... Akşamları çıkıp Sefaköy - Edirne kapı yapıp geliyorum sabah kalkıp bakıyorum su kabında su yok....
Hortumları kontrol ettim sıkıntı yok... Çarşamba günü bakıcaz devirdaimden kaçırıyor ne oluyor anlamadım....
Hilmiyle konuştuk ya kapakta ya blokta sorun var anlattığına göre dedi, inşallah kaçak vardır bıktım sıkıldım bi sıksam kafamda bir sürü soru işareti oluyor acaba bişey oldumu diye bir sürü sıkıntı yani hiç keyif almıyorum...
O yüzden dry sump falan filan cart curt kafa yorup duruyorum...
Aga rektefiyide var sıkınıtı yok rektefiyeci yatak boşlugunu düzgün ayarlıyacak sıkan adam torkunda sıkıcak toplarken içinde pislik kalmayacak.
Mesela adamlar silikon sürüyor adam bir tüp siliokonu basıyor kartere giriyor süzgeçi tıkıyor yağ çekmiyor makına yatak sarıyor.
Biz gazlıyoruz Sİ lerle top speed yaptık çok defa bizim böyle bi sikintıımız olmadı.
senın iş biraz tahilsizlik olarak nitelendiriyorum. inşallah sıkıntını giderirsin.
MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ
Honda motorlari konusunda pek bir bilgim yok ancak dry sump daha fazla ve daha iyi yaglama anlamina gelmiyor. Yuksek g kuvvetlerine ve stabil.olmayan suruslere maruz kalan motoarin, karterden yag cekmesindeki kesintiyi onlemek icin yapilmis bir sistem. Ben pist icin falan hazirliyorsunuz sandim?
Sadece daha guclu bir yag pompasi ve yag jetleri ile cozum olmuyormu d serisinde?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)