20 bin kmdeki arabanın yağ çubuğunu çekip bu araba üflüyo motor bitmiş diyen usta gördüm.. Eğer arabayı gerçekten cok beğendıysen içinde kalıcaksa kompresyon testi yaptır emin ol![]()
20 bin kmdeki arabanın yağ çubuğunu çekip bu araba üflüyo motor bitmiş diyen usta gördüm.. Eğer arabayı gerçekten cok beğendıysen içinde kalıcaksa kompresyon testi yaptır emin ol![]()
Peki sanzimanin ilk calistirmada p den d ye cekince hafif sarsintili vurmasi olagan birsey mi yoksa bi sorun teskil eder mi ? Bu sorun gun icerisinde devam etmiyor sadece sabah ilk calistirmada
#NeMutluTÜRKÜMDiyene!
Yok egim felan soz konusu degil normal duz acik site otoparki..km 161.000 onu da tekrar belirteyim
#NeMutluTÜRKÜMDiyene!
c3 üm 90k da baya üflemeye başladı , cerato 90k da mum sönesi gibi üflüyordu , c4 50 den 140 a kadar taba gaz kullanıldu tık üfleme yok , leon 35k da üfleme yok , sonata üflemeyle birlikte yağ da zıplatıyo damla damla , arkadaşın yeni polosu 20k da hayatımda görmediğim kadar yağ atıp üflüyo.Bende sizi gibiydim ama bu şekilse sonuca varamıyormuşuz arabadan arabaya değişiyor.(yağ seviye kontrol çubuğunun karterin neresinde olduğu ile ilgiliymiş bu sanırım)
iki yöntem var , biri dengi km de aynı motora aynı kontrolü yapmak , diğeri ve en sağlıklısıda kompresyon testi yapmak.
Üstten egzantrikli araba kapağı açtığında yağ atar ama üflüme var manasına gelmez yağ çubuğunu çektiğinde anlarsın yada eğer çok istiyorsan götürceksin iyi bi ustaya bakcak usta yok diyosanda borusana parayı bayılıp baktırcaksın
2003 model başından tuhaf olaylar geçmemiş 165 bindeki 1.6 otomatik minide arıza çıkarması yüksek ihtimal parçalar,
-Direksiyon pompan
-Şanzıman
Yakıttın artar araban yürümemeye başladığında şanzımanı tamir takımıyla yaptırırsın sıfır orijinal bir direksiyon pompası alırsın bakarsın yoluna..
Lpg'li minilerden uzak dur.
İngiliz otomobilleri türkiyede sevilmez ama genel olarak sorunsuz ve keyifli bir otomobildir,öneririm.
Satmaya calisirken, alacak kisi de bu arabada ufleme var, motor bitik diyecek, uzak durmakta fayda var
Bu Türk ustalarının yağ çubuğunu çekerek motor durumunu anlamalarına hayranım ya
Dostum git kompresör değerlerini ölçtür, ben 2 tane cooper eskittim r56 ve r53 olarak.
Otomatik şanzuman yaşının verdiği eskilikten dolayı boşluk yaratmıştır ona da fazla takılma yoksa hiç araba alamazsın.
He ayrıca P den D ye alınca ince bir sarsar bu normal, sonuçta araba park modundan ileri moduna geçiyor, bir de araba yaşlı biraz gayet normal.
Ayrıca dizel üflemez diyen arkadaşlara soruyorum, 101 binde 1.6 dizel 307 im vardı, onda bile az bir şey üfleme vardı.
2012 model 10.000 km de otom. cooper kullanıyorum. Motoru çalıştırıp yağ kapağını çıkardığımda benim aracım da üflüyor. 10.000 km de motoru bitirmediysem bu araçlarda normal olduğunu söylebilirizYağ çubuğunu çekip motorun bitip bitmediğini söylemektense bilimsel yollarla motorun ömrü ve yıpranma payını hesaplamak bana daha inandırıcı ve mantıklı geliyor.
Vites geçişleri hakkında şunu söylebilirim. Düşük devirli sakin kullanımda vites geçişlerini hissetmiyor olman gerekir ve oldukça seridir. Yüksek devirde kullandığında 6000 devir civarı vites geçişlerinde boşluk varmış hissi mi uyandı sende?Eğer öyleyse sorun yoktur diye düşünüyorum kendi aracımla kıyaslayarak.Bende de yüksek devirlerde sanki yeterince hızlı atmıyormuş hissi uyandırıyor.
D den P ye çektiğindeki hissiyat normal. Ben uzun süren kırmızı ışıklarda aracı yormamak için D den P ye alırım. Bırak ilk çalıştırmayı yol yapmış olmama rağmen hissederim o sarsıntıyı tabi bahsettiğim ciddi bir ses değil ya da sarsıntı.
Ufleme konusunun olagan olduguna karar verildi ancak sanziman gorundugu kadar masum değimis.
Ayn auto dahil sanzimanda sikinti oldugu ongoruldu. Ve tamir olacak bir durumdan ziyade yeni sanzimana ihtiyac varmis.benim icin masraf 10.000 tl yi buldugundan oturu vazgectim.
Bilginize.
Herkese tesekkurler
#NeMutluTÜRKÜMDiyene!
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)